handdator

Visa fullständig version : Om Kolozzeum blev en helig skrift


Spartansk
2012-01-23, 12:17
Okej, föreställ er följande: Civilisationen har gått under i någon form av katastrof eller serie av katastrofer, men av någon anledning har några få datorer klarat sig, med Internet och hela köret. En dag, hundratals år senare, hittar någon hela Kolozzeum-forumet i all sin glans, med alla trådar och inlägg intakta. Upptäckten tolkas som en helig skrift. Vad tror ni det skulle resultera i?

Personligen tror jag världen skulle delas upp i två stora religioner, "Högvolym" och "Lågvolym". Inom varje religion finns det extremister; Schwarzeneggerianerna Wahlgrenianerna på högvolymmssidan, och Mentzerianerna på lågvolymskanten. Varje religion blir uppdelad i sekter, som bråkar om småsaker; Berkhanianerna ligger till exempel i konflikt med många andra lågvolymare huruvida specifik magträning är okej eller inte.

Religionerna får profeter, med namn som Sverker, Tolkia, King Grub och Eddie Vedder. Profeterna är djupt kunniga och deras ord är lag.

Religionerna blir polyteistiska, där mystiska gestalter med namn som Bill Kazmaier och Franco Columbu dyrkas. Avbilder på dem visas flitigt, liksom historier om deras verk.

Liksom alla religioner är de två Kolozzeumitistiska fyllda med historier om övermänskliga prestationer. Vi har t ex Hackstait, som kunde väcka onaturlig åtrå hos kvinnor, och killen som byggde 4,5 kg muskler på en vecka.

Inga religioner är kompletta utan en förteckning över synder. Att discoträna blir en av de svåraste synderna. Andra blir att äta var tredje timme för att få igång förbränningen och att träna speciella övningar för att komma åt delar av en muskel.

Dödssynden, dock, är att befatta sig med AAS. Denna mystiska förkortning, som ingen vet vad den betyder, är så förfärlig att den inte ens får nämnas i den helige skrift, av profeterna eller andra. Att försöka ta reda på vad AAS är för något kommer omedelbart leda till dödsstraff, varefter den dödes själ far till helvetet för att i evighet bli pinad av Anna Skipper.

Silveta
2012-01-23, 12:22
magiskt, jag höll på att sätta kaffet i halsen här på jobbet.

Dock behöver du 10 budord samt skapelseberättelse.. hur i helskotta skapades universum enligt koloevangeliet?

Lelle Pelle
2012-01-23, 12:24
Haha, fantastiskt.:)

Tricklew
2012-01-23, 12:25
Bra tråd Spartansk, jag är nyfiken på hur diverse koloiter hade gestaltats i evangeliet. Hade Osten varit en domedagsprofet? Krampus? Jag föreställer mig att Scratch, Hultman m.fl hade setts som syndare som bidrog till apokalypsen.

snej
2012-01-23, 12:26
Mytomspunne Coxie, jesus?

stridis
2012-01-23, 12:32
magiskt, jag höll på att sätta kaffet i halsen här på jobbet.

Dock behöver du 10 budord samt skapelseberättelse.. hur i helskotta skapades universum enligt koloevangeliet?

Skapelseberättelse?

I början fanns GUD. Sedan skapades forumet och så kom de första varelserna. Först ut var titanerna, de var först. Sedan kom människorna, och de var långlivade och upplysta. Sedan kom Disco och gjorde människorna svaga och kortlivade. yadayadaya...

young_george
2012-01-23, 12:32
magiskt, jag höll på att sätta kaffet i halsen här på jobbet.

Dock behöver du 10 budord samt skapelseberättelse.. hur i helskotta skapades universum enligt koloevangeliet?

I början fanns det peer-reviewade abstract och abstracten de var goda.
King Grub vidarebefodrade dessa och såg att hans ord var gott.

På den första dagen skiljer GUD ljuset från mörkret, kallar mörkret för Discoträning och ljuset för Knäböj

På den andra dagen delar GUD upp jorden i två delar, han kallar det ena för bodybuilding och det andra för styrkelyft

På den tredje dagen skapar GUD Kolozzeum

På den fjärde dagen skapar GUD år, månader, dagar och timmar och kallar dessa för periodiseringar och näringstiming.

På den femte dagen skapar GUD stenar, viktskivor och levade djur på jorden och så att det finns något att marklyfta.

