handdator

Visa fullständig version : Reklam för kosttillskott? Too much?


shadowfire
2012-01-27, 23:10
Har det hänt något sista året vad gäller reklam för kosttillskott?

2010 tyckte jag att det var lugn och ro att ha lite kontakter på facebook mm, men nu får jag nästan leta efter träningsfolk som INTE skriver vilken produkt de tog innan, efter eller under träningen. Det postas bilder på inköp, det är tshirts med tryck, det är statusuppdateringar som beskriver hur magisk produkten är osv.

En specifik butik sticker ut hakan mest (i mitt nätverk iaf) och fullkomligt spammar ut reklam för både butiken och dess produkter, men jag har sett det som ett spektra över fler profiler som har tävlat eller ska tävla för olika butiker och spons.

För min del börjar jag dock bli förbannad, det är för mycket. Även fast jag tidigare handlat för tusentals kronor av en av dessa butiker som spammar reklam så överväger jag att byta nu bara för att jag flippar. Lite som 118118, deras jäkla rövreklam är så tröttsam så jag har ett livslöfte om att aldrig någonsin i huvudtaget överväga ett ens röra det numret.

Vad tycker ni? Har ni märkt av samma sak? Är det bra eller anus? Eller är jag bara gubbgrinig?

difeddy
2012-01-27, 23:14
Jag håller med helt och hållet, så gubbgrinig är du inte. :) Vet nog vilken butik du syftar på...

Oxe
2012-01-27, 23:17
Beror lite på hur man gör det enligt mig, jag har ju tagit bort flertalet personer ifrån fb, samt dolt en massa människors uppdateringar då jag tycker mest dessa är dryga...

Men det är ju en helt annat klimat nu är förr, och företag som ger spons vill ju synas och vissa har ju det i sina kontrakt att folk skall göra vissa saker för dom... tex spamma facebook el dylikt...

Sen är ju de flesta som tränar attention whores, (kan inte påstå att jag är nåt större undantag heller) som gärna visar upp sig och vill påvisa hur bra dom är genom att ha spons här och där...

Jag är ju fristående träningsmupp, har mina märken jag kör med och skriver det ibland eller gör nåt roligt med det osv, tycker det kan vara ganska kul, jag kan promota det jag tycker är bra... och jag gör det för att jag tycker det är bra inte för att jag har det i nåt kontrakt el dylikt

Aight
2012-01-27, 23:24
Håller med dig, många av dagens företag har missuppfattat "all reklam är bra reklam" och "syns man finns man", dålig reklam är såklart negativ. Som friskis och svettis "senaste" reklam (kanske bara är lokalt här i jönköping) någon som hört den? sämsta skiten någonsin

Oxe
2012-01-27, 23:27
synas är bra, alla dras till olika saker, väldigt få personer skulle välja bort ett märke för att nån kör det, men dom skulle kunna välja ett märke pga att folk/nån speciell kör det...

shadowfire
2012-01-27, 23:33
Lite så, hade man lite diskret publicerat saker och ting så tror jag effekten hade blivit minst lika god om inte bättre. Det är lite som Arga Snickaren, när de ställer ner kartonger med en fet etikett på företaget framför. Det är lite för uppenbart för att man ska nappa på det. Däremot de tidigare avsnitten så ställde de t.ex. ifrån sig Makitaverktyg lite vid sidan om sådär. Då kände man inte att det var reklam - men noterade att det var just Makita de använde.

Jag saknar statusuppdatering på facebook där man bara ser att någon tränat hårt. Inte att de tränat hårt - och intagit XXXX från XXXXX. För det blir alla så enormt XXXXX av så du är en XXXXXX om du inte gör detsamma.

shadowfire
2012-01-27, 23:37
synas är bra, alla dras till olika saker, väldigt få personer skulle välja bort ett märke för att nån kör det, men dom skulle kunna välja ett märke pga att folk/nån speciell kör det...

