handdator

Visa fullständig version : Vad är viktigast, om man måste välja, högt proteinintag på vilodag eller på träningsd


mattilainen
2012-01-27, 23:10
Ja, som topic frågar. Om man måste välja att antingen äta protein på vilodag eller på träningsdag, vilket är det mest optimala? Självklart kan jag tänka mig och vara ganska säker på ett svar men tänkte se om någon hade några tankar/artiklar kring detta.

Vissa, jag också, har det svårare att komma upp i lika högt proteinintag på vilodagar som jag har att göra på träningsdagar. Samma sak när jag är sjuk.

Ponitus
2012-01-28, 02:09
Vissa, jag också, har det svårare att komma upp i lika högt proteinintag på vilodagar som jag har att göra på träningsdagar.

Vad skiljer en vilodag ifrån en träningsdag då? Du kan väl äta samma sak även om du tränar/inte tränar?

mattilainen
2012-01-28, 11:18
Vad skiljer en vilodag ifrån en träningsdag då? Du kan väl äta samma sak även om du tränar/inte tränar?

jajamen men ofta är, om jag har, någon vilodag på helgen då jag tränar varje dag annars. På helgen äter jag kanske hamburgare istället för kyckling och får helt enkelt inte i mig lika mycket protein. Sen blir allt förskjutet 3 timmar då jag går upp senare och jag får inte i mig mitt EAA som jag får när jag tränar. Mycket "små" proteinkällor blir mycket protein i slutet. Ofta får jag svälja en hel eller två drinkar innan jag ska somna för att få i mig tillräckligt :p

L-Sami
2012-01-28, 22:04
Ofta får jag svälja en hel eller två drinkar innan jag ska somna för att få i mig tillräckligt :p

Hur mycket protein äter du per dag?

mattilainen
2012-01-29, 16:19
Hur mycket protein äter du per dag?

mellan 230 och 300 g ca