handdator

Visa fullständig version : Hejsan ! har lite frågor runt min schema gällande kosttillskott+mat


RobertM
2012-01-30, 06:33
Hallå ! jag har lite frågor runt min kosttillskott schema då jag är lite ny med sånt hur man lägger upp allt !

Just nu har jag lagt upp det på sådant sätt vid deffning :


kl 5:00
-Omnicut Portion
-Diet Carnitine 2 tabletter

kl 6:00
-kokt egg x2 med knäckebröd
-Acrtic omega 3 1 tablett
Diet CLA 1 tablett

kl 9:00
-Kvarg

Kl 12:00
-Acrtic omega 3 1 tablett
-Core Vitamins 1 tablett
-Synerlin
-Burn 1 tablett
Diet CLA 1 tablett

kl 15:00
-Kvarg

Kl 18:00
-Kykling + Ris
-Acrtic omega 3 1 tablett
-Synerlin
-Burn 1 tablett

KL 21:00
Kvarg

För shakes så använder jag Whey Micro vid träning


Min fråga är om det ser rätt ut, och om det är för mycket ? lr något jag saknar.
Samt om det finns något som man inte ska blanda tillsammans, och om det är något som inte är bra om man tar för mycket.

Jag lade upp schemat själv och jag känner lite osäkerhet vid att ta såna saker egentligen. Så jag hoppas någon med visdom kan ge ett OK eller ett NAJ !

(hoppas det gör inget jag lade till länkar, tänkte om någon ville kolla upp det, jag kan ta bort dom om det finns något problem!)

Lychgate
2012-01-30, 07:24
Rakt av verkar det som en överdriven mängd piller samt väldigt lite fett(2 ägg?).

Hur mycket kcal hamnar du på om dagen?

Pepz
2012-01-30, 07:29
nummer 1: du får inte länka till andra webshoppar

nummer 2: äter du ingen mat?
tycker att du får i dig ganska lite protein

nummer3: alla dessa piller vad tror du att de ger?

vanzee
2012-01-30, 12:56
Du borde äta riktig mat istället för så mycket kvarg, sedan kan jag rekommendera att ta dig alla omega 3 tabletterna vid samma tillfälle istället, mestadels för att det är enklare så.

willtjam
2012-01-30, 13:12
Du borde äta riktig mat istället för så mycket kvarg, sedan kan jag rekommendera att ta dig alla omega 3 tabletterna vid samma tillfälle istället, mestadels för att det är enklare så.

Har du någon annan anledning till det?

RobertM
2012-01-30, 20:20
Du borde äta riktig mat istället för så mycket kvarg, sedan kan jag rekommendera att ta dig alla omega 3 tabletterna vid samma tillfälle istället, mestadels för att det är enklare så.

alright. jag äter kvarg runt 9 å 3 tiden bara för mellanmål så jag inte blir hungrig å få in det som en sorts hålla sig mätt alternativ.

@pepz
tänkte att Kött, fisk, ägg ger väl tillräckligt, samt att micro whey bör va tillräckligt

RobertM
2012-01-30, 20:32
@lych

866.1 av livsmedel + 240 utav shakes så ja det är lite lite, vet inte vad jag ska öka med just nu dock !

charmed
2012-01-30, 20:52
Problemet är att du mentalt aldrig kommer orka en diet som består av kvarg/shakes och piller i de långa hefla månader som krävs för att du ska komma i bra form. Risken ökar markant att du crashar och börjar boffa i dig allt som går att tugga.

Nu vet jag inte vad du har för TEE, men släng t.ex in lite gröt/mjölk för 200-300 kcal till frukost och käka en lunch på 500kcal så tror jag det blir lite bättre.

Anders The Peak
2012-01-30, 20:52
Bästa sättet att deffa är att halvera/minska storleken på måltiderna jämfört normal kosthållning. De flesta kosttillskotten du tar kostar bara pengar som du hellre kan lägga på bra mat.
Kostillskott som är något att ha :
Protein/EAA/BCAA
Kreatin
Fiskolja
Maltodextrin
Multivitamin

apfel
2012-01-30, 21:18
Bästa sättet att deffa är att halvera/minska storleken på måltiderna jämfört normal kosthållning. De flesta kosttillskotten du tar kostar bara pengar som du hellre kan lägga på bra mat.
Kostillskott som är något att ha :
Protein/EAA/BCAA
Kreatin
Fiskolja
Maltodextrin
Multivitamin
+1 på detta. Att hålla sina matvanor som under bulk i sin deff men att dra ner på portionsstorleken måste ändå vara det bästa för de flesta, simplicity! :hbang:

RobertM
2012-01-31, 12:21
Problemet är att du mentalt aldrig kommer orka en diet som består av kvarg/shakes och piller i de långa hefla månader som krävs för att du ska komma i bra form. Risken ökar markant att du crashar och börjar boffa i dig allt som går att tugga.

