handdator

Visa fullständig version : Total rebuild, eller nåt


tp_88
2012-01-26, 19:57
Mjaha, då var det dags igen. Letar du efter inspirerande journaler så har du kommit tokfel, här kommer det bara bjudas på invalidträning och måttlig fetma.

Har haft ett träningsuppehåll på drygt 1år fram till Annandag jul 2011, pga ett stort diskbråck i korsryggen (L5-S1) med tillhörande nervskador och annat smått och gott. Kort sagt så hade jag ett helvete i typ 6 månader, ett litet helvete i 3 till och sedan dess så har det varit ganska okej, men på intet sätt 100%.

Nåväl, nu har jag kört precis en månad och det känns faktiskt ganska bra. Undviker dock en hel drös med övningar så fan vore det väl annars, det enda som regelbundet gör lite ont på passet är att lägga sig ner/resa sig upp med hantlarna i dom liggande övningarna i princip.

Målet är att försöka dra ner mig till under 90kg, gärna 85, och att börja tycka om konditionsträning. Förhoppningsvis kan journalen få mig att kanske hålla mig lite bättre till dieten än vad jag skulle gjort annars.

tp_88
2012-01-26, 19:58
Schemat ser ut som följande: (3 pass/vecka)

Chins, 3x8
SS: Inverted Row | Latsdrag, 2x~8
FU-Hantelpress, 3x8
Liggande hantelextensions, 2x8
Pushdowns med rep, 2x10
Sittande hantelcurl, 3x8
Sidolyft med viktskivor, 3x10
SS: Liggande hantelrodd för baksida axlar | Face-pulls, 2x~10

Dessutom 2 cardio-pass (ja, riktiga cardio-pass, inga promenader :D) i veckan och ett kort rehab-pass varje dag med lite McKenzie och bålövningar.


Tränar inte ben, spelade en hel del boule som liten så det behövs inte.

rolf
2012-01-26, 20:02
Åfan, visste inte att du också hade haft diskbråck. Att det inte skulle vara en inspirerande journal har du fel i, efter att själv ha haft två disbråck (ett rejält i klass med ditt, och ett mindre) så är jag i allra högsta grad intresserad av att se vad andra i samma situation gör med sin träning. Så du har en garanterad läsare iaf! :thumbup:

Vet du vad som orsakade diskbråcket i första hand?

tp_88
2012-01-26, 20:03
Tog mått och ett par bilder samma dag som jag började, bilderna väntar jag med att slänga upp tills det finns före/efter, men måtten var:


Midja, smalaste: 94cm
Höften: 102cm
Arm (vänster): 40cm (LOL!)
Vikt: 99,1kg


Det intressanta här är vikten. Under ett års tid åt jag dagligen (ingen överdrift) godis och/eller kakor, rikliga mängder ris/pasta och en hel del rostat bröd osv osv. Sista två månaderna rundade jag i princip av varje kväll med en hel tallrik julkakor och julgodis, i kombination med stillasittande jobb och ingen träning. Set point-teorin stämmer verkligen på mig iaf. :thumbup:

En annan intressant sak med vikten är att jag den här månaden har sänkt kaloriintaget avsevärt, och börjat träna, och trots det har jag gått UPP i vikt.

http://thoughtcatalog.com/wp-content/uploads/2011/02/bill-oreilly-tide-goes-in-tide-goes-out-never-a-miscommunication-cant-explain-that.jpeg

hurril
2012-01-26, 20:07
Hur fick du ditt diskbråck?

tp_88
2012-01-26, 20:12
Åfan, visste inte att du också hade haft diskbråck. Att det inte skulle vara en inspirerande journal har du fel i, efter att själv ha haft två disbråck (ett rejält i klass med ditt, och ett mindre) så är jag i allra högsta grad intresserad av att se vad andra i samma situation gör med sin träning. Så du har en garanterad läsare iaf! :thumbup:

Vet du vad som orsakade diskbråcket i första hand?
Kikade faktiskt in i din journal igår tror jag det var, efter att uteslutande ha hängt i allmänt det senaste året :D, och såg det. Förbannat trist, men du verkade ju kunna träna på bra nu iaf!

