handdator

Visa fullständig version : Komplett träningsapp - finns det?


lyserg
2012-01-25, 13:20
Jag har börjat planera vårens träning lite smått och är nu på jakt efter en slags digital helhetslösning på träningsdagbok och matdagbok som synkar med nätet via en mobilapp och datorprogram som funkar för iOS/Android/OSX/Windows.
Träningsmässigt så ska den stödja både styrketräning, löpning och gärna gruppträningspass eller andra förinställda pass.


Andra krav eller önskningar är att det ska funka att synka med min pulsklocka från Polar och få med dessa resultat i träningsdagboken. Eventuellt gärna också med Garmins webbtjänst då jag funderar på att byta ut min Polarklocka mot en Garmin i vår. Kanske även också med Nike+? :)


Jag är alltså ute efter en komplett träningsdagbok med stöd för matdagbok på nätet där man ska kunna fylla i appen på mobilen/ipaden varje gång man äter eller direkt när man är på gymet och tränar. Gärna något som är anpassat för den svenska marknaden, svenska livsmedel osv.
Jag vill liksom ha allt samlat på ett ställe istället för att ha resultaten från Polarklockan på en hemsida, min matdagbok på en sida, min styrketräning på en sida osv.


Jag vet att detta nog är alldeles för många krav/önskningar och att det nog inte finns någon tjänst/app som erbjuder allt detta.
Men, vilken enligt er är mest komplett och funktionsrik och stödjer flera olika märken/tjänster på flera olika plattformar?
Vad använder ni för något helt enkelt?


www: Funbeat, Matdagboken, Polarpersonaltrainer?
Mobilen: CardioTrainer, Jefit?
OSX: Calories, Foodurama?
Windows: ?

Silveta
2012-01-25, 14:25
Jag har börjat planera vårens träning lite smått och är nu på jakt efter en slags digital helhetslösning på träningsdagbok och matdagbok som synkar med nätet via en mobilapp och datorprogram som funkar för iOS/Android/OSX/Windows.
Träningsmässigt så ska den stödja både styrketräning, löpning och gärna gruppträningspass eller andra förinställda pass.


Andra krav eller önskningar är att det ska funka att synka med min pulsklocka från Polar och få med dessa resultat i träningsdagboken. Eventuellt gärna också med Garmins webbtjänst då jag funderar på att byta ut min Polarklocka mot en Garmin i vår. Kanske även också med Nike+? :)


Jag är alltså ute efter en komplett träningsdagbok med stöd för matdagbok på nätet där man ska kunna fylla i appen på mobilen/ipaden varje gång man äter eller direkt när man är på gymet och tränar. Gärna något som är anpassat för den svenska marknaden, svenska livsmedel osv.
Jag vill liksom ha allt samlat på ett ställe istället för att ha resultaten från Polarklockan på en hemsida, min matdagbok på en sida, min styrketräning på en sida osv.


Jag vet att detta nog är alldeles för många krav/önskningar och att det nog inte finns någon tjänst/app som erbjuder allt detta.
Men, vilken enligt er är mest komplett och funktionsrik och stödjer flera olika märken/tjänster på flera olika plattformar?
Vad använder ni för något helt enkelt?


www: Funbeat, Matdagboken, Polarpersonaltrainer?
Mobilen: CardioTrainer, Jefit?
OSX: Calories, Foodurama?
Windows: ?

Jag har själv letat efter något liknande men efter ganska lång tid så har jag kommit fram till att jag får köra tre olika program för att bli nöjd med alla aspekter.

gymmet: Jefit (hands down den bästa gymappen)
löpning/cykling: Runkeeper (min favorit, funkar för mig bättre än endomondo)
mat: Kostanalys BETA mest lätfförstådda och välfungerande kostappen i mina ögon.

Alla tre funkar utmärkt på android och du kan följa din utveckling på nätet.

Pahwn
2012-01-25, 14:50
Kan bara uttala mig om Jefit och den är riktigt bra. Kör jefit pro just nu och där finns allt man behöver på en grundläggande nivå inom styrketräningen iallafall. Väldigt fin övningsdatabas(bdror på vad man tycker dock).

Silveta
2012-01-25, 15:03
Kan bara uttala mig om Jefit och den är riktigt bra. Kör jefit pro just nu och där finns allt man behöver på en grundläggande nivå inom styrketräningen iallafall. Väldigt fin övningsdatabas(bdror på vad man tycker dock).


det fina med jefit är ju också att du kan lägga till egna övningar samt animationer, grafer och historik om allt ifrån bmi och vikt till bikkeps omkrets och 1rm i de stora lyften.

Määng
2012-01-25, 15:13
Även jag använder jefit och tycker det är suveränt.
För kosten använder jag shapeup club.

Palmér
2012-01-25, 22:26
Även jag använder jefit och tycker det är suveränt.
För kosten använder jag shapeup club.

+1 (android)

Mjölkprotein
2012-01-25, 22:47
Haft Jetfit pro, men jag orkade inte använda den...

Men ska man promt ha nån träningsapp så är väl den bäst.

Tror tyvärr inte det finns någon applikation som uppfyller alla dina krav, om det skulle finnas en sådan skulle jag köpt den direkt.

