handdator

Visa fullständig version : Vad har jag för kroppstyp?


waicen
2012-01-28, 20:12
Ectomorphic, mesomorphic eller endomorphic?

Är nyfiken *cupid*

En till fråga, ser jag ut att ha bra förutsättningar för att bygga? (aldrig tränat förut. Eller ja, ett par år sedan men då var det bara att jag lattjade runt. Ska börja seriöst nu på tisdag).

http://imageshack.us/photo/my-images/545/img0105yr.jpg/

mjölk-dryck
2012-01-28, 20:18
Ectomorphic, mesomorphic eller endomorphic?

Är nyfiken *cupid*

En till fråga, ser jag ut att ha bra förutsättningar för att bygga? (aldrig tränat förut. Eller ja, ett par år sedan men då var det bara att jag lattjade runt. Ska börja seriöst nu på tisdag).

http://imageshack.us/photo/my-images/545/img0105yr.jpg/

Om du är smal, vältränad eller fet? Mellan ecto och meso antar jag? Diggar din mage dock. No homo!

waicen
2012-01-28, 20:28
Om du är smal, vältränad eller fet? Mellan ecto och meso antar jag? Diggar din mage dock. No homo!

Ja alltså, vad jag har för "base" kroppstyp. Tackar ;)

En till bild: http://imageshack.us/photo/my-images/209/img0107m.jpg/

Oxe
2012-01-28, 20:37
svårt att säga exakt vilken typ då man ofta har delar av dom...

Men primärt ecto

Med andra ord extremt prio på basövningar, 3 pass i veckan och ät som en gris

waicen
2012-01-28, 20:40
svårt att säga exakt vilken typ då man ofta har delar av dom...

Men primärt ecto

Med andra ord extremt prio på basövningar, 3 pass i veckan och ät som en gris

Hmm, okej. Dock misstänker jag själv att det pekar mot mesmo då jag alltid varit lite "biffig" fastän jag inte har tränat. Och att mina axlar är breda och min midja smal.

Oxe
2012-01-28, 20:42
nej du misstar dig ifall det är du på korten det är en genuint smal person med så pass lågt bf att den minimala muskelmassan ändå syns.

att några fjortisar som diggar justin biebers fysik tycker att du är biff, säger ingenting...

mangemani
2012-01-28, 20:44
smal och tanig facket hamnar du i hos mig.

fredrik1
2012-01-28, 21:12
Nej, du har med största sannolikhet inte några bra byggargener. Jag beklagar.

waicen
2012-01-28, 21:23
Nej, du har med största sannolikhet inte några bra byggargener. Jag beklagar.

Okej.. :(

Gustaf C
2012-01-28, 21:26
Nej, du har med största sannolikhet inte några bra byggargener. Jag beklagar.

Okej men hur vet du det?

fredrik1
2012-01-28, 21:34
Okej men hur vet du det?

Jag vet inte hur gammal killen är, men han har inte mycket muskelmassa, lägt bf också vilket inte är ett positivt tecken.

Men såna här saker är jättesvåra att säga, det kanske visar sig att killen har grymma gener.

Hur gammal är du?

olle lindblad
2012-01-28, 21:35
Lutar mest åt ecto.

waicen
2012-01-28, 21:42
Jag vet inte hur gammal killen är, men han har inte mycket muskelmassa, lägt bf också vilket inte är ett positivt tecken.

Men såna här saker är jättesvåra att säga, det kanske visar sig att killen har grymma gener.

Hur gammal är du?

18 år. Men den första bilden var väldigt dålig, den andra är bättre.

Gabriel174
2012-01-28, 21:47
lägt bf också vilket inte är ett positivt tecken.



Hur tänkte du nu? :confused:

King Grub
2012-01-28, 22:04
Nej, du har med största sannolikhet inte några bra byggargener. Jag beklagar.

