handdator

Visa fullständig version : Man brutalt attackerad av isbjörn (Starka bilder)


Zaqwer
2012-01-27, 00:28
http://i.imgur.com/CML7h.jpg

Ööhh, jag brukar inte ha som vana att starta meningslösa trådar. Så för att få lite diskussion, jag visste inte att isbjörnar kunde vara så söta, någon som har fler bra bilder? Någon som sett en IRL nån gång?

Tricklew
2012-01-27, 00:33
Knut var rätt så söt i sin barndom. http://sv.wikipedia.org/wiki/Knut_(isbj%C3%B6rn)

iNWrFmCCfXw

ceejay
2012-01-27, 00:34
tråd rapporterad. Bilderna är ju hemskt söta!

mattilainen
2012-01-27, 00:38
ansök om jobb hos aftonbladet. Dina rubriker gentemot innehållet passar deras tidning perfekt. Använd denna tråd som din referens och du har jobbet som i en liten ask.

Zaqwer
2012-01-27, 00:39
Åhh, jag vill ha en egen liten Knut.

High Five
http://puppybunnyguineapretty.files.wordpress.com/2011/03/knut.jpg

http://news.bbc.co.uk/media/images/42705000/jpg/_42705293_knut2_pa_gal.jpg

http://news.bbc.co.uk/media/images/42705000/jpg/_42705291_knut_pa_gal.jpg

Aight
2012-01-27, 00:41
Hahahha Zaqwer... jävla stolle :D

callebolund
2012-01-27, 00:47
ansök om jobb hos aftonbladet. Dina rubriker gentemot innehållet passar deras tidning perfekt. Använd denna tråd som din referens och du har jobbet som i en liten ask.

+1

TREX
2012-01-27, 00:47
Ingen björn ska behöva hållas i fångenskap och gullas med likt en leksak.

kL26UkGKQZo

Det här borde vara hans verklighet.

Kwon
2012-01-27, 08:23
Alla är söta som barn. (bland däggdjuren)

Pernam
2012-01-27, 09:06
Ingen björn ska behöva hållas i fångenskap och gullas med likt en leksak.

Faktiskt. Djurparker gör mig alltid illa till mods. Det är tragiskt och ovärdigt med att se vilda djur inburade och uppvisade som spektakel.

Kwon
2012-01-27, 09:10
Faktiskt. Djurparker gör mig alltid illa till mods. Det är tragiskt och ovärdigt med att se vilda djur inburade och uppvisade som spektakel.

Humans showing their dominance.

Ado2000
2012-01-27, 09:14
Tycker alla björnar är söta tom dom stora hade velat gå fram å kramas med dom men med risk för å bli sliten i stycken låter jag blir tyvärr

Var det inte nån snubbe för några år sen som gick ut och bodde med dom ett tag innan dom slet sönder honom ??

delta_mats
2012-01-27, 09:17
Faktiskt. Djurparker gör mig alltid illa till mods. Det är tragiskt och ovärdigt med att se vilda djur inburade och uppvisade som spektakel.

Nu är det väl inte så att djuren fångas ute i det vilda och plockas in i djurparkerna, många djurparker skyddar utrotningshotade arter (pga av oss). Men visst känns det fel när djuren inte är i sitt rätta element.

Juxta
2012-01-27, 09:38
Tycker alla björnar är söta tom dom stora hade velat gå fram å kramas med dom men med risk för å bli sliten i stycken låter jag blir tyvärr

Var det inte nån snubbe för några år sen som gick ut och bodde med dom ett tag innan dom slet sönder honom ??

Grizzly man. Han var nog inte helt klar i huvudet den mannen. Han var smått lustig när man såg dokumentären.
Jag skulle vilja krama en fullvuxen brunbjörn, dom verkar så otroligt gosiga i pälsen.

Ado2000
2012-01-27, 09:41
Grizzly man. Han var nog inte helt klar i huvudet den mannen. Han var smått lustig när man såg dokumentären.
Jag skulle vilja krama en fullvuxen brunbjörn, dom verkar så otroligt gosiga i pälsen.

