handdator

Visa fullständig version : Funderingar kring matschema.


Iafall
2012-01-25, 16:43
Mål: Minska i fettvikt och öka i muskelvikt!


Frukost: 125 g keso + 1 dl hallon.

Mellanmål: 1/2 äpple + 125 g keso + 1 dl hallon.

Lunch: Äggröra på 2 ägg + 50 g skinka ELLER 100 g tonfisk med tomat & gurka.

Mellanmål: 1/2 äpple + 125 g keso + 1 dl hallon.

Middag: 200 g kyckling/200 g fisk + sallad & tomat & gurka.


Styrketräning: 3 ggr/vecka helkroppspass.
Promenad: 7ggr/vecka ca 30 min varje gång i hyfsat raskt tempo.


Ge mig era synpunkter!!!

1684_
2012-01-25, 16:50
1. E du tjej/kille?
2. Hur gammal e du?
3. Vad väger du å hur lång e du?
5. Varför äter du som en fågelunge om du vill öka i muskelmassa oavsett svaren på 1-3??!!!

Sen ett tips , ät inte sååå mcket hallon. Käka mer typ jordubbar, blåbär eller björnbär för hallon kan innehålla viss bakterie. De har dom varnat för iaf.

Iafall
2012-01-25, 17:10
Jag är tjej 21 år gammal. Är ca 160 cm lång och väger ca 55 kg. Det jag äter är nog för mig. Jag får inte i mig så mycket mer och det är olika från person till person så din kommentar där var lite onödig. däremot så kommer jag att dricka en proteinshake efter varje träning. Jag behöver få i mig ca 120 g protein per dag.

herzie
2012-01-25, 17:48
Jag är tjej 21 år gammal. Är ca 160 cm lång och väger ca 55 kg. Det jag äter är nog för mig. Jag får inte i mig så mycket mer och det är olika från person till person så din kommentar där var lite onödig. däremot så kommer jag att dricka en proteinshake efter varje träning. Jag behöver få i mig ca 120 g protein per dag.

Ska du inte äta något?
Ca 1000 kcal får jag det till på ett ungefär.
Varför be om synpunkter om du inte blir nöjd med svaret?

charmed
2012-01-25, 17:58
Om man får vara lite petig med risk att jaga upp dig ännu mer, oavsett kosten kommer du inte bygga någon nämnvärd större mängd muskler genom att träna helkroppspass 3ggr i veckan. Kolla i träningsdelen av forumet finns det många bra nybörjarprogram färdiga som jag tror skulle passa dig!

Iafall
2012-01-25, 18:41
Hej och tack för svar.
Jag menade inte att jag endast skulle dricka en proteinshake. Jag skrev nog inte helt utförligt, men det är så att det matschemat som är där uppe trivs jag med och mår bra utav. Jag äter ibland soppa till middag men framför allt kyckling eller fisk. Mitt mål är att tappa några kilon oc behålla min muskelmassa. Jag vill inte bli "smalfet", förstår ni? Ber om ursäkt om man var lullig. Sen en sak, jag har hört att man ska ha minst 24 -48 h mellan sina styrkepass. Därav 3-4 ggr i veckan!

Iafall
2012-01-25, 18:45
Om man får vara lite petig med risk att jaga upp dig ännu mer, oavsett kosten kommer du inte bygga någon nämnvärd större mängd muskler genom att träna helkroppspass 3ggr i veckan. Kolla i träningsdelen av forumet finns det många bra nybörjarprogram färdiga som jag tror skulle passa dig!

Det där håller inte jag med om. Man kan göra det, känner ett flertal som har gjort det! En som sitter här bredvid mig :)