Jag gick med skiten i 7-8 månader innan jag sökte vård, vilket kanske var dumt såhär med facit i hand, även om jag redan behandlade det på samma sätt som läkare/sjukgymnasten rekommenderade och jag ställde precis rätt diagnos. :D

Gjorde en MRI när 9 månader hade gått iaf, och då var diskbråcket fortfarande drygt 1cm stort (säger mig inte så mycket, men det ska tydligen vara ganska stort), signifikant nervpåverkan på hela vänstersidan, några tillplattade nervändar och lite annat småkrafs. Exakt vad som orsakade det vet jag inte, men det är samma disk som jag har haft problem med i evigheter och samma område som jag har haft ryggskott i till och från. Nu gick den väl sönder helt och hållet, antar jag. Anledningarna skulle jag säga är direkt farlig träning när jag började, genetik och dålig sittställning under lång tid. Antagligen i den ordningen.

EDIT: Det var nog svar till ML-Jesus också.

tp_88
2012-01-26, 20:23
Dagens pass:


Chins:
3
+10*6
+10*6
7

2st SS Inverted Row/Latsdrag

FU-Hantelpress:

17*10
37*8
37*8
37*7

Liggande hantelext:

5*12
12*8
12*7

2set Pushdowns

Sittande hantelcurl:

17*8
17*7
17*6

Sidolyft med viktskivor:

5*12
10*10
10*10
10*8

2st SS Face-pulls/Hantelrodd


Inga konstigheter, fortsätter öka i ett antal övningar varje pass. Konstigt vore det väl annars.

rolf
2012-01-26, 20:38
Kikade faktiskt in i din journal igår tror jag det var, efter att uteslutande ha hängt i allmänt det senaste året :D, och såg det. Förbannat trist, men du verkade ju kunna träna på bra nu iaf!

Jag gick med skiten i 7-8 månader innan jag sökte vård, vilket kanske var dumt såhär med facit i hand, även om jag redan behandlade det på samma sätt som läkare/sjukgymnasten rekommenderade och jag ställde precis rätt diagnos. :D

Gjorde en MRI när 9 månader hade gått iaf, och då var diskbråcket fortfarande drygt 1cm stort (säger mig inte så mycket, men det ska tydligen vara ganska stort), signifikant nervpåverkan på hela vänstersidan, några tillplattade nervändar och lite annat småkrafs. Exakt vad som orsakade det vet jag inte, men det är samma disk som jag har haft problem med i evigheter och samma område som jag har haft ryggskott i till och från. Nu gick den väl sönder helt och hållet, antar jag. Anledningarna skulle jag säga är direkt farlig träning när jag började, genetik och dålig sittställning under lång tid. Antagligen i den ordningen.

EDIT: Det var nog svar till ML-Jesus också.
Ja, jag får också undvika en del övningar och modifiera utföranden fortfarande, men det går att träna hyfsat iaf. Så träningskarriären är inte slut, även om det kändes så när man inte kunde sitta, stå eller ligga utan att det gjorde ont. Jag antar att du vet vad jag pratar om. :D

Intressant för övrigt att ditt diskbråck verkar ha "smugit sig på", till skillnad från "pang!" som är det vanligare. Har du något minne av hur din rörlighet, framförallt kring höften, var vid tidpunkten för skadan? Jag vet själv att min skada uppkom av att en del muskler var stela och drog bäckenet en taskig position. Smällde i botten på ett marklyft respektive knäböj.