Aa juste så hette han, aa man måste nog va någorlunda mentalt instabil för å göra det han gjorde

Mart|n
2012-01-27, 09:45
Faktiskt. Djurparker gör mig alltid illa till mods. Det är tragiskt och ovärdigt med att se vilda djur inburade och uppvisade som spektakel.

Du har ju själv stängt in ett djur i en ruta.

Spartansk
2012-01-27, 10:06
Nu är det väl inte så att djuren fångas ute i det vilda och plockas in i djurparkerna, många djurparker skyddar utrotningshotade arter (pga av oss). Men visst känns det fel när djuren inte är i sitt rätta element.

Det finns ytterligare ett par positiva saker med djurparker, tycker jag; utbildning, och den ökade förundran och respekt för djur som lätt väcks när man ser ett djur öga mot öga istället för på Discovery Channel. Sedan tror jag att många djur trivs i djurparkerna, i alla fall djur som får mycket mental stimulans, såsom uppträdande sälar. I alla händelser lär djuren ha det mycket mycket bättre i djurparker än på hönserier och bondgårdar, så att äta kött och ägg och dricka mjölk, men bojkotta djurparker, gränsar till hyckleri, tycker jag.

Pernam
2012-01-27, 10:25
Nu är det väl inte så att djuren fångas ute i det vilda och plockas in i djurparkerna, många djurparker skyddar utrotningshotade arter (pga av oss). Men visst känns det fel när djuren inte är i sitt rätta element.
Jag menar vilda djur, i motsats till tamdjur som hundar, katter osv. En björn tex är aldrig tam i samma bemärkelse som en hund oavsett om den är född i fångenskap. Visst är jag medveten om det faktum att djurparker även gör insatser för bevarandet av utrotningshotade djur, men att tex se en älg med underutvecklad muskelatur och missbildad hornkrona pga fel kost gör mig lite sorgsen. Eller dom järvar, björnar och vargar som har tvångsmässiga beteenden pga understimulans. Det är tragiskt.

Det finns ytterligare ett par positiva saker med djurparker, tycker jag; utbildning, och den ökade förundran och respekt för djur som lätt väcks när man ser ett djur öga mot öga istället för på Discovery Channel. Sedan tror jag att många djur trivs i djurparkerna, i alla fall djur som får mycket mental stimulans, såsom uppträdande sälar. I alla händelser lär djuren ha det mycket mycket bättre i djurparker än på hönserier och bondgårdar, så att äta kött och ägg och dricka mjölk, men bojkotta djurparker, gränsar till hyckleri, tycker jag.

Det faktum att många köttproducenter missköter sina djur gör det inte okej att djur i fångenskap inte mår bra. Och mental stimulans ja, det gäller sälar och andra sociala djur som är gulliga och lättränade. Men det hur ofta ger man tex en järv nån form av stimulans, eller den yta den behöver.
Missförstå mig inte, jag förstår att djurparker fyller ett gott syfte också. Men personligen gillar jag dom inte.

TREX
2012-01-27, 11:24
Det finns ytterligare ett par positiva saker med djurparker, tycker jag; utbildning, och den ökade förundran och respekt för djur som lätt väcks när man ser ett djur öga mot öga istället för på Discovery Channel. Sedan tror jag att många djur trivs i djurparkerna, i alla fall djur som får mycket mental stimulans, såsom uppträdande sälar. I alla händelser lär djuren ha det mycket mycket bättre i djurparker än på hönserier och bondgårdar, så att äta kött och ägg och dricka mjölk, men bojkotta djurparker, gränsar till hyckleri, tycker jag.

Nu pratar jag dock om större djur, djur som ska ha stort revir och djur som ska kunna jaga och ströva runt fritt. En liten get eller en vanlig bondgris har nog inte dessa kriterier.

Och för att bevara arter gör man nationalparker, som yellowstone. Det är inte svårare än så.

Ur utbildningssynpunkt tycker jag också att det blir fel eftersom en björn i en djurpark inte är som en riktig björn utanför en djurpark, man visar barnen en björn förvisso, men det är en nedbruten tam björn som har fått sin frihet berövad.

