handdator

Visa fullständig version : Folk som gnäller på ens träning


IntenZe
2012-01-26, 14:15
Jag menar inte som att folk gnäller för att man tränar utan hur man tränar.
Jag tränar enligt wendlers 531 och hans triumvirate assistance. Tanken är alltså att man kör tre övningar, huvudlyftet och två övningar som ska hjälpa en att bli bättre på huvudlyftet. Det var militärpress som gällde idag så jag körde militärpress, smal bänkpress, chins och baksida axlar. Fick höra flera gånger saker i stil med "men hur tränar du egentligen" och när jag hade arbetat mig till sista övningen fick jag höra "alltså du har kört axlar, triceps och nu kör du rygg vad håller du på med egentligen".

Okej, egentligen ska man väl ha större tilltrro till sin egen träning och nog med självkänsla för att inte ta åt sig. Men jag blir så förbannad när jag lägger ner tanke bakom min träning, allt jag gör gör jag av en anledning. När då e noob som tänker "hmm få se nu, jag kör en åttonde övning för bröst, tror jag kör flyes för den tar ju på bröstet" kommer och gnäller blir jag ond.

Ska man behövs förklara vad tanken bakom ens upplägg är varje gång eller ska man bara ignorera idioterna?

Sniggel
2012-01-26, 14:17
Jag menar inte som att folk gnäller för att man tränar utan hur man tränar.
Jag tränar enligt wendlers 531 och hans triumvirate assistance. Tanken är alltså att man kör tre övningar, huvudlyftet och två övningar som ska hjälpa en att bli bättre på huvudlyftet. Det var militärpress som gällde idag så jag körde militärpress, smal bänkpress, chins och baksida axlar. Fick höra flera gånger saker i stil med "men hur tränar du egentligen" och när jag hade arbetat mig till sista övningen fick jag höra "alltså du har kört axlar, triceps och nu kör du rygg vad håller du på med egentligen".

Okej, egentligen ska man väl ha större tilltrro till sin egen träning och nog med självkänsla för att inte ta åt sig. Men jag blir så förbannad när jag lägger ner tanke bakom min träning, allt jag gör gör jag av en anledning. När då e noob som tänker "hmm få se nu, jag kör en åttonde övning för bröst, tror jag kör flyes för den tar ju på bröstet" kommer och gnäller.

Ska man behövs förklara vad tanken bakom ens upplägg är varje gång eller ska man bara ignorera idioterna?

Kör Ignore. Det är nog snabbaste sättet att slippa fortsatta kommentarer. Om du har hörlurar kan du demonstrativt sätta på dem nästa gång denne eller annan person kommer med liknande kommentarer.

Galningen
2012-01-26, 14:18
Håller med, ignorera. Du är där för att träna, inte motivera varför du tränar som du gör.

limenka
2012-01-26, 14:19
Bry dig när någon gnäller.

kaer
2012-01-26, 14:33
Är det alltså någon helt random på gymmet som gnäller?
Är du större/starkare så är det ju lätt att sätta dem på plats 'det verkar ju gå bättre för mig än för dig, säg till om du vill ha hjälp'.
Annars kan du ju be dem gå hem och googla Jim Wendler och låta dig träna ifred.

Helt obegripligt att folk kommenterar ens träning.

mela
2012-01-26, 14:34
Du kan ju fråga varför personen i fråga spenderar sin tid på gymmet med att kolla på dig istället för att träna?

Exdiaq
2012-01-26, 14:44
Vad är det för gym du tränar på?

MtotheM
2012-01-26, 15:20
Alltså hur ofta kommer folk och gnäller på dig?

Dreas
2012-01-26, 15:23
Hmm, jag känner flera som tränar bröst, axlar, triceps och sen övre rygg. Iofs tränar jag på en klubb vilket du inte verkar göra.

Grazzafukkinrazzi
2012-01-26, 15:24
Säg att du tränar efter "The Bieber-routine". Den är till för slanka, långa muskler, inte korta och bulliga. Man kan forma musklerna som man vill och välja hur många magrutor man vill ha. Man blir lagom stor och man blir ripped in 4 weeks.

De som ifrågasätter din träning kommer få "System Overload" av allt jävla dravel och du kommer få träna ifred resten av ditt liv för ingen kommer orka
argumentera emot det.

kwame
2012-01-26, 15:32
Jag är typ den enda på mitt gym som kör "konstiga" övningar, jag är den enda som kör låga vikter och högreps med mycket kontakt.. Ingen klagar på mig för att jag fått resultat för träningen, har t.o.m fått komplimanger "Du är den enda jag vet som fått massa av volymträning och ökat bra av det" fast får även höra att jag är väldigt klen för min storlek, men kör ju volym så. Även fått höra att jag är den som ökat bäst på gymmet senaste 1-2 åren osv.. Riktigt kul att höra =) (litet gym på 150 pers)

Vänta ett litet tag, om du ökar bra så slutar de klaga och blir imponerade. Om du inte ökar bra så kanske de klagade med rätta ;)

Fransson54
2012-01-26, 15:32
Du kan ju fråga varför personen i fråga spenderar sin tid på gymmet med att kolla på dig istället för att träna?

+1:thumbup:

Victuhh
2012-01-26, 16:25
Detta har aldrig hänt mig :) jag hade kört mitt race även vad personen sagt samt dissat denna. Var det bara en random?

Inge Enveten
2012-01-26, 16:26
Säg att du tränar efter "The Bieber-routine". Den är till för slanka, långa muskler, inte korta och bulliga. Man kan forma musklerna som man vill och välja hur många magrutor man vill ha. Man blir lagom stor och man blir ripped in 4 weeks.

De som ifrågasätter din träning kommer få "System Overload" av allt jävla dravel och du kommer få träna ifred resten av ditt liv för ingen kommer orka
argumentera emot det.

Underbar post :D

drakfelt
2012-01-26, 16:30
Gör som vilken normal människa som helst hade gjort, slå honom på käften.

z_bumbi
2012-01-26, 16:37
Säg att du tränar efter "The Bieber-routine". Den är till för slanka, långa muskler, inte korta och bulliga. Man kan forma musklerna som man vill och välja hur många magrutor man vill ha. Man blir lagom stor och man blir ripped in 4 weeks.

De som ifrågasätter din träning kommer få "System Overload" av allt jävla dravel och du kommer få träna ifred resten av ditt liv för ingen kommer orka
argumentera emot det.

Det låter mer som någon som kommer fram och ställer massor av frågor men som är ointresserad av svaren då den helt enkelt vill berätta om sin egen metod. Nackdelen är att den personen vill prata med en.

TREX
2012-01-26, 16:40
Börja tala i tungor sen går du bort och kör lite finsk morgon träning.

Sheogorath
2012-01-26, 16:59
Jag kör halvkropp (en dag i veckan med tillägg, så att det nästan blir helkropp) och får mer nyfikna kommentarer än anklagande. Jag har alltid tolkat det som att jag är cool, snygg, ser ut att veta vad jag gör och är lite beef. Hade jag fått skabbiga kommentarer hade jag iofs bara tolkat det som avundsjuka så wtf.

IntenZe
2012-01-26, 17:06
Är det alltså någon helt random på gymmet som gnäller?
Är du större/starkare så är det ju lätt att sätta dem på plats 'det verkar ju gå bättre för mig än för dig, säg till om du vill ha hjälp'.
Annars kan du ju be dem gå hem och googla Jim Wendler och låta dig träna ifred.

Helt obegripligt att folk kommenterar ens träning.

Nej, inte helt random utan ofta är det folk jag känner. Är väl större och starkare än en del tror jag, lite svårt att veta då alla bara tränat bänk hela tiden.

Vad är det för gym du tränar på?

Ett litet skit gym, hur så?

Alltså hur ofta kommer folk och gnäller på dig?

Ibland. Medan jag tränade efter starting strength och knäböjde tre gånger i veckan så var det som mest "alltså vafan tränar du ben tre gånger i veckan lol tränar du aldrig biceps?" En favorit är när en idiot stod och körde 20 reppar i handledscurl och frågade varför jag slarvade med underarmar, medan han själv aldrig ens kör marklyft?!!!

Jag är typ den enda på mitt gym som kör "konstiga" övningar, jag är den enda som kör låga vikter och högreps med mycket kontakt.. Ingen klagar på mig för att jag fått resultat för träningen, har t.o.m fått komplimanger "Du är den enda jag vet som fått massa av volymträning och ökat bra av det" fast får även höra att jag är väldigt klen för min storlek, men kör ju volym så. Även fått höra att jag är den som ökat bäst på gymmet senaste 1-2 åren osv.. Riktigt kul att höra =) (litet gym på 150 pers)

Vänta ett litet tag, om du ökar bra så slutar de klaga och blir imponerade. Om du inte ökar bra så kanske de klagade med rätta ;)

Får väl vänta ett tag, är kanske lite för svag ännu. När jag knäböjer 200kg kanske folk slutar ifrågasätta vad jag gör.
Enklaste skulle vara att byta gym men det finns för få alternativ för att det ska gå.

Det är ju en typ av halvkroppspass jag kör, men direkt man inte kör en split är det som att folk tycker det är konstigt?

killenigrillen
2012-01-26, 17:58
Jag kör halvkropp (en dag i veckan med tillägg, så att det nästan blir helkropp) och får mer nyfikna kommentarer än anklagande. Jag har alltid tolkat det som att jag är cool, snygg, ser ut att veta vad jag gör och är lite beef. Hade jag fått skabbiga kommentarer hade jag iofs bara tolkat det som avundsjuka så wtf.

:laugh: