handdator

Visa fullständig version : Känner mig lurad på DAA


christofer79
2012-01-23, 09:42
Tar nu DAA regelbundet känner absolut ingenting. Folk runt omkring mig frågar om jag slutat träna, ingen ökad libido, inget tryck. Tränar med samma intensitet som innan och äter bra. Är de sockerpiller de säljer för att tjäna grova pengar.. Borde ju förbjudas, som att ta pengar från barn. Självklart är jag lika dum som går på detta igen :smash:..

Någon som tagit serumtestosteron innan och efter de tagit DAA och verkligen sett att serumtestosteron ökat med 40%, vet att 40% är en droppe i havet, men ändå sett ökningen!!

Det som funkat på mig är och jag känner av dessa kosttillskott:
7-keto
ZMA
Kreatin
arginin synd bara att de har jävliga bieffeker i ändtarmen.

zeusden1
2012-01-23, 10:04
Så det är DAA:s fel att folk tror att du slutat träna?

Bytte du då ut steroiderna i armen för DAA? För det är nästan så du lägger upp det...

Asdf
2012-01-23, 10:06
Sexuell avhållsamhet ger en peak på 167% efter 7 dagar :)

Victuhh
2012-01-23, 10:51
Känner samma sak, orkade inte avsluta min burk ens :\

Numse
2012-01-23, 11:20
Jag har knaprat DAA i en månad och inte känt av någon effekt eller märkt något resultat över huvud taget. Det kanske ger något, eller inte.. jag kommer iaf inte fortsätta efter avslutad kur.

Tjulu
2012-01-23, 11:35
Får man vara så dum att fråga VAD DAA är? :P

krubkungen
2012-01-23, 11:58
Får man vara så dum att fråga VAD DAA är? :P

http://lmgtfy.com/?q=D+aspartic+acid

Hur stor dos tar du?

Tjulu
2012-01-23, 11:59
http://lmgtfy.com/?q=D+aspartic+acid

Hur stor dos tar du?

Yey ! fick inga bra resultat av att googla DAA :p

Numse
2012-01-23, 12:27
Får man vara så dum att fråga VAD DAA är? :P

D-Aspartic Acid Chelate

Xplode
2012-01-23, 12:48
Jag tyckte att DAA hjälpte mig.. Efter en vecka kände man sig som en norrländsk skogshuggare kompletterad med snus i käften och en mandom på över 9000.

Gober
2012-01-23, 12:49
Vad förväntar du dig och påstår du att du tappat tryck osv av DAA? hmm...

LarsLasr
2012-01-23, 13:07
Jag upplever också att DAA hjälper.

Sedan kan man ju diskutera varför det fungerar/inte fungerar så tänkte spekulera lite :)

Det jag tänker på är att just D-aspartic acid är naturligt förekommande i kroppen i bland annat hypofysen som signalsubstans för hormonutsöndring.
Om man skulle ha brist/dålig produktion av DAA är det säkert bra att tillföra i kosten och kan ge resultat, om man däremot har fullgod produktion och kroppen redan har optimala nivåer av det så är det inte säkert att tillskott skulle ge någonting eller alls kännas av.

Tänker att det är liknande för D-vitamin som tillskott under vintern då det upplevs som positivt av folk med brist men att det inte märks av hos personer med tillräckligt lager och bra nivåer av det i blodet.

Det kan även finnas andra faktorer som spelar in, t.ex. brist på material för att tillverka dom aktuella hormonerna, vet inte om det finns någon mineral/aminosyra som skulle kunna vara en bristvara vid LH/testosteron produktion men kanske är värt att kolla upp? Hur ser din kost ut i övrigt?

I den studien dom hade som visade 42% ökning efter 12 dagar var det 23 män med och 3 av dom hade dåliga resultat så tydligen ger det inte effekt för alla.

Allting är bara tankar i mitt huvud och jag har inga belägg alls för den "brist"-hypotesen, så ta inte detta som någon sanning.

