handdator

Visa fullständig version : Träning trots blodprov?


DroopySWE
2012-01-25, 14:04
Var och lämnade blodprov för några timmar sen (1 rör endast). På mitt schema för dagen står biceps och rygg. Borde jag vänta till imorgon eller är det bara att ösa på om några timmar?

Nitrometan
2012-01-25, 14:08
Bara kör du.

Kan man träna efter att ha lämnat en halvliter blod så kan du köra efter ett blodprov.

Morrris
2012-01-25, 14:11
Vad var anledningen till blodprov?

krokodille
2012-01-25, 14:22
Haha jag ställer en motfråga. Kan jag träna fast jag skurit mig i fingret och blött en del? Självklart mannen :P Vi snackar ju knapp 1/4 dl knappt? :P

Go for it! :D

DreamFox
2012-01-25, 14:23
Bara du käkat lite och så där. Jag har en tendens till att svimma om jag inte käka frukost före ett blodprov. :P

DroopySWE
2012-01-25, 14:39
Vad var anledningen till blodprov?

Misstänkte att jag hade flugor i trumpeten, så jag svängde förbi RFSU helt enkelt.

Hur fort läker själva hålet i ådran då? Tänkte att det kanske inte är super att stora mängder blod pumpas fort igenom när man öser biceps och så har man ett litet hål i ådran? Ni får gärna skratta om detta är löjligt och så, men jag kan inget om det så jag tänkte att jag frågar hellre :P

REDaction
2012-01-25, 14:44
Det jag fick höra förra gången jag tog blodprov var att det kan bli ett litet blåmärke runtom där provet tagits om man tränar efteråt. Se till att äta något innan bara så borde det gå bra.

King Grub
2012-01-25, 14:46
Misstänkte att jag hade flugor i trumpeten, så jag svängde förbi RFSU helt enkelt.

Hur fort läker själva hålet i ådran då? Tänkte att det kanske inte är super att stora mängder blod pumpas fort igenom när man öser biceps och så har man ett litet hål i ådran? Ni får gärna skratta om detta är löjligt och så, men jag kan inget om det så jag tänkte att jag frågar hellre :P

Det värsta som händer är att det kommer en bloddroppe under plåstret.

mattilainen
2012-01-25, 14:53
det läker otroligt fort och inget du behöver oroa dig för. Jag ger blod och då tar dom 450 ml (4.5 dl) och har kunnat träna hårda pass efteråt (dock inget jag rekommenderar då du har maxpuls för ingenting och du är allmänt trött och svag) samtidigt som du förlänger din återhämtningstid. Men 1 rör är Ingenting och det mesta är som sagt vätska. Drick ett glas extra vatten och du är good to go

DroopySWE
2012-01-25, 15:16
Tack gubbar :) (o gummor om vi har några :P)

deadich
2012-01-25, 15:20
Totallugnt. Har du varit och donerat så mycket blod att du är helt blek och knappt kan stå kan det vara bra att ta en vilodag.