handdator

Visa fullständig version : Deffkäk


anders acab
2012-01-23, 23:45
Hallå! Kommer snart gå in på en deff väger 73-74kg och är 171cm lång, mitt dagsbehov av protein är alltså 150-160g protein per dag (höjer lite vid deff), kommer använda mig av amino-pro och proteinpulver som kosttillskott. Jag har gjort i ordning ett kostschema som såklart man ändras och modifieras på ett annat sätt, men här är det i alla fall:

Frukost:
4 st äggvitor
250g kvarg

Mellanmål:
Whey 100 shake

Lunch:
200g kycklingfile
100-200g potatis

Mellanmål 2:
whey 100 shake

Middag:
200g kött/fisk
2-3 skopor brun ris/100-200g potatis
1 avocado

Kvällsmål:
250g kvarg
Möjligtvis jordnötssmör

Det jag undrar mest över är vad jag ska ta DIREKT efter träning, eftersom att proteinshaken innehåller såpass lite lite kolhydrater så kan det vara bra att få i sig lite kolhydrater från något annat.

Jag har funderat lite på banan, men jag undrar om det är någon annan som har något tips? Sen är jag såklart ute efter vad ni tycker om det här käket?

Fishtank
2012-01-23, 23:48
Ta ditt vassle och ät sen middag det blir bra.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

anders acab
2012-01-24, 00:03
Efter träning behöver väl kroppen snabba kolhydrater snabbt? Kan det vara smart att dra i 1-2 bananer i shaken möjligtvis?

charmed
2012-01-24, 00:26
Jag dricker mitt bcaa efter träning och går sedan direkt hem och äter (tar ca 30-45min). Har fått för mig att om man bara tränar styrka och inte lång/intensiv cardio räcker det gott och väl för mig att försöka äta majoriteten av mina kolhydrater tätt inpå träningen. Någon får gärna säga emot eller ge ett mer detaljerat svar.

Personligen försöker jag äta någorlunda opti (dvs kolhydrater inom fönstret efter träning, men behöver inte vara 2min efter jag lagt ner hantlarna). Så jag kan fokusera på andra saker som att lyfta ett extra rep i marklyften eller planera en roligare måltidsplan än kvarg/vassle varje dag :)

mysglenn
2012-01-24, 09:04
Efter träning behöver väl kroppen snabba kolhydrater snabbt? Kan det vara smart att dra i 1-2 bananer i shaken möjligtvis?

nej det behöver inte kroppen, att äta något med strärkelse går lika bra, och tidpunkten för när man ska göra detta gäller ju främst elitidrottare som tränar flera gånger om dagen

anders acab
2012-01-24, 18:27
Kommer köra powerwalk på morgonen innan frukost sen tränar jag fotboll 3 gånger i veckan, glömde att nämna det. Gym 5 gånger i veckan.

vicarious
2012-01-24, 18:43
Efter träning behöver väl kroppen snabba kolhydrater snabbt? Kan det vara smart att dra i 1-2 bananer i shaken möjligtvis?

Nej det behöver den inte. Man har gott om tid att fylla på med kolhydrater eftersom man oftast inte träna samma muskelgrupper igen förrän om ett par dagar.