Hoppas du får träna på obehindrat nu iaf! Jag brainstormar gärna kring ryggvänliga övningar och utföranden, om du har lust någon gång. Har hunnit samla på mig några guld värda varianter och metoder redan, men två hjärnor är ju bättre än en. Lycka till! :)

tp_88
2012-01-26, 21:24
Ja, jag får också undvika en del övningar och modifiera utföranden fortfarande, men det går att träna hyfsat iaf. Så träningskarriären är inte slut, även om det kändes så när man inte kunde sitta, stå eller ligga utan att det gjorde ont. Jag antar att du vet vad jag pratar om. :D

Intressant för övrigt att ditt diskbråck verkar ha "smugit sig på", till skillnad från "pang!" som är det vanligare. Har du något minne av hur din rörlighet, framförallt kring höften, var vid tidpunkten för skadan? Jag vet själv att min skada uppkom av att en del muskler var stela och drog bäckenet en taskig position. Smällde i botten på ett marklyft respektive knäböj.

Hoppas du får träna på obehindrat nu iaf! Jag brainstormar gärna kring ryggvänliga övningar och utföranden, om du har lust någon gång. Har hunnit samla på mig några guld värda varianter och metoder redan, men två hjärnor är ju bättre än en. Lycka till! :)
Jo tack, det har jag ganska bra koll på. :D

Tränings"karriären" är inget jag har brytt mig om under den här tiden faktiskt, det gick typ 10 månader innan jag ens började sakna träningen överhuvudtaget. Det jobbiga var vardagen. Ont mer eller mindre konstant från man vaknade tills man slutade jobbet, sen var det bara hem och slänga sig i sängen för lite smärtlindring. Man glömmer snabbt hur ont man hade, men det var fan inte kul. :/

Jag vaknade upp med det, och när jag krånglat mig ur sängen så kunde jag verkligen inte stå utan att hålla mig i något under dom första minuterna. Släppte jag så började jag falla ihop, mycket läskigt. Mina tidigare ryggskott har oftast kommit som så att det har sagt "pang" (nåja) i bl.a. sittande rodd och framåtlutande sidolyft och sedan har det gått 5-10 timmar under vilka det gradvis blivit stelare och gjort mer ont.

Stel var jag nog, men inte värre än tidigare, snarare tvärtom, och jag körde få "riskabla" övningar den sista tiden vad jag minns. Dessutom hade jag inte tränat på åtminstone några veckor då heller, så det var inte träningen som utlöste det sas, även om det såklart låg bakom.

Träna obehindrat tror jag aldrig att det kommer bli tal om. Kan jag träna det jag kan nu, och lite till, och slippa ha ont i vardagen så är jag nöjd. Visst har man testat en hel del genom åren av ryggproblem, och lärt sig små knep för att träna runt skadorna. Du kan säkert betydligt mer än mig med tanke på din utbildning osv, men sure, varför inte! :)

crux
2012-01-27, 09:42
Tjenare Tommy! Fan va skoj att du börjar med journal igen! Jag kanske också smäller upp en snart så man har koll på vad man gör :)

Tråkigt med ryggen förresten :( Hoppas du slipper fortsatta probem

tp_88
2012-01-28, 08:49
Tjenare Tommy! Fan va skoj att du börjar med journal igen! Jag kanske också smäller upp en snart så man har koll på vad man gör :)

Tråkigt med ryggen förresten :( Hoppas du slipper fortsatta probem
Tja Sebbe! Det var ett tag sedan! :D

Gör det! Lite så jag kände också, plus att det kanske kan få mig att fuska lite mindre på dieten, så att jag inte behöver skämmas allt för mycket när jag lägger upp nya stats osv. :whipped:

_____________________

Appropå det, 1 månad har gått och idag visade måttband/våg följande:

28/1

Midja, smalaste: 90cm (-4cm)
Arm (vänster): 42,5cm (+2,5cm)
Vikt: 99,8kg (+0,7kg)


Tycker som sagt att det är märkligt att jag har gått UPP i vikt, med tanke på att jag har sänk kaloriintaget avsevärt och dessutom börjat träna. Men det går ju hur eller hur i rätt riktning, och jag ser en tydlig skillnad i spegeln. (dvs det ser en aning mindre kasst ut :D)

crux
2012-01-28, 16:12
riktigt länge sedan! :D

Ja det låter verkligen bra! Skall bli kul att följa :)

tp_88
2012-01-28, 18:03
riktigt länge sedan! :D

Ja det låter verkligen bra! Skall bli kul att följa :)
Stabil jävla rygg på avataren!