Tjulu
2012-01-23, 13:17
Som jag har förstått det så är detta inget tillskott för en 19 snart fylld 20 åring..?

LarsLasr
2012-01-23, 13:19
Tänkte också fråga om någon mer som äter DAA har upplevet extrem trötthet ~21:00?
Efter lite googlande så såg jag att DAA även var involverat i kroppens kontroll av dygnsrytm via melatonin i tallkottskörteln och undrar om det bara är jag som fått för mig något eller om fler kännt samma sak?

Numse
2012-01-23, 14:19
@Tjulu
Varför inte?

@LarsLasr
Jag har varit extremt trött på morgonen under hela min kur. Det är det enda jag känt som effekt, men jag kan inte vara helt hundra på att det är p.g.a. tillskottet.

OnMyWay
2012-01-23, 15:12
Asså sorry men fyfan vad patetiskt det låter :P Skylla på ett kosttillskott för att man inte ökar..

Tjulu
2012-01-23, 15:31
@Tjulu
Varför inte?



Så som jag har förstått det så är det en testosteron booster. Känner mig helt plötsligt väldigt dum .. :smash:

krubkungen
2012-01-23, 16:44
Så som jag har förstått det så är det en testosteron booster. Känner mig helt plötsligt väldigt dum .. :smash:

Svar: ja

vicarious
2012-01-23, 17:25
Vad förväntade du dig? Låter som du haft lite väl höga förväntningar.

Johan Lindahl
2012-01-23, 19:31
Det är en laglig Testobooster, inte anabola så ha inte förstora förhoppningar..
Vet inte om du är ung eller "gammal" men är du ung så känns som att kasta pengarna i sjön enligt min mening eftersom det hjälper bara dom som har nedsatt testosteron än vanligt och tror inte många ungdomar har nedsatt testosteron precis, men det finns hehe. :D

christofer79
2012-01-23, 20:11
Jag upplever också att DAA hjälper.

Sedan kan man ju diskutera varför det fungerar/inte fungerar så tänkte spekulera lite :)

Det jag tänker på är att just D-aspartic acid är naturligt förekommande i kroppen i bland annat hypofysen som signalsubstans för hormonutsöndring.
Om man skulle ha brist/dålig produktion av DAA är det säkert bra att tillföra i kosten och kan ge resultat, om man däremot har fullgod produktion och kroppen redan har optimala nivåer av det så är det inte säkert att tillskott skulle ge någonting eller alls kännas av.

Tänker att det är liknande för D-vitamin som tillskott under vintern då det upplevs som positivt av folk med brist men att det inte märks av hos personer med tillräckligt lager och bra nivåer av det i blodet.

Det kan även finnas andra faktorer som spelar in, t.ex. brist på material för att tillverka dom aktuella hormonerna, vet inte om det finns någon mineral/aminosyra som skulle kunna vara en bristvara vid LH/testosteron produktion men kanske är värt att kolla upp? Hur ser din kost ut i övrigt?

I den studien dom hade som visade 42% ökning efter 12 dagar var det 23 män med och 3 av dom hade dåliga resultat så tydligen ger det inte effekt för alla.

Allting är bara tankar i mitt huvud och jag har inga belägg alls för den "brist"-hypotesen, så ta inte detta som någon sanning.

Hej! Tack för svaret intressant.. 3g tar jag har oxå läst studien.. Jag är snart 33år, tränat regelbundet på gym 6ggr i v sen jag var 14år beachvolley ca 10h per v, samt elitgymnastik upp till 25år. Har tävlat i athletic fitness. body fat 9,5% kroppsvikt 87kg 180cm lång. Renare än vatten allstå inga AAS.

