handdator

Visa fullständig version : Problem med handled efter armfraktur


Nimbus
2012-01-23, 17:05
Hej! Det är så att jag bröt underarmen på träningen (tränar truppgymnastik) för sex veckor sedan, en A3-fraktur. Fick stift inopererade så jag behövde bara ha gips i två veckor, även om det skulle ta ytterligare fyra veckor innan jag får belasta armen igen.

Nu är det sex veckor sedan jag bröt den, och armen är det inget fel på mer än att den fortfarande är lite öm (kan inte heller vrida den med handflatan uppåt, men det beror på läkeklumpar och kommer att bli bra senare), men handleden kan jag inte böja mer än ½-1 cm framåt utan att det tar stopp och gör ont. Bakåt har jag nästan lika god rörlighet som den oskadade armen. Någon som vet vad det kan bero på? Frakturen var mitt på armen, ca två decimeter ifrån handleden. Det är även bortdomnat på undersidan av handleden och på handens lillfingersida, kanske en nerv som kommit i kläm?


Till sist undrar jag ifall någon har tips på en bra, inte allt för dyr handledsortos som tillåter god rörlighet? Tänkte, om det inte blir bättre, köpa en och se om jag kan träna lite grann i alla fall. Har fått köra så mycket det går på en arm, men börjar bli lite tråkigt att inte kunna köra ordentligt... :(


Tack!