handdator

Visa fullständig version : Goda mellanmål vid deff?


Foshoi
2012-01-26, 19:57
Tips på riktigt goda mellanmål som inte inntehåller alltför mkt kCal och fungerar utmärkt under deff!

charmed
2012-01-26, 20:04
Kvarg med funlight
Ägg
Mjölk/proteinspulvers pudding
Skivad rostbiff
Alla sorters skinka
Havregryn/mjölk

etc

Denniss
2012-01-26, 20:26
Hur stort är ditt behov av mellanmål då? Om du satsar på lite större, mättande huvudmål istället?

Foshoi
2012-01-26, 20:32
Hur stort är ditt behov av mellanmål då? Om du satsar på lite större, mättande huvudmål istället?

Diabetiker så behöver äta hyffaat regelbundet

Denniss
2012-01-26, 20:46
Diabetiker så behöver äta hyffaat regelbundet

Okej då är jag med :)

^på föregående talare då.

Jazzei
2012-01-30, 06:34
Brukar köra en Havregryns gröt med russin och solrosfrön/linfrön/pumpafrön/hampafrön...
Eller en burk tonfisk med kesella till nåt med tonfisken att det tar i mot att svälja om jag bara äter ren tonfisk men med kesella blir det krämigt och gott!
Sportknäcke med makrill i tomat sås en favorit!
Cashewnötter 100gram mmmm gott.

Jag ligger dock på ca 3500 kalorier under min deff och mellanmål får inte vara för små tycker det är skönare att äta mer och sedan bara träna hårdare!

exnm
2012-01-30, 08:17
Det jag har snöat in mig på som är galet gott är kesella + fun light + värmda hallon & Blåbär. Rör ihop till en gegga och mumsa i dig!

Camgbg
2012-01-30, 11:10
Morötter är mitt favoritmellanmål. Går snabbt att fixa, har en bra volym vilket dämpar hungern bra tycker jag. Sen är det grymt gott - men se till att de är färska och inte gamla torra!

Vitkål o selleri är ju outstanding annars om man har riktigt ont om kcal. 26 respektive 13kcal per 100gram.

exnm
2012-01-30, 11:30
Morötter är mitt favoritmellanmål. Går snabbt att fixa, har en bra volym vilket dämpar hungern bra tycker jag. Sen är det grymt gott - men se till att de är färska och inte gamla torra!

Vitkål o selleri är ju outstanding annars om man har riktigt ont om kcal. 26 respektive 13kcal per 100gram.

Lite proteinfattigt för min smak. Men kokta morötter med salt är dock grymt gott! :)

edasvangen
2012-01-30, 11:32
När ni nämner kvarg & fun light, vilken smak är det ni pratar om då? Har verkligen ingen aning om vad jag ska köpa.. :P

Åsberg
2012-01-30, 11:41
När ni nämner kvarg & fun light, vilken smak är det ni pratar om då? Har verkligen ingen aning om vad jag ska köpa.. :P

Dom pratar om den naturella kvargen med lågt fettinnehåll (t.ex Milbona eller Lätt Kesella) som man sedan smaksätter med fun light. :)

Själv är Wild Berries en favorit.

edasvangen
2012-01-30, 12:01
Dom pratar om den naturella kvargen med lågt fettinnehåll (t.ex Milbona eller Lätt Kesella) som man sedan smaksätter med fun light. :)

Själv är Wild Berries en favorit.

Jo vilken kvarg det är vet jag, syftade på saften, har inte druckit fun light/saft på typ 8 år så vet inte vad som skulle passa bra med kvargen.

Det får bli att köpa en flaska med smaken wild berries och testa, kan ju knappast smaka värre än kvargen gör utan tillsatser! :P

AndreasBastard
2012-01-30, 12:06
Själv äter jag lättkesella med bara hallon. Ca 100g passar bra till 250g kvarg.

Three pigs
2012-01-30, 12:33
Kvarg tycker jag är ett utmärkt mellanmål särskilt för dig som är diabetiker. Jag är själv diabetiker och äter ofta kvarg som mellanmål. Krävs inte särskilt mycket insulin och blodsockret brukar hålla sig väldigt stabilt. Käkar jag en banan t.ex. som mellanmål är det lätt att blodsockret sticker iväg.

charmed
2012-01-30, 13:46
Personligen föredrar jag Ica-light svartvinbär och granatäpple över funlight :)

Tobias5511
2012-01-30, 14:05
Det är ju snarare mättande mellanmål man vill ha.

begt
2012-01-30, 14:12
Morötter doppade i kvarg är najs.

pTr
2012-01-30, 20:56
skyr:thumbup:

Popliteus
2012-01-30, 21:06
Brukar köra en Havregryns gröt med russin och solrosfrön/linfrön/pumpafrön/hampafrön...
Eller en burk tonfisk med kesella till nåt med tonfisken att det tar i mot att svälja om jag bara äter ren tonfisk men med kesella blir det krämigt och gott!
Sportknäcke med makrill i tomat sås en favorit!
Cashewnötter 100gram mmmm gott.

Jag ligger dock på ca 3500 kalorier under min deff och mellanmål får inte vara för små tycker det är skönare att äta mer och sedan bara träna hårdare!

Cashewnötter va ju ett ganska dåligt tips men annars så

Saga
2012-01-31, 12:23
Jag brukar ha en hälften/hälften blandning av keso och kesella som jag sedan varierar.
-Avocado, äpple, granatäpple.
-Äpple, apelsin, kanel.
-banan, ingefära, kardemumma.

För lite matigare smak, - Hackad lök, majs och valfria bönor, peppar och salt.

Enkelt att göra i brukar och ha i kylen när fantasin tryter och man börjar vandra mellan skåpluckorna.