Man kan inte säga hur snabbt eller effektivt man bygger muskler genom att titta på hur man ser ut innan man börjar träna. Du kan se skelettstruktur, muskelbukar och fäster, men inte gener för muskelbyggnad.

fredrik1
2012-01-28, 22:16
Man kan inte säga hur snabbt eller effektivt man bygger muskler genom att titta på hur man ser ut innan man börjar träna. Du kan se skelettstruktur, muskelbukar och fäster, men inte gener för muskelbyggnad.

Klart man inte kan "se gener" men man kan göra en bedömning av ens förutsättningar. Om man ser att något är skitspinkig (vilket inte är fallet) så kan man förstå att denne person inte har de bästa av gener, för då hade de haft ett uns av muskler.

Oxe
2012-01-28, 22:42
Man kan inte säga hur snabbt eller effektivt man bygger muskler genom att titta på hur man ser ut innan man börjar träna. Du kan se skelettstruktur, muskelbukar och fäster, men inte gener för muskelbyggnad.

Du ser inte svart på vitt men du ser antydningar, och olika kroppsformer tenderar att svara olika bra på olika sorts träning, nån som har väldigt högförbränning har ju svårare att lägga sig på överskott.

Sen handlar det ju om vad man är ute efter, TS har säkerligen tillräckligt bra anlag för att få småflickor fuktiga i trosan, pga den ectomorfa kroppsbyggnad han uppvisar.

Apos78
2012-01-28, 23:04
Klart man inte kan "se gener" men man kan göra en bedömning av ens förutsättningar. Om man ser att något är skitspinkig (vilket inte är fallet) så kan man förstå att denne person inte har de bästa av gener, för då hade de haft ett uns av muskler.

Håller inte med. Omöjligt att säga något om de genetiska förutsättningarna för att bygga muskler på en kropp som tidigare aldrig tränat hårt. Den tidigare smala kroppsformen behöver inte vara en genetisk konsekvens utan har som med allt vad heter kroppsvikt till stor del att göra med hur intaget sett ut tidigare i livet.

Ibland pratas det väldigt mycket om gener, precis som att det är en av de största avgörande vardagliga faktorerna. Ingen frisk person har så kass uppsättning gener så att det gör det märkbart svårare att bygga en stark fysik. Givetvis kan det skilja i tränngsresultat och adaption men hur veta vad som leder till detta? Träningsupplägg? Kostupplägg? Återhämtning? Skadefria perioder? Inställning till träningen?

Aight
2012-01-28, 23:13
Smart av dig att outa din flashback-profil

Mackan58
2012-01-28, 23:17
Hmm, okej. Dock misstänker jag själv att det pekar mot mesmo då jag alltid varit lite "biffig" fastän jag inte har tränat. Och att mina axlar är breda och min midja smal.

Haha, biffig indeed! :)

Aja, kör hårt på tisdag! Kolozzeum önskar dig lycka till.

Kör mycket tunga basövningar!

difeddy
2012-01-28, 23:24
Mest ecto, ja. Men dåliga gener? Proxy här på forumet var förmodligen lika "tanig" och vägde en bit under 60 kg när han började träna. Nu väger han ju 82 kg deffad, på ca 170 cm.

Du har nog rätt genomsnittliga gener (för muskelbygge). Rent statistiskt alltså.

MAXX
2012-01-28, 23:24
Klart man inte kan "se gener" men man kan göra en bedömning av ens förutsättningar. Om man ser att något är skitspinkig (vilket inte är fallet) så kan man förstå att denne person inte har de bästa av gener, för då hade de haft ett uns av muskler.

Vad tror du om mina gener för att bli bodybuilderproffs? Har jag potential??

http://www.getbig.com/boards/index.php?action=dlattach;topic=377348.0;attach=41 4353;image

Gabriel174
2012-01-29, 00:01
http://forumbilder.se/images/0492012120112c045.jpg

Ser bra ut. Kör hårt.

MAXX
2012-01-29, 00:17
http://forumbilder.se/images/0492012120112c045.jpg

Ser bra ut. Kör hårt.