Du har kört på hela tiden dom senaste åren eller?

crux
2012-01-28, 18:45
hehe tack, det rullar på. Min styrkekurva har exploderat sedan mitt nya träningsupplägg som jag kört i 1,5 år nu cirka och det har även medfört en del massa...
Har haft mindre uppehåll, men inte mer än några månader...

Three pigs
2012-01-28, 19:01
Kul att du gör comeback! Har alltid sett upp till dig tidigare.

Good luck! :)

tp_88
2012-01-29, 18:30
hehe tack, det rullar på. Min styrkekurva har exploderat sedan mitt nya träningsupplägg som jag kört i 1,5 år nu cirka och det har även medfört en del massa...
Har haft mindre uppehåll, men inte mer än några månader...
Kul! Ryggen ser för jävla köttig ut som sagt.
Kul att du gör comeback! Har alltid sett upp till dig tidigare.

Good luck! :)
Tack!


Dagens pass:

Chins:
3
+10*7
+10*6
7

+1 rep

2st SS Inverted Row/Latsdrag

FU-Hantelpress:

17*10
37*8
37*8
37*7

+/- 0 reps

Liggande hantelext:

5*12
12*8
12*7

+/- 0 reps

2set Pushdowns

Sittande hantelcurl:

17*8
17*7
17*7

+1 rep

Sidolyft med viktskivor:

5*12
10*10
10*10
10*9

+1 rep

2st SS Face-pulls/Hantelrodd


Inga konstigheter, några små ökningar här och var. Kändes bra.

crux
2012-01-29, 21:44
tack tommy, strika chins och tunga skivstångsrodd!

ser bra ut! keep it simple!

tp_88
2012-01-31, 19:25
Dagens pass:


Chins:

3
+10*7
+10*6
8

+1 rep

2st SS Inverted Row/Latsdrag

FU-Hantelpress:

17*10
37*8
37*8
37*8

+ 1 rep

Liggande hantelext:

5*12
12*9
12*7

+ 1 rep

2set Pushdowns

Sittande hantelcurl:

17*8
17*7
17*7

+/- 0 reps

Sidolyft med viktskivor:

5*12
10*12
10*10
10*9

+2 rep

2st SS Face-pulls/Hantelrodd


Bra pass. Känner av den gamla bröstskadan lite när det blir tungt i hantelpressen, surt.

Greg
2012-01-31, 20:05
Oh, trevligt att du återigen kör en journal. Har faktiskt letat efter dig. No stalker.

Solklart att man ska följa din utveckling :thumbup:

crux
2012-02-01, 08:23
Har du testat Linnex? Grymt bra linement. När mina axlar strulade kletade jag på lite och sen kände jag ingeting. Tänkte att det kan påskynda uppvärmningen av dina pecs...

tp_88
2012-02-02, 20:03
Oh, trevligt att du återigen kör en journal. Har faktiskt letat efter dig. No stalker.

Solklart att man ska följa din utveckling :thumbup:
Kul med lite bekanta ansikten. Ska göra så gott jag kan.
Har du testat Linnex? Grymt bra linement. När mina axlar strulade kletade jag på lite och sen kände jag ingeting. Tänkte att det kan påskynda uppvärmningen av dina pecs...
Njae, inte testat det. Men är skeptisk till att det skulle funka, med tanke på att det inte blev bra av 1år+ vila ens. Men det kan väl vara värt ett försök iaf!



