handdator

Visa fullständig version : Hur lång tid måste jag gymma för få fysik som Zyzz?


Rödsnö
2012-01-23, 19:02
Jag har nu blivit helt besatt av gymmande och träning, har tränat i
1 månad nu och försöker att äta bra, med så lite kolisar som möjligt, dricker bara
någon gång i månaden. Hur lång tid tror ni det kan ta för mig att uppnå samma
fysik som Zyzz hade?. Slänger upp en bild på mig inpå 1 månads träning. :)

proteinmannen
2012-01-23, 19:04
Jag har nu blivit helt besatt av gymmande och träning, har tränat i
1 månad nu och försöker att äta bra, med så lite kolisar som möjligt, dricker bara
någon gång i månaden. Hur lång tid tror ni det kan ta för mig att uppnå samma
fysik som Zyzz hade?. Slänger upp en bild på mig inpå 1 månads träning. :)

wow :O Har du tränat något annat innan styrketräningen ? Ser bra ut! :cool:

jakkan
2012-01-23, 19:05
Varför med så lite kolisar som möjligt?

Victuhh
2012-01-23, 19:09
Länge, länge, fanns en tråd hurvida man kan nå den fysiken ren eller icke.

Rödsnö
2012-01-23, 19:09
wow :O Har du tränat något annat innan styrketräningen ? Ser bra ut! :cool:

nää egentligen inte, har testat på lite olika kampsporter under några månader men inte mer än så. har alltid varit lite "krallig", bra genetik antar jag :)
tack :D

rooz
2012-01-23, 19:09
Aldrig.

Fugly
2012-01-23, 19:10
Vågar nästan säga att om du deffar så är du nära på väldigt kort tid med tanke på bilden.

Fugly
2012-01-23, 19:10
Mått skulle inte skada heller! :)

Victuhh
2012-01-23, 19:11
Vågar nästan säga att om du deffar så är du nära på väldigt kort tid med tanke på bilden.

skojjar du?

http://cdn.simplyshredded.com/wp-content/uploads/2011/04/4.jpg

Rödsnö
2012-01-23, 19:11
Vill få bort få bort underhudsfettet, drf jag käkar så lite kolisar som möjligt. kanske inte är rätta vägen att gå?

difeddy
2012-01-23, 19:13
Tänkte slänga in ett standardsvar i stil med "det beror på", "en livstid om det ska vara rent" etc., men du verkar ju ha jävligt grymma gener så jag håller med Fugly. Bygg lite till och deffa sen, då har du ungefär lika mycket massa som Zyzz hade, rent proportionellt. Exakt samma linjer kan du ju förstås aldrig få, men det är ju inte alls konstigt. Formen kommer nog vara ganska lik i alla fall.

Rödsnö
2012-01-23, 19:15
Inte ens om man jag skulle använda mig av AAS?

Proxy
2012-01-23, 19:15
Det är inte ens någon idé att jämföra sig själv med Zyzz. Det där är inte massa, det där är gudagivna linjer, genetics och the gods.
Långt ifrån omöjligt att bli lika stor o.s.v, men ingen kommer någonsin att ha en fysik som Zyzz.

Victuhh
2012-01-23, 19:16
Vill få bort få bort underhudsfettet, drf jag käkar så lite kolisar som möjligt. kanske inte är rätta vägen att gå?

underhudsfett får du bort igenom att deffa, finns en stor tråd om hur du gör det som någon annan säkert har sparad. Du kan alltså visst käka kolissar.

Du borde nog skaffa dig lite kunskap och styrketräning, kost och näring om du ska se ut som zyzz för det är inget lätt jobb..

Röda Björnen
2012-01-23, 19:16
Vill få bort få bort underhudsfettet, drf jag käkar så lite kolisar som möjligt. kanske inte är rätta vägen att gå?

Det är inte just kolhydrater som har något med underhudsfettet att göra, det är den hela energimängden du får i dig under dagen. Kolhydrater är absolut inget ska du helt undvika.

Edit: So inlägget ovan, du får inte Zyss kropp lätt. Även om jag inte förstår varför man vill se ut som den döingen, det krävs bra träning, bra kost och ta något år för att börja komma i närheten.

Fugly
2012-01-23, 19:17
skojjar du?

http://cdn.simplyshredded.com/wp-content/uploads/2011/04/4.jpg

Nära, och då menar jag nära muskelmassvis (?) och inte utseendemässigt. Det går aldrig att se exakt likadan ut som zyzz, men nära tror jag han kommer och snyggt tror jag också det kommer att bli.

iamdisapuint
2012-01-23, 19:17
And here we go (jokern från batman)

Fugly
2012-01-23, 19:18
Inte ens om man jag skulle använda mig av AAS?

Förbjudet att prata om sådant här, bara en liten heads up :)

Men nej, det enda AAS gör är bygga mer massa, inte byter linjer etc som Proxy sade.

Rödsnö
2012-01-23, 19:18
Tänkte slänga in ett standardsvar i stil med "det beror på", "en livstid om det ska vara rent" etc., men du verkar ju ha jävligt grymma gener så jag håller med Fugly. Bygg lite till och deffa sen, då har du ungefär lika mycket massa som Zyzz hade, rent proportionellt. Exakt samma linjer kan du ju förstås aldrig få, men det är ju inte alls konstigt. Formen kommer nog vara ganska lik i alla fall.


Precis, gillar Zyzz för att han har grymma linjer, speciellt på sina pecs. något som jag aldrig kommer få. men vill försöka uppnå så bra resultat så snabbt som möjligt.

Rödsnö
2012-01-23, 19:20
Förbjudet att prata om sådant här, bara en liten heads up :)

Men nej, det enda AAS gör är bygga mer massa, inte byter linjer etc som Proxy sade.

My bad, sorry :p. Okej då vet jag :)

Xtronal
2012-01-23, 19:20
http://i225.photobucket.com/albums/dd282/Nine1215/Just%20Funny/OH-BOY-ITS-THIS-THREAD-AGAIN.jpg

Victuhh
2012-01-23, 19:24
Precis, gillar Zyzz för att han har grymma linjer, speciellt på sina pecs. något som jag aldrig kommer få. men vill försöka uppnå så bra resultat så snabbt som möjligt.

Jag tror faktist ljuset är med dig på bilden, man hinner faktist inte bygga stora massor på en månad, om nåt. Grejen är att du kan bli stor det kan du, men den storlek zyzz besatt med så låg fettprocent är riktigt svår att få om man tränar rent (vilket jag förutsätter att du vill göra).

Och så nej med all genetik som spelar roll kommer du inte kunna se ut exakt som honom, men du kan fortfarande bli stor och få en snygg kropp om du går ut för det, absolut.

deadich
2012-01-23, 20:02
Tog 3 år för zyzz, och han åt bola som att det vore fläskfilé

Fugly
2012-01-23, 20:08
Tog 3 år för zyzz, och han åt bola som att det vore fläskfilé

Tror att de första två åren var rena dock, och det tredje så körde han på. Var också det året han biffade upp sig.

Proxy
2012-01-23, 20:13
Tror att de första två åren var rena dock, och det tredje så körde han på. Var också det året han biffade upp sig.

Låter som en redig myt. Den killen hade nog inte kunnat lägga på sig många gram muskelmassa på 2 år utan steroider.

BiffKriminell
2012-01-23, 21:27
Nära, och då menar jag nära muskelmassvis (?) och inte utseendemässigt. Det går aldrig att se exakt likadan ut som zyzz, men nära tror jag han kommer och snyggt tror jag också det kommer att bli.

Är du full eller vad är det frågan om?

björne92
2012-01-23, 23:45
jävlar, bara tränat i en månad och ser ut sådär? vafan nu tappade man lusten själv att gymma ^^

exor
2012-01-24, 00:00
Med tanke på dina resultat redan så kan du få en mycket bra kropp till nästa sommar om du ligger i och sköter allting. Du kommer vara nöjd över resultaten och kan få bra med massa likvärdig zyzz (dock inte på så lågt bf).

Dikkie
2012-01-24, 00:00
jävlar, bara tränat i en månad och ser ut sådär? vafan nu tappade man lusten själv att gymma ^^

Bilden säger egentligen ingenting eftersom att vi inte vet hur han såg ut innan, alltså för en månad sedan.

Bult1
2012-01-24, 00:22
Varför tror så många att hans fysik är omöjlig att nå ren?

TREX
2012-01-24, 00:27
Varför tror så många att hans fysik är omöjlig att nå ren?

För att vi har ganska många här på forumet som vi vet tränar "enligt konstens alla regler" / seriöst tränande atleter och fortfarande är en bit ifrån?

Om 25 hårt och seriöst tränade person inte lyckas se ut som honom är det då de 25 som gjort något fel eller är det bara hans fysik som inte går att nå?

Tänk efter lite.

Det som avgör för mig är hur pass lågt kroppsfett han har, det får varningsklockorna att ringa.

kwame
2012-01-24, 00:34
Martikainen är väl inte långt ifrån hans storlek? Och då är han mer deffad också. Och vad jag vet har inte han tränat otroligt länge.

TREX
2012-01-24, 00:37
Martikainen är väl inte långt ifrån hans storlek? Och då är han mer deffad också. Och vad jag vet har inte han tränat otroligt länge.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=117731

Sen 2004 står det att han tränat/varit igång i hans journal, 7 år då och med bra gener dessutom.

Silencer
2012-01-24, 00:52
Martikainen är väl inte långt ifrån hans storlek? Och då är han mer deffad också. Och vad jag vet har inte han tränat otroligt länge.

Martikainen har en fantastisk fysik, men han är mycket kortare än Zyzz.

Till trådskaparen: du verkar ha bra gener om du ser ut sådär efter en månads träning. Tränar du rätt i något år så grejar du kanske det.

Greenlight
2012-01-24, 06:58
vet någon zyzz längd och vikt? lättare att få en bild då

Rödsnö
2012-01-24, 10:32
Något såhär såg jag ut innan, måste tillägga att jag också är ganska kort (runt 173 - 174 cm)
Hittade ingen bättre bild..