Det är ju det, hade jag haft en enda person som tränat i mitt nätverk så hade jag nog nappat på det. Nu när man ändå känner flertalet så blir det drygt o att få samma notifiering av 12 olika personer kring samma produkt. Ännu mer kräks jag på att få av dessa personer betalar fullpris för skiten. Trovärdigheten sjunker till noll eller minus. Skriver en person något om att en produkt är sjukt bra, så är det ju trevligt om man vet att personen pratar utifrån egna erfarenheter och inte utifrån att denne fått gratis/rabatt och fantiserat ihop en recension.

Nu är jag iofs anti kosttillskott överlag. Kreatin o protein, på sin höjd omega3 med, men där går gränsen. Måste någon nödvändigtvis ha mer än så, så får väl de leta upp testo o ta't i stjärten, men PWOer o annat crap är jag sjukt less på.

shadowfire
2012-01-27, 23:39
Nästan lite synd om de som luras att det är skillnader på märket på proteinet också. Som att känna skillnad mellan Arla eller Skånemejerier.

MathiasF
2012-01-27, 23:42
Nästan lite synd om de som luras att det är skillnader på märket på proteinet också. Som att känna skillnad mellan Arla eller Skånemejerier.

Hörrudu! nu går du på tunn is grabben! *grr27*

Grotesk
2012-01-28, 00:23
Jag skulle gärna olla Facebook för att få sponsring. Det är gratis att inte läsa där.

Mental
2012-01-28, 09:47
Nästan lite synd om de som luras att det är skillnader på märket på proteinet också. Som att känna skillnad mellan Arla eller Skånemejerier.

Hörrudu! nu går du på tunn is grabben! *grr27*

Ja, va i helvete, alla känner väl att Arla smakar bäst!

Kabuto
2012-01-28, 09:53
Ähum... Norrmejerier och valio är det som gäller ;)

Dreas
2012-01-28, 10:15
Ja det är ganska tragiskt med all reklam, men det är ju det de lever på.

Tyvärr verkar det vara IQ-reserven som drar sig till siten jag tänker på. Dessa verkar också ha en förkärlek till ständiga bilduppdateringar samt sakna faktisk kunskap om träning.

MathiasF
2012-01-28, 10:29
Ja det är ganska tragiskt med all reklam, men det är ju det de lever på.

Tyvärr verkar det vara IQ-reserven som drar sig till siten jag tänker på. Dessa verkar också ha en förkärlek till ständiga bilduppdateringar samt sakna faktisk kunskap om träning.

Du glömde 'förmåga att köpa allt som innehåller ordet "anabolic" i marknadsföringen'

Dreas
2012-01-28, 10:31
Du glömde 'förmåga att köpa allt som innehåller ordet "anabolic" i marknadsföringen'Jag tänker inte på GG utan en sida som drar till sig AWs utan dess like.

Jorgen
2012-01-28, 11:23
En specifik butik sticker ut hakan mest (i mitt nätverk iaf) och fullkomligt spammar ut reklam för både butiken och dess produkter, men jag har sett det som ett spektra över fler profiler som har tävlat eller ska tävla för olika butiker och spons.

Vad tycker ni? Har ni märkt av samma sak? Är det bra eller anus? Eller är jag bara gubbgrinig?

Det är en del av dealen, att göra mycket reklam, hela tiden, hela tiden, hela tiden.

Det är sjukt mycket anus och enormt tröttsamt. Jag reagerar på samma sätt som med 118118, jag kommer aldrig att ringa dom.

MathiasF
2012-01-28, 11:27
Jag tänker inte på GG utan en sida som drar till sig AWs utan dess like.

AWs?

rajjan_dammit
2012-01-28, 11:32
AWs?

