handdator

Visa fullständig version : Gått ner 30 kg men hur fan blir jag av med elefantlåren?


Sockret
2012-01-22, 08:49
Gått ner 30 kg på 6 månader.

Jag är 165 cm, väger 57 kg, tränar 5-6 dagar i veckan (styrka 3-split plus cardio minst 40 min varje dag), äter 1000-1200 kcal/dag (kör en ätardag i veckan där jag äter 500-700 kcal plus) och jag har ett ganska stillasittande/stående jobb (trafikledare).

Hur jag än gör (lägger om träningsupplägget var tredje månad) så vill inte det dallrande fettet och celluliterna från låren försvinna! Jag kör tungt (för mig då) på gymmet och när jag kör cardio så pressar jag slut mig själv. Tränar 1,5-2 timmar om dagen.

Så har ni några tips på hur jag äntligen kan få de där snygga vältränade benen jag alltid drömt om och som jag kämpar för varje dag?

Pepz
2012-01-22, 09:34
du får ge det tid.
och är det fett så måste du tyvärr gå ner mer i vikt.

har ni genetiskt stora lår i din familj?

Tolkia
2012-01-22, 11:38
Celluliter är väl iofs, som jag förstått det, inget som beror på att man är fet. Det är klart att om man är i tävlingsform så har man inte så mycket underhudsfett att celluliterna har förutsättning att synas, men det är nog ungefär där man behöver vara för att inte ha några om man har anlag för det, och det är inte riktigt rimligt att satsa på tävlingsform året runt.

Eddie Vedder
2012-01-22, 16:55
Den här tråden påminner mig om alla hundra trådar med killar som oroar sig över sin groteskt putande mage. Dvs en mage med tarmar som putar en gnutta i nederdelen då den inte aktivt hålls inne.

Jag dömer inte ut ditt påstående om elefantlår men jag är ändå lite nyfiken på hur man lyckas trycka in två elefantlår på en kropps med de statsen måste jag säga.

Sockret
2012-01-22, 19:09
Tack för era svar!
Stora lår ligger nog i släkten på min mammas sida. Men det borde inte vara avgörande. Sen är det väl inte bokstavligen talat jag menar med elefantlår men om man tittar på resten av kroppen så passar de inte riktigt in. Lyckats få en platt, stenhård mage och riktigt nöjd med mina snygga armar och framförallt axlar. Det är bara låren/rumpan som släpar efter. Och tro mig, jag köttar på som fan när jag kör just dessa muskelgrupper. Musklerna är där under men fan att fettet inte vill ge med sig. Tänkte gå ner en 5 kg till och se om det gör någon skillnad. Väldigt tveksam.

charmed
2012-01-22, 19:39
Nu är det väl så att fett på arschle och lår ofta är det sista som släpper som kvinnor. Vad jag skulle rekommendera dig att tänka på är två saker.

1.) Vill du nu prova att gå ner ytterligare något kilo för att se om du blir nöjdare låt det inte då bli en hetsjakt utan satsa på en sund viktnedgång så du inte tappar allt du byggt upp. Då det låter som du är nöjd med resten av kroppen! Vore hemskt om det försvann.

2) Alla har inte de genetiska förutsättningarna för att få en viss kroppsform, ibland måste vi acceptera det och arbeta på våran kroppsstyrkor iställe för att jaga ett ideal :)

lycka till

Morty
2012-01-24, 09:47
MARKLYFT (http://2.bp.blogspot.com/-9XJJlEU7GSs/TwdLQAC-b4I/AAAAAAAABy8/ezBR8Q2BaOM/s1600/Carrie+Before+%2526+After+Leangains+back.jpg)

Jag vet inte hur lång tid det är mellan före- och efterbilden, men stor skillnad är det! Tunga marklyft ftw.
Bilden är från leangains.com

Faith
2012-01-25, 10:12
Den här tråden påminner mig om alla hundra trådar med killar som oroar sig över sin groteskt putande mage. Dvs en mage med tarmar som putar en gnutta i nederdelen då den inte aktivt hålls inne.

Jag dömer inte ut ditt påstående om elefantlår men jag är ändå lite nyfiken på hur man lyckas trycka in två elefantlår på en kropps med de statsen måste jag säga.

Haha :laugh:

On-topic släng upp en bild så får vi se hur det ser ut :)

kwame
2012-01-25, 14:17
Stora lår är ju förjävla snyggt dock! Släng upp bild som Faith säger =)

Sockret
2012-01-26, 20:22
Sådär ja, här kommer 'elefantlåren'. Kanske inte de bästa bilderna men you get the picture.

Marklyft är min absoluta favoritövning och är alltid högst prioriterat på benpassen. Ligger hemma med sjuka magsmärtor just nu så blir ingen träning mer denna veckan :( suger riktigt hårt!

