handdator

Visa fullständig version : PWO som är snäll mot magen!


grönsaker
2012-01-26, 08:30
Söker PWO som min mage klarar av!

Jag idrottar på elitnivå (uthållighet snarare än muskler, tävling i 1-3 h) och har tagit no-xplode senaste 5 åren med superresultat varje gång. Tyvärr har jag gått och blivit laktosintolerant på gamla dar (hur man nu kan bli det plötsligt kanske ni undrar, men så är fallet) och därmed dragit på mig en rejält känslig mage. Som inte fixar no-xplode!! Karriär på väg utför.

Söker alltså PWO med liknande innehåll som no-x, användningsområde snabbhet+uthållighet+mental pump och som samtidigt kan stanna i kroppen. Pris irrelevant. Jag tänkte att andra måste ju ha upplevt detta förr och det är därför jag skriver. Tack!

rajjan_dammit
2012-01-26, 17:58
Jag tyckte Jack3d var snäll mot magen, nu innehåller den (väl?) en dopingklassad ingrediens så om du tävlar på elitnivå är det kanske inte ett så bra val. Men likväl ditt val, i'm not here to judge :)

grönsaker
2012-01-28, 19:46
tack för tips. har du provat no-x? tänkte om du kunde jämföra effekterna.

Jorgen
2012-01-28, 19:53
Ett tillskott med DMAA är kanske inte så klokt om du tävlar i någon idrott eftersom det är dopingklassat på tävling.

Vad tävlar du i? Kolla in Fairings KCG. http://shop.kolozzeum.com/sv/prestationshojande/fairing-kcg-r2-extreme-250gr.html

Oxe
2012-01-29, 20:47
KCG R2... den är den jag använder när jag måste ha bättre ork,
vanliga pwoerna för man ju mest pump av. KCGn gör ju mer att man pallar pressa sig längre...

grönsaker
2012-01-30, 22:24
Jorgen: Svara ogärna på det faktiskt, väldigt få som håller på med detta..hoppas mitt svar respekteras! Skulle jag likna det vid något skulle det vara skidskytte faktiskt. Uthållighet krävs, i ca en timmes tid, samtidigt som det krävs en mental styrka modell större.

Oxe: Tack. Ska ge det ett försök! vad är det som gör/inte gör/ att kcg är snäll mot magen? tack!

Awesomeous Prime
2012-01-30, 23:16
mitt tips vore koffein å snabba kolhydrater kanske gakkic från bodyscience? det är gott som fan och helt lugnt för till och med min mage, sen om det verkligen är givande för det du gör är väl nåt du får testa dig fram till i så fall...

Mitt tips är att du skippar pwo'erna, inte värt det om/när magen börjar krångla från dom är min erfarenhet. Lovar dig att dom inte ger dig i närheten av nog mycket för att kompensera/vara värd en krånglande mage.

Mvh
/en som haft plåtmage men numera har sämst mage...

Jorgen
2012-01-31, 16:49
Jorgen: Svara ogärna på det faktiskt, väldigt få som håller på med detta..hoppas mitt svar respekteras! Skulle jag likna det vid något skulle det vara skidskytte faktiskt. Uthållighet krävs, i ca en timmes tid, samtidigt som det krävs en mental styrka modell större.

Oxe: Tack. Ska ge det ett försök! vad är det som gör/inte gör/ att kcg är snäll mot magen? tack!

Men då borde KCG funka bra. Det iallafall värt att prova.

grönsaker
2012-02-07, 17:20
Har beställt KCG nu, återkommer om ett par veckor med resultat!

Fartman
2012-02-07, 18:16
Jag tycker att Gymvaruhusets BrutalFX är ganska snäll mot magen jämfört mot många andra PWO's.

grönsaker
2012-02-11, 16:11
Nu har KCG R2 fått debutera i min kropp. Resultat?

Kände INTE ALLS samma pump, varken i muskler eller mentalt, som av no-xplode. Tog vad som står på förpackningen, 1 skopa. No känner man också när man skakar shakern och sedan öppnar - poff - potenta grejer. Här var det som att dricka vatten.

Dock kände jag att den gav viss uthållighet, jag orkade en gnutta mer än jag har gjort helt utan PWO. Men inget direkt "tryck" som sagt.

Slutligen - jojomen - magen klarade det!

Får ge det ett par matcher till innan jag kan dra några större växlar av detta. Men än så länge känns det sådär! Vill också lägga in en rad om mängden man får, liten burk och den är bara 1/3 fylld, för ett mycket högt pris (gg i det här fallet).

z_bumbi
2012-02-11, 16:22
Varför vill du ha pump om du kör uthållighet?

Jorgen
2012-02-11, 16:32
Nu har KCG R2 fått debutera i min kropp. Resultat?

Kände INTE ALLS samma pump, varken i muskler eller mentalt, som av no-xplode. Tog vad som står på förpackningen, 1 skopa. No känner man också när man skakar shakern och sedan öppnar - poff - potenta grejer. Här var det som att dricka vatten.

Dock kände jag att den gav viss uthållighet, jag orkade en gnutta mer än jag har gjort helt utan PWO. Men inget direkt "tryck" som sagt.

Slutligen - jojomen - magen klarade det!

Får ge det ett par matcher till innan jag kan dra några större växlar av detta. Men än så länge känns det sådär! Vill också lägga in en rad om mängden man får, liten burk och den är bara 1/3 fylld, för ett mycket högt pris (gg i det här fallet).

Det är inte konstigt att du inte får pump, det skall man inte få av kcg.
Däremot skall man bli uthålligare och få en högre mjölksyratröskel.

Varför vill du ha pump?

grönsaker
2012-02-11, 16:52
Aha, så bra då! Tack för svar!

Har tidigare använt NO-X till såväl min idrott (uthållighet+mental styrka), såväl som till hårda gympass. Då vet jag att KCG används uteslutande till det förstnämnda.

Hur ser ni på det mentala fokuset gällande KCG?

Jorgen
2012-02-11, 17:34
Aha, så bra då! Tack för svar!

Har tidigare använt NO-X till såväl min idrott (uthållighet+mental styrka), såväl som till hårda gympass. Då vet jag att KCG används uteslutande till det förstnämnda.

Hur ser ni på det mentala fokuset gällande KCG?

Det funkar lika bra mentalt för mig som Rage Nitro, men ger naturligtvis inte samma pump då.

Däremot tycker jag inte om KCG på gymmet, men jag tränar aldrig mjölksyrapass heller.

martikainen
2012-02-11, 21:38
Jag tycker att Gymvaruhusets BrutalFX är ganska snäll mot magen jämfört mot många andra PWO's.

Jag måste ju dock inflika med att brutalFX är ju en av de värre mot magen om man har problem med större mängder beta-Alanine (jag kan inte ta ½dos brutal längre utan att nästan skita ner mig)

Kung atlas
2012-02-11, 22:38
Jag måste ju dock inflika med att brutalFX är ju en av de värre mot magen om man har problem med större mängder beta-Alanine (jag kan inte ta ½dos brutal längre utan att nästan skita ner mig)

Håller med dig angående Brutal.Dock är det en bra PWO om magen håller*flex*

tony_d
2012-02-13, 16:45
Jag måste ju dock inflika med att brutalFX är ju en av de värre mot magen om man har problem med större mängder beta-Alanine (jag kan inte ta ½dos brutal längre utan att nästan skita ner mig)

+1, bra PWO men jobbig att ha och göra med.