:confused:

BelowAverage
2012-01-29, 00:21
http://forumbilder.se/images/0492012120112c045.jpg

Ser bra ut. Kör hårt.

:hbang:

Tricklew
2012-01-29, 00:24
Träna, ät och var glad att du är vid livet. Lägg ingen fokus på skit du inte kan styra, ffa inte skit som är direkt nonsens. Ecto, meso etc säger ungefär lika mycket som läsningar av din aura, i försök att bedöma hur väl du kan bygga muskler, det är struntsnack.

TREX
2012-01-29, 00:26
Vad tror du om mina gener för att bli bodybuilderproffs? Har jag potential??

http://www.getbig.com/boards/index.php?action=dlattach;topic=377348.0;attach=41 4353;image

Redan där ser man hans axlar och hans tuttar, och även hans armar lite.

Redan där ser man en av världens bästa side-chests.

waicen
2012-01-29, 00:53
Okej låt oss se om en månad hur jag ser ut. :) Tror nog mer på mesmo, bilderna (inte den första i alla fall) säger inte så mycket.

Ta också det faktum att jag inte är aktiv i någonting förutom att sitta framför datorn och äta skit, skippa måltider osv och har gjort i flera år.

waicen
2012-01-29, 00:58
Du ser inte svart på vitt men du ser antydningar, och olika kroppsformer tenderar att svara olika bra på olika sorts träning, nån som har väldigt högförbränning har ju svårare att lägga sig på överskott.

Sen handlar det ju om vad man är ute efter, TS har säkerligen tillräckligt bra anlag för att få småflickor fuktiga i trosan, pga den ectomorfa kroppsbyggnad han uppvisar.

Fast när man kollar på detta:

"Athletic
Hard body with well defined muscles
Rectangular shaped body
Strong
Gains muscle easily"

"Wider at the shoulders than the hips – i.e. chest dominates over abdominal are"= Stämmer.

"Broad/ square shoulders"= Stämmer.

"Efficient metabolism"= Stämmer.

"Responds quickly to exercise"= Stämmer.

Skulle nog ta reda på lite mer så behövde jag inte fråga er som bara skriver BS ändå med tanke på ovanstående... :)

Oxe
2012-01-29, 01:03
ifall det du skriver stämmer så borde du äta ungefär lika mycket som en prepubertal tjej...

så antingen är du en ectomorf eller kanske ecto/meso med ätstörningar...

och vill du inte veta vad folk anser som har ett gäng år bakombältet och lalla omkring i din egna lilla värld så behöver du heller inte fråga...

Tricklew
2012-01-29, 01:06
Modern scientists, however, generally dismiss his claims as outdated, if not outright quackery. - Angående skiten du nu diskuterar.

Inse att dessa kroppstyper du diskuterar inte existerar, du försöker desperat greppa efter allt du kan komma åt som visar att du enkelt bygger muskler. Förståligt, eftersom du är väldigt ung, och då har man en tendens att försöka se sig själv som speciel.. Men istället för att vara en korkad 15 åring, som alla andra 15 åringar, försök att tänka istället. Tankar är dina vänner.

Förövrigt så hävdade inte ens William Herbert Sheldon, killen som först myntade begreppen att man var antingen eller, utan han gav de snarare skalor. Varpå tex 7-1-1 är en "ren" extomorph. Allt detta finns att läsa efter lite googlande, du behöver inte välja okunskap.

Aight
2012-01-29, 01:11
Klart han inte vill höra att han är en anorektisk snubbe som skulle gå av om man ens blåste på honom, han fattar ju inte att anledningen till att hans axlar är bredare än höfterna är för att han har absolut 0 höfter, inte mista antydan till "kurvor" (säger man så till män också?). Men jag kan säga att nej, du är inte biffig eller ens lite bitig, du borde äta mer och faktiskt ta till dig av tipsen som ges på detta kost- och träningsforum.

waicen
2012-01-29, 01:13
Modern scientists, however, generally dismiss his claims as outdated, if not outright quackery. - Angående skiten du nu diskuterar.

Inse att dessa kroppstyper du diskuterar inte existerar, du försöker desperat greppa efter allt du kan komma åt som visar att du enkelt bygger muskler. Förståligt, eftersom du är väldigt ung, och då har man en tendens att försöka se sig själv som speciel.. Men istället för att vara en korkad 15 åring, som alla andra 15 åringar, försök att tänka istället. Tankar är dina vänner.

Förövrigt så hävdade inte ens William Herbert Sheldon, killen som först myntade begreppen att man var antingen eller, utan han gav de snarare skalor. Varpå tex 7-1-1 är en "ren" extomorph. Allt detta finns att läsa efter lite googlande, du behöver inte välja okunskap.

Som sagt, får se om en månad. :hbang: Blir before and aftah. Okej, jag tog inte reda på fakta direkt om kroppstyperna men jag har hört både och, dvs att det KAN möjligtvis stämma.

Men förövrigt så skriver du som en person som verkar lida av dålig självkänsla (alltså att det innefattar dig själv, alternativt att du fått höra det många gånger) då du pratar om korkad och okunskap. Basic psykologi :)

BelowAverage
2012-01-29, 01:16
Om du hade spenderat sommaren med att äta som en gris och bli så fet att dina höfter vart bredare än axlarna, o du sedan hade snöat in på detta med kroppstyper som nu - hade du inte då trott att du var mesomorf?
Vad är meningen med detta kroppstypsdravel?
Som sagt så har du din benstomme och muskelfästen som är basen och inte går att ändra.
Muskler kan alla bygga, alla friska människor har goda förutsättningar.
"biff" kan du säkert bli, och i allmänhetens ögon är du väl biff redan nu då biff= smal. Likaså vältränad = smal.
Du får mindre hurrarop för din biffighet här dock, där smal=blekfet.
Läs lite på forumet och ta till dig råd, sluta tramsa om kroppstyper så ska du nog se att det går vägen. Lycka till :thumbup:

waicen
2012-01-29, 01:16
Klart han inte vill höra att han är en anorektisk snubbe som skulle gå av om man ens blåste på honom, han fattar ju inte att anledningen till att hans axlar är bredare än höfterna är för att han har absolut 0 höfter, inte mista antydan till "kurvor" (säger man så till män också?). Men jag kan säga att nej, du är inte biffig eller ens lite bitig, du borde äta mer och faktiskt ta till dig av tipsen som ges på detta kost- och träningsforum.


"Women, on average, tend to be more attracted to men who have a relatively narrow waist, a V-shaped torso, and broad shoulders"

U mad?

Tricklew
2012-01-29, 01:18
Men förövrigt så skriver du som en person som verkar lida av dålig självkänsla (alltså att det innefattar dig själv, alternativt att du fått höra det många gånger) då du pratar om korkad och okunskap. Basic psykologi :)

Jag älskar högstadiepsykologi, där roten till allt är denna underbara floskel. :)

Du är ung, hoppas du väljer att främja ditt kritiskt tänkande istället för att välja idioti, som du verkar göra nu. Jag har hopp för dig dock.

BelowAverage
2012-01-29, 01:19
Insinuerar du att du skulle ha v-form nu också?
http://2.bp.blogspot.com/_UKDgoS6fs18/TSIU6uUnPJI/AAAAAAAABS0/5973_iLlOeI/s1600/picard-facepalm.jpg

waicen
2012-01-29, 01:22
Jag älskar högstadiepsykologi, där roten till allt är denna underbara floskel. :)

Du är ung, hoppas du väljer att främja ditt kritiskt tänkande istället för att välja idioti, som du verkar göra nu. Jag har hopp för dig dock.

