handdator

Visa fullständig version : Christian Bale och hans vikt


Kaggsmurfen
2012-01-24, 12:30
Hittade följande uppgifter om skådespelaren Christian Bales vikt, fullständigt sinnessjukt:

http://www.fugly.com/media/IMAGES/Random/christian-bale-weight-change.jpg

Hur tusan kan man gå upp över 30 kg och gå från praktiskt taget anorektisk till Batman-deffad på ett år? Krävs det anabola för det? Och får musklerna samma effektivitet när man tränar upp dem så pass fort eller behöver de tid på sig att anpassa sig till träningen?

Är dock mer förundrad över hur man kan gå ner i vikt så snabbt. Finns det något sätt att träna bort muskler eller gäller det bara att inte styrketräna alls och äta någon form av kost som gör att musklerna minskar?

Och en sista följdfråga: Om man byggt upp en god fysik innan man går ner så mycket i vikt, måste man då ändå börja om från noll när man ska träna upp sig igen eller "minns" kroppen vilken fysik man hade tidigare så att man snabbt kan återfå sin tidigare fysik?

Tacksam för svar!

Silencer
2012-01-24, 12:34
Muskelminne. Han har ju alltid varit vältränad. Därmed inte utselutet att han preppat, men har man en gång nått en hög nivå är det lätt att komma tillbaka.

Ang. minska muskler. Ja, slutar man äta och träna så ryker musklerna.

Numse
2012-01-24, 14:21
Muskelminne. Han har ju alltid varit vältränad. Därmed inte utselutet att han preppat, men har man en gång nått en hög nivå är det lätt att komma tillbaka.

Njaaa.. finns det vetenskapliga bevis för någon typ av muskelminne?

Många hollywoodstjärnor preppar för att komma i form till filmer. Stallone är ett bra exempel.

Roggan76
2012-01-24, 14:26
Fast stop lite här nu..
Han har ju inte gått upp 30 kg från sitt max till ett nytt max.

Om man svälter ner sig lite så går det ju rätt jäkla snabbt att lägga på sig igen..
Därmed inte sagt att han inte preppar, men man kan inte bara säga "han gick upp 30 kg"

reeborn
2012-01-24, 14:50
Njaaa.. finns det vetenskapliga bevis för någon typ av muskelminne?

Många hollywoodstjärnor preppar för att komma i form till filmer. Stallone är ett bra exempel.

hmm ja klart det finns, det handlar om satelitceller, har en polare som vägde 110 sten hård, slutade träna och söp ett tag, började sen träna och var tillbaka på samma massa på mindre än 2 månader så ja klart det finns.

edit: han vägde omkring 80 innan han började igen.

Roggan76
2012-01-24, 14:52
hmm ja klart det finns, det handlar om satelitceller, har en polare som vägde 110 sten hård, slutade träna och söp ett tag, började sen träna och var tillbaka på samma massa på mindre än 2 månader så ja klart det finns.

edit: han vägde omkring 80 innan han började igen.

Det är väl kanske ingen här som tvivlar på det, men att "en polare gick upp snabbt" är inte så vetenskapligt..

Slartibartfast
2012-01-24, 14:52
Egentligen är det inte så jävla märkvärdigt.

Att svälta ner sig själv går ju per automatik. Bara att sluta äta, vilket Bale i princip gjorde. Då tappar man vikt, muskler, vatten och fett, ända tills man dör av det.

Viktuppgången är heller ingen större bedrift. Typ 1,5 kg i veckan. Att återgå till normal kroppsvikt går av bara farten, plus några kvalitetskilo som lämnade kvar efter att han deffat bort grisbulken.

Slänger man in lite roids, som han ju självklart använder, är det inga problem alls. Hur kroppen mår efter dessa viktsvängningar är ju en annan fråga.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=990624&postcount=31

reeborn
2012-01-24, 15:12
Det är väl kanske ingen här som tvivlar på det, men att "en polare gick upp snabbt" är inte så vetenskapligt..

jag vet ju inte hur ´du tolkar studier gjorda på försökspersoner men jag ser då ingen skillnad på ett en polare och någon annonym, bara för att klargöra var detta inte det enda liknande resultat jag stött på men det största så det finns ett antal försökspersoner i denna "studie" så att säga hmm duger vi säger 6 pers?...:smash:.

detta fenomen är ganska vanligt i byggarvärlden.

Fugly
2012-01-24, 15:18
Gillar sidans namn :)

Finns redan många bra svar, så ja :)

raQblad
2012-01-24, 15:19
Det är väl kanske ingen här som tvivlar på det, men att "en polare gick upp snabbt" är inte så vetenskapligt..Man talar væl om att de satellitceller som skapats ligger kvar, att antalet muskelfibrer som økats inte førsvinner i næmnværd takt æven om dess storlek førminskas. Det ær vad jag kommer ihåg från mina anatomi och fysiologistudier.
Men det ær væl ingen exakt vetenskap, vad jag vet. Om någon har specifika studier ær det givetvis vælkommet.

Roggan76
2012-01-24, 15:28
jag vet ju inte hur ´du tolkar studier gjorda på försökspersoner men jag ser då ingen skillnad på ett en polare och någon annonym, bara för att klargöra var detta inte det enda liknande resultat jag stött på men det största så det finns ett antal försökspersoner i denna "studie" så att säga hmm duger vi säger 6 pers?...:smash:.

detta fenomen är ganska vanligt i byggarvärlden.