På den sjätta dagen skapar GUD människor så att dessa kan knäböja till hans ära i hans avbild.

På den sjunde dagen vilar GUD från sitt verk, grisbulkar och kallar det för "ätardag" och helgar denna dagen.

Silveta
2012-01-23, 12:42
I början fanns det peer-reviewade abstract och abstracten de var goda.
King Grub vidarebefodrade dessa och såg att hans ord var gott.

På den första dagen skiljer GUD ljuset från mörkret, kallar mörkret för Discoträning och ljuset för Knäböj

På den andra dagen delar GUD upp jorden i två delar, han kallar det ena för bodybuilding och det andra för styrkelyft

På den tredje dagen skapar GUD Kolozzeum

På den fjärde dagen skapar GUD år, månader, dagar och timmar och kallar dessa för periodiseringar och näringstiming.

På den femte dagen skapar GUD stenar, viktskivor och levade djur på jorden och så att det finns något att marklyfta.

På den sjätta dagen skapar GUD människor så att dessa kan knäböja till hans ära i hans avbild.

På den sjunde dagen vilar GUD från sitt verk, grisbulkar och kallar det för "ätardag" och helgar denna dagen.


My new bible ^^

Spartansk
2012-01-23, 14:56
Jag föreställer mig även att många kommer tolka skriften symboliskt. "Styrketräning" är en metafor för personlig utveckling. "PWO", som man ska ta innan passen för att orka mer, står för inspiration. Att det rekommenderas att träna hela kroppen är en symbol för att man ska bejaka alla drag av sin personlighet, medan isolationsövningar representerar att snöa in på onödiga detaljer. Att sova gott, undvika alkohol, äta rätt och vila tillräckligt är viktigt för att få resultat av "träningen", dvs att få ett lyckligt liv.

aijou
2012-01-23, 15:03
Love it! Hoppas jag överlever apokalypsen! :D

Pinad av Anna Skipper. Kan inte komma på ett mer passande straff.

Hade du skapat denna tråden innan jul så hade jag nog röstat på dig som roligast på Kolozzeum. :thumbup:

Spartansk
2012-01-23, 15:04
Hade du skapat denna tråden innan jul så hade jag nog röstat på dig som roligast på Kolozzeum. :thumbup:

Det kanske blir en omröstning 2012 också? :naughty:

tntballe
2012-01-23, 15:06
Sen blir det ändå så att den som gör en fjärdedelsböj i smithen säger sig tolka texten rätt och att ingen ska säga att han har fel.
Postat via en mobil enhet

aijou
2012-01-23, 15:09
Sen blir det ändå så att den som gör en fjärdedelsböj i smithen säger sig tolka texten rätt och att ingen ska säga att han har fel.
Postat via en mobil enhet

Men då blir han hantlad (stenad med hantlar) till döds eller fastskruvad i chins-räcket.

StarkaUlf
2012-01-23, 15:10
Budord

1. Tro på Grub.
2. Förbud mot otillbörlig knäböj

Victuhh
2012-01-23, 15:12
varefter den dödes själ far till helvetet för att i evighet bli pinad av Anna Skipper.
Störtskön :D

Nitrometan
2012-01-23, 15:14
Budord

1. Tro på Grub.
2. Djup knäböj

Vid behov av vägledning se bud ett och två - dessa är den allomfattande sanningen.

Spartansk
2012-01-23, 15:14
Knäböj blir kanske inte tolkat som övningen knäböj, utan som att underdånigt ställa sig på knä, och ses som ett sätt att be till gudarna? Därmed kommer de olika sekterna tvista huruvida man ska be flera gånger om dagen, mer sällan, eller inte alls.

StarkaUlf
2012-01-23, 15:17
Vid behov av vägledning se bud ett och två - dessa är den allomfattande sanningen.

:thumbup:

Silveta
2012-01-23, 15:23
Vid behov av vägledning se bud ett och två - dessa är den allomfattande sanningen.

Och om Grub säger "INGA knäböj" vad händer då?
Imploderar universum?

Nitrometan
2012-01-23, 15:24
Knäböj blir kanske inte tolkat som övningen knäböj, utan som att underdånigt ställa sig på knä, och ses som ett sätt att be till gudarna? Därmed kommer de olika sekterna tvista huruvida man ska be flera gånger om dagen, mer sällan, eller inte alls.

Vid behov av vägledning se bud ett och två - dessa är den allomfattande sanningen.