Chins:

3
+10*7
+10*6
8

+/- 0 rep

2st SS Inverted Row/Latsdrag

FU-Hantelpress:

17*10
37*8
37*8
37*9

+ 1 rep

Liggande hantelext:

5*12
12*9
12*8

+ 1 rep

2set Pushdowns

Sittande hantelcurl:

17*8
17*7
15*10 - Konc. curl

+/- 0 reps

Sidolyft med viktskivor:

5*12
10*12
10*10
10*10

+1 rep

2st SS Face-pulls/Hantelrodd


Var lite oförsiktig i första repset hantelpress (höll inte in armbågen ordentligt) och då kändes det direkt. Resterande set kändes dock helt ok. Första passet hittils som jag inte ökar i chinsen, det kanske är rimligt efter typ... 15 pass med ökningar. :D

tigerofsweden
2012-02-02, 20:35
Kul att du gör comeback! Har alltid sett upp till dig tidigare.

Good luck! :)

+112

Har alltid undrat vart du tog vägen. Trodde aldrig du skulle få diskbråck, har alltid sett upp till dig när det gäller övningsutförande. Men jag antar det kan hända vem som helst!

Kul du är tillbaka iaf! :)

Greg
2012-02-02, 22:38
Kul med lite bekanta ansikten. Ska göra så gott jag kan.

Njae, inte testat det. Men är skeptisk till att det skulle funka, med tanke på att det inte blev bra av 1år+ vila ens. Men det kan väl vara värt ett försök iaf!



Chins:

3
+10*7
+10*6
8

+/- 0 rep

2st SS Inverted Row/Latsdrag

FU-Hantelpress:

17*10
37*8
37*8
37*9

+ 1 rep

Liggande hantelext:

5*12
12*9
12*8

+ 1 rep

2set Pushdowns

Sittande hantelcurl:

17*8
17*7
15*10 - Konc. curl

+/- 0 reps

Sidolyft med viktskivor:

5*12
10*12
10*10
10*10

+1 rep

2st SS Face-pulls/Hantelrodd


Var lite oförsiktig i första repset hantelpress (höll inte in armbågen ordentligt) och då kändes det direkt. Resterande set kändes dock helt ok. Första passet hittils som jag inte ökar i chinsen, det kanske är rimligt efter typ... 15 pass med ökningar. :D

Super :thumbup:

Gott att höra att du är på bättringsvägen.

tp_88
2012-02-05, 13:41
+112

Har alltid undrat vart du tog vägen. Trodde aldrig du skulle få diskbråck, har alltid sett upp till dig när det gäller övningsutförande. Men jag antar det kan hända vem som helst!

Kul du är tillbaka iaf! :)
Tyvärr tränade jag inte alltid så, utan först efter att jag hade dragit på mig problem. :)
Super :thumbup:

Gott att höra att du är på bättringsvägen.
Ja, det känns riktigt skönt. Har i ärlighetens namn inte saknat träningen under uppehållet, men nu börjar det faktiskt kännas kul att träna igen! :thumbup:


Chins:

3
+10*7
+10*6
8,5

+ 0,5 rep, den sista var lite för ful för att kallas en hel rep. :D

2st SS Inverted Row/Latsdrag

FU-Hantelpress:

17*10
37*8
37*8
37*10

+ 1 rep, höjning av vikt eller reps i första två seten nästa vecka, kändes lite bättre i bröstet idag!

Liggande hantelext:

5*12
12*9
12*8+1

+/- 0 rep

2set Pushdowns

Sittande hantelcurl:

17*9
17*7
15*10 - Konc. curl

+ 1 rep

Sidolyft med viktskivor:

5*12
10*12
10*11
10*10

+1 rep

2st SS Face-pulls/Hantelrodd


Kändes bra. Har ätit lite för mycket i helgen, kanske gav det mig lite extra tröck (även om jag inte kände någon skillnad direkt). Början på nästa vecka blir det, förhoppningsvis, ganska lågt kcalintag för att ta igen.

chrille87
2012-02-05, 13:46
Kul att du är tillbaka! Hoppas ryggen håller

RassK
2012-02-05, 13:55
Schpannend! Några tävlingsplaner trots skadan?

tp_88
2012-02-05, 18:55
Kul att du är tillbaka! Hoppas ryggen håller
You and me both! Håller den inte ens för den här invalidträningen så får det vara slut för gott. :D
Schpannend! Några tävlingsplaner trots skadan?
Man ska väl aldrig säga aldrig, men som det känns idag så är alla sådana ambitioner borta.

crux
2012-02-05, 19:25
kul att bröstet känns bättre och att du klarar av lite vikt! stretchar du mycket?

tp_88
2012-02-07, 19:24
kul att bröstet känns bättre och att du klarar av lite vikt! stretchar du mycket?
Sedan ungefär en månad tillbaka så kör jag 5-7 dagar/v!