Allvarligt talat så är en film på Discovery eller Nat geo bättre att visa för barn än den förvridna bilden av djur man ser på ett zoo.

Juxta
2012-01-27, 11:38
Och för att bevara arter gör man nationalparker, som yellowstone. Det är inte svårare än så.




Vänta bara, snart sätter sig kapitalismens arsle över hela parken då dom ska bygga lyxlägenheter i Yellowstone.

Ungefär som Engelbrektsskolan här i Stockholm. Här röjer dom en hel skolgård för att bygga just lyxlägenheter. Barnen kommer inte ha någon skolgård men vad gör det när man kan ha lägenhet mitt i stan.

TREX
2012-01-27, 12:40
Vänta bara, snart sätter sig kapitalismens arsle över hela parken då dom ska bygga lyxlägenheter i Yellowstone.

När det händer ska jag ta på mig mina bästa näverstövlar, packa fjällräven ryggan med gatstenar, ta med mig min håriga PETA fru och korsa atlanten.

Nitrometan
2012-01-27, 12:42
Ungefär som Engelbrektsskolan här i Stockholm. Här röjer dom en hel skolgård för att bygga just lyxlägenheter. Barnen kommer inte ha någon skolgård men vad gör det när man kan ha lägenhet mitt i stan.
Hade eleverna bara haft samma betalningsvilja som de som vill bo där så hade de kunnat ha sin skolgård kvar!

Spartansk
2012-01-27, 13:13
Och för att bevara arter gör man nationalparker, som yellowstone. Det är inte svårare än så.

Det är nog lättare sagt än gjort. Först måste man få tag i marken, sedan måste man skydda den mot tjuvjägare, miljöförstöring och annat otrevligt. Och varje nationalpark kan bara hysa arter som trivs i dess miljö (man kan inte ha pandor och isbjörnar i samma nationalpark (om den inte är väldigt stor i longitudinell riktning)).

TREX
2012-01-27, 13:28
man kan inte ha pandor och isbjörnar i samma nationalpark.

Och varför skulle man ens vilja ha det för?

filmjölk
2012-01-27, 13:31
Och varför skulle man ens vilja ha det för?

För att man i så fall kan anordna djurkamper, där man hetsar djur emot varandra. Det intressanta blir ju matcher mellan djur som inte hade haft chansen att göra detta naturligt pga demografin.

Tricklew
2012-01-27, 13:36
Och varför skulle man ens vilja ha det för?

Raskrig, förstås, jag kan ju inte vara den enda som är nyfiken på vilken av följande som hade vunnit ett slagsmål.

Polarbjörnen:
MC26JK9nk-8

Eller Pandan:
_UI-6IWeNKE

garluch
2012-01-27, 13:40
http://www.youtube.com/watch?v=YlC1KIlVYyw

Juxta
2012-01-27, 14:04
Hade eleverna bara haft samma betalningsvilja som de som vill bo där så hade de kunnat ha sin skolgård kvar!

Haha, du är hemsk!

Spartansk
2012-01-27, 14:47
Och varför skulle man ens vilja ha det för?

Den ena vill ha tropiskt klimat och bambuskogar, den andra arktiskt och snötäcken. Svårt att få in båda på några få tusen hektar.

TREX
2012-01-27, 15:07
Den ena vill ha tropiskt klimat och bambuskogar, den andra arktiskt och snötäcken. Svårt att få in båda på några få tusen hektar.

Det är därför vi har parker i respektive geografiska område, Kruger, Yellowstone e.t.c.

stridis
2012-01-27, 15:07
M_FtPGyMPlU

Vem har sagt att vuxna isbjörnar inte kan vara söta och flirtiga?

mangemani
2012-01-27, 15:11
http://i.imgur.com/CML7h.jpg

Ööhh, jag brukar inte ha som vana att starta meningslösa trådar. Så för att få lite diskussion, jag visste inte att isbjörnar kunde vara så söta, någon som har fler bra bilder? Någon som sett en IRL nån gång?

ser ut som våran katt då han är pissed off, suger tag i benet/foten och biter som fan