handdator

Visa fullständig version : Smärta/hållkänsla av köttfärs


asdzxc
2012-01-25, 18:41
Hej!

Jag får ont i magen/hållkänsla efter att jag ätit min köttfärs. Tycker även att det blir meckigare och oskönare känsla att träna efter denna maträtt också. Det gäller min färs gjord på både nöt och fläsk. Äter inte sådär mycket av dessa djur i annat format än just färs, så svårt att jämföra. Färsen innehåller inga konstigheter: tomatpuré, kryddor och ett uns idealmjöl.

Är någon mer "drabbad"?
Är det nåt välkänt fenomen?

Det är fantastiskt gott och slutar ogärna äta denna rätt om det inte innebär någon fara eller så.

Sniggel
2012-01-25, 18:47
Det är inget annat då? Vad äter du till?

Själv brukar min mage tolerera väldigt stora mängder kött utan smärtor. Men det är självklart olika från person till person.

mattilainen
2012-01-25, 18:58
dricker du kanske mjölk till maten? Såg att du hade mjölk i maten. Min flickvän blev helt plötsligt laktosintolerant, vilket det tog ett tag att förstå..

asdzxc
2012-01-25, 22:32
Standard är pasta till. Äter det jämt och ständigt, så lär inte påverka. Mjölk dricker jag inte till, men har heller inga problem med detta vid sidan av. Brukar kanske bli runt 200g kött per portion. Äter gärna det dubbla om det vankas grilkväll, så mängden bör inte vara grejen heller.