Gulligt att du tar åt dig :)

Jens.Andersson
2012-01-29, 01:22
http://i43.tinypic.com/73ig40.jpg

waicen
2012-01-29, 01:23
Insinuerar du att du skulle ha v-form nu också?
http://2.bp.blogspot.com/_UKDgoS6fs18/TSIU6uUnPJI/AAAAAAAABS0/5973_iLlOeI/s1600/picard-facepalm.jpg

Nej nej. Det vet jag väl att man tränar sig till. :cool:

Tricklew
2012-01-29, 01:25
Gulligt att du tar åt dig :)

Fortsätt gärna skriva, ska inte bege mig iväg till arbetet fören om 30minuter, sedan har jag även en bussresa jag måste fördriva tid på. Denna tråden har potential.

BelowAverage
2012-01-29, 01:28
Hm, jamen då kan jag lika gärna vara konstruktiv.
Du vill bli biff.
http://1.bp.blogspot.com/_bjD68JYXSFo/SeiCsqII8lI/AAAAAAAABh8/rgOnFPcSaCc/s400/rocknrolla.jpg BIFF!
Du är för tjock, ät mindre. Sen kommer dina gener göra resten av jobbet :)

Gabriel174
2012-01-29, 01:30
http://i43.tinypic.com/73ig40.jpg

:laugh:

waicen
2012-01-29, 01:30
Ännu ett tonårsangrepp, utan någon som helst förankring till mitt beteende, och vad jag har skrivit. Ett tips till alla intresserade, om man inte vill verka som en idiot, så är det en dum idé att kasta ur sig floskler och personangrepp som inte är relevanta till vad den andra partnern har skrivit.

Fortsätt gärna skriva dock, ska inte bege mig iväg till arbetet fören om 30minuter, sedan har jag även en bussresa jag måste fördriva tid på. Denna tråden har potential.

Du borde nog ta reda på vad personangrepp är. Du skriver personangrepp, inte jag. Var någonstans är det jag skrivit inte relevant? Du börjar skriva korkad hit och dit, okunskap, "idiot" osv vilket gör att du indirekt berättar om dig själv och hur du mår psykiskt. Klart det är relevant då. Tycker att du borde lära dig sätta in korrekta ord i ett korrekt sammanhang (personangrepp). :)

Ännu gulligare att du redigerade ditt inlägg.

Jens.Andersson
2012-01-29, 01:40
Du borde nog ta reda på vad personangrepp är. Du skriver personangrepp, inte jag. Var någonstans är det jag skrivit inte relevant? Du börjar skriva korkad hit och dit, okunskap, "idiot" osv vilket gör att du indirekt berättar om dig själv och hur du mår psykiskt. Klart det är relevant då. Tycker att du borde lära dig sätta in korrekta ord i ett korrekt sammanhang (personangrepp). :)

Ännu gulligare att du redigerade ditt inlägg.

Han har väl inte kallat dig för något av ovanstående? Han bad dig att inte vara
korkad utan att läsa på istället och tänka efter före. Jag tror att du skapade
tråden i hopp om att bli hyllad och få inboxen full med beundrarmail från kvinnliga
medlemmar och nu när du fick kritik istället så blev du stött och lite ledsen. Har
jag rätt?

Tricklew
2012-01-29, 01:40
Du borde nog ta reda på vad personangrepp är. Du skriver personangrepp, inte jag. Var någonstans är det jag skrivit inte relevant? Du börjar skriva korkad hit och dit, okunskap, "idiot" osv vilket gör att du indirekt berättar om dig själv och hur du mår psykiskt. Klart det är relevant då. Tycker att du borde lära dig sätta in korrekta ord i ett korrekt sammanhang (personangrepp). :)

Ännu gulligare att du redigerade ditt inlägg.

Jag bad dig tänka, istället för att bete dig som en korkad stereotyp. Det är nästan deprimerande att se klase efter klase med personlighetslösa människor alla hanka ur sig samma stereotypiska beteende och idéer.