Kost
D3-vitamin 10 000IU, 1 tabl ALA, 3g DAA
Frukost: 4ägg, squash, paprika, tomat, kidneybönor, rå ingefära, bockhornsklöver 2 lökar stekt i olivolja
Mellanmål: 1 tonfiskburk + avokado
Lunch: Lax 300g + vitkålsallad + gröna bönor
Mellanmål: 500g kvarg kanel + kakaobönor
Till träning: EAA + CEE +5g L-arginin och efter lite vassle efter
Middag: 350g kyckling + svart quinoa och vitkålsallad
Kvällsmå:l 500g kvarg lite hallon och kanel, 1dl rött vin
inför sänggående: 3kapslar ZMA och 4 kapslar 7-keto, 5g L- arginin

Kosten har jag ätit i ca 5år varierar men ungefär så här, ca 3500kcal per dygn. La till DAA för ca 20dagar sedan o känner absolut ingenting inte änns placebo tyvärr. Får väl gå till doktorn o säga att jag har oklarbuk o låg libido så kanske dom kan ta ett serum testosteron o LH :-)

bluelight
2012-01-25, 03:00
1 dl rödvin varje kväll?

Fordon
2012-01-25, 06:12
Hur tänkte du när du skriver att du inte ens känner av placebo å att det skulle vara kosttillskottets fel? Vad vill du ha, Beta-alanin?

Sheogorath
2012-01-25, 06:52
1 dl rödvin varje kväll?

Oh noes!

StNicholaus
2012-01-25, 07:11
Hur tänkte du när du skriver att du inte ens känner av placebo å att det skulle vara kosttillskottets fel? Vad vill du ha, Beta-alanin?

Vad TS (antagligen) menar är att det inte hade skadat om han åtminstone "inbillade sig" att kosttillskottet ifråga gjorde något för TS träning/hälsa. Jag tror knappast TS klandrar DAA - i sig - för detta.

christofer79
2012-01-25, 09:45
Oh noes!

Rödvin har en del positiva effekter, sen dricker jag kanske varannan kväll max 1dl. Rödvin har likvärdig effekt som statiner, sen har det oxå blodtrycksänkande egenskaper, vilket i för sig är konstigt för alkohol har en kärlsammandragande effekt men men mitt blodtryck har sjunkit från 155/55 till 127/60 sen vet jag inte om det är rödvinet som hjälpt mig att få ner det systoliska trycket.

DAA kostar 1dollar för ett kilo att köpa in, sen vet jag självklart inte kvalitén på den. Jag betalade ca 70:-exl moms för 100g, då har företaget gjort 69,30:- i vinst på mig. Synd inte dessa kosttillskotts grossister är börsnoterade.. Eller att man börjar sälja själv. Tycker det borde vara lite hårdare tag mot dem, de kan ju inte sälja sockerpiller o tjäna stora pengar på detta sätt!!! Sen finns det självklart kosttillskott som fungerar och verkligen är bra och det ser jag bara som positivt.

Kischen
2012-01-31, 12:36
de kan ju inte sälja sockerpiller o tjäna stora pengar på detta sätt!!!

För du vet att det är sockerpiller..

Sniggel
2012-01-31, 14:18
Rödvin har en del positiva effekter, sen dricker jag kanske varannan kväll max 1dl. Rödvin har likvärdig effekt som statiner, sen har det oxå blodtrycksänkande egenskaper, vilket i för sig är konstigt för alkohol har en kärlsammandragande effekt men men mitt blodtryck har sjunkit från 155/55 till 127/60 sen vet jag inte om det är rödvinet som hjälpt mig att få ner det systoliska trycket.

DAA kostar 1dollar för ett kilo att köpa in, sen vet jag självklart inte kvalitén på den. Jag betalade ca 70:-exl moms för 100g, då har företaget gjort 69,30:- i vinst på mig. Synd inte dessa kosttillskotts grossister är börsnoterade.. Eller att man börjar sälja själv. Tycker det borde vara lite hårdare tag mot dem, de kan ju inte sälja sockerpiller o tjäna stora pengar på detta sätt!!! Sen finns det självklart kosttillskott som fungerar och verkligen är bra och det ser jag bara som positivt.

