handdator

Visa fullständig version : Dropset


Discodisco
2012-01-23, 02:48
Kanske låter som största nooben i och med denna fråga.. Men har en fråga angående "dropsets". Har fått höra om att det handlar om något med failure, men skulle vara otroligt tacksam om någon här inne kunde hjälpa mig med att beskriva lite mer precis om vad det är.

Hur funkar det egentligen?
Hur många set kör man?
Hur länge vilar man?
Tränar man volym?

mysglenn
2012-01-23, 03:19
kör med en vikt tills du inte orkar mer, sänk den och fortsätt köra direkt, upprepa vid behov

de andra frågorna beror helt på tycke och smak.

Discodisco
2012-01-23, 03:28
kör med en vikt tills du inte orkar mer, sänk den och fortsätt köra direkt, upprepa vid behov

de andra frågorna beror helt på tycke och smak.


Att köra med en vikt tills jag inte orkar, sänka den och köra tills jag inte orkar, räknas det då som 1 set?

mysglenn
2012-01-23, 06:08
Att köra med en vikt tills jag inte orkar, sänka den och köra tills jag inte orkar, räknas det då som 1 set?

det är ett dropset ja.

Discodisco
2012-01-23, 12:54
det är ett dropset ja.


Tackar så mycket!

Victuhh
2012-01-23, 14:30
Att köra med en vikt tills jag inte orkar, sänka den och köra tills jag inte orkar, räknas det då som 1 set?

Även om du kör så många du klarar, sedan sänker tills du inte klarar mer och sänker en gång till och kör så många du kan där, är det fortfarande ett dropset.

OnMyWay
2012-01-23, 15:09
Även om du kör så många du klarar, sedan sänker tills du inte klarar mer och sänker en gång till och kör så många du kan där, är det fortfarande ett dropset.

Ett oändligt set!

panzerpig
2012-01-23, 19:57
Ett oändligt set!

Fortsätter man nedåt så orkar man till slut inte stången. Det ser rätt kul ut :)

Röda Björnen
2012-01-23, 22:42
Fortsätter man nedåt så orkar man till slut inte stången. Det ser rätt kul ut :)

dock hur effektivt byggmässigt det är vetefan ;)