Chins: +10*8,6 | 0*8 - +1 rep
2 SS Inverted Row/Latsdrag
FU-Hantelpress: 37*10,9,8 - +1 rep
Liggande tricepsextension: 12*10,7+1
2set Pushdowns
Sittande hantelcurl: 17*9,8 | 12*10 (konc curl) - +1 rep
Sidolyft med viktskivor: 10*12,11,10
2 SS Facepulls/Hantelrodd för baksida axlar


Inte mycket att orda om. Har finjusterat utförandet lite i hantelpressarna dom senaste passen och det kändes bra i bröstet idag med. :thumbup:

tp_88
2012-02-09, 18:59
Chins: +10*8,6 | 0*8
2 SS Inverted Row/Latsdrag
FU-Hantelpress: 41*6,6,4 - +4kg, -11 reps
Liggande tricepsextension: 12*9,9+1 - +1 rep
2set Pushdowns
Sittande hantelcurl: 17*10,7 | 12*11 (konc curl) - +1 rep
Sidolyft med viktskivor: 10*12,12,10 - +1 rep
2 SS Facepulls/Hantelrodd för baksida axlar


Mja, inget pass som går till historien precis. Hade ont som satan i käften hela dagen också, det gjorde väl inte saken bättre antar jag. Hantelpressarna kändes tunga och framförallt vingliga, för att inte dra till något i bröstet så avbröt jag sista set efter 4 reps. Hoppas på betydligt bättre viktvana till nästa pass.

tp_88
2012-02-12, 18:57
Chins: +10*8,6 | 0*9+1 - +1 rep
2 SS Inverted Row/Latsdrag
FU-Hantelpress: 41*6,6,5 - +1 rep
Liggande tricepsextension: 12*10,9+1 - +1 rep
2set Pushdowns
Sittande hantelcurl: 17*10,8 | 1 set konc curl - +1 rep
Sidolyft med viktskivor: 10*12,12,11 - +1 rep
2 SS Facepulls/Hantelrodd för baksida axlar

tp_88
2012-02-15, 18:11
Gårdagens pass:

Chins: +10*8,6 | 0*10 - +1 rep
2 SS Inverted Row/Latsdrag
FU-Hantelpress: 41*6,6,5
Liggande tricepsextension: 12*10,10 - +1 rep
2set Pushdowns
Sittande hantelcurl: 17*9,9 | 1 set konc curl
Sidolyft med viktskivor: 10*12,12,11
2 SS Facepulls/Hantelrodd för baksida axlar

tp_88
2012-02-16, 18:39
Haha, som sagt, vekast i Sverige...

Chins: +10*9,6 | 0*10 - +1 rep
2 SS Inverted Row/Latsdrag
FU-Hantelpress: 41*6,3 - sen kändes det inte alls bra i den friska bröstmuskeln, jag hade åtminstone blivit lite klokare så jag avbröt direkt och släppte hantlarna. Det kändes ungefär som att muskeln "drog sig innåt", svårt att beskriva och förklara. Förhoppningsvis var det bara något krampliknande, i värsta fall är det väl en mindre bristning. Jetekul, verkligen.

Testade att pressa ett par 4kg hantlar 5 minuter senare och även då kände jag av det så jag la ner resten av passet. Den där obehagliga stelheten börjar krypa sig på nu också..

