handdator

Visa fullständig version : För kort sätesmuskel


köttmannen
2012-01-27, 19:23
Har under ca 1 år haft väldigt jobbiga smärtor i ländryggen så fort jag anstränger den på något vis. Det kan vara så enkelt som att böja sig framåt för att plocka ur diskmaskinen t ex. Smärtan jag upplever är lite strålande smärta och så blir jag väldigt trött i ländryggen ner till rumpan.

Har varit hos flera kiropraktorer men utan framgång. Tills slut hittade jag en osteopat som hjälpt mig och kommit fram till att det är min sätesmuskel som är för kort vilket förmodligen beror på all frontböj, marklyft och jobb. Så även fast jag står raklång så är den helt utsträckt och det känns som att den belastas hela tiden. Det enda som hjälper då är väl stretching och han har hjälpt mig att stretcha ut väldigt mycket och det har helt klart känts bättre. Fick två stretchövningar som jag skulle göra själv också fast dom ger inte alls samma effekt. Men sen jag slutade att gå till honom så har det bara blivit värre och värre. Han är väldigt dyr också, kostar över 600 för varje besök och det håller inte alls att springa dit och betala varje vecka för att det ska kännas någolunda bra i rumpan.

Vad kan man göra för att verkligen få hjälp med detta? Ska till en sjukgymnast snart men hon sa att dom sysslade mer med övningar för rehab osv. Jag behöver ju någon som verkligen kan stretcha ut det. Vad har ni för tips på hur man kan göra? Funkar ju inte att behöva betala så mycket pengar för att någon ska stretcha ut en.

Ledsen ifall det kan vara lite otydligt men jag börjar få panik med det här problemet.

Tack