handdator

Visa fullständig version : Ont i magen, nu börjar det kännas i höger sida också!


Shcyhar
2012-01-29, 00:58
Tjena!
Det började i fredags i skolan då jag åt rätt mycket mat, det var potatis med kyckling file och tog väldigt mycket, brukar kunna äta mig proppmätt och aldrig få ont i magen typ bara bli mätt. Jag kände dock sen att jag började må illa och få ont i magen. Gick över sen. Jag har känt lite mag ont varje dag nu ett tag, men inte hela tiden. Dricker väldigt mycket mjölk kan bli över 1L varje dag typ. Har dock börjat dra ner på det nu. Men nu precis innan denna tråd startades kände jag att jag började få ont i höger sida på ett litet ställe bara, vad kan det bero på? Har gått över nu dock?. Känner en lätt illamående känsla nu också bara lätt. Har börjat noja nu över prostatacancer osv etc för att jag druckit så mycket mjölk och fått ont i magen nu lite varje dag. Denna känslan har suttit i i ca kanske 1 vecka eller något. Vad tror ni det kan vara? Känns också som jag har svårt att bajsa.

muddler
2012-01-29, 02:00
Ingen aning men kanske en rejäl förstoppning?

charmed
2012-01-29, 02:22
+1 på förstoppningen...

Skulle kunna vara blindtarmen också då smärtan på högersidan inte behöver vara kopplad till det andra.

christofer79
2012-01-29, 09:37
Tjena!
Det började i fredags i skolan då jag åt rätt mycket mat, det var potatis med kyckling file och tog väldigt mycket, brukar kunna äta mig proppmätt och aldrig få ont i magen typ bara bli mätt. Jag kände dock sen att jag började må illa och få ont i magen. Gick över sen. Jag har känt lite mag ont varje dag nu ett tag, men inte hela tiden. Dricker väldigt mycket mjölk kan bli över 1L varje dag typ. Har dock börjat dra ner på det nu. Men nu precis innan denna tråd startades kände jag att jag började få ont i höger sida på ett litet ställe bara, vad kan det bero på? Har gått över nu dock?. Känner en lätt illamående känsla nu också bara lätt. Har börjat noja nu över prostatacancer osv etc för att jag druckit så mycket mjölk och fått ont i magen nu lite varje dag. Denna känslan har suttit i i ca kanske 1 vecka eller något. Vad tror ni det kan vara? Känns också som jag har svårt att bajsa.

Det är rätt så lätt att kolla upp detta problem på en vårdcentral. Det finns ingen här som kan sitta och gissa utan att få en klinisk bild och ta lite prover. Ju tidigare du kollar upp desto tidigare kan du få hjälp, är det inflammerade tarmar har du större chans att dämpa den progredierande förloppet, detso tidigare du tar tag i problemet. Prostatacancer drabbar vanligast män över 60år, men dra ner på ditt mjölkdrickande ;-) om du inte vill få en aggressivare art när du blir gubbe...Så de behöver du inte oroa dig för.