Jag sa ju att det inte var någon som tvivlar på det.
Men du får hammra hur mycket du vill, det blir inte vetenskapligt bara för du har 1 eller 6 eller 1000 personer.
Finns ju lite mer krav än att bara radda upp folk o titta på dem..

Gober
2012-01-24, 15:48
Dieten för viktnedgång ska ha varit 1 burk tonfisk och 1 äpple :D Bale är en method actor och gör väl vad som krävs för att ta sig in i rollen. Bateman roidar och då gör säkert Bale också det, även om han förnekat steroider.

reeborn
2012-01-24, 17:21
Jag sa ju att det inte var någon som tvivlar på det.
Men du får hammra hur mycket du vill, det blir inte vetenskapligt bara för du har 1 eller 6 eller 1000 personer.
Finns ju lite mer krav än att bara radda upp folk o titta på dem..

hmm ne det finns det inte i detta fallet, det finns bara muskelökning eller inte muskelökning oavsett om det görs med kontroll utav en vetenskapsman eller en väns ögon.

helt jävla onödigt av dig att ens skriva ett sånt inlägg, ville igentligen bara berätta att ökningarna kan vara enorma på kort tid och då passade mitt inlägg perfekt.

men att använda det i en diskution är väl tämligen värdelöst men ser inte detta som en diskution, jag gav ett svar på ett redan vetanskapligt bevisat resultat.

mikeni
2012-01-24, 17:44
Njaaa.. finns det vetenskapliga bevis för någon typ av muskelminne?


Ökad mängd satellitceller kring musklerna?
http://traningslara.se/effekter-av-uppehall-periodisering-och-traning-av-ungdomsidrottare/
http://traningslara.se/styrketraning-del-i-introduktion-och-lite-fysiologi/

Fartman
2012-01-24, 18:06
Hittade följande uppgifter om skådespelaren Christian Bales vikt, fullständigt sinnessjukt:

http://www.fugly.com/media/IMAGES/Random/christian-bale-weight-change.jpg

Hur tusan kan man gå upp över 30 kg och gå från praktiskt taget anorektisk till Batman-deffad på ett år? Krävs det anabola för det? Och får musklerna samma effektivitet när man tränar upp dem så pass fort eller behöver de tid på sig att anpassa sig till träningen?

Är dock mer förundrad över hur man kan gå ner i vikt så snabbt. Finns det något sätt att träna bort muskler eller gäller det bara att inte styrketräna alls och äta någon form av kost som gör att musklerna minskar?

Och en sista följdfråga: Om man byggt upp en god fysik innan man går ner så mycket i vikt, måste man då ändå börja om från noll när man ska träna upp sig igen eller "minns" kroppen vilken fysik man hade tidigare så att man snabbt kan återfå sin tidigare fysik?

Tacksam för svar!

Han är ju inte direkt deffad i batman.. se tex hur lämpligt det är att han har byxorna sådär högt upp ;)
I övrigt verkar ju just Bale vara rätt störd så han gör nog vad som krävs.

herzie
2012-01-24, 19:35
hmm ja klart det finns, det handlar om satelitceller, har en polare som vägde 110 sten hård, slutade träna och söp ett tag, började sen träna och var tillbaka på samma massa på mindre än 2 månader så ja klart det finns.

edit: han vägde omkring 80 innan han började igen.

Så din polare, om jag förstått det hela rätt, gick upp från 80 kilo till 110 kilo, stenhård, på 2 månader?
Tillåt mig i så fall småtvivla en aning.

stridis
2012-01-24, 19:40
Så din polare, om jag förstått det hela rätt, gick upp från 80 kilo till 110 kilo, stenhård, på 2 månader?
Tillåt mig i så fall småtvivla en aning.

Vitamin T tror jag är svaret i det fallet.

reeborn
2012-01-24, 20:13
Vitamin T tror jag är svaret i det fallet.


Ja sånt användes båda till att först nå 110kg och sen även att nå tillbaka, men att nå dit första gången tog bra mycket längre än 2 månader så det förändrar inget igentligen.

3ndurance
2012-01-24, 23:41
http://ronhamprod.com/wp-content/uploads/2011/10/christian-bale-american-psycho.jpg

Här är en bild när han kanske är mer ripped.

Pretorian
2012-01-25, 08:13
Här är ett utdrag från en intervju:

"It was only about six weeks between finishing The Machinist and doing the screen test for Batman Begins. The director, Chris Nolan, asked me to try and put on as much weight as I could because he would find it very difficult to convince the studio to cast me if I was a beanpole. In doing so I overdid it because I was enjoying gorging. I was ignoring advice about taking it slowly because my stomach had shrunk, and I should just go with soups. I was straight into pizza and ice-cream and eating five meals in a sitting. My stomach expanded really quickly. I got very sick during that time but I enjoyed getting sick. I didn't mind it at all. In that short amount of time I did actually go from 121 (pounds) right back up to 180 (pounds) which is way too fast so that resulted in some doctor visits to get things sorted out."

For those who think he took steroids to bulk up so fast, that's what he said :
“When I was getting ready for ‘American Psycho’ I’d never been in a gym in my life and I was working out like crazy, so I thought, ‘Maybe it ain’t such a big deal, just take some ‘roids’ and I can speed up this whole process.’ I called up the store where they’re selling that sort of stuff and asked, ‘Have you used it? And side effects?’ ‘No no. I mean, really minimal. Your balls might shrink and you might get acne.’ I’m like, there’s no way in hell I’m going to touch anything like that and damn those who think I did.”