handdator

Visa fullständig version : Hur hade ni gjort?


Strand93
2012-01-30, 19:03
Hade tänkt träna bänkpress och militärpress idag och sedan köra marklyft och benövningar + ryggövningar imorgon, vila på onsdag och köra bänk + militärpress på torsdag. Det är för att jag dels ska få två dagar mellan passen och för att jag ska ha en dag vila efter marklyft då jag brukar vara lite öm. Problemet är bara att jag sov 3 timmar inatt och är väldigt trött, känner inte att jag kommer att prestera bra på gymmet så jag hade tänkt att träna bänk + militärpress imorgon, marklyft, ben och rygg på onsdag och sen köra bänk + militärpress på torsdag.

Funkar detta? Alltså räcker det med bara en dag emellan passen för bröst, axlar och triceps? Kanske lite "noobig" fråga men skulle vilja veta vad ni hade gjort. Kan ju tillägga att det inte är något jag tänker fortsätta med, utan bara nu denna vecka. Kör alltid så jag får minst två dagar emellan samma pass. (Mitt andra rygg/ben-pass blir på söndag f.ö).

stridis
2012-01-30, 19:09
Funkar detta? Alltså räcker det med bara en dag emellan passen för bröst, axlar och triceps? Kanske lite "noobig" fråga men skulle vilja veta vad ni hade gjort. Kan ju tillägga att det inte är något jag tänker fortsätta med, utan bara nu denna vecka. Kör alltid så jag får minst två dagar emellan samma pass. (Mitt andra rygg/ben-pass blir på söndag f.ö).

Beror på volym, om du kör hög volym och inte är van så kommer möjligtvis träningsvärken vara ivägen. Det vet du nog bäst själv ifall det är applicerbart på dig själv och dina pass. Annars så fungerar det ju.I say: Go for it.

Strand93
2012-01-30, 19:15
Beror på volym, om du kör hög volym och inte är van så kommer möjligtvis träningsvärken vara ivägen. Det vet du nog bäst själv ifall det är applicerbart på dig själv och dina pass. Annars så fungerar det ju.I say: Go for it.

Ja alltså jag ska ju köra som vanligt, alltså samma vikt och set/reps som vanligt, bara det att jag ska öka lite sen förra passet antingen med fler reps eller vikt (som vanligt alltså). Tror också att det ska gå bra, finns ju dom som kör bänk 3ggr/vecka så ;)