handdator

Visa fullständig version : Bli sponsrad inom kampsport


Karatekid
2012-01-25, 00:36
Sho
Tränar BJJ två gånger om dagen och tävlar en hel del inom både BJJ och SW.
Det är dock problematiskt att ha råd till de stora tävlingarna, men även att ha råd med kosttillskott för leder och ökad återhämtning.

Min fråga är då: Hur f*n får man tag på en sponsor?

Tack på förhand

LeBron
2012-01-25, 00:57
maila fairing? :)

Dirty South
2012-01-25, 01:48
Skriver man "Sho" får man aldrig en sponsor.

LeBron
2012-01-25, 02:25
Skriver man "Sho" får man aldrig en sponsor.

Sluta, han har fett med #swag :D

Rahf
2012-01-25, 02:42
Sho
Tränar BJJ två gånger om dagen och tävlar en hel del inom både BJJ och SW.
Det är dock problematiskt att ha råd till de stora tävlingarna, men även att ha råd med kosttillskott för leder och ökad återhämtning.

Min fråga är då: Hur f*n får man tag på en sponsor?

Tack på förhand

Man hör sig för till företag som kan tänkas sponsra en.

Dav0d
2012-01-25, 02:57
Sho
Tränar BJJ två gånger om dagen och tävlar en hel del inom både BJJ och SW.
Det är dock problematiskt att ha råd till de stora tävlingarna, men även att ha råd med kosttillskott för leder och ökad återhämtning.

Min fråga är då: Hur f*n får man tag på en sponsor?

Tack på förhand

Prestera i internationella tävlingar så ska du se att det går relativt lätt. Har ju EM som går snart, placera dig bra där så.

bigtraps
2012-01-25, 06:29
I fitnessvärlden så är det ju möjligt att bli sponsad utan att satt sin fot på scenen. Borde inte vara omöjligt för dej som tävlar.

Petoria
2012-01-25, 08:25
Vilken nivå ligger du på? Känner några på min klubb som mailat runt och börjat få sponsorer nu, inga jättesummor med pengar dock. De har vunnit SM, Scandinavian Open och ska tävla på EM nu (blåbälte)

Men bara maila runt till lite olika företag och kolla om någon vill sponsra dig

Johan29j
2012-01-25, 08:30
Mitt tips till dig är att du sätter dig ner och tänker igenom vilka typer av företag du skall rikta dig till, vad du kan göra för företaget i fråga? varför skall dom sponsra just dig? vad för typ av sponsring hade du tänkt dig?
Skriv gärna ihop ett personligt brev och skicka till dom där du samtidigt försöker få en tid för ett personligt möte.

Den främsta punkterna är hur du skall kunna exponera företaget, vilka arenor dom kommer synas på?, vilken målgrupp som företaget har? finns dessa personer ens i dom sammanhang där du kommer synas/vara. Har du möjlighet att promota företagets produkt till andra utövare? finns det en köpstark omgivningskrets osv.

Tänk på att om det är ex kostillskott du är ute efter är det viktigt att du själv tror på produkten, att det är något du kan stå bakom och säga att detta fungerar verkligen för mig!

Tänk på att ingen kommer ge dig något gratis, en väl förberedd plan där du visar upp fördelar med att ge dig något, vad är målet med ditt utövande? SM, EM, VM?

Det funkar inte att säga att jag vill ha prylar värt 1000kr i månaden och ni exponeras på min blogg/hemsida

Lycka till,

Ado2000
2012-01-25, 11:21
VA finns det kosttillskott för lederna :Virro

Whoopie
2012-01-25, 11:26
Syns du mycket, kan du nog få sponsorer.

dared
2012-01-25, 12:16
Syns du mycket, kan du nog få sponsorer.

Precis, förutom resultat på tävlingar så skulle jag rekommendera att försöka börja blogga på valfri fightsida, ex fightplay.tv eller om det finns mindre sidor i samma stuk.

/Sho

Krampus
2012-01-25, 12:23
Sho! Hur gammal är du och vad har du för meriter?

isakt
2012-01-25, 12:25
SHO BRE
Som folk tidigare skriver är det viktigaste att ha mycket SWAGG :thumbup:
Samt mycket tribaltatueringar, det är fortfarande inne i kampsportsvärlden

Yeeeeeebuddy!!!!

carloskar
2012-01-25, 12:32
Tränar du i en förening så ska väl klubbens överskott gå till att betala tävlingar och resor åt de som vill tävla?

Dav0d
2012-01-25, 13:19
Tränar du i en förening så ska väl klubbens överskott gå till att betala tävlingar och resor åt de som vill tävla?

Come back to this world Stewie!

Oxe
2012-01-25, 13:31
Det handlar ju om marknadsföring, sponsring är ett sätt för företag att få synas, så kan du erbjuda att ett företag syns i positivt spektra så har då säkerligen möjligheten till att bli sponsrad till nån nivå...

Spelar mer eller mindre ingen roll hur duktig du är ifall du inte syns..

Så vilka är dina meriter, vad kan du bistå företaget med blogg vilka tävlingar skall du köra närmaste tiden, är du en profil i nåt sammanhang tycker media om att rapportera om dig eller göra interjuver...

mattilainen
2012-01-25, 14:48
tufft, vad heter du och vilka tävlar du för? Jag kör för ultimate gym i uddevalla

en bra ide är ju att skapa en blogg eller att börja blogga för typ någon fightingssida eller liknande. Få upp ögonen för just dig och då får sponsorerna också övertygelse att du faktiskt kan få deras märke att synas.