handdator

Visa fullständig version : Pegasos Planet


Määng
2012-01-27, 11:01
Funderade på att besöka pegasos planet med familjen i september. Är det bra där? Och ni som varit till både aqua fantasy och pegasos world, tycker ni att det är mycket som skiljer? Är det bättre i aqua world?

Nitrometan
2012-01-27, 11:04
Pegasos Planet
Aqua Fantasy
Pegasos World
Aqua World

Det var många olika ställen på en gång. Kanske lika bra att du besöker alla och skriver recensioner?

Kwon
2012-01-27, 11:06
Pegasos Club?

j7bNTVGeFWc

Nitrometan
2012-01-27, 11:08
Double rainbow unicorn!

Kwon
2012-01-27, 11:09
My dear Nitro, a Pegasos is NOT a Unicorn! :D

Nitrometan
2012-01-27, 11:16
Men nästan lika ovanlig...

PowPow
2012-01-27, 11:20
Här hittar du lite information
http://www.familjeliv.se/Forum-3-105/m30888411-1.html

Bland annat oumbärlig info som:

"Handdukarna som finns på rummet får ej tas till stand/pool!"
- Observera utropstecken!!!

Määng
2012-01-27, 13:46
Pegasos Planet
Aqua Fantasy
Pegasos World
Aqua World

Det var många olika ställen på en gång. Kanske lika bra att du besöker alla och skriver recensioner?

Haha, är väldigt förvirrande med alla namn! Finns ju pegasos world, pegasos club, pegasos planet, aqua world osv.. vissa är bara hotell inom samma område och vissa är på ett helt annat ställe så det slutade med att när jag väl skrev texten så blandade jag ihop allt.

Frågan är alltså om det är bra på pegasos whatever..

PowPow
2012-01-27, 14:27
Alltså..

Pegasos Planet
Aqua Fantasy
Pegasos World
Aqua World
Pegasos Whatever

Bestäm dig.

samsung
2012-01-27, 16:02
Jag var på pegasus world i somras via nazar och tycker det var ett bra ställe att semestra på om man vill ha det lugnt och gott om mat. Poolen behöver man inte bekymra sig om att trängas i (10k kvm) och gott om mat och dryck fanns det också.

5 stjärnigt på pappret men det kan man väl ta med en nypa salt, städat och fint överallt med trevlig personal i köket framförallt.

Är du en strandmänniska så är det inte kristallsand eller långgrunt utan blir ganska djupt efter 2 meter i vattnet direkt.

Fanns endel utflykter att bege sig på samt lite småaffärer inne på själva hotellområdet som annars ligger en bit utanför side så vill du till centrum rekomenderas en taxi.

Määng
2012-01-27, 16:30
Alltså..

Pegasos Planet
Aqua Fantasy
Pegasos World
Aqua World
Pegasos Whatever

Bestäm dig.

Haha vafan!! Nitro har redan påpekat det och jag har kommit med en ursäkt, move on.

Edit; okej för att förtydliga, jag undrar ifall det är betydligt sämre på pegasos world/planet/osv (allt är väl olika hotell inom samma område) än vad det är på aqua world/planet/osv (som också är olika hotell fast på ett annat ställe än pegasos)

Ola Wallengren
2012-01-27, 17:12
Har varit på pegasos resort, vilket är en av holtellen på pegasos planet. Det var bra och prisvärt, inte det bästa 5-stjärninga vi har varit på i turkiet. Åkte på Lucky 5 star, vilket kostade ungefär 5000 så vitt jag kommer ihåg. Jag upplevde det som ganska trångt vid poolerna (augusti) och även vid stranden var det mycket paxat men inga större problem. Maten var överlag bra. Spriten och drinkarna var inte på topp men dög. Ölen var bra som vanligt och vinet var faktiskt ganska hyfsat. Gymmen gick att träna på men inte mer. Hammam var inte gratis, vilket är lite tråkigt.

Rekommenderar heller Mukarnas, men om man åker främst för barnens skull kan nog pegasos va bättre.
Pegasos World ligger inte på samma ställe så det vet jag inget om.
Gå in på Tripadvisor för att få mer input.