;)

Det räcker så.

Spartansk
2012-01-23, 15:24
Och om Grub säger "INGA knäböj" vad händer då?
Imploderar universum?

Om Gud är allsmäktig, kan han då göra en sten som är så tung så han inte kan lyfta den?

Paradoxer är inte ovanliga inom religioner.

young_george
2012-01-23, 15:24
Och om Grub säger "INGA knäböj" vad händer då?
Imploderar universum?

Kan en allsmäktig gud göra en så stora vikter att han själv inte kan knäböja dom?

Silveta
2012-01-23, 15:26
Grub är alltså lite som Atlas, han är dock manlig nog att knäböja himlavalvet dygnet runt, året om.

Nitrometan
2012-01-23, 15:31
Grub är alltså lite som Atlas, han är dock manlig nog att knäböja himlavalvet dygnet runt, året om.

Du ser. Redan de gamla grekerna visste att man skulle böja varje dag.

luderlasse
2012-01-23, 16:24
Men om internett är intakt kommer även body-forumet ge upphov till religio, enligt de flesta kommer dessa två religioner kunna leva i symbios men i de mörka skuggorna ligge bodyextremisterna och lurar....

stevebc
2012-01-23, 17:11
CEJ/Bärs blir ortodoxa tyngdlyftare som irriterar sig på den svenska flum-bodypumpen.

Mollestam
2012-01-23, 18:24
Episkt.

aijou
2012-01-23, 18:35
Knäböj blir kanske inte tolkat som övningen knäböj, utan som att underdånigt ställa sig på knä, och ses som ett sätt att be till gudarna? Därmed kommer de olika sekterna tvista huruvida man ska be flera gånger om dagen, mer sällan, eller inte alls.

Fast å andra sidan så finns det ju hur många trådar som helst om just tekniktips i knäböj. Så den kunskapen borde ju inte gå förlorad. :)

Tack och lov!

stridis
2012-01-23, 18:43
Pinad av Anna Skipper. Kan inte komma på ett mer passande straff.


Men vem är då "Judas" och de andra två stora förrädarna?

Mitosis
2012-01-23, 18:45
Men vem är då "Judas" och de andra två stora förrädarna?

Axon?

Spartansk
2012-01-23, 18:47
Låt oss inte glömma Dr. Jacob som frestar oss att äta frukt.

Mr.Sjöborg
2012-01-23, 19:08
Låt oss inte glömma Dr. Jacob som frestar oss att äta frukt.

HAhahahahahahhaha:laugh: jag döööör! bäst of utan tvekan!!!

Proxy
2012-01-23, 19:09
Låt oss inte glömma Dr. Jacob som frestar oss att äta frukt.

wow.... just wow! :bow:

Xtronal
2012-01-23, 19:14
Axon?

:laugh:

Kwon
2012-01-23, 19:30
lol Sparty!

30 Bananer om dagen samt hon som förespråkade max 30 mins pass för alla då? :D

Var är deras plats i den heliga skriften?

Eddie Vedder
2012-01-23, 21:10
Religionerna får profeter, med namn som Sverker, Tolkia, King Grub och Eddie Vedder. Profeterna är djupt kunniga och deras ord är lag.

Att ha en rollen som en profet för andlighet/helighet är nog den värsta förolämpningen jag någonsin kan få ärligt talat. Det enda jag kan tänka mig som är värre är om jag mot förmodan skulle göra något fantastiskt för människor och sedan bli helgonförklarad. Då föredrar jag att någon sätter sig och skiter på min grav. :Virro

luderlasse
2012-01-23, 22:55
Axon?

hahaahaha

r3mpuh
2012-01-24, 00:23
Axon?I Lold.

Jag vet inte varför, men det känns som att det kommer bildas ett fridfullt "Brödraskap", som viger sina liv till att finna/framställa de heliga "skumbananerna", som den heliga skriften talar om. Detta i ett försök att leva som deras, en gång så store, profet King Grub & vara opti.

willtjam
2012-01-24, 00:29
Vad gör ateisterna då? Köper gymkort för att springa på löpbandet då detta är enda sättet att bli vältränad?

Nej, jag är inte lika rolig som er andra. Grym tråd iaf!

Mitosis
2012-01-24, 00:32
"Ty eder skall alltid strävfa efter att vara opti." - Djupa böjelseboken, kaptiel 3 avsnitt 15.