Ahnapee and Western. Attention Whores

Onigiri
2012-01-28, 11:35
Du är bara avis för att du inte har råd med tillskott längre :) sluta spendera så jävligt på hus och katt! Du är inte gubbgrinig. Bara jävligt jelly :)

ceejay
2012-01-28, 11:37
som tur är har jag inte dessa problem

shadowfire
2012-01-28, 12:01
Du är bara avis för att du inte har råd med tillskott längre :) sluta spendera så jävligt på hus och katt! Du är inte gubbgrinig. Bara jävligt jelly :)

hahaha min träning blev som bäst i höstas när jag så gott som sket helt i kosttillskott... kreatin o protein ftw, våga vägra optinoja.

Jarod
2012-01-28, 12:55
För ett par veckor sedan tog jag bort två (kvinnliga) vänner på fb pga. deras konstanta spammande med reklam för främst en speciell kosttillskottsförsäljare men även nagelsalonger, hårförlängningar, tandblekning och allsköns skit. Båda tjejerna hade givetvis silikontuttar och båda var attentionwhores såklart.
Den ena av dom hade varit med i ett tv-program som sponsrades av ett av företagen och det stod i hennes kontrakt att hon var tvungen att skriva på fb hur bra deras tillskott var medan den andra tjejen var en "wannabe" och kanske fick nåt gratis nagellack eller liknande.

Hursomhelst....följden av att ta bort dessa två personer var dels att jag slapp en massa reklam och dels steg medel-IQ:n på min vänlista med kanske 30p.

:D

Angel
2012-01-28, 13:05
Jag vet också vilken butik du menar. Har en person på fb som nämner den butiken i exakt varje statusuppdatering. Jag hoppas för hans skull att han får spons.

rönny
2012-01-28, 13:44
Jag vet också vilken butik du menar. Har en person på fb som nämner den butiken i exakt varje statusuppdatering. Jag hoppas för hans skull att han får spons.

Samma som de svarta tröjorna som du älskar?

MathiasF
2012-01-28, 13:50
Nu när jag vet vilken butik som menas så brukar jag faktiskt rekommendera deras protein till folk, men det är bara för att jag genuint tycker att deras protein slår alla andras.
OBS! det är dock bara när proteinpulver diskuteras eller efterfrågas, inget jag tutar ut på facebook stup i kvarten. :)

zam_zap
2012-01-28, 15:53
Håller med dig, många av dagens företag har missuppfattat "all reklam är bra reklam" och "syns man finns man", dålig reklam är såklart negativ. Som friskis och svettis "senaste" reklam (kanske bara är lokalt här i jönköping) någon som hört den? sämsta skiten någonsin

Höll på att bryta ihop när jag var där och de körde igång sin reklam då de sökte nya funktionärer...

rajjan_dammit
2012-01-28, 18:02
Amen vilken sida är det då era muppar?

Fritösen
2012-01-28, 18:07
Amen vilken sida är det då era muppar?

kolozzeum

MathiasF
2012-01-28, 18:09
kolozzeum

inte den jag fick höra :smash: (mm.sports)

ByggarBertil
2012-01-28, 18:09
kolozzeum

http://lolmart.com/files/2011/03/i-lold.jpg

Jockefoten
2012-01-28, 18:32
Amen vilken sida är det då era muppar?

Det börjar på MM och slutar på Sports. Deras anhängare föredrar den svarta t-shirt'en med vit text när de: tränar, äter, klubbar, sover.

Sheogorath
2012-01-28, 19:36
Är det jag som är blind eller har de börjat köra sina priser exklusive moms i hopp om att man inte ska palla bry sig när man kommer till checkout?!

Edit: nm, det verkar inte vara så nu iaf.

shadowfire
2012-04-04, 23:21
Bump. Nu har facebookbyggaridioterna gått All In för att marknadsföra sina adepts istället. Vafan! Viktminskning och deff all the way, 1527 personer ska gå ner i vikt, allt måste postas på fb med både bilder och knappt märkbar progress alternativt bilder på turbobantning a'la glycotömning. För helvete!