Nu har du tyvärr undanröjt alla tvivel om vart du står dock, och jag lämnar tråden, varken den eller du är av intresse. Ha ett bra liv.

waicen
2012-01-29, 01:41
Han har väl inte kallat dig för något av ovanstående? Han bad dig att inte vara
korkad utan att läsa på istället och tänka efter före. Jag tror att du skapade
tråden i hopp om att bli hyllad och få inboxen full med beundrarmail från kvinnliga
medlemmar och nu när du fick kritik istället så blev du stött och lite ledsen. Har
jag rätt?

You got me.

waicen
2012-01-29, 01:43
Jag bad dig tänka, istället för att bete dig som en korkad stereotyp. Det är nästan deprimerande att se klase efter klase med personlighetslösa människor alla hanka ur sig samma stereotypiska beteende och idéer.

Nu har du tyvärr undanröjt alla tvivel om vart du står dock, och jag lämnar tråden, varken den eller du är av intresse. Ha ett bra liv.

Kjam kjam och detsamma!

Aight
2012-01-29, 02:11
Kjam kjam och detsamma!

Nu ska du få ett tips från coachen! Vi har alla (de flesta) gått igenom det stadiet du nu går igenom, du är 18 år och tror att du är oövervinnlig och att din syn är den rätta. Så tänkte och trodde jag också, "vad vet han/hon/dom?" tänkte jag. Man tror att 1 kurs i psykologi skulle vara tillräckligt för att kunna kartlägga människans beteende och diagnostisera folk. Man tror att 2 månader på gym gör en till träningsexpert. Och så vidare... Jag är nu 20 år och har insett att visst, personliga erfarenheter är viktiga, absolut. Men det är lika viktigt att ha viss självdistans och att kunna ta till sig av kritik och se det som råd och inte personangrepp. Kunskap är till för att föras vidare och utvecklas, om du ska börja från ruta 1 helt själv kommer du göra alla misstag folk redan gjort, bättre att läsa på och få en bra grund från början. Allting blir hur man ser det, och jag lovar dig att du kan hitta massa guld här på kolozzeum. Men helt ärligt, du är inte vältränad nu, du är smal. Det är fakta, inte en åsikt från mig.

Ta tillvara på den här chansen och kolla runt i trådar och fråga om råd istället för att ge dig in i en diskussion du inte kan vinna, annars kommer du stå här om några år och tänka
http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/006/482/template.jpg

edit: Och världen är inte svart eller vit, modeller finns för att lättare förklara och kartlägga "saker/tankar/etc" inte för att sätta folk i fack

edit2: otroligt hippie-aktigt inlägg av mig, måste vara brist på sömn, inte min stil yao

hallar
2012-01-29, 11:16
Äh, nu får ni kamma er, allihop :) Jag tycker att det ser bra ut. Tror att du kommer få en riktigt bra mage om du tränar den. Ät bra, träna basövningar, glöm inte benen och bli inte grisfet. Lycka till!

Kwon
2012-01-29, 11:18
30 bananer om dagen Waicen!

Pzorz
2012-01-29, 11:30
http://www.google.se/url?source=imglanding&ct=img&q=http://www.daveyp.net/random/wootoff102208/head_up_your_ass2.jpg&sa=X&ei=iR8lT6TJCsf-4QTMvKj7DA&ved=0CAsQ8wc&usg=AFQjCNFk2L2tv7iU0jQqYvzSnqGRKalCmQ

waicen
2012-01-29, 11:50
Äh, nu får ni kamma er, allihop :) Jag tycker att det ser bra ut. Tror att du kommer få en riktigt bra mage om du tränar den. Ät bra, träna basövningar, glöm inte benen och bli inte grisfet. Lycka till!