Fredrik_S
2012-01-24, 11:12
Mycket hänger på hans poseringsteknik och tur med ljuset på många av de populäraste bilderna på honom....

Jag är dock bara 175 cm och vägde ca 79-80kg, 31 år på den bilden med kanske 10-11% kroppsfett Zyzz har jag för mig(ej säker) men han är väl nästan 300 cm och strax under 200 kg med 5% kroppsfett

http://img196.imageshack.us/img196/4378/45255643.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/196/45255643.jpg/)

Silveta
2012-01-24, 11:20
Mycket hänger på hans poseringsteknik och tur med ljuset på många av de populäraste bilderna på honom....

Jag är dock bara 175 cm och vägde ca 79-80kg, 31 år på den bilden med kanske 10-11% kroppsfett Zyzz har jag för mig(ej säker) men han är väl nästan 300 cm och strax under 200 kg med 5% kroppsfett

http://img196.imageshack.us/img196/4378/45255643.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/196/45255643.jpg/)

Jag hade hellre slätat över Fredrik_S än Zyzz, flera gånger om...

RobinSilver
2012-01-24, 11:42
Zyzz (Aziz Sergeyevich Shavershian) (R.I.P.)
Height: 6' 1.5" (1 m 86 cm)
Weight: 220 lb (100 kg)
Bf:11%

Fredrik_S
2012-01-24, 11:52
Hans vikt måste man nog ta med en EXTREMT stor nypa salt GREG PLITT tex som är samma längd säger att han väger ca 84 till 88 kg på sina froncovers(finns flera hundra) och han är både aningens större och aningens mer deffad än zyzz tycker jag

Gober
2012-01-24, 12:24
Hans vikt måste man nog ta med en EXTREMT stor nypa salt GREG PLITT tex som är samma längd säger att han väger ca 84 till 88 kg på sina froncovers(finns flera hundra) och han är både aningens större och aningens mer deffad än zyzz tycker jag

hehe oj ännu en tråd om Zyzz....

Men jag håller med, jag tror att vikt och bf % överdrivits i alla de stats man angivit. Din jämförelsebild visar nog ganska bra hur det ligger till. Därmed inte sagt att alla kan se ut som Zyzz eller dig. Men så stor som många vill få det till var inte Zyzz.

Gober
2012-01-24, 12:27
Inte ens om man jag skulle använda mig av AAS?

Då kan du säkerligen bli större än Zyzz även om han förmodligen tryckte i sig en hel del. Att folk svarar att du aldrig kan se ut som honom beror på att alla ser olika ut, olika muskelfästen osv.

Med tanke på hur besatt du är och att du ställer denna frågan så ringer det ju lite varningssignaler ;-)

Skit i Zyzz, kör hårt så kommer du säkert få bra resultat oavsett.

Inge Enveten
2012-01-24, 13:57
På Kolo ogillar många zyzz så du kommer läsa/redan läst att det är enkelt och kommer gå fort. Förvänta dig det motsatta.

Som många påpekat hade Zyzz bra gener för att hans kropp skulle se snygg ut. Hur du kommer se ut är inget du kan göra något åt förutom att lägga på dig muskler/bränna fett och sen hoppas på att formerna och linjerna är tilltalande.

För att svara på din fråga så är det inte ens säkert om det över huvud taget går, just med tanke på generna. Liknande fett % klarar du definitvt. Samma mängd muskler, mer tveksamt, då Zyzz använde dat dere Cell Tech.

GL!

PaulyD
2012-01-24, 15:25
Alla på kolo sitter och säger nej du kommer inte se ut som honom etc etc.

Det är bara för att ni är så jävla lata, träna på så kommer du se reslutat och förhoppningsvis så är dina gener inte åt helvete.

varje person är unik, du kan va snyggare :)

PaulyD
2012-01-24, 15:33
För att vi har ganska många här på forumet som vi vet tränar "enligt konstens alla regler" / seriöst tränande atleter och fortfarande är en bit ifrån?

Om 25 hårt och seriöst tränade person inte lyckas se ut som honom är det då de 25 som gjort något fel eller är det bara hans fysik som inte går att nå?

Tänk efter lite.

Det som avgör för mig är hur pass lågt kroppsfett han har, det får varningsklockorna att ringa.


Asså bara ta en titt på dig själv, det skriker negativitet.

Kan förstå att du aldrig kommer få något liknande då du inte kan intala dig själv att göra det. Fyfan va trött jag blir på personer som dig som tror att alla som använder AAS är omöjliga att bli som (nu snackar vi inte ronnie coleman och jay cutler). Visst kommer det ta ett tag men VÄGEN DIT KOMMER SE BRA UT.

Du kommer ju inte se ut som en jävla bulle tills dagen du helt plöttsligt ser ut som honom. Hela resan kommer ju vara bra så länge du inte bulkar dig till 50% bf för att sedan deffa.

Visst spelare gener roll men det är inget som du kan gå och whina över. "Jag har inte generna till detta så jag lägger lika gärna av". eller "Önska jag såg ut som honom men jag har inte generna så skit samma". LITE DEDIKATION TACK.

Ta din negativitet härifrån, hela kolo är fyllt med sura personer som gör allting rätt men lyckas inte bli större, påmminer och ett lite mer seriösare /fit/

Silveta
2012-01-24, 15:35
Asså bara ta en titt på dig själv, det skriker negativitet.

Kan förstå att du aldrig kommer få något liknande då du inte kan intala dig själv att göra det. Fyfan va trött jag blir på personer som dig som tror att alla som använder AAS är omöjliga att bli som (nu snackar vi inte ronnie coleman och jay cutler). Visst kommer det ta ett tag men VÄGEN DIT KOMMER SE BRA UT.

Du kommer ju inte se ut som en jävla bulle tills dagen du helt plöttsligt ser ut som honom. Hela resan kommer ju vara bra så länge du inte bulkar dig till 50% bf för att sedan deffa.

Visst spelare gener roll men det är inget som du kan gå och whina över. "Jag har inte generna till detta så jag lägger lika gärna av". eller "Önska jag såg ut som honom men jag har inte generna så skit samma". LITE DEDIKATION TACK.

Ta din negativitet härifrån, hela kolo är fyllt med sura personer som gör allting rätt men lyckas inte bli större, påmminer och ett lite mer seriösare /fit/


så mycket ilska, så mycket text.

Reticulum
2012-01-24, 15:44
Asså bara ta en titt på dig själv, det skriker negativitet.

Kan förstå att du aldrig kommer få något liknande då du inte kan intala dig själv att göra det. Fyfan va trött jag blir på personer som dig som tror att alla som använder AAS är omöjliga att bli som (nu snackar vi inte ronnie coleman och jay cutler). Visst kommer det ta ett tag men VÄGEN DIT KOMMER SE BRA UT.

Du kommer ju inte se ut som en jävla bulle tills dagen du helt plöttsligt ser ut som honom. Hela resan kommer ju vara bra så länge du inte bulkar dig till 50% bf för att sedan deffa.

Visst spelare gener roll men det är inget som du kan gå och whina över. "Jag har inte generna till detta så jag lägger lika gärna av". eller "Önska jag såg ut som honom men jag har inte generna så skit samma". LITE DEDIKATION TACK.

Ta din negativitet härifrån, hela kolo är fyllt med sura personer som gör allting rätt men lyckas inte bli större, påmminer och ett lite mer seriösare /fit/

Inget illa menat men i en utav dina trådar där ditt träningsupplägg ligger uppe så ser man att du tränar överkroppen fem dagar i veckan. Kanske bör du samla på dig lite erfarenhet innan du tar ut din sexuella frustration på kolozzeum, för med lite erfarenhet inser du att allt faktiskt inte inte är möjligt och uppnåeligt, och att rimliga mål är de mål som funkar bäst för i längden för hälsan och väldmåendet.

PaulyD
2012-01-24, 15:48
Inget illa menat men i en utav dina trådar där ditt träningsupplägg ligger uppe så ser man att du tränar överkroppen fem dagar i veckan. Kanske bör du samla på dig lite erfarenhet innan du tar ut din sexuella frustration på kolozzeum, för med lite erfarenhet inser du att allt faktiskt inte inte är möjligt och uppnåeligt, och att rimliga mål är de mål som funkar bäst för i längden för hälsan och väldmåendet.


Hur jag tränar och hur jag får resultat är ju min ensak eller hur? Men hur andra sitter och säger att folk inte klarar av saker för att dom inte gör det är så jävla tröttsamt men det är den typiska stilen från the big guys.

"haha killen lyfter så lite vad gör han på ett gym"
"varför har han linne på sig han är ju inte ens stor"

Alltid den attityden, störst och bäst.

Sen är jag i tonåren jag kan träna överkroppen utan problem fem dagar i veckan, har bra testo värden och mycket utvilande i form av sömn. Kan lyfta lika mycket vecka som jag hade kunnat ifall jag vilade mer på min överkropp som är en enda stor muskel, eller?


http://www.youtube.com/watch?v=Sk56VxaeqEQ&feature=related Kolla på den, ber dig.

Silveta
2012-01-24, 15:54
Hur jag tränar och hur jag får resultat är ju min ensak eller hur? Men hur andra sitter och säger att folk inte klarar av saker för att dom inte gör det är så jävla tröttsamt men det är den typiska stilen från the big guys.

"haha killen lyfter så lite vad gör han på ett gym"
"varför har han linne på sig han är ju inte ens stor"

Alltid den attityden, störst och bäst.

Sen är jag i tonåren jag kan träna överkroppen utan problem fem dagar i veckan, har bra testo värden och mycket utvilande i form av sömn. Kan lyfta lika mycket vecka som jag hade kunnat ifall jag vilade mer på min överkropp som är en enda stor muskel, eller?


http://www.youtube.com/watch?v=Sk56VxaeqEQ&feature=related Kolla på den, ber dig.

Folk som säger att det troligen inte är möjligt är många gånger inte i tonåren och de har något som kallas erfarenhet..
Lite komiskt hur du skriver när du inte precis är ödmjukheten själv..

väx upp.