Stryc9
2012-01-27, 08:31
har jefit och den kan du synka mot deras webservra så då får du in windows,*nix och iOS

lyserg
2012-02-05, 10:25
gymmet: Jefit (hands down den bästa gymappen)
löpning/cykling: Runkeeper (min favorit, funkar för mig bättre än endomondo)
mat: Kostanalys BETA mest lätfförstådda och välfungerande kostappen i mina ögon.

Jefit har jag hört mycket gott om, men inte riktigt kommit igång med själv.
Ska göra ett nytt försök. Dock bra att det finns till både Android/iOS.

Varför just RunKeeper? Bara nyfiken :)
CardioTrainer är väl rätt bra med det eventuella viktnedgångstilläggsprogrammet?
Kostanalys måste jag kolla upp... gjorde ett försök med Matdagboken.se förut men gillade det inte riktigt... Men kanske har blivit bättre!

lyserg
2012-02-05, 10:28
För kosten använder jag shapeup club.

Shapeup Club hade jag ingen koll på alls... Är det funktionsrikt?

Någon annan som har någon koll på de OSX programmen jag nämnde ovan?
Calories och Foodurama?
Eller någon annan svensk variant?

Silveta
2012-02-05, 10:49
Jefit har jag hört mycket gott om, men inte riktigt kommit igång med själv.
Ska göra ett nytt försök. Dock bra att det finns till både Android/iOS.

Varför just RunKeeper? Bara nyfiken :)
CardioTrainer är väl rätt bra med det eventuella viktnedgångstilläggsprogrammet?
Kostanalys måste jag kolla upp... gjorde ett försök med Matdagboken.se förut men gillade det inte riktigt... Men kanske har blivit bättre!

Varför just Runkeeper? Ja du mestadels personal preference antar jag, jag föredrar deras mobil ochweb interface bäst

Sent by dat dere mikrovågen

iPad
2012-02-05, 10:49
Shapeupclub fungerar bra som kostdagbok. Svenska livsmedel som du eftersökte.

G_lund
2012-02-05, 10:52
Varför just RunKeeper? Bara nyfiken :)

Runkeeper är det enda jag testat.
Med tanke på att jag bara vill ha tid/avstånd när jag joggar/cyklar så är jag mer än nöjd :)

Kimkay
2012-02-05, 11:43
plusettar JeFtit, riktig toppenapp!

daloatf
2012-02-05, 12:53
Gymmet: excel ark (google docs) https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AsWcgcEmup40dHdHS2UzZnJyVmVNb2lLcGVHY3Nha Xc
Cardio: Endomondo/cardiotrainer (båda är lika bra)
Kost: excel ark + shapeupclub

Dessa kör jag med iaf, Tycker det fungerar väldigt bra.

Silveta
2012-02-05, 13:10
Gymmet: excel ark (google docs) https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AsWcgcEmup40dHdHS2UzZnJyVmVNb2lLcGVHY3Nha Xc
Cardio: Endomondo/cardiotrainer (båda är lika bra)
Kost: excel ark + shapeupclub

Dessa kör jag med iaf, Tycker det fungerar väldigt bra.

Jag använder iofs också excelark genom google docs, det är dock för att se vilka vikter jag ska köra på just den dagen, sen loggar jag själva passet i jefit dock, tycker det funkar riktigt bra, helt enkelt lättare att logga i jefit och sen synka när passet är klart än med ett excelark.

bear.flowertwig
2012-02-05, 13:28
iFitness för gym men den har man tyvärr lagt ner utvecklingen för nu (iphone)
Runmeter vågar jag nästan lova att det är den bästa löparappen. Har testat flera andra men ingen kommer i närheten och de kommer frekvent ut med riktigt vassa uppdateringar. Har dessutom funkat klanderfritt att exportera data vidare när jag bytt iphone 2 ggr.

Lillstrumpa
2012-06-26, 08:17
Tackar och bockar för JEFIT-app-tipset! Det är en sån där app som man är beredd att betala för direkt. Lysande.

add3
2012-06-26, 12:02
Gymgoal Pro för IPhone!

kEKKZA
2012-06-26, 12:15
Tycker "Träningsdagbok" för iPhone är rätt bra har dock bara testat att föra styrketräningsdagbok men går att lägga in andra pass och mat med, synkas till dumbbell.se

Lillstrumpa
2012-06-26, 12:26
Nu har jag kört mitt första pass med JEFIT och det var faktiskt över förväntan. Väldigt lätt att skapa en tresplit och massor av övningar att välja från. Under passet var det enkelt att notera varje set och ville man ändra något under tiden gick det bra. Det enda negativa jag kan komma på var att jag lade in lite för många magövningar, aj... :D

P.s. Jag är inte sponsrad. Ville bara dela med mig av något användbart.

Silveta
2012-06-26, 15:06
Nu har jag kört mitt första pass med JEFIT och det var faktiskt över förväntan. Väldigt lätt att skapa en tresplit och massor av övningar att välja från. Under passet var det enkelt att notera varje set och ville man ändra något under tiden gick det bra. Det enda negativa jag kan komma på var att jag lade in lite för många magövningar, aj... :D

P.s. Jag är inte sponsrad. Ville bara dela med mig av något användbart.

Håller helt och fullt med dig. Det enda negativa som jag ser är att 1RM kalkylatorn endast går efter bestämda övningar. Jag hade velat välja dem själv.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2