handdator

Visa fullständig version : Vad innebär god fysik?


Kaggsmurfen
2012-01-27, 11:51
Är bara nyfiken på vad ni anser vara god fysik. Är det att bli så bodybuilderstor som möjligt? Eller att kunna bli så snabb som möjligt? Är det att ha så stor uthållighet som möjligt? Eller är det att uppnå bästa möjliga resultat inom både styrka, snabbhet och uthållighet och andra fysiska grenar? Dela gärna med er av era åsikter, det finns inga felaktiga svar :)

rooz
2012-01-27, 11:52
Att kunna slå en krabba så flickorna blir alldeles till sig och vill para sig med dig.


Eller att marka 400+

Hamsterkakan
2012-01-27, 11:53
2x KV bänk
2.5x KV mark/böj
1x KV Ryck
1.5x KV Frivändning

Bemästra gymnastikens alla element.

Milen sub 40
2000 rodd sub 7 min.

Sniggel
2012-01-27, 11:54
Tränad i något eller flera saker. Så pass att personen har en fullgod hälsa men även är bra på något som är fysiskt.

Sen finns det en betydelse som har med utseende att göra men då tycker jag inte ordet "god" ska användas utan snarare "bra".

Kwon
2012-01-27, 11:54
Är bara nyfiken på vad ni anser vara god fysik. Är det att bli så bodybuilderstor som möjligt? Eller att kunna bli så snabb som möjligt? Är det att ha så stor uthållighet som möjligt? Eller är det att uppnå bästa möjliga resultat inom både styrka, snabbhet och uthållighet och andra fysiska grenar? Dela gärna med er av era åsikter, det finns inga felaktiga svar :)

Klarar man Navy Seals Fitness-test har man god fysik

http://www.military.com/military-fitness/navy-special-operations/navy-seal-fitness-test

Sniggel
2012-01-27, 11:56
Höga krav ni har :p

BelowAverage
2012-01-27, 11:56
2x KV bänk
2.5x KV mark/böj
1x KV Ryck
1.5x KV Frivändning

Bemästra gymnastikens alla element.

Milen sub 40
2000 rodd sub 7 min.

Antar att du trollar, men man får väl vara lite realistisk och dra en linje mellan en god fysik och en extremt vältränad?

F.ö är väl en god fysik en som man är nöjd med, funktionsduglig gentemot ens egna mål, gärna snygg. Inga krämpor och annat sattyg.

Minimjölk
2012-01-27, 12:37
Är det ens någon på Kolo som uppfyller hela listan ovan?

Enligt mig gäller det att vara stark smidig och ha spänst kondition vilket gör att du med lätthet kan börja prestera ok i nya sporter.

Ett exempel, när jag var liten och spelade fotboll var jag sådär, Efter att ha styrketränat och sprungit i ca 15år tog jag på nytt upp fotbollen och jag blev snabbt betydligt mycket bättre. min styrka och min explosivitet i kombination med en bra kondition gjorde att jag presterar mycket bättre än de jag spelade mot i fler situationer trots att jag inte är någon fotbollstalang.

Sniggel
2012-01-27, 12:40
Är det ens någon på Kolo som uppfyller hela listan ovan?

"God" verkar betyda "Bästaste" i vissas öron :p

TREX
2012-01-27, 12:42
När man blir frihetsberövad och omhändertagen av narkotikaspan/kapp-bolizen på stan.

filmjölk
2012-01-27, 13:45
En god fysik har man om man uppfyller följande:

1) Man kan gå i trappor från bottenplan till fjärde våningen utan att bli mer än lätt andfådd, utan att behöva stanna på vägen.

2) Man klarar av att jogga i ett konstant lugnt tempo, utan att behöva stanna eller gå i en hel kilometer.

3) Man kan utföra 10st strikta pushups (damer får köra på knä).

4) Man kan utföra alla normala rörelser i höft/rygg/axel/knä/hand/fot utan att det gör ont.

5) Man orkar utföra ett samlag med sin partner, där man är den aktiva partnern (den som juckar) från start till slut.

6) man kan lyfta bakändan på en lätt soffa, och bära den tillsammans med någon annan uppför 2 trappor utan att skada sig eller behöva vila på vägen.

7) man klarar av att skrapa rutorna på sin bil utan att få pump.

TREX
2012-01-27, 13:55
4) Man kan utföra alla normala rörelser i höft/rygg/axel/knä/hand/fot utan att det gör ont.

Nu blev jag orolig här, vad är normala rörelser?

aijou
2012-01-27, 13:59
Att kunna slå en krabba så flickorna blir alldeles till sig och vill para sig med dig.


En gång slog jag en krabba så hårt att den dog. Men det är ändå ingen som vill para sig med mig. :Virro

6zXDo4dL7SU

Tricklew
2012-01-27, 14:00
5) Man orkar utföra ett samlag med sin partner, där man är den aktiva partnern (den som juckar) från start till slut.


Orkar man inte jucka i 3 minuter kan man inte må bra.

StarkaUlf
2012-01-27, 14:42
Den ska smaka gott