PaulyD
2012-01-24, 15:56
Folk som säger att det troligen inte är möjligt är många gånger inte i tonåren och de har något som kallas erfarenhet..
Lite komiskt hur du skriver när du inte precis är ödmjukheten själv..

väx upp.

Varför skulle jag? Tror du jag kommer växa upp på en sekund eller?

Tror du seriöst jag kommer svara på ett snällt sett när denna attityden uppstår i varenda jävla tråd här på kolo?

Jag kommer aldrig sluta träna och säga nej fyfan detta funkar inte önska jag hade andra gener. Bara att träna hårdare och köra på, du ser ju hur folk är, bara Fredrik_S länkade en liknande bild och han tränar på hårt, bra för honom. Då är det ju inte omöjligt?

Så när man tränat bättre och blivit stor som ett hus så lär man sig. 'Gener.. man måste har tur.'


"If you want to gain muscle and get big then there’s no need to blame your genetics. I’ve met so many skinny guys who told me that they’ve tried everything to build muscle, but nothing had worked. The reality is that they weren’t trying hard enough.
If you want to transform your physique, if you want to add a lot of rock solid muscle to your frame then you’ll need to follow a proven action plan and most importantly you’ll need to work hard."

Silveta
2012-01-24, 16:07
Varför skulle jag? Tror du jag kommer växa upp på en sekund eller?

Tror du seriöst jag kommer svara på ett snällt sett när denna attityden uppstår i varenda jävla tråd här på kolo?

Jag kommer aldrig sluta träna och säga nej fyfan detta funkar inte önska jag hade andra gener. Bara att träna hårdare och köra på, du ser ju hur folk är, bara Fredrik_S länkade en liknande bild och han tränar på hårt bra, för honom. Då är det ju inte omöjligt?

Så när man tränat bättre och blivit stor som ett hus så lär man sig. 'Gener.. man måste har tur.'


"If you want to gain muscle and get big then there’s no need to blame your genetics. I’ve met so many skinny guys who told me that they’ve tried everything to build muscle, but nothing had worked. The reality is that they weren’t trying hard enough.
If you want to transform your physique, if you want to add a lot of rock solid muscle to your frame then you’ll need to follow a proven action plan and most importantly you’ll need to work hard."

Har läst igenom tråden och du har i mina ögon större attityd problem än någon annan här. Sen ser jag heller ingen som ger rådet att sluta träna så jag vet inte varför du hänger upp dig så hårt på det. Lugna ner dig och håll det sakligt

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

PaulyD
2012-01-24, 16:08
Har läst igenom tråden och du har i mina ögon större attityd problem än någon annan här. Sen ser jag heller ingen som ger rådet att sluta träna så jag vet inte varför du hänger upp dig så hårt på det. Lugna ner dig och håll det sakligt

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Inte lönt att diskutera något med dig :) lycka till, hoppas du får nya gener.

Silveta
2012-01-24, 16:11
Inte lönt att diskutera något med dig :) lycka till, hoppas du får nya gener.

Inget fel på mina gener. Samtidigt jobbar jag inte på den episka zyzz looken. Och sen när har du diskuterat? Mest påhopp vill jag minnas

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Röda Björnen
2012-01-24, 16:14
Inte lönt att diskutera något med dig :) lycka till, hoppas du får nya gener.

Du har både rätt och fel, håller helt klart med att folk som tränat 1-2 år och inte fått de resultat de förväntar sig bankar i bordet och säger "nej, måste vara mina gener. Ingen ide". Dock så får vi inse att folks gener ibland håller tillbaks dem och se ut exakt som Zyss kommer ingen göra, dock så kan TS säkert få en liknande form då han kan få en bättre mängd muskelmassa och sen deffa sig till en bra fett%.

Dock har du en attityd som gör att istället för att folk ska vilja hålla med dig så vänder du alla emot dig, jobba lite på det så blir det något bra av de här.

MVH /Björnen

Ghoetic
2012-01-24, 16:18
Jämför vars han startade och utvärdera själv http://www.simplyshredded.com/exclusive-zyzz-interview.html, han hade "imo" sämre fysik än dig. Visst finns dessa linjer hos Zyzz men inte alls så överdrivet som de flesta vill påstå

PaulyD
2012-01-24, 16:19
Du har både rätt och fel, håller helt klart med att folk som tränat 1-2 år och inte fått de resultat de förväntar sig bankar i bordet och säger "nej, måste vara mina gener. Ingen ide". Dock så får vi inse att folks gener ibland håller tillbaks dem och se ut exakt som Zyss kommer ingen göra, dock så kan TS säkert få en liknande form då han kan få en bättre mängd muskelmassa och sen deffa sig till en bra fett%.

Dock har du en attityd som gör att istället för att folk ska vilja hålla med dig så vänder du alla emot dig, jobba lite på det så blir det något bra av de här.

MVH /Björnen


Svårt när man besöker kolo och det ända man ser är folk som skyller på sina gener.

Visst kommer han aldrig ha exakt samma linjer som zyzz har men han kommer heller aldrig kunna få den kroppen(muskel mässigt) ifall folk sitter och säger att han inte kan.

Blir man inte peppad och uppskattad så kommer man aldrig orka ta sig igenom något.

Tack för responsen och kritiken :)

TREX
2012-01-24, 16:22
Asså bara ta en titt på dig själv, det skriker negativitet.

TLDR - http://sv.wiktionary.org/wiki/TLDR

t4lQvL1f044

PaulyD
2012-01-24, 16:26
t4lQvL1f044

Ännu ett begåvat svar från en begåvad man :)

Keep up the good work!

TREX
2012-01-24, 16:29
Ännu ett begåvat svar från en begåvad man :)

Keep up the good work!

Tack.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=172075 - Genetic factors account for approximately 50-80% of inter-individual variation in lean body mass, with impacts detected on both 'training-naive' muscle mass and its growth response.

Jag måste faktiskt erkänna att jag först hade skrivit lite mer om ditt inlägg men sen kom jag på att det för det första inte skulle vara värt det och för det andra så verkar du inkapabel eller inte tillräckligt begåvad för att kunna kommunicera i skrift med andra människor.

Whoopie
2012-01-24, 16:31
Sen kan det ju tilläggas att ha samma muskelmassa som zyzz hade går att få, men han hade enligt många helt perfekta linjer, vilket man inte påverkar.

PaulyD
2012-01-24, 16:34
Tack.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=172075

Jag måste faktiskt erkänna att jag först hade skrivit lite mer om ditt inlägg men sen kom jag på att det för det första inte skulle vara värt det och för det andra så verkar du inkapabel eller inte tillräckligt begåvad för att kunna kommunicera i skrift med andra människor.

http://www.bodybuilding.com/fun/dean16.htm
läs allt eller ctrl+f genes och dedication


Ännu en gång du fortsätter att briljera!

Har du ens läst kommentarerna i tråden du länkade?

Whoopie
2012-01-24, 16:36
PaulyD, hur lång tid tror du det tar för en "vanlig" person att uppnå fysik som zyzz?
Om vi snackar samma muskelmassa.

TREX
2012-01-24, 16:38
http://www.bodybuilding.com/fun/dean16.htm
läs allt eller ctrl+f genes och dedication


Ännu en gång du fortsätter att briljera!

Jo visst, jag tänkte precis ta och kasta bort mitt liv på en artikel signerad av
blackwolf864@hotmail.com

Och som har som intresse att "festa", samt verkar ha tränat i 2 år.

http://www.bodybuilding.com/fun/dean.htm

Kul läsning, verkligen.

PaulyD
2012-01-24, 16:39
PaulyD, hur lång tid tror du det tar för en "vanlig" person att uppnå fysik som zyzz?
Om vi snackar samma muskelmassa.

Jag har ingen aning, jag är inte där och kommer inte vara på ett tag. Du är inte vanlig du är du, det är en individuell resa. Du kan se bättre ut än zyzz bara du slutar gämföra dig med andra och lyssnar på folk som säger att du inte har gener.

Bara att ta dig till gymmet och börja träna och kötta på!

Lycka till :)

PaulyD
2012-01-24, 16:39
Jo visst, jag tänkte precis ta och kasta bort mitt liv på en artikel signerad av
blackwolf864@hotmail.com

Och som har som intresse att "festa", samt verkar ha tränat i 2 år.

http://www.bodybuilding.com/fun/dean.htm

Kul läsning, verkligen.

Läs igenom tråden du länkade igen, läs kommentarerna så kommer du se vad folket skriver.

Lycka till, hoppas du får nya gener :)

TREX
2012-01-24, 16:43
Läs igenom tråden du länkade igen, läs kommentarerna så kommer du se vad folket skriver.

Lycka till, hoppas du får nya gener :)

Okej vänta lite här nu, ska vi inte diskutera din länk lite först? Kom igen nu, jag vill att du berättar mer om allt fantastiskt du har lärt dig av 55 kg blackwolf864@hotmail.com

Lär han dig att ta på sig byxorna varje morgon också? Eller tar din vårdare hand om det innan h*n plockar upp dig på väg till samhall?

Tack för dina lyckoönskningar min mycket speciella (alldeles unikt speciell faktiskt) kompis!

Gustaf C
2012-01-24, 16:45
Det jag tror PaulyD försöker lyfta fram är att en del personer nojjar för mycket över deras gener fastän de inte tränar/tränat tillräckligt hårt för att uppnå det resultatet de eftersträvar.

Utan erfarenhet vågar jag spekulera i att alla kan uppnå samma resultat. Tiden för att nå resultatet diffar mellan individer men alla kan nå resultatet om de har tiden.

Om X är en man med optimala gener och Y är en man med kassa gener och båda är ute efter samma resultat i (% lean muscle) muskler då säger vi att det går 5 gånger snabbare med bra gener gentemot kassa gener.
Då säger vi att förhållandet är 1:5.

Om förhållandet är 1:5 mellan mig och zyzz då skulle det ta 15 år för mig att nå samma samma resultat han fick på 3 år.

Whoopie
2012-01-24, 16:46
Jag har ingen aning, jag är inte där och kommer inte vara på ett tag. Du är inte vanlig du är du, det är en individuell resa. Du kan se bättre ut än zyzz bara du slutar gämföra dig med andra och lyssnar på folk som säger att du inte har gener.