Kan man få ha EN jävla kroppsbyggare till vän på sitt facebookkonto utan att det ska spammas kosttillskott, adepter o gudars vet allt, skaffa er ett riktigt jobb för fan o försörj er som folk!!!:. å piranha, sluta posta censurerade nakenbilder med länk till ditt bankkonto för "unleash the cover"

JAG BLIR GUBBGRINIG NU!

Ponitus
2012-04-04, 23:37
Har faktiskt inte märkt av butiken med svarta tröjor så mycket. Än.
Däremot är jag förbannat trött på fittgurus reklam på facebook. Deras jävla proteinpulver och heat-kapslar.

edit: Ursäkta mitt språk. Men det kom en massa reklam och jag blev grinig.

shadowfire
2012-04-04, 23:40
Du kan numera inte ha en tävlande kroppsbyggare eller atlet till kompis på fb utan att behöva blocka statuspostningarna från denne. Tråkigt, men jag raderar nu flera förebilder pga detta.

Sarwien
2012-04-05, 00:54
Däremot är jag förbannat trött på fittgurus reklam på facebook. Deras jävla proteinpulver och heat-kapslar.


+1 :laugh:

312
2012-04-05, 01:06
Nvm, blev censur.

TREX
2012-04-05, 01:07
Tack gode gud för GVH, syns dock nästan lite för lite... vill ju att det ska gå bra för företaget också.

jaaaaag
2012-04-05, 04:16
Kan bara hålla med, även om jag inte har överdrivet mkt sponsrade byggare/fitnessfolk på fejan så märks de få jag har väldigt mycket. Ibland är det rena reklam-statusar och ibland långa statusar som först ter sig helt normala men som avslutas med "självklart avnjöts maten i better bodies tights!".

Jag stör mig inte överdrivet mycket, plockar inte bort folk pga att de sålt sin själ för att få kosttillskott för en billigare slant men själv hade jag tyckt att set kännts pinsamt att aldrig nämna ett märke pga hur bra det är, till att gå till spons och direkt börja skrika ut att man älskar det, varje dag.

Imponeras folk av ens fysik så kommer se ändå fråga vad man tar och tjat tycker jag att man kan hålla till sina bloggar.

Jag förstår att folk vill ha spons och vissa tjatar mindre än andra så alla kontraktskrivare verkar ej vara lika körda.

skaparn
2012-04-05, 06:01
Jag har nog bara SL:are som kontakter, men även de har på senare tiden ballat ur. Mini till exempel, avslutar alla sina inlägg på Facebook med "självklart hade jag tagit Purple Wrath!!11 när jag skrev det här" och hurril skriver mycket om hur bra hans Vibram FiveFingers är för extreme crossfit.

Petter__Jonsson
2012-04-05, 06:57
Jag har nog bara SL:are som kontakter, men även de har på senare tiden ballat ur. Mini till exempel, avslutar alla sina inlägg på Facebook med "självklart hade jag tagit Purple Wrath!!11 när jag skrev det här" och hurril skriver mycket om hur bra hans Vibram FiveFingers är för extreme crossfit.

:laugh: FiveFingers-Patrik hade varit mycket intressant att beskåda när han kör ett crossfit-pass med sina 130 kg :)

Sheogorath
2012-04-05, 06:58
Kan bara hålla med, även om jag inte har överdrivet mkt sponsrade byggare/fitnessfolk på fejan så märks de få jag har väldigt mycket. Ibland är det rena reklam-statusar och ibland långa statusar som först ter sig helt normala men som avslutas med "självklart avnjöts maten i better bodies tights!".

Jag stör mig inte överdrivet mycket, plockar inte bort folk pga att de sålt sin själ för att få kosttillskott för en billigare slant men själv hade jag tyckt att set kännts pinsamt att aldrig nämna ett märke pga hur bra det är, till att gå till spons och direkt börja skrika ut att man älskar det, varje dag.

Imponeras folk av ens fysik så kommer se ändå fråga vad man tar och tjat tycker jag att man kan hålla till sina bloggar.