MasterChief
2012-01-24, 00:35
Vad gör ateisterna då? Köper gymkort för att springa på löpbandet då detta är enda sättet att bli vältränad?

Nej, jag är inte lika rolig som er andra. Grym tråd iaf!

Nej, vi äter ister. Klar motsats till träningsfanatikerna.

kwame
2012-01-24, 00:45
"Ty eder skall alltid strävfa efter att vara opti." - Djupa böjelseboken, kaptiel 3 avsnitt 15.

HAHAH!

Bästa tråden, någonsin.

Andy.da.wohoo
2012-01-24, 01:02
Knäböj blir kanske inte tolkat som övningen knäböj, utan som att underdånigt ställa sig på knä, och ses som ett sätt att be till gudarna? Därmed kommer de olika sekterna tvista huruvida man ska be flera gånger om dagen, mer sällan, eller inte alls.

Efter att ha studerat de heliga texterna om den heliga övningen, få förunnade ett optidjup, har Prästerna hos Kolozzeum församling kommit fram till övningens olika steg och betydelser.

Steg 1 av denna gudomliga övning kallad Knäböj, att axla en skivstång med vikter på båda sidor. Detta symboliserade starten på människans kamp att närma sig Gud.

Steg 2 till 3, är det heligaste inom denna övning, då människan som axlat skivstången böjer på knäleden för att närma sig Gud, ju bättre djup, desto närmare Gud kommer den arma människan.

Steg 3 är bottenläget, när den arma, ömtåliga människan fått den korta smaken av Gudomlighet som en repetition tillåter.

Steg 4 är steget från Gud mot mänsklighet åter. Denna kamp symboliserar de ursprungliga Koloiternas ansträngning för att gå tillbaka till sitt ursprungliga liv, så de kunde få möjligheten att böja åter.

Mitosis
2012-01-24, 01:08
Jag skulle tro att SL-kulten skulle ha tre stycken inriktningar, knäböj, bänkpress och marklyft.
Alla tre måste utföras och tillbes för att uppnå totalen.
Totalen är det vi alla strävar efter att öka, genom att lyssna på profet King Grub och genom han uppnå den högsta av optinivå.

hidden
2012-01-24, 01:29
Dis thread <3

Silveta
2012-01-24, 05:07
"Ty eder skall alltid strävfa efter att vara opti." - Djupa böjelseboken, kaptiel 3 avsnitt 15.

tack för den signaturen ;)

Tolkia
2012-01-24, 07:58
"Ty I skolen alltid strävfa efter att vara opti." - Djupa böjelseboken, kaptiel 3 avsnitt 15.
Möjligen.

(Ja, jag vet att det är språkfascistiskt, men jag mår lite illa av att se goda idéer förstöras av fula detaljer.)

Silveta
2012-01-24, 07:59
Möjligen.

(Ja, jag vet att det är språkfascistiskt, men jag mår lite illa av att se goda idéer förstöras av fula detaljer.)

nu måste jag ju ändra signaturen igen :( Men det är bra, rätt ska vara rätt och blir man inte tillrättavisad så lär man sig icke.

Nitrometan
2012-01-24, 08:40
Efter att ha studerat de heliga texterna om den heliga övningen, få förunnade ett optidjup, har Prästerna hos Kolozzeum församling kommit fram till övningens olika steg och betydelser.

Steg 1 av denna gudomliga övning kallad Knäböj, att axla en skivstång med vikter på båda sidor. Detta symboliserade starten på människans kamp att närma sig Gud.

Steg 2 till 3, är det heligaste inom denna övning, då människan som axlat skivstången böjer på knäleden för att närma sig Gud, ju bättre djup, desto närmare Gud kommer den arma människan.

Steg 3 är bottenläget, när den arma, ömtåliga människan fått den korta smaken av Gudomlighet som en repetition tillåter.

Steg 4 är steget från Gud mot mänsklighet åter. Denna kamp symboliserar de ursprungliga Koloiternas ansträngning för att gå tillbaka till sitt ursprungliga liv, så de kunde få möjligheten att böja åter.
Ah, det korta ögonblicket av gudomlighet i bottenläget då man i sin klena mänsklighet nästan krossas av skivstången på axlarna. Då sitter man i den gudomliga skruvtvingen och når under ett ögonblick upplysning, sedan lämnar man detta tillstånd för att åter inträda bland människorna.
Jag skulle tro att SL-kulten skulle ha tre stycken inriktningar, knäböj, bänkpress och marklyft.
Alla tre måste utföras och tillbes för att uppnå totalen.
Totalen är det vi alla strävar efter att öka, genom att lyssna på profet King Grub och genom han uppnå den högsta av optinivå.
Utom avfällingarna då. Som tävlar bara i bänk. Och tror att de därigenom kan uppnå frälsning.