Bara att ta dig till gymmet och börja träna och kötta på!

Lycka till :)

Frågade bara dig allmänt vad du tror, menade inte om mig, utan som sagt allmänt.
Om du förstår.

EDIT: och som sagt, tror också PaulyD försöker säga det som gustaf c skriver i sin första mening.

PaulyD
2012-01-24, 16:46
Okej vänta lite här nu, ska vi inte diskutera din länk lite först? Kom igen nu, jag vill att du berättar mer om allt fantastiskt du har lärt dig av 55 kg blackwolf864@hotmail.com

Lär han dig att ta på sig byxorna varje morgon också? Eller tar din vårdare hand om det innan h*n plockar upp dig på väg till samhall?

Jag länkade en källa som jag googla lite snabbt och liksåväl du länkade en, sen ifall du väljer att följa den och lita på den är upp till dig.

Kan ju bara dra lite qoutes från din tråd.

"Sedan kan man ju skylla sin brist på motivation på generna också om man vill. Men gör man det, då är det kanske lika bra att lägga ner."

"However, the role of genetic variation in determining psychological state and responses remains poorly understood; only recently have specific genes been implicated in motivational behaviour and maintenance of exercise."

""Genetik för att bygga muskler" handlar med all sannolikhet inte BARA om gener för gynnsamma inre momentarmar, höga hormonnivåer och annat som kan tänkas bidra till bra muskelsvar på träningen utan också om GENER för den mentala inställning som krävs för att nå riktigt långt. Eftersom hjärnan är en del av kroppen är detta fysiska förutsättningar så goda som några, även om man valt att sätta en annan etikett på dem."


Jag är klar diskuterad med dig, du verkar inte vara den smartaste personen.

PaulyD
2012-01-24, 16:50
Frågade bara dig allmänt vad du tror, menade inte om mig, utan som sagt allmänt.
Om du förstår.

EDIT: och som sagt, tror också PaulyD försöker säga det som gustaf c skriver i sin första mening.

Resan är lika viktig som målet. Som jag sa innan, det bästa är ju att du kör på så hårt du kan och ser din kropp växa. Du kommer säkert gilla din kropp när den är hälften så stor som zyzz :) Men du kommer ju gilla slutmålet lika mycket!

Hur lång tid det kommer ta är upp till dig och hur mycket du väljer att lägga ner på din träning, försök få det som en livsstil istället för något du väljer att göra för att bli snyggare/starkare :)

Stefan J
2012-01-24, 16:54
Jag har nu blivit helt besatt av gymmande och träning, har tränat i
1 månad nu och försöker att äta bra, med så lite kolisar som möjligt, dricker bara
någon gång i månaden. Hur lång tid tror ni det kan ta för mig att uppnå samma
fysik som Zyzz hade?. Slänger upp en bild på mig inpå 1 månads träning. :)

12 veckor till så är du där.

PaulyD
2012-01-24, 16:57
12 veckor till så är du där.

Nejförfan med dom generna som han fick (tur som fan, jag vet) Så räcker det nog med 8.

Stefan J
2012-01-24, 17:03
Nejförfan med dom generna som han fick (tur som fan, jag vet) Så räcker det nog med 8.

Ja kanske. Jag har alltid varit pessimistiskt lagd så troligtvis är 8 veckor en rimligare uppskattning.

TREX
2012-01-24, 17:04
Jag länkade en källa som jag googla lite snabbt och liksåväl du länkade en, sen ifall du väljer att följa den och lita på den är upp till dig.

Kan ju bara dra lite qoutes från din tråd.

"Sedan kan man ju skylla sin brist på motivation på generna också om man vill. Men gör man det, då är det kanske lika bra att lägga ner."

"However, the role of genetic variation in determining psychological state and responses remains poorly understood; only recently have specific genes been implicated in motivational behaviour and maintenance of exercise."

""Genetik för att bygga muskler" handlar med all sannolikhet inte BARA om gener för gynnsamma inre momentarmar, höga hormonnivåer och annat som kan tänkas bidra till bra muskelsvar på träningen utan också om GENER för den mentala inställning som krävs för att nå riktigt långt. Eftersom hjärnan är en del av kroppen är detta fysiska förutsättningar så goda som några, även om man valt att sätta en annan etikett på dem."


Jag är klar diskuterad med dig, du verkar inte vara den smartaste personen.

Det du länkade var inget annat än ren avföring, så nu har du lärt dig det också att du alltid ska kolla igenom det du väljer att smälla fram som argument när du "googla lite snabbt" så slipper du sitta här som en idiot.

Vad andra människor i den tråden TYCKER är oväsentligt då den hårda faktan redan är presenterad.

PaulyD
2012-01-24, 17:07
Det du länkade var inget annat än ren avföring, så nu har du lärt dig det också att du alltid ska kolla igenom det du väljer att smälla fram som argument när du "googla lite snabbt" så slipper du sitta här som en idiot.

Vad andra människor i den tråden TYCKER är oväsentligt då den hårda faktan redan är presenterad.

Forsätt du med din hårda fakta och håll din negativit till dig själv. Du kommer aldrig nå något för du verkar inte ha viljan sluta och säga att andra inte klarar av saker, hejdå :)

Sen fyi qoute nummer två stod i texten. Ifall du faktiskt läst vad du länkade.


http://www.youtube.com/watch?v=5TzdKM9dLvo

Gustaf C
2012-01-24, 17:11
Forsätt du med din hårda fakta och håll din negativit till dig själv. Du kommer aldrig nå något för du verkar inte ha viljan sluta och säga att andra inte klarar av saker, hejdå :)

+1

Det är egentligen obetydligt hurdana generna är. Det enda det kan hjälpa till med är att visa vilken träning du är lämpad för. Resten av kakan är att träna hårt (och fortsätta göra så) tills du når det resultat du vill ha.

PaulyD
2012-01-24, 17:15
Frågade bara dig allmänt vad du tror, menade inte om mig, utan som sagt allmänt.
Om du förstår.

EDIT: och som sagt, tror också PaulyD försöker säga det som gustaf c skriver i sin första mening.


Kan tyvärr inte ändra min post så får lägga en till :)
http://i.imgur.com/ikxnc.jpg

Redan vid bild 5 börjar han se riktigt bra ut, det är ju inte så att han ändast hade en snygg kropp tills han vägde 90kg deffad ;)

Whoopie
2012-01-24, 17:22
Kan tyvärr inte ändra min post så får lägga en till :)
http://i.imgur.com/ikxnc.jpg

Redan vid bild 5 börjar han se riktigt bra ut, det är ju inte så att han ändast hade en snygg kropp tills han vägde 90kg deffad ;)

Sen var väl det där 4 år plus ASS?

PaulyD
2012-01-24, 17:23
Sen var väl det där 4 år plus ASS?

Bild 5 var efter ca 1½ år på aas tror jag han skrev. Eller ja han skrev 1½ års träning sen gick han ju ut med att han gick på anabola.

Arctos
2012-01-24, 17:23
+1

Det är egentligen obetydligt hurdana generna är. Det enda det kan hjälpa till med är att visa vilken träning du är lämpad för. Resten av kakan är att träna hårt (och fortsätta göra så) tills du når det resultat du vill ha.

Generna spelar väldigt stor roll.

PaulyD
2012-01-24, 17:24
Generna spelar väldigt stor roll.

Klart de spelar roll men i självvärket så spelar viljan och dedikationen mest roll.

Gustaf C
2012-01-24, 17:31
Generna spelar väldigt stor roll.

I slutändan är det ändå inte generna som du kan anklaga om du inte tycker att du lyckats med träningen.

Så ja, generna spelar roll men ändå inget du kan påverka.

RobinSilver
2012-01-24, 17:38
Dock vet man inte om man har "rätt" gener förrän man har försökt.

I övrigt en ganska underhållande tråd *popcorn*

PaulyD
2012-01-24, 17:52
Dock vet man inte om man har "rätt" gener förrän man har försökt.

I övrigt en ganska underhållande tråd *popcorn*

Men hallå bara zyzz hade rätt gener?

TREX
2012-01-24, 17:53
Vart kommer alla oerfarna ungtuppar ifrån? Jag ser så många krossade drömmar här inne.

Silveta
2012-01-24, 18:06
Jag är mest förvånad över hur många vidöppna dörrar som sparkas in gång på gång på gång.

spoon
2012-01-24, 18:08
Jag är mest förvånad över hur många vidöppna dörrar som sparkas in gång på gång på gång.

Men så är du också reggad 2011 ;)

Silveta
2012-01-24, 18:11
Men så är du också reggad 2011 ;)

Ung och naiv :em:

filmjölk
2012-01-24, 18:26
Jag skulle tippa på att en Zyzz-fysik, den massan på den hårdheten tar 7-10 år av hård styrketräning flera ggr i veckan. Samt bra kost med mycket protein OCH några kurer av anabola steroider.

Utan det sistnämnda så kan du säkert dubbla den tiden.

PaulyD
2012-01-24, 18:30
Jag skulle tippa på att en Zyzz-fysik, den massan på den hårdheten tar 7-10 år av hård styrketräning flera ggr i veckan. Samt bra kost med mycket protein OCH några kurer av anabola steroider.

Utan det sistnämnda så kan du säkert dubbla den tiden.

Aa för zyzz klarar det på 3-4 år men alla andra behöver 10 :)

Silveta
2012-01-24, 18:36
Aa för zyzz klarar det på 3-4 år men alla andra behöver 10 :)

De flesta kurar inte å andra sidan. Eller tja det vet jag väl inte, men jag personligen hade inte velat kura bara för att få en snyggare kropp, då är jag hellre lönnfet och svag.

Spetälsk
2012-01-24, 18:59
Blir man inte peppad och uppskattad så kommer man aldrig orka ta sig igenom något.Ganska tveksamt påstående va?

