handdator

Visa fullständig version : Oljeutsläpp? "avförings fråga"


FUn-tex SSwinger
2004-01-13, 16:35
Sitter här lite nojig och oehört nyfiken på en liten sak som förundrat mig dem senaste dagarna.

Sen dieten inledes har avförings färgen skiftat från en mustiga brun färg till en näst intill svart, väldigt kontrastlös smörja"hård"
nån som har nån ide om varför? näringsbrist?

z_bumbi
2004-01-13, 17:01
Fiber, fett och/eller vätskebrist.
Alla tre hjälper ju till att så fason på avföringen.

Äter man mycket pulver och glömmer fibrerna så är det inte så ovanligt.

King Grub
2004-01-13, 17:02
Ur Vårdguiden:

"Symptom: svart eller tjärliknande avföring.

En läkare bör kontaktas om något av dessa symptom uppstår, eftersom tillståndet i dessa situationer plötsligt och snabbt kan bli mycket allvarligt!"

Svart avföring kan tyda på blod i den. Magsår, t ex.

Av egen erfarenhet vet jag dock att ett paket blodpudding dagen innan ger exakt samma svarta smörja. :D

FUn-tex SSwinger
2004-01-13, 18:20
Originally posted by King Grub
Ur Vårdguiden:

"Symptom: svart eller tjärliknande avföring.

En läkare bör kontaktas om något av dessa symptom uppstår, eftersom tillståndet i dessa situationer plötsligt och snabbt kan bli mycket allvarligt!"

Svart avföring kan tyda på blod i den. Magsår, t ex.

Av egen erfarenhet vet jag dock att ett paket blodpudding dagen innan ger exakt samma svarta smörja. :D

aha Blodpudding! kan det beror på allt kött man vräker i sig? blir ju trots allt 1 kg rent kött per dag, om man nu hade haft en inre blödning så hade det väl yttrat sig i andra tecken osså.iofs rätt svullen i magen, shit nu börjar jag få panik, tror nog att jag laxerar ut tarmen imorgon.






Z-bumbi - tror inte det ligger där, kört väldigt högt med frukt, grönsaker, blir inte mycket protein pulver heller för den delen,måste ju som sagt vara köttet.