På vägen till jobbet imorse tänkte jag faktiskt att jag skulle köra en väldigt lätt vecka nästa vecka, för jag har i princip haft konstant träningsvärk dom senaste veckorna och jag har trots allt gått från att inte träna något alls till att köra 3st helkroppspass med flera max-set per muskelgrupp under typ 7 raka veckor. Just då förstod jag nog inte riktigt hur rätt jag hade. :D

Hur som, jag ber till den gud jag inte tror på att det inte är något allvarligt och lovar att jag från och med nu inte tänker köra under 10 reps i hantelpress framöver.

tp_88
2012-07-14, 13:57
BUMPISH! Tänkte föra lite journal igen.

Har tränat på ganska sedan jag skadade bröstet (efter ett par veckors vila) och slutade uppdatera. Har ändrat lite i schemat och börjat springa, dessutom har jag fr.o.m idag enligt ett experiment med PF.

Schemat är nu:

Mån: Vila
Tis: Rygg/Biceps/Baksida axlar
Ons: Löpning
Tors: Bröst/Axlar/Triceps
Fre: Vila
Lör: Löpning
Sön: Överkropp

Ibland kör jag några set utfall på en eller ett par av styrketräningsdagarna.

Löpningen har gått lite bättre än jag trodde med tanke på att jag väger över 100 och framförallt inte har tränat någon konditionsträning över huvudtaget på 5år (och innan dess 3år endast skolgympan). Springer en rejält kuperad slinga på 2,4km och PB hittils är 9:57 resp. 22:58 på 2 varv. Givetvis dåliga tider, men mindre dåligt än jag trodde det skulle vara efter sisådär 15-20 pass. Har haft lite problem med benhinnor och fotleder, men det verkar blivit bättre med stretch av benhinnorna och vaderna, väldigt stel i vaderna sedan diskbråcket osv.

Nåväl, ska bli kul att se hur jag gillar PF och om jag den här gången kan mobilisera nog med karaktär för att ta mig igenom en diet. Utsikterna kunde väl vara ljusare, men jag tror att PF kan passa mig. Vi får se.

102,5kg och 93cm midja imorse får bli utgångspunkt för framtida mätningar/vägningar varje lördag.

tp_88
2012-07-15, 19:10
Pull-ups: 8,8,8,6 (sista 2 seten SS hantelrodd på bänk)
FU-Hantelpress: 31*15,13,11
SS: Sittande hantelextension | Hantelcurl: 11*12 | 11*18, 11*10 | 11*14
Sidolyft med viktskivor: 10*10,10,10
3set Face-pulls

Inga konstigheter eller stordåd precis. IF känns rätt OK såhär långt. Kör Martins "One pre-workout meal"-upplägg.

fintelligens
2012-07-17, 10:32
:thumbup: ;)

tp_88
2012-07-17, 18:41
:thumbup: ;)
Aber lol! Zup, holms?

____


Pull-ups: 10,8,6
SS: Inverted row | Hantelrodd: 8*3 | 20*X*3
Hantelcurl, lutande bänk: 11*18, 11*15, 11*10 (scott)
SS: Face-pulls | Rear delt row: 15*10*3 | 11*X*3

Dagens käk på ett ungefär:

09: 10g EAA (10p, 40kcal)
14: 25g vassle, 2dl mjölk, 2 rostade mackor + smör (34p, 40k, 20f, 476kcal)
17: 10g EAA (->träning) (10p, 40kcal)
18: 10g vassle, 5dl naturell yoghurt, 100g hallon, 1 banan, 2 rostade mackor + smör (35p, 80k, 20f, 640kcal)
20: 200g kyckling, 75g ris, sås (50p, 70k, 15f, 615kcal)
22: 300g keso, 1 apelsin (35p, 20k, 5f, 265kcal)

174p, 210k, 60f, 2076kcal

Delvis uppskattade vikter, men jag har rätt bra ögonmått nu för tiden. Vill egentligen mest sammanställa för att verifiera att jag hamnar på vettiga siffror, och det blev nästan helt perfekt tycker jag. Fantastiskt att man kan vara så mätt på 2Mcal, hoppas att det håller i sig! :D Dessutom finns det ju utrymme att byta ut vissa kalorier mot "bättre" och mer mättande diton.