Några fler tips och trix till att få ordning på låren/rumpan?

L2310
2012-01-26, 20:35
I vilken värld är det där elefantlår?

heraso
2012-01-26, 20:47
Men snälla människa, det du benämner elefantlår liknar jag vid giraffben. Kan du vara vänlig och lägga upp en bild på vad du benämner slanka lår?

charmed
2012-01-26, 20:48
Den här tråden påminner mig om alla hundra trådar med killar som oroar sig över sin groteskt putande mage. Dvs en mage med tarmar som putar en gnutta i nederdelen då den inte aktivt hålls inne.

Jag dömer inte ut ditt påstående om elefantlår men jag är ändå lite nyfiken på hur man lyckas trycka in två elefantlår på en kropps med de statsen måste jag säga.

+1 efter bilderna.

Seriöst, vanlig benträning bara...

Edit: Om jag ska vara lite mer konstruktiv så tror jag ditt missnöje med dina ben kanske mer kommer från avsaknad av fasthet (dvs muskler) än storleken. För inte enligt några vettiga kriterier är de att anse stora.

Därför vad jag skulle rekommendra är att skära ner lite på cardion och träna med mål att bygga mer muskler på underkroppen (gärna hela såklart)

Ska du nu envisas med att springa så spring hårda backintervaller :)

begt
2012-01-26, 21:31
Verkligen inga elefantlår. Går du ned några kg till blir du nästan pinnsmal- finns ingen poäng med det.

Silveta
2012-01-26, 21:38
I min värld är det där för smala lår.

Sent by dat dere mikrovågen

MtotheM
2012-01-26, 22:45
Om detta är elefantlår så är det dags att gå till optikern.

Thoopias
2012-01-27, 02:43
Om detta är elefantlår så är det dags att gå till optikern.

+1

Låren har ju bra symetri med resten av kroppen nu ;).

Tror som föregående talare skrev att du kanske inte upplever låren så tighta som du vill, och därav får du känslan "elefantlår".

Nedu tunga benböj för du ska då absolut inte satsa på nå mindre *flex*

Fredron
2012-01-27, 10:36
Jag har svårt att se hur de möjligen skulle kunna se smalare ut.

Reaper123
2012-01-27, 11:05
Kan bara instämma i kören...

WTF, jag trodde jag hade lite småskev uppfattning av min egna kropp... men detta är fanimej over the top!

Det du behöver är möjligen mer kött på benen, om du inte satsar på "auschwitz-looken" förstås!

Detta är ju förstås subjektivt, så du gör som du vill i slutändan men räkna inte med något medhåll här i någon större utsträckning

Sniggel
2012-01-27, 11:27
Visserligen trodde jag att du överdrev. Men jag trodde verkligen inte att du hade en sån skev uppfattning om din kropp. Eller så söker du uppmärksamhet med påståendet.

Pretorian
2012-01-27, 12:25
Såg att du la upp några bilder på en tjej men du kan väl lägga upp några på dig själv istället...

Becky
2012-01-27, 12:36
Hm. Jag är inte den att uttala mig om skev kroppsuppfattning direkt, men det där är då rakt inga elefantlår. Var i så fall? Varken breda eller oproportionerlig till kroppen. Tror du kanske blivit lite blind nu när du gått ner 30 kg? Var nöjd med dina fina ben och fortsätt träna hård styrketräning bara. :)

NilsN
2012-01-27, 13:02
Tror du har en skev uppfattning av dina lår, enligt mig blir det väl inte så mycket bättre!

Torwald
2012-01-27, 13:07
Inte för att jag tror att det behövs fler förtydliganden, men vafan: Om något skulle väl de låren må bra av ytterligare lite kött!

begt
2012-01-27, 13:09
Tippar på att du skulle få svårare att få pojkvänner om du gick ned ytterligare några kg. Du skulle tappa formen helt kring höfterna.

Snobbe
2012-01-27, 13:15
Nej du har absolut inga elefantlår och nej du ska absolut inte gå ner mer i vikt speciellt inte 5kg.

Mental
2012-01-27, 14:26
http://odessablog.files.wordpress.com/2009/08/gone-fishing-1.jpg

kwame
2012-01-27, 14:49
Tippar på att du skulle få svårare att få pojkvänner om du gick ned ytterligare några kg. Du skulle tappa formen helt kring höfterna.

+1

Om jag var din pojkvän hade jag velat att du hade fått större lår t.o.m... :D (skulle kvittat mig om de var fett eller muskler, bara de blev större)

Skev uppfattning fo sho..

edit: sjukt bra jobbat, 30kg på 6 månader och ändå ingen lös hud :O galet!

JohanssonM
2012-01-28, 00:20
Tippar på att du skulle få svårare att få pojkvänner om du gick ned ytterligare några kg