Tanken med kosttilskott är väl att man ska kunna sälja saker som har minsta antydan till att kunna bidra med något utan större evidens om en påverkan?
(Vet om jag är nöjd med den formuleringen)

DAA har ju dock evidens men problemet är kanske att man blir vilseledd av vad för effekt man tror man ska få?

Hur marknadsförs DAA, vad påstås om produkten?

Ett axplock (länkar inte pga regler):

Testosteronhöjande aminosyra. En studier visade en ökning med 42 % på bara 12 dagar.
I andra studier där man studierat DAA’s roll för mänsklig reproduktion hos både män och kvinnor har man sett ett samband mellan halt DAA i sädesvätska och spermiernas kvantitet och motilitet (rörlighet)]
Det StAR gör är att reglera transporten av kolesterol från mitokondriernas yttre till inre membran. Denna transport anses vare ett begränsande steg i tillverkningen av steroidhormoner såsom testosteron.
Att aminosyran D-asparaginsyra spelar en viktig roll för bevarande av normal testosteron och LH-produktion har man länge antagit. Detta samband bevisades av en studie* på 23 män som fått tillskott 3,12 mg D-asparaginsyra under endast 12 dagar.
One big difference between DAA and other natural testosterone booster is there is actually scientific data in HUMANS showing it to effectively increase testosterone levels. A study by Topo et al. showed that supplementing with 3 grams of DAA increased circulating luteinizing hormone (LH) levels by 33% and testosterone levels by 42% in men aged 27-37 years old (Topo & Soricelli 2009). Note that this increase in testosterone was in is not in healthy men with normal testosterone function, not rats or hypogonadal men! Note the increase in testosterone by 42% was after only 12 days of supplementation and testosterone levels returned to baseline three days after stopping DAA.

http://shop.kolozzeum.com/sv/muskelokning-gainer/kolozzeum-daa-750mg-120kaps.html
Svenska mästaren Andreas Fotiadis var med och utvärderade Kolozzeums DAA: "DAA lyfte verkligen min träning inför 2011 års SM. Jag bibehöll min muskelmassa lättare och märkte även av en snabbare återhämtning jämfört med tidigare år, sannolikt beror detta på DAA´s förmåga att naturligt stimulera den egna testosteronproduktionen"


Det jag hittar när jag kollar runt är påståenden om att DAA har effekt på Testosteron och LH (bl a). Samt ett utlåtande från en person som testat kosttillskottet. Jag ser inga "outrageous claims" eller att DAAs effekt på något vis har överdrivits.

ilikeu
2012-01-31, 22:13
hur länge kan man köra på daa ? utan uppehåll. eller ska man ta uppehåll efterl 1 månad eller 2 månader ?

christofer79
2012-02-01, 18:24
Kolla CDON idag upp 25% de är dom som har hand om försäljning via nätet där även ************* ingår. Det var ju de jag sa!! stora marginaler tjänar dom på dessa tillskott som även verka fungera som sockerpiller.. Grym affärsverksamhet!!!

Sniggel
2012-02-02, 11:03
Kolla CDON idag upp 25% de är dom som har hand om försäljning via nätet där även ************* ingår. Det var ju de jag sa!! stora marginaler tjänar dom på dessa tillskott som även verka fungera som sockerpiller.. Grym affärsverksamhet!!!

Vad tror du inte alla multivitamintillskott gör för de allra flesta? Det här är inget nytt.

Gober
2012-02-02, 11:44
hur länge kan man köra på daa ? utan uppehåll. eller ska man ta uppehåll efterl 1 månad eller 2 månader ?

rek brukar vara 8-12veckor sen paus på minst 4veckor, gärna lika länge som du körde på DAA. Sen att det finns folk som kör överdoser utan paus är ju en annan historia och inget jag skulle vilja testa.

Angående sockerpiller så får iaf jag effekt. Men man ska ju inte förvänta sig att bli JAI KUTLÖR för då blir man nog väldigt besviken :-)

isakt
2012-02-12, 19:07
För du vet att det är sockerpiller..

Det känner man ju om det smakar sött *gah!*