PaulyD
2012-01-24, 19:00
De flesta kurar inte å andra sidan. Eller tja det vet jag väl inte, men jag personligen hade inte velat kura bara för att få en snyggare kropp, då är jag hellre lönnfet och svag.

zyzz kura och killens skrev 7-10 år ifall man kura :)

PaulyD
2012-01-24, 19:00
Ganska tveksamt påstående va?

Så ifall folk sa till dig varje dag att du inte blev större du var fortfarande lika liten så hade du velat fortsätta?

TREX
2012-01-24, 19:06
Jag skulle tippa på att en Zyzz-fysik, den massan på den hårdheten tar 7-10 år av hård styrketräning flera ggr i veckan. Samt bra kost med mycket protein OCH några kurer av anabola steroider.

Utan det sistnämnda så kan du säkert dubbla den tiden.

10-15 ja låter rimligt för att nå hans närheten av hans fysik ren.

Spetälsk
2012-01-24, 19:06
Så ifall folk sa till dig varje dag att du inte blev större du var fortfarande lika liten så hade du velat fortsätta?ja? Ser väl själv om jag blir större. Blir jag inte det ändrar jag träningen, kosten eller nåt annat. Vad andra tycker skiter väl jag i.

apfel
2012-01-24, 19:08
Så ifall folk sa till dig varje dag att du inte blev större du var fortfarande lika liten så hade du velat fortsätta?
Det finns 2 anledningar till varför folk här inte tar dig på allvar:
1. Du länkar till youtube videos och sidor som inte är oberoende(vilket är något att eftersträva då man jobbar källkritiskt) och som dessutom är skrivna av privatpersoner, googla källkritik istället för "how to gain 50 lbs of muscles in just 2 weeks"...skämt åsido.
2. Du kan inte skriva ordentligt och du skriver lite som om du är en narcissist då ingen annan har rätt än dig själv.

Jobba på dem så kanske du inte blir utskrattad/utskälld varje gång du postar något på ett forum.

Spetälsk
2012-01-24, 19:08
10-15 ja låter rimligt för att nå hans närheten av hans fysik ren.han är inte särskilt grov. ett par tre år tänker jag mig. Men då menar jag att man tränar på riktigt inte bara springer runt och rycker i stänger och maskiner.

Lite förhastat svar. Beror på hur man ser ut innan kanske.

PaulyD
2012-01-24, 19:10
Det finns 2 anledningar till varför folk här inte tar dig på allvar:
1. Du länkar till youtube videos och sidor som inte är oberoende(vilket är något att eftersträva då man jobbar källkritiskt) och som dessutom är skrivna av privatpersoner, googla källkritik istället för "how to gain 50 lbs of muscles in just 2 weeks"...skämt åsido.
2. Du kan inte skriva ordentligt och du skriver lite som om du är en narcissist då ingen annan har rätt än dig själv.

Jobba på dem så kanske du inte blir utskrattad/utskälld varje gång du postar något på ett forum.

Ser massvis med folk som tagit mig på allvar.

Jag kan skriva utan problem :) lycka till med gymmandet :)

apfel
2012-01-24, 19:16
Ser massvis med folk som tagit mig på allvar.

Jag kan skriva utan problem :) lycka till med gymmandet :)
med folk menar jag allmänheten, inte bara hangarounds som är lika naiva som du.
tänkt på alla som tittat in i tråden men som inte orkat fälla en kommentar för det är inte lönt att argumentera mot sådana som du?
- kan lova att det är en hel del.
Jag försöker hjälpa dig så att du inte gör bort dig om och om igen och inte lär dig något för imo är det sånt som det här forumet är riktigt bra till- att lära sig saker från mer erfarna och mer pålästa personer.
Anledningen till varför jag då gav dig tips är att jag tycker alla ska få den chansen, så snälla ta in tipsen jag gav dig och bli lite klokare på vägen.

apfel out!

TREX
2012-01-24, 19:17
PaulyD känns lite som en yngre Axon.

PaulyD
2012-01-24, 19:18
med folk menar jag allmänheten, inte bara hangarounds som är lika naiva som du.
tänkt på alla som tittat in i tråden men som inte orkat fälla en kommentar för det är inte lönt att argumentera mot sådana som du?
- kan lova att det är en hel del.
Jag försöker hjälpa dig så att du inte gör bort dig om och om igen och inte lär dig något för imo är det sånt som det här forumet är riktigt bra till- att lära sig saker från mer erfarna och mer pålästa personer.
Anledningen till varför jag då gav dig tips är att jag tycker alla ska få den chansen, så snälla ta in tipsen jag gav dig och bli lite klokare på vägen.

apfel out!

Så du menar att jag ska lära mig av dig?

Du som bänkar 80kg efter 2 år :)? Nejtack peace bro!

apfel
2012-01-24, 19:21
Så du menar att jag ska lära mig av dig?

Du som bänkar 80kg efter 2 år :)? Nejtack peace bro!
det där handlar inte om mina träningsresultat, det handlar om källkritik och inlärning något som jag är snäppet framgångsrikare i än styrketräning.
gener kanske? :laugh:

PaulyD
2012-01-24, 19:22
det där handlar inte om mina träningsresultat, det handlar om källkritik och inlärning något som jag är snäppet framgångsrikare i än styrketräning.
gener kanske? :laugh:

Inlärning borde du ju ta del av då? eller?

Källkritik, så du påstår att en video som är kollad på av flera miljoner är mindre rätt än någon random länk från kolo, herregud.

apfel
2012-01-24, 19:25
Inlärning borde du ju ta del av då? eller?

Källkritik, så du påstår att en video som är kollad på av flera miljoner är mindre rätt än någon random länk från kolo, herregud.

en vetenskaplig studie länkad på kolo är en annan sak.

PaulyD
2012-01-24, 19:27
en vetenskaplig studie länkad på kolo är en annan sak.

Aa för i länken han skicka så sa dom exakt vad jag sa?

Du vet att företag vill sälja sina produkter så då litar jag hällre på en person som vet lite om träning och har bra fysik istället.

apfel
2012-01-24, 19:32
Aa för i länken han skicka så sa dom exakt vad jag sa?

Du vet att företag vill sälja sina produkter så då litar jag hällre på en person som vet lite om träning och har bra fysik istället.
då har du valt att tolka studien på ett ytterst konstigt sätt.
läs om, läs rätt! Det står inte att alla som tror att dem kan, kan bli bodybuilders som Cutler, Ronnie och grabbarna eller ens uppnå samma fysik som Zyzz.
Det är mycket lätt att tro att man kan göra allt bara man tror det och alla amerikanska action filmer när "the underdog" alltid vinner över överklass ungen( eller den dopade ryssen) hjälper inte precis till.
Men det är svårare att inse att du inte kan få allt du vill ha i livet och att du ibland kanske till och med måste nöja sig med det du har.

PaulyD
2012-01-24, 19:33
då har du valt att tolka studien på ett ytterst konstigt sätt.
läs om, läs rätt! Det står inte att alla som tror att dem kan, kan bli bodybuilders som Cutler, Ronnie och grabbarna eller ens uppnå samma fysik som Zyzz.
Det är mycket lätt att tro att man kan göra allt bara man tror det och alla amerikanska action filmer när "the underdog" alltid vinner över överklass ungen( eller den dopade ryssen) hjälper inte precis till.
Men det är svårare att inse att du inte kan få allt du vill ha i livet och att du ibland kanske till och med måste nöja sig med det du har.

Vart har jag skrivit att alla ska se exakt ut som zyzz?

Vi snackar muskelmässigt? Festena är helt individuella, folk säger ju att man inte kan få så mycket muskler för man har inte de generna. Det jag försöker motbevisa.

burkmannen
2012-01-24, 19:34
Inlärning borde du ju ta del av då? eller?

Källkritik, så du påstår att en video som är kollad på av flera miljoner är mindre rätt än någon random länk från kolo, herregud.

Sluta ha en sån jävla attityd. Konstigt att folk går emot dig om du ska hålla på så.

PaulyD
2012-01-24, 19:35
Sluta ha en sån jävla attityd. Konstigt att folk går emot dig om du ska hålla på så.


Varför skulle jag sluta hoppa på honom ifall han hoppar på mig :)? Förstår inte!

apfel
2012-01-24, 19:39
Vart har jag skrivit att alla ska se exakt ut som zyzz?

Vi snackar muskelmässigt? Festena är helt individuella, folk säger ju att man inte kan få så mycket muskler för man har inte de generna. Det jag försöker motbevisa.
vi kan snacka rent muskelmässigt också, alla kan inte se ut som Zyzz, inte ens muskelmässigt på 3 år, då är 10 år mer rimligt, varför?
- jo för att förutsättningarna skiljer sig så enormt från person till person.
studien som tidigare länkades påstår att 50-80% av resultaten man fått- (antar att dem snackar LBM då) beror på just generna.
Dina påståenden är orimliga, det visar både vetenskapliga studier såväl som uttalanden från erfarna personer här på detta forum.

Röda Björnen
2012-01-24, 19:41
PaulyD, i tanken att du byter ämne då du försökte påpeka att någon lyfter 80 kg efter 2 års träning påpekar att du vet redan nu att du i många påståenden har fel då du desperat söker argument för att stödja detta.

en Youtube länk är ungefär som att lyssna på "biffen på gymmet", källan inte trovärdig. En vetenskaplig länk där forskningen inte har utförts at ett kosttillskott bolag utan av forskare är mer pålitlig.

Nu tror jag inte riktigt på att Zyss vägde 100 kg, men om du ska väga 100 kg, på 7% Kroppsfett vilket är en jäkla massa vikt på väldigt lite fett är en vikt väldigt få kan få utan antingen att kura eller gener så krävs det 5-15 år beroende på personens gener, förutsättningar m.m., kanske inte stenhård träning varje vecka ut och in i dessa år men nästan och en bra kost och träningsplan. Om vi nu ska titta på det på en ren person.

burkmannen
2012-01-24, 19:41
Varför skulle jag sluta hoppa på honom ifall han hoppar på mig :)? Förstår inte!

Ingen har väl hoppat på dig före du började aggra på allt och alla?