Nu vet jag inte vad du har för TEE, men släng t.ex in lite gröt/mjölk för 200-300 kcal till frukost och käka en lunch på 500kcal så tror jag det blir lite bättre.

jag har just nu kört det i 1 halv månad, det har inte uppståt några problem. kör 6 dagar sedan 1 dag med att äta lite annat som man känner för ( mat , inte skräpmat ).

Bästa sättet att deffa är att halvera/minska storleken på måltiderna jämfört normal kosthållning. De flesta kosttillskotten du tar kostar bara pengar som du hellre kan lägga på bra mat.
Kostillskott som är något att ha :
Protein/EAA/BCAA
Kreatin
Fiskolja
Maltodextrin
Multivitamin

Tackar ! ska prova dom nu när jag få slut på dom som jag har redan *flex*

vanzee
2012-01-31, 13:16
Har du någon annan anledning till det?

Egentligen är det ju bäst att inta dosen tillsammans när man äter mat, på så sätt kan man garantera att fettsyrorna tas upp. Då blir det ju mycket jobbigare att enbart ta en kapsel vid olika tillfällen på dagen.

Kischen
2012-01-31, 13:22
Egentligen är det ju bäst att inta dosen tillsammans när man äter mat, på så sätt kan man garantera att fettsyrorna tas upp. Då blir det ju mycket jobbigare att enbart ta en kapsel vid olika tillfällen på dagen.

Varför skulle fettet inte tas upp för sig?

willtjam
2012-01-31, 14:17
Egentligen är det ju bäst att inta dosen tillsammans när man äter mat, på så sätt kan man garantera att fettsyrorna tas upp. Då blir det ju mycket jobbigare att enbart ta en kapsel vid olika tillfällen på dagen.

Varför skulle det vara jobbigare att ta en vid varje måltid? :confused:

vicarious
2012-01-31, 14:20
Varför skulle det vara jobbigare att ta en vid varje måltid? :confused:

Jobbigare att hålla reda på. "Hur många har jag tagit?"

Jobbigare att öppna burken flera gånger istället för en gång.

Silveta
2012-01-31, 14:23
Bästa sättet att deffa är att halvera/minska storleken på måltiderna jämfört normal kosthållning. De flesta kosttillskotten du tar kostar bara pengar som du hellre kan lägga på bra mat.
Kostillskott som är något att ha :
Protein/EAA/BCAA
Kreatin
Fiskolja
Maltodextrin
Multivitamin



håller med ovanstående men skulle gärna lägga till extra d-vitamin där.

vanzee
2012-01-31, 15:21
Varför skulle fettet inte tas upp för sig?

Varför skulle det vara jobbigare att ta en vid varje måltid? :confused:

Willtjam: Saknar källa på detta men att inta Omega-3 på tom mage medför större risk att få halsbränna vilket inte är speciellt kul (personligen är det bland det värsta jag vet). Sedan har jag hört att fettsyrorna inte skulle tas upp lika bra på tom mage men detta vet jag ej ifall det stämmer.

Någon med mer kunskap får gärna rätta mig.

Jobbigare att hålla reda på. "Hur många har jag tagit?"

Jobbigare att öppna burken flera gånger istället för en gång.

+1 Precis min mening.

willtjam
2012-01-31, 15:37
Willtjam: Saknar källa på detta men att inta Omega-3 på tom mage medför större risk att få halsbränna vilket inte är speciellt kul (personligen är det bland det värsta jag vet). Sedan har jag hört att fettsyrorna inte skulle tas upp lika bra på tom mage men detta vet jag ej ifall det stämmer.

Någon med mer kunskap får gärna rätta mig.

Halsbränna vet jag ingenting om, men däremot är det lätt att man börjar rapa fisk när man tar dom på tom mage, vilket inte är så mysigt. :P

Själv tar jag tre till frukost, fyra till lunch och tre igen till middag. Folk får väl dela upp det hur dom vill så länge dom får i sig skiten.