5 set 8 reps knäböj
5 set 8 reps marklyft
5 set 8 reps Pendlayrodd
5 set 8 reps Bänkpress
3 set 8 reps Militärpress

Basövningar it is! Tänkte börja med detta schema i 1-2 månader med en dags vila emellan. Synpunkter? :)

n1tro
2012-01-29, 12:07
din kroppstyp heter (om du vill bli stor och stark dvs): gå och träna. tänk inte på vad den heter, vad det är, osv osv. ät, sov och styrketräna ordentligt. glöm inte att köra kondition också då och då det är bra på sikt så du höjer din lägsta nivå iaf lite högre

tror inte jag en gång tänkte en tanke på detta när jag var i din ålder. mina ben är då som styltor, mitt höftben går nästan vid mina revben alltså. hade jag varit tjej hade jag varit victorias secrets största secret genom tiderna


mvh

waicen
2012-01-29, 12:15
din kroppstyp heter (om du vill bli stor och stark dvs): gå och träna. tänk inte på vad den heter, vad det är, osv osv. ät, sov och styrketräna ordentligt. glöm inte att köra kondition också då och då det är bra på sikt så du höjer din lägsta nivå iaf lite högre

tror inte jag en gång tänkte en tanke på detta när jag var i din ålder. mina ben är då som styltor, mitt höftben går nästan vid mina revben alltså. hade jag varit tjej hade jag varit victorias secrets största secret genom tiderna


mvh

Så det är nödvändigt att ha konditionsträning i sitt veckoschema? Känns lite onödigt om man inte vill ha bra kondition (vilket jag för övrigt inte har, rökt ett par år). Under deff förstår jag att man kör cardio men inte om man ska börja träna och bara vill lägga på sig muskler. Eller har jag fel?

Sniggel
2012-01-29, 15:43
Klart man inte kan "se gener" men man kan göra en bedömning av ens förutsättningar. Om man ser att något är skitspinkig (vilket inte är fallet) så kan man förstå att denne person inte har de bästa av gener, för då hade de haft ett uns av muskler.

Nej, ursprunglig kroppsform innan seriös satsning på styrketräning säger väldigt lite.

Sniggel
2012-01-29, 15:52
waicen: du har ingen nytta av att försöka förutsäga hur lätt du har att bygga genom att t ex gå efter de där påstådda kroppstypsindelningarna.

För de flesta tror jag det tar i genomsnitt, mellan tummen och pekfingret, cirka 3 år innan man vet om man har bra, dåliga eller normala förutsättningar för att bygga. Gör man ett bra första år, vilket är ovanligt, kanske man får reda på det redan då. Men 1 månad är bara en kort träningsperiod och kommer inte säga ett smack. 1 månad är bara första steget för att komma in i nybörjarfasen.

Robbmeister
2012-01-29, 16:09
5 set 8 reps knäböj
5 set 8 reps marklyft
5 set 8 reps Pendlayrodd
5 set 8 reps Bänkpress
3 set 8 reps Militärpress

Basövningar it is! Tänkte börja med detta schema i 1-2 månader med en dags vila emellan. Synpunkter? :)

Bra val av övningar men det kan bli rätt slitande att köra mark 3-4 gånger i veckan när man börjar närma sig maxvikter :)

Nuthead
2012-01-29, 16:14
http://fc07.deviantart.net/fs19/f/2007/241/4/a/In_before_the_lock_by_dantiscus.gif

n1tro
2012-01-29, 21:44
Så det är nödvändigt att ha konditionsträning i sitt veckoschema? Känns lite onödigt om man inte vill ha bra kondition (vilket jag för övrigt inte har, rökt ett par år). Under deff förstår jag att man kör cardio men inte om man ska börja träna och bara vill lägga på sig muskler. Eller har jag fel?

du har inte fel för att kanske maximera muskeltillväxt men tänk långsiktigt, inte 3 månader framåt. du ska förhoppningsvis träna livet ut, så att köra kondition så det sänker din vilopuls är bra. sen är frågan hur mkt du ska köra för att uppnå ett visst antal slag per minut, men byggandet får du också köra liksom. bara kötta på. cykla 15 min efter du styrketränat varje gång. det är avslappnande och rätt så bra. det är en början. sen forsätter du och lyfta tungt.


mvh