Jag förstår att folk vill ha spons och vissa tjatar mindre än andra så alla kontraktskrivare verkar ej vara lika körda.

:laugh:

Petter__Jonsson
2012-04-05, 06:59
Att företag vill synas och göra reklam är ju knappast något nytt. Nu har jag inte Facebook alls så jag har svårt att göra någon bedömmning i det fallet men annars filterar jag lätt bort reklam som inte intresserar mig.

grisbil3n
2012-04-05, 08:30
Vad fan är vitsen med att ha dom här människorna som "vänner" då? Eller har jag missförstått något?

Grotesk
2012-04-05, 08:41
Vad fan är vitsen med att ha dom här människorna som "vänner" då? Eller har jag missförstått något?

Det är coolt, speciellt om man inte känner personen i fråga på riktigt.

Mart|n
2012-04-05, 08:44
:laugh: FiveFingers-Patrik hade varit mycket intressant att beskåda när han kör ett crossfit-pass med sina 130 kg :)

Och rosa tshirt... Mycket besviken.

hurril
2012-04-05, 08:53
Crossfit4life

Slartibartfast
2012-04-05, 09:03
Vad fan är vitsen med att ha dom här människorna som "vänner" då? Eller har jag missförstått något?

Samma som att följa random fitness-attention whore-blogg? Fina bilder, och annat ytligt hjärndött material.

Man är väl knappast VÄN med alla man har på fb?

Scratch89
2012-04-05, 09:10
Jag har nog bara SL:are som kontakter, men även de har på senare tiden ballat ur. Mini till exempel, avslutar alla sina inlägg på Facebook med "självklart hade jag tagit Purple Wrath!!11 när jag skrev det här" och hurril skriver mycket om hur bra hans Vibram FiveFingers är för extreme crossfit.

Hahahahaaahaa!

mikaelj
2012-04-05, 09:17
Har det hänt något sista året vad gäller reklam för kosttillskott?

2010 tyckte jag att det var lugn och ro att ha lite kontakter på facebook mm, men nu får jag nästan leta efter träningsfolk som INTE skriver vilken produkt de tog innan, efter eller under träningen. Det postas bilder på inköp, det är tshirts med tryck, det är statusuppdateringar som beskriver hur magisk produkten är osv.

Det är för att du har 99% fitnessfjollor & byggare på Facebook. Jag ser vilka bilder du brukar Like:a. ;-)

FrankDrebin
2012-04-05, 09:19
Vilken tur att man bara har fint folk på sin facebook. Wallenberg taggade sig precis på Investor...stormöte på G. Kanske nytt proteinpulver på väg....

Oxe
2012-04-05, 09:55
Stop hatin , jag har blogg och postar de flesta av mina pass på facebook...

Det är nåt stort när jag faktiskt tar mig iväg på ett pass...

Skall skicka en vänförfrågan till skuggan bara för att...

Grotesk
2012-04-05, 14:54
Stop hatin , jag har blogg och postar de flesta av mina pass på facebook...

Det är nåt stort när jag faktiskt tar mig iväg på ett pass...

Skall skicka en vänförfrågan till skuggan bara för att...

Länk, tack?

Madame
2012-04-05, 15:49
Nästan lite synd om de som luras att det är skillnader på märket på proteinet också. Som att känna skillnad mellan Arla eller Skånemejerier.

hallå har du jämfört arlas gräddfil med skånemejeriers? vavava? en jävla skillnad I tellz u! *grr27*


I övrigt vet jag inte riktigt vad du menar. Jag är bara en wannabe och så räkig att jag bara har en fitnesskompis :(

Oxe
2012-04-05, 17:06
Nästan lite synd om de som luras att det är skillnader på märket på proteinet också. Som att känna skillnad mellan Arla eller Skånemejerier.