Mitosis
2012-01-24, 10:06
tack för den signaturen ;)

:thumbup:

Möjligen.

(Ja, jag vet att det är språkfascistiskt, men jag mår lite illa av att se goda idéer förstöras av fula detaljer.)

Haha, tack för att du rättar mig! :D

billy bob
2012-01-25, 17:11
Måste ju ha nån variant av nattvarden också! Görs till minne av Zyzz eller liknande.

Mitosis
2012-01-25, 17:13
Måste ju ha nån variant av nattvarden också! Görs till minne av Zyzz eller liknande.

Är inte det proteinshaken man tar innan man går och lägger sig?

Fishtank
2012-01-25, 17:16
Kvarg innan sömn ju.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

billy bob
2012-01-25, 17:19
Är inte det proteinshaken man tar innan man går och lägger sig?

Hahaha. You said it. Det måste hur som helst institutionaliseras på nåt vis!

TheGhr
2012-01-25, 17:30
"Du skall icke dra ut dina bilder i sidled"

"Ta i så du skiter ner dig i benböjen"

"Du skall icke stå och skuggfightas framför spegeln"

Adama
2012-01-25, 17:37
Vad gör ateisterna då? Köper gymkort för att springa på löpbandet då detta är enda sättet att bli vältränad?

De tycker de inte behöver träna ben för de har fått grofva ben av fotbollsträning i skolan.

stridis
2012-01-25, 19:50
"Du skall icke stå och skuggfightas framför spegeln"

Som om jag skulle få för mig att följa gudomliga påbud.:thefinger

TheGhr
2012-01-25, 20:02
Som om jag skulle få för mig att följa gudomliga påbud.:thefinger

Judas kommer alltid finnas. Jag rekommenderar att se Mel Gibsons film om Jesus och att du därmed kommer på andra tankar. Jag skall be för dig under morgondagens benböj. :thumbup:

garluch
2012-01-25, 20:12
"Du skall icke dra ut dina bilder i sidled"

"Ta i så du skiter ner dig i benböjen"

"Du skall icke stå och skuggfightas framför spegeln"

Du skall kalla knäböjen dess sanna namn, allt annat är en skymf och skall straffas genom hantling.

Rakanichy
2012-01-25, 22:31
... skapade jorden på 7 dagar...
... Arnold spände sina biceps... ljus blev till...

Nebuchadnezzar
2012-01-27, 00:28
(Ja, jag vet att det är språkfascistiskt, men jag mår lite illa av att se goda idéer förstöras av fula detaljer.)

Sträfva i så fall, inte strävfa.

muddler
2012-01-27, 01:38
Är inte det proteinshaken man tar innan man går och lägger sig?

Kristi blod=EAA?

Tolkia
2012-01-27, 07:54
Sträfva i så fall, inte strävfa.
Ja gud, det såg jag inte ens. Silveta, uppdatera signaturen, moderatorns order.

ARMSTARK
2012-01-27, 08:11
Grub mättade kolo-folket med fem teorier och två vetenskapliga artiklar.

Silveta
2012-01-27, 12:46
Ja gud, det såg jag inte ens. Silveta, uppdatera signaturen, moderatorns order.

Uppdateras när jag kommer hem :p



Sent by dat dere mikrovågen

frozzon
2012-01-27, 23:22
djupa böjelseboken :D hahahahah

Hyddan92
2012-01-27, 23:38
Varför finns det budord skrivna av denna "gud" då religionen enligt den heliga skrift är polyteistisk?

Inga dåliga kopior av de abrahamitiska religionerna tack, här går vi asatro+kollozeum:cool:

frozzon
2012-03-16, 11:03
dis thread is dead? :(

Linnet
2012-03-16, 12:12
Mytomspunne Coxie, jesus?

Tänker mig snarare att JWZRD/Hurrril fyller denna funktion, på tredje dagen uppstånden från de döda och oftast fullt i färd med att predika knäböjens evangelium...

emcalu
2012-03-16, 15:43
Will not rest until AAS has avslöjats!