Tror på PF, nu gäller det bara att hålla sig till dieten vilket alltid är den svåra biten.. :D

fintelligens
2012-07-18, 09:10
Aber lol! Zup, holms?



Inte mycket, försöker också göra nån slags comeback till gymmet nu.
Tråkigt med skadorna men kul att du tar upp journalen igen, kommer kika in regelbundet :)

tp_88
2012-07-19, 19:41
Inte mycket, försöker också göra nån slags comeback till gymmet nu.
Tråkigt med skadorna men kul att du tar upp journalen igen, kommer kika in regelbundet :)
Cewl, lycka till!

____


FU-Hantelpress: 31*22 "pb" m. stopp: 8,6,6
1set flyes*
2set sidolyft liggande på 45gr bänk: 4*15,15
2set sidolyft med viktskivor: 10*10,10
Liggande tricepsextension med hantlar: 11*12,10
2set pushdowns

* Har inte kunnat köra flyes sedan första gången jag skadade bröstet, men det kändes faktiskt ok idag. Lätt vikt (11kg) förvisso, men iaf. Kommer fortsätta köra lätt och strikt och se hur det känns. Älskar flyes, och hade den bästa bröstutvecklingen jag någonsin haft när jag körde mycket och tunga flyes för några år sedan.

Känner mig lite mer motiverad att träna nu när jag har börjat med PF och ha lite koll på vad jag stoppar i mig. Alltid nåt.

tp_88
2012-07-21, 15:47
1 week down, 19 (eller nåt) to go.

Midja: 91,5cm (-1,5cm)
Vikt: 101,0kg (-1,3kg)

Resultat som jag hoppades på ett ungefär. Trivs mycket bra med IF såhär långt.


Cardio:

15min cykling i bra tempo
1 varv löpning (2,4km, kuperat): 10:29 - Första löprundan på 2 veckor pga en ömmande fot, kändes som att det gick fortare men det är vad det är.
5 backintervaller

Börje H
2012-07-21, 15:53
Kul att du journalför igen Tommy :)

Skönt att ratten är förbättrad. Hur känns det med ryggen idag förresten?

Kör på :thumbup:

tp_88
2012-07-21, 22:25
Kul att du journalför igen Tommy :)

Skönt att ratten är förbättrad. Hur känns det med ryggen idag förresten?

Kör på :thumbup:
Den är under kontroll, men vek, på ett ungefär. :)

I vardagen lider jag inte av den längre - vilket är det viktigaste - sålänge jag inte gör några idiotsaker, men det är mycket på gymmet som jag kan glömma att kunna köra i dagsläget. (Därav invalidpassen :D)

Jag jobbar på med dom ryggövningar jag kan köra, stretch för gluteus, hams etc, McKenzie-stretchen och bålövningar utöver det.

Det blir väl sakta, sakta, bättre. Men jag behöver inte gå med ständig smärta som jag gjorde under stora delar av 2011 iaf, vilket är alldeles fantastiskt.

tp_88
2012-07-22, 22:07
SS: Chins | Hantelrodd på bänk: 0*8,7,6 | 20*10,10,10
FU-Hantelpress: 31*15,15,10 +1set flyes
SS: Liggande hantelextension | 21an: 11*10,10 | 28*21,21
Hantellyft åt sidan på 45graders bänk: 4*15,15,15

tp_88
2012-07-26, 21:32
SS: Chins | Hantelrodd på bänk: 0*8,8,6,6 | 20*15,15,12,12
FU-Hantelpress: 31*15,15,15
SS: Liggande hantelextension | 21an: 11*10,10,8 | 28*21,21,18
Sidolyft med viktskivor: 10*10,10,10

tp_88
2012-07-28, 09:18
Det går åt rätt håll:

28/7:

Midja: 91cm (-0,5cm / -2cm totalt)
Vikt: 100,3kg (-0,7kg / -2kg totalt)