Arla är ju bättre är skånemejerier, norrmejerier var ju dock bäst (vet inte ifall dom finns kvar)

Det är skillnad på protein och protien sen hur mycket är en annan femma.

mellan olika vassle koncentrat som innehåller 75-80% är det ju samma skit, skulle det inte varit nån skillnad så hade bara det billigaste funnits

snej
2012-04-05, 17:26
U mad skuggan? U mirin brah?

L-Sami
2012-04-05, 17:54
Arla är ju bättre är skånemejerier, norrmejerier var ju dock bäst (vet inte ifall dom finns kvar)

Det är skillnad på protein och protien sen hur mycket är en annan femma.

mellan olika vassle koncentrat som innehåller 75-80% är det ju samma skit, skulle det inte varit nån skillnad så hade bara det billigaste funnits


Det där är så svårt att veta, det kanske inte ens innehåller nåt protein?

Jag tror inte att det är kvalitén som avgör hur mycket kosttillskott kostar utan hur mycket pengar ett företag vill tjäna, utbud/efterfrågan, vad som är rimligt pris jämfört med konkurrenter samt importkostnader. Undantaget de som livsmedelsverket granskar.

Ett "proteinpulver" kan endast innehålla smaksatt mjöl, det är ingen som kontrollerar det ändå. Med bra marknadsföring kan man tydligen sälja vad som helst och visst är det bra business för de som håller på med det :)

hultman
2012-04-05, 18:52
Stop hatin , jag har blogg och postar de flesta av mina pass på facebook...

Det är nåt stort när jag faktiskt tar mig iväg på ett pass...

Skall skicka en vänförfrågan till skuggan bara för att...

Jag ledsnade ur för länge sedan på dina ständiga uppdateringar om crossfit, konstiga specialtillskott, spandexkläder och Aldrig Vila. Och, för helvete, hur orkar du ligga på 1000 kcal om dagen året runt?!

Oxe
2012-04-05, 19:09
Sluta snacka skit du sitter ju och tjatar om uppdateringar hela tiden...

Raggis
2012-04-05, 19:39
Jag ledsnade ur för länge sedan på dina ständiga uppdateringar om crossfit, konstiga specialtillskott, spandexkläder och Aldrig Vila. Och, för helvete, hur orkar du ligga på 1000 kcal om dagen året runt?!

http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-ash2/27538_122925177737803_959_n.jpg

hultman
2012-04-05, 19:42
Sluta snacka skit du sitter ju och tjatar om uppdateringar hela tiden...

Du skriver ju aldrig klart guiderna som jag tjatar om. Tog ju ett halvår innan du fixade den om fitness lifestyle.

loadout
2012-04-05, 19:52
Jag tänker inte på GG utan en sida som drar till sig AWs utan dess like.

Varför inte bara skriva att du tänker på Fairing?

Eddie Vedder
2012-04-06, 08:31
Jag tror inte att det är kvalitén som avgör hur mycket kosttillskott kostar utan hur mycket pengar ett företag vill tjäna, utbud/efterfrågan, vad som är rimligt pris jämfört med konkurrenter samt importkostnader.

Nonsens! Menar du alltså att Charlotte Perrelis proteinpulver Fit & Smart Protein med smak av Caffé latte är dyrare än konkurrenters av någon annan anledning än dess extra muskelbyggande effekt? Du kan ju själv se på namnet, man blir ju till och med smartare av hennes pulver.

Dreas
2012-04-06, 08:50
Varför inte bara skriva att du tänker på Fairing?För det gör jag inte.

Lillgrabben
2012-04-06, 09:01
Inte för att jag har Facebook, eller annat socialt media av den sorten, men jag misstänker att överdriven reklam har rakt motsatt verkan som det är tänkt.... Själv blir jag bara anti, trött och bojkottar produkterna.

Lellan
2012-04-06, 09:18
Ehh, jag tror jag ska skämmas här? Har aldrig gjort det du beskriver - men nyligen blivit intervjuad och då gick jag all in på att promota kolozzeums proteinpulver samt en plastmanick jag är kär i. :D Samt tipsa om Eddie och Guddies bok.