PaulyD
2012-01-24, 19:42
vi kan snacka rent muskelmässigt också, alla kan inte se ut som Zyzz, inte ens muskelmässigt på 3 år, då är 10 år mer rimligt, varför?
- jo för att förutsättningarna skiljer sig så enormt från person till person.
studien som tidigare länkades påstår att 50-80% av resultaten man fått- (antar att dem snackar LBM då) beror på just generna.
Dina påståenden är orimliga, det visar både vetenskapliga studier såväl som uttalanden från erfarna personer här på detta forum.

Du vet om att zyzz var 190 lång och vägde 90kg varav 82 kg ska vara "lean bodymass"? Det finns flera tusen personer som har lika mycket massa som honom vid lägre antal kropps kilo pga deras längd.

Och med tanke på att han ville bli som zyzz så tror jag inte han menade jusst zyzz absolut peak då han vägde så här mycket utan mer generellt och hade säkert nöjt sig med detta

http://i124.photobucket.com/albums/p3/Squall_019/1287002414677.jpg

Den bilden var ute och seglade 2008 så du kan ju förställa dig vad han vägde där.

PaulyD
2012-01-24, 19:43
PaulyD, i tanken att du byter ämne då du försökte påpeka att någon lyfter 80 kg efter 2 års träning påpekar att du vet redan nu att du i många påståenden har fel då du desperat söker argument för att stödja detta.

en Youtube länk är ungefär som att lyssna på "biffen på gymmet", källan inte trovärdig. En vetenskaplig länk där forskningen inte har utförts at ett kosttillskott bolag utan av forskare är mer pålitlig.

Nu tror jag inte riktigt på att Zyss vägde 100 kg, men om du ska väga 100 kg, på 7% Kroppsfett vilket är en jäkla massa vikt på väldigt lite fett är en vikt väldigt få kan få utan antingen att kura eller gener så krävs det 5-15 år beroende på personens gener, förutsättningar m.m., kanske inte stenhård träning varje vecka ut och in i dessa år men nästan och en bra kost och träningsplan. Om vi nu ska titta på det på en ren person.

Jag bytte endast samtal pga han bytte samtal? Eller har jag fel nu då han började hoppa på hur han tyckte att folk såg på mig, det är väl inte relatera till diskussionen?

Är du så kritisk att du inte kan lite på något annat än uttalanden från AAS atleterna så har du problem. Jag länkade endast youtube länkarna som ett visuellt svar. Det dom sa var vad jag försöker framföra.

apfel
2012-01-24, 19:47
Jag bytte endast samtal pga han bytte samtal? Eller har jag fel nu då han började hoppa på hur han tyckte att folk såg på mig, det är väl inte relatera till diskussionen?

Är du så kritisk att du inte kan lite på något annat än uttalanden från AAS atleterna så har du problem. Jag länkade endast youtube länkarna som ett visuellt svar. Det dom sa var vad jag försöker framföra.
jag tror inte riktigt att du förstår, han argumenterar för att man inte ska tro på det som AAS atleter säger, inte tvärtom.

Silveta
2012-01-24, 19:48
Jag bytte endast samtal pga han bytte samtal? Eller har jag fel nu då han började hoppa på hur han tyckte att folk såg på mig, det är väl inte relatera till diskussionen?

Är du så kritisk att du inte kan lite på något annat än uttalanden från AAS atleterna så har du problem. Jag länkade endast youtube länkarna som ett visuellt svar. Det dom sa var vad jag försöker framföra.

Försöker du med flit att misstolka?


Missat en timme och två sidor inlägg.

Kudos till Apfel som förgäves försöker medla.

PaulyD
2012-01-24, 19:51
Försöker du med flit att misstolka?


Missat en timme och två sidor inlägg.

Kudos till Apfel som förgäves försöker medla.

Visst toklade jag fel men jag har fortfarande inte fått en källa som visar med forskning och statistik att genetik är ett måste för att kunna bli stor?

Folk som inte orkade sig dit la av för att dom inte hade viljan att göra något så stort med sitt liv.

Röda Björnen
2012-01-24, 19:51
Jag bytte endast samtal pga han bytte samtal? Eller har jag fel nu då han började hoppa på hur han tyckte att folk såg på mig, det är väl inte relatera till diskussionen?

Är du så kritisk att du inte kan lite på något annat än uttalanden från AAS atleterna så har du problem. Jag länkade endast youtube länkarna som ett visuellt svar. Det dom sa var vad jag försöker framföra.

1: Citera vart i något av inläggen apfel har skrivit har han blivit personlig emot dig så ska jag ta tillbaks det jag sagt.

2: Hur kom AAS atleter in i detta ?, jag har aldrig sagt något om AAS atleter ? :confused:

PaulyD
2012-01-24, 19:55
Det finns 2 anledningar till varför folk här inte tar dig på allvar:

2. Du kan inte skriva ordentligt och du skriver lite som om du är en narcissist då ingen annan har rätt än dig själv.

Jobba på dem så kanske du inte blir utskrattad/utskälld varje gång du postar något på ett forum.

Riktat på hur jag skriver och mitt diskussions sätt. Visst vill jag gärna ha rätt men som sagt så är det den tid du lägger ner på träningen som avgör hur stor du blir och inte lägger av för att du inte har "generna".

PaulyD
2012-01-24, 19:56
1: Citera vart i något av inläggen apfel har skrivit har han blivit personlig emot dig så ska jag ta tillbaks det jag sagt.

2: Hur kom AAS atleter in i detta ?, jag har aldrig sagt något om AAS atleter ? :confused:

"muskelkillarna" Jag kollade fel som jag erkände i posten innan.

Silveta
2012-01-24, 19:57
Visst toklade jag fel men jag har fortfarande inte fått en källa som visar med forskning och statistik att genetik är ett måste för att kunna bli stor?

Folk som inte orkade sig dit la av för att dom inte hade viljan att göra något så stort med sitt liv.

Läste du i den första länken som TREX tror jag det var postade om studien på genetik gällande kroppsbygge? En differens på 50-80% genetiskt sett i hur olika personer bygger massa.

Om du vill kan jag rita en graf åt dig?

fetstilt: Say what?

Silveta
2012-01-24, 19:59
Riktat på hur jag skriver och mitt diskussions sätt. Visst vill jag gärna ha rätt men som sagt så är det den tid du lägger ner på träningen som avgör hur stor du blir och inte lägger av för att du inte har "generna".

Så om två personer lägger ner lika mycket tid, äter på samma sätt och tränar på samma sätt över en treårsperiod så kommer de att ha lagt på sig lika mycket massa och vara ungefär lika deffade? Gener har inget med detta att göra?

Det är ju perfekt i sådanna fall, då kan du visa lönnfeta mig din zyzzkropp om 3 år då medan jag troligtvis fortfarande är lönnfet och svag.

RobinSilver
2012-01-24, 20:02
Jäkla bry jag har.

Vet inte om jag ska sitta och tokfölja denna tråden eller kolla på Simpsons :D

PaulyD
2012-01-24, 20:03
Så om två personer lägger ner lika mycket tid, äter på samma sätt och tränar på samma sätt över en treårsperiod så kommer de att ha lagt på sig lika mycket massa och vara ungefär lika deffade? Gener har inget med detta att göra?

Det är ju perfekt i sådanna fall, då kan du visa lönnfeta mig din zyzzkropp om 3 år då medan jag troligtvis fortfarande är lönnfet och svag.

Nu säger du saker som jag aldrig sagt? Du kanske ska läsa tråden igen du verkar inte vara så smart. Jag förespråkar att man kan komma dit kanske inte lika snabbt men ifall man är dedikerad och lägger tid på det medan andra säger att det inte går och inte är lönt att försöka då dom inte har generna till det.

apfel
2012-01-24, 20:03
Riktat på hur jag skriver och mitt diskussions sätt. Visst vill jag gärna ha rätt men som sagt så är det den tid du lägger ner på träningen som avgör hur stor du blir och inte lägger av för att du inte har "generna".
där håller jag delvis med dig, men du har en otroligt naiv och skev uppfattning om hur lång tid det kan rimligtvist ta.
men generna påverkar både hur lång tid det kommer ta och om det kommer gå öht.

jag tar ett exempel. Många unga tjejer vill bli popstjärnor, visst?
inte alla kan sjunga, där rensar generna bort en stor skala.
vissa kan sjunga men ser inte bra ut, där rensar generna bort ännu en stor skala.
sen får inte alla snygga, unga tjejer som faktiskt kan både dansa och sjunga chansen, eller så vill dem inte bli popstjärnor, då kan du förstå varför inte alla unga tjejer i världen är på MTV.

om du då jämför exemplet med muskelbygge för att se ut som zyzz(samma LBM d.v.s)
så kan man säga att en hel del personer faller bort på precis samma sätt som de unga tjejerna som vill bli popstjärnor gör.

Men alla unga tjejer som ber till gud och övar mycket kan bli britney spears, visst?

PaulyD
2012-01-24, 20:03
Läste du i den första länken som TREX tror jag det var postade om studien på genetik gällande kroppsbygge? En differens på 50-80% genetiskt sett i hur olika personer bygger massa.

Om du vill kan jag rita en graf åt dig?

fetstilt: Say what?

Börjar bli jävligt trött på dig, hade du läst tråden om genetik från king grub så hade du sett qoutet som jag citerade 100ggr

"Psychology plays an important role in training, competition, tolerance of pain and motivation. However, the role of genetic variation in determining psychological state and responses remains poorly understood; only recently have specific genes been implicated in motivational behaviour and maintenance of exercise. "

PaulyD
2012-01-24, 20:06
där håller jag delvis med dig, men du har en otroligt naiv och skev uppfattning om hur lång tid det kan rimligtvist ta.
men generna påverkar både hur lång tid det kommer ta och om det kommer gå öht.

jag tar ett exempel. Många unga tjejer vill bli popstjärnor, visst?
inte alla kan sjunga, där rensar generna bort en stor skala.
vissa kan sjunga men ser inte bra ut, där rensar generna bort ännu en stor skala.
sen får inte alla snygga, unga tjejer som faktiskt kan både dansa och sjunga chansen, eller så vill dem inte bli popstjärnor, då kan du förstå varför inte alla unga tjejer i världen är på MTV.

om du då jämför exemplet med muskelbygge för att se ut som zyzz(samma LBM d.v.s)
så kan man säga att en hel del personer faller bort på precis samma sätt som de unga tjejerna som vill bli popstjärnor gör.

Men alla unga tjejer som ber till gud och övar mycket kan bli britney spears, visst?

Jag vet att generna spelar roll och men i slutändan handlar det om motivationen och orken att ta sig dit. Vissa får kämpa hårdare som sagt.

Jag sa inte att alla kan få zyzz kropp på 3 år utan att det är möjligt med tillräckligt myket motivation på en längre tidsperoid (IFALL MAN NU INTE HAR LIKNANDE GENER ELLER BÄTTRE). Folk som säger att dom inte kan PGA gener är lata.

Jag har förespråkat detta hela tiden och egentligen så är vi på samma sida du har bara kollat lite fel på mina åsiktet för dom har spårat in på något helt offtopic efter våran diskussion.

Röda Björnen
2012-01-24, 20:06
Riktat på hur jag skriver och mitt diskussions sätt. Visst vill jag gärna ha rätt men som sagt så är det den tid du lägger ner på träningen som avgör hur stor du blir och inte lägger av för att du inte har "generna".

absolut stämmer det, du ska aldrig sluta försöka bli större och starkare. NÅGONSIN!

Problemet med denna diskussion är att det verkar som vi krigar för 2 synpunkter som inte riktigt rör varandra.
JAg och Apfel också tror jag talar mer för att Genetiskt sett är det väldigt svårt att få den vikt och fett% som Zyss hade innan han dog och han hade den vikten och låga fett% tack vare att han kurade.

Så rent med en persons gener där du har en begränsning för hur dina muskler ser ut och hur stor volym de kommer få är det väldigt få som kan matcha Zyss.

Du verkar tala för att man ska inte låta sina gener stoppa sig, och där håller vi med. Man ska aldrig anta att man har skitgener, utan om man verkligen vill det så ska man kämpa och kämpa och om de inte funkar så kämpa hårdare.. Håller jag helt med om, att skylla på sina gener innan man närmar sig ett max är en ursäkt.

Silveta
2012-01-24, 20:08
Börjar bli jävligt trött på dig, hade du läst tråden om genetik från king grub så hade du sett qoutet som jag citerade 100ggr

"Psychology plays an important role in training, competition, tolerance of pain and motivation. However, the role of genetic variation in determining psychological state and responses remains poorly understood; only recently have specific genes been implicated in motivational behaviour and maintenance of exercise. "

"Genetic factors account for approximately 50-80% of inter-individual variation in lean body mass, with impacts detected on both 'training-naive' muscle mass and its growth response."

I din citering så pratar man om psykologiska aspekter, det vill säga mindset, jävlar anamma etc. Det är dessa delar som inte är riktigt förstådda än.

Och ja jag har läst tråden, flera gånger.

PaulyD
2012-01-24, 20:12
absolut stämmer det, du ska aldrig sluta försöka bli större och starkare. NÅGONSIN!

Problemet med denna diskussion är att det verkar som vi krigar för 2 synpunkter som inte riktigt rör varandra.
JAg och Apfel också tror jag talar mer för att Genetiskt sett är det väldigt svårt att få den vikt och fett% som Zyss hade innan han dog och han hade den vikten och låga fett% tack vare att han kurade.

Så rent med en persons gener där du har en begränsning för hur dina muskler ser ut och hur stor volym de kommer få är det väldigt få som kan matcha Zyss.

Du verkar tala för att man ska inte låta sina gener stoppa sig, och där håller vi med. Man ska aldrig anta att man har skitgener, utan om man verkligen vill det så ska man kämpa och kämpa och om de inte funkar så kämpa hårdare.. Håller jag helt med om, att skylla på sina gener innan man närmar sig ett max är en ursäkt.

Jag säger inte att detta ska ske rent då trådskaparen fråga ifall han kunde använda AAS osv men som jag skrev innan som du inte såg så var zyzz nästan 190 lång och då väger man mer än en mindre person.

Och sen med tillräcklig träning så kan man uppnå en liknande massa rent. scooby har gjort det kanskte inte lika snyggt men massan är det vi utgår ifrån.

I hela tråden så har jag gått mot den andra killen som också hade en björn som sa att det inte gick för killen som skapade trånen antagligen inte hade generna. Och det är rent bs för ifall man inte orkar ta sig dit så blir det väldigt lätt att skylla på generna

apfel
2012-01-24, 20:16
Jag säger inte att detta ska ske rent då trådskaparen fråga ifall han kunde använda AAS osv men som jag skrev innan som du inte såg så var zyzz nästan 190 lång och då väger man mer än en mindre person.

Och sen med tillräcklig träning så kan man uppnå en liknande massa rent. scooby har gjort det kanskte inte lika snyggt men massan är det vi utgår ifrån.

mitt problem här är att 1 du har en väldigt kaxig och naiv "jag är bäst i världen- attityd" och 2 att du förnedrar dig själv genom att länka youtubelänkar och subjektiva texter från bodybuilding.com
jag försöker få dig att förstå att dina argument är ungefär lika hållbara som fundamentalistiska kristnas då de sade att Jorden är 10 000 år gammal för att de räknat ihop alla människor i bibeln och det blev 10 000 år.
du måste, om du vill få ut något av att hänga på forum annat än att tjafsa med andra lära dig källkritik och inse det faktum att det finns människor som är kunnigare än dig(precis som det finns människor som är starkare än lilla mig i bänk).

Silveta
2012-01-24, 20:18
Riktat på hur jag skriver och mitt diskussions sätt. Visst vill jag gärna ha rätt men som sagt så är det den tid du lägger ner på träningen som avgör hur stor du blir och inte lägger av för att du inte har "generna".

Nu säger du saker som jag aldrig sagt? Du kanske ska läsa tråden igen du verkar inte vara så smart. Jag förespråkar att man kan komma dit kanske inte lika snabbt men ifall man är dedikerad och lägger tid på det medan andra säger att det inte går och inte är lönt att försöka då dom inte har generna till det.

De flesta argumenterar för att det inte säkert är möjligt att du kan nå Zyzz's fysik, det är inte alla som har gener för det.

Det jag menar på att är att ja, man kan få en riktigt bra fysik, dock inte säkert att du kan få lika bra fysik som zyzz oavsett hur hårt du tränar.

Jag säger dock inte och skulle aldrig råda någon att lägga av med träningen för att de inte har generna för det.. Satsa på att få till din egen bästa fysik istället för någon annans.

PaulyD
2012-01-24, 20:19
mitt problem här är att 1 du har en väldigt kaxig och naiv "jag är bäst i världen- attityd" och 2 att du förnedrar dig själv genom att länka youtubelänkar och subjektiva texter från bodybuilding.com
jag försöker få dig att förstå att dina argument är ungefär lika hållbara som fundamentalistiska kristnas då de sade att Jorden är 10 000 år gammal för att de räknat ihop alla människor i bibeln och det blev 10 000 år.
du måste, om du vill få ut något av att hänga på forum annat än att tjafsa med andra lära dig källkritik och inse det faktum att det finns människor som är kunnigare än dig(precis som det finns människor som är starkare än lilla mig i bänk).


Så kolozzeum är mer sanning än bodybuilding.com amerikas största bb forum?

Youtube är hur jävla trovärdigt som helst så länge klippet talar sanning? Dagen du växer ur blöjjan och inser att kolozzeum inte alltid har rätt (lite som pappa) så kommer du komma långt i ditt liv!

Visst finns det mååååånga som vet mer än mig men när folk börjar säga att man inte kan bli stor pga av det och den så är det ju fel? Man måste kämpa för att få något, det kommer inte lägga sig i dina händer.

PaulyD
2012-01-24, 20:20
De flesta argumenterar för att det inte säkert är möjligt att du kan nå Zyzz's fysik, det är inte alla som har gener för det.

Det jag menar på att är att ja, man kan få en riktigt bra fysik, dock inte säkert att du kan få lika bra fysik som zyzz oavsett hur hårt du tränar.

Jag säger dock inte och skulle aldrig råda någon att lägga av med träningen för att de inte har generna för det.. Satsa på att få till din egen bästa fysik istället för någon annans.

Folk skriver ju rent av till bilden att dömma att han lika bra kan skita i det då han inte har generna och han inte kommer bli lika stor, Varför inte låta killen träna och ge honom lite råd så kan han ta reda på SJÄLV hur långt han kommer orka ta sig. Han kan vara den nya zyzz, vad vet du?

apfel
2012-01-24, 20:25
Så kolozzeum är mer sanning än bodybuilding.com amerikas största bb forum?

Youtube är hur jävla trovärdigt som helst så länge klippet talar sanning? Dagen du växer ur blöjjan och inser att kolozzeum inte alltid har rätt (lite som pappa) så kommer du komma långt i ditt liv!

Visst finns det mååååånga som vet mer än mig men när folk börjar säga att man inte kan bli stor pga av det och den så är det ju fel? Man måste kämpa för att få något, det kommer inte lägga sig i dina händer.
Än en gång måste jag påpeka att en text skriven av en privatperson på ett forum är mindre trovärdig än en vetenskaplig studie som är LÄNKAD till detta forum, har aldrig påstått att kolozzeum är bättre än bodybuilding.com som forum.
Samla lite kunskap, kött på benen så att säga så kommer du snart(eller kanske inte så snart) inse att du har fel.
Jag har redan gett dig tips på hur du kan samla den här kunskapen som jag pratar om på ett effektivt och säkert sätt men du vägrar lyssna.

och vi pratar inte om att folk inte kan bli stora pga sina gener, ingen i den här tråden har påstått det.

Silveta
2012-01-24, 20:25
Folk skriver ju rent av till bilden att dömma att han lika bra kan skita i det då han inte har generna och han inte kommer bli lika stor, Varför inte låta killen träna och ge honom lite råd så kan han ta reda på SJÄLV hur långt han kommer orka ta sig. Han kan vara den nya zyzz, vad vet du?

Vi kanske vill ge TS förnuftiga förhoppningar om hans träningskarriär de närmsta åren. Många gånger när man har för höga ambitioner och misslyckas så är chansen större att man lägger av på grund av detta.

Om TS istället får vettiga mål att satsa på och som han senare kan utveckla ser jag som en bättre väg.

Gällande hans fysik och huruvida han blir nästa zyzz har jag ungefär lika stor aning om som du har, såvidda du inte har en spåkula också i din värld.

Röda Björnen
2012-01-24, 20:27
bodybuilding.com säger också att flera måltider om dagen ökar din metabolism.

Bodybuilding.com säger också att alla borde följa att äta lika mycket som jay cutler för då kan man också börja bära XXXL linnen väldigt snart.

PaulyD
2012-01-24, 20:28
Än en gång måste jag påpeka att en text skriven av en privatperson på ett forum är mindre trovärdig än en vetenskaplig studie som är LÄNKAD till detta forum, har aldrig påstått att kolozzeum är bättre än bodybuilding.com som forum.
Samla lite kunskap, kött på benen så att säga så kommer du snart(eller kanske inte så snart) inse att du har fel.
Jag har redan gett dig tips på hur du kan samla den här kunskapen som jag pratar om på ett effektivt och säkert sätt men du vägrar lyssna.

och vi pratar inte om att folk inte kan bli stora pga sina gener, ingen i den här tråden har påstått det.

Tycker det är så jävla onödigt att diskutera massa offtopic saker med dig. Visst jag diskuterar som en 12 åring :) du får tycka vad du vill och jag får tycka vad jag vill.

Visst var den länken kanske inte den bästa men den förespråkar det allting i livet handlar om, vill du ha något så får du kämpa för det. Hejdå

PaulyD
2012-01-24, 20:29
bodybuilding.com säger också att flera måltider om dagen ökar din metabolism.

Bodybuilding.com säger också att alla borde följa att äta lika mycket som jay cutler för då kan man också börja bära XXXL linnen väldigt snart.

BB säger mycket men ifall man inte kan lita på något annat än kolo så får man nog ta sig en reality check. Tror inte allting här heller går att lita på.

Silveta
2012-01-24, 20:31
BB säger mycket men ifall man inte kan lita på något annat än kolo så får man nog ta sig en reality check. Tror inte allting här heller går att lita på.

Det är det ingen som sagt, det han säger är att studier inkopierade från pubmed har lite större evidensvärde än random quote från ett forum, vilken del är det du inte förstår?

apfel
2012-01-24, 20:31
Tycker det är så jävla onödigt att diskutera massa offtopic saker med dig. Visst jag diskuterar som en 12 åring :) du får tycka vad du vill och jag får tycka vad jag vill.

Visst var den länken kanske inte den bästa men den förespråk det allting i livet handlar om, vill du ha något så får du kämpa för det. Hejdå
Tur att du lämnar tråden i tid, då du åtminstone har din värdighet kvar. *rolleyes*

PaulyD
2012-01-24, 20:31
Vi kanske vill ge TS förnuftiga förhoppningar om hans träningskarriär de närmsta åren. Många gånger när man har för höga ambitioner och misslyckas så är chansen större att man lägger av på grund av detta.

Om TS istället får vettiga mål att satsa på och som han senare kan utveckla ser jag som en bättre väg.

Gällande hans fysik och huruvida han blir nästa zyzz har jag ungefär lika stor aning om som du har, såvidda du inte har en spåkula också i din värld.

Nu handlar det om ifall han kan få lika mycket muskler som zyzz eller inte och ja med rätt mängd motivation och träning så kan han. Visst kan det ta flera år men det är inte omöjligt.

PaulyD
2012-01-24, 20:31
bra att du lämnar tråden i tid, då du åtminstone har din värdighet kvar. *rolleyes*

Lämnar dig, inte tråden.*screwy*

Silveta
2012-01-24, 20:32
Nu handlar det om ifall han kan få lika mycket muskler som zyzz eller inte och ja med rätt mängd motivation och träning så kan han. Visst kan det ta flera år men det är inte omöjligt.

Nu sparkar vi in en öppen dörr igen ser jag... Vi har INTE sagt att det är omöjligt...

apfel
2012-01-24, 20:32
Lämnar dig, inte tråden.*screwy*
visste inte att vi var i ett förhållande :smash:

PaulyD
2012-01-24, 20:33
Nu sparkar vi in en öppen dörr igen ser jag... Vi har INTE sagt att det är omöjligt...


ASSÅ HERREGUD.

Varför lägger du dig i en diskussion som du inte förstår dig på?

JAG KLAGADE PÅ PERSONERNA SOM SA ATT DET VAR OMÖJLIGT.


Vad är det som är så jävla svårt att förstå?

apfel
2012-01-24, 20:40
ASSÅ HERREGUD.

Varför lägger du dig i en diskussion som du inte förstår dig på?

JAG KLAGADE PÅ PERSONERNA SOM SA ATT DET VAR OMÖJLIGT.


Vad är det som är så jävla svårt att förstå?
men ändå hoppar du på den ända människa här inne som försöker hjälpa dig på din väg mot drömfysiken, det hela luktar lite troll-logic.. *screwy*

Silveta
2012-01-24, 20:46
ASSÅ HERREGUD.

Varför lägger du dig i en diskussion som du inte förstår dig på?

JAG KLAGADE PÅ PERSONERNA SOM SA ATT DET VAR OMÖJLIGT.


Vad är det som är så jävla svårt att förstå?

Gick igenom tråden på nytt och vad jag ser så säger folk att ja hans linjer och exakta fysik är omöjlig då han har haft väldig tur med linjer, muskelfästen osv, ingen som säger något om att massan är omöjlig, mer än att det inte är troligt att man ren bygger den massan på 3 år.

Du är svår att förstå. Hjälper det din argumentation att ta till personangrepp, bara för att du inte kan svara på mina argument eller frågor så behöver du inte kalla mig för idiot för det.

PaulyD
2012-01-24, 20:57
Gick igenom tråden på nytt och vad jag ser så säger folk att ja hans linjer och exakta fysik är omöjlig då han har haft väldig tur med linjer, muskelfästen osv, ingen som säger något om att massan är omöjlig, mer än att det inte är troligt att man ren bygger den massan på 3 år.

Du är svår att förstå. Hjälper det din argumentation att ta till personangrepp, bara för att du inte kan svara på mina argument eller frågor så behöver du inte kalla mig för idiot för det.

"För att vi har ganska många här på forumet som vi vet tränar "enligt konstens alla regler" / seriöst tränande atleter och fortfarande är en bit ifrån?

Om 25 hårt och seriöst tränade person inte lyckas se ut som honom är det då de 25 som gjort något fel eller är det bara hans fysik som inte går att nå?"*

"Länge, länge, fanns en tråd hurvida man kan nå den fysiken ren eller icke."

"För att svara på din fråga så är det inte ens säkert om det över huvud taget går, just med tanke på generna. Liknande fett % klarar du definitvt. Samma mängd muskler, mer tveksamt, då Zyzz använde dat dere Cell Tech."

Att se exakt ut som zyzz är ju omöjligt kinda obvious då varje individ är olik men det betyder inte att han kommer ha en ful fysik när han blir stor så länge han inte blir missbildad. Alla som är rippade har en snygg kropp, och han kan få en liknande deffad kropp som zyzz med samma muskelmassa men inte samma linjer

Silveta
2012-01-24, 21:04
"För att vi har ganska många här på forumet som vi vet tränar "enligt konstens alla regler" / seriöst tränande atleter och fortfarande är en bit ifrån?

Om 25 hårt och seriöst tränade person inte lyckas se ut som honom är det då de 25 som gjort något fel eller är det bara hans fysik som inte går att nå?"*

"Länge, länge, fanns en tråd hurvida man kan nå den fysiken ren eller icke."

"För att svara på din fråga så är det inte ens säkert om det över huvud taget går, just med tanke på generna. Liknande fett % klarar du definitvt. Samma mängd muskler, mer tveksamt, då Zyzz använde dat dere Cell Tech."

Att se exakt ut som zyzz är ju omöjligt kinda obvious då varje individ är olik men det betyder inte att han kommer ha en ful fysik när han blir stor så länge han inte blir missbildad. Alla som är rippade har en snygg kropp, och han kan få en liknande deffad kropp som zyzz med samma muskelmassa men inte samma linjer

Och du bråkar om?
Inget av de citaten validerar din poäng.

PaulyD
2012-01-24, 21:05
Och du bråkar om?
Inget av de citaten validerar din poäng.

Du verkar vara lite blind :) Hejdå.

Silveta
2012-01-24, 21:07
Du verkar vara lite blind :) Hejdå.

jo men det är jag ju, blind, efterbliven och vad var det nu mer du kallade mig? :thumbup:

Mantus
2012-01-24, 21:35
Men herregud! Jag borde inte bry mig då ämnet i sig är totalt ointressant och det viktiga redan sagts men kan inte Pauly D lämna tråden och överlåta tråden åt (i förhållande till honom) mer mogna debattörer.
Antingen missförstår du, Pauly D, andra med vilje samt misstolkar studier för att försöka blanda bort korten eller så är du helt enkelt dryg och opåläst, i vilket fall som helst borde du tänka till innan du skriver. Var god och dra inte med övriga skribenter i din polemik.

I vilket fall som helst har du nu förmedlat ditt underliggande budskap med all önskvärd tydlighet trots att formen för förmedlandet lämnade en del i övrigt att önska.

Matsa
2012-01-24, 21:53
När jag läser den här tråden får jag en intensiv lust att rulla ihop en tidning för att smälla vissa av debattörerna på näsan och säga fy.

frong
2012-01-24, 22:42
När jag läser den här tråden får jag en intensiv lust att rulla ihop en tidning för att smälla vissa av debattörerna på näsan och säga fy.

Ja, usch... Tror min lillebror på 15 vårar kan komma med vettigare kommentarer.

Macroman
2012-01-25, 13:47
Finns det ingen åldersgräns på forumet? Vissa verkar ju inte mogna att hantera ett tangentbord ännu...