Men det är ju för att jag är just kär i kolo + den här manicken + boken; dessutom är jag ju.. jag. Inte så flashigt att bli förknippad med mig, typ.. :cool: men vill ju ändå ta mig friheten att nämna bra grejer!

(jagade fö plastproduktsföretaget med blåslampa för att få sprida dess förträfflighet över världen genom att snika till mig såna att ge bort.. Det var först när jag stegade in på deras kontor som de inte kunde stoppa mig längre, muahahaa.. är som en obetald tupperwareförsjälare, lika pinsam - men likväl dedikerad! Sen accepterade de ju miffot till slut, och jag fick ngra produkter själv också, men det var inte avsikten).

Med andra ord är jag lite smått störd; men det är iaf äkta! Och inget är magiskt, jag är fortfarande klen.. :D Hoppas du inte kommer hata mig efter tilltaget!

Eddie Vedder
2012-04-06, 09:19
Själv blir jag bara anti, trött och bojkottar produkterna.

Jo vissa är så. Men jag tror - jag är till och med ganska övertygad om - att företagen är mycket medvetna om din (och min) typ men att vi redan finns med i kalkylen. De vet att vissa blir anti men att gruppen är förhållandevis liten och vinsten av att pumpa ut reklam och mer reklam lönar sig i det stora hela.

Men jag har inte så bra koll på marknadsföring (milt uttryckt:D).

Lillgrabben
2012-04-06, 09:24
Jo vissa är så. Men jag tror - jag är till och med ganska övertygad om - att företagen är mycket medvetna om din (och min) typ men att vi redan finns med i kalkylen. De vet att vissa blir anti men att gruppen är förhållandevis liten och vinsten av att pumpa ut reklam och mer reklam lönar sig i det stora hela.

Men jag har inte så bra koll på marknadsföring (milt uttryckt:D).
Kanske är fantastiskt viktigt att sprida företagsnamnet / slogan etc - rent av så viktigt att det spelar mindre roll att vi grinputtar försvinner. Instämmer fö med
dig.

Dreas
2012-04-06, 09:33
Ehh, jag tror jag ska skämmas här? Har aldrig gjort det du beskriver - men nyligen blivit intervjuad och då gick jag all in på att promota kolozzeums proteinpulver samt en plastmanick jag är kär i. :D Samt tipsa om Eddie och Guddies bok.

Men det är ju för att jag är just kär i kolo + den här manicken + boken; dessutom är jag ju.. jag. Inte så flashigt att bli förknippad med mig, typ.. :cool: men vill ju ändå ta mig friheten att nämna bra grejer!

(jagade fö plastproduktsföretaget med blåslampa för att få sprida dess förträfflighet över världen genom att snika till mig såna att ge bort.. Det var först när jag stegade in på deras kontor som de inte kunde stoppa mig längre, muahahaa.. är som en obetald tupperwareförsjälare, lika pinsam - men likväl dedikerad! Sen accepterade de ju miffot till slut, och jag fick ngra produkter själv också, men det var inte avsikten).

Med andra ord är jag lite smått störd; men det är iaf äkta! Och inget är magiskt, jag är fortfarande klen.. :D Hoppas du inte kommer hata mig efter tilltaget!Det är en gång och du får det ju att framstå som genuint. Personerna vi/jag pratar om är sådana som vill tjäna pengar på andra människors okunskap samt behov av att synas.

Lellan
2012-04-06, 09:42
Det är en gång och du får det ju att framstå som genuint. Personerna vi/jag pratar om är sådana som vill tjäna pengar på andra människors okunskap samt behov av att synas.

Det är väl inte fel varken att tjäna pengar el att vilja synas - men jag förstår vad du menar. Jag har, likt Madame, dock inte det fb-problemet - skulle förmodligen bil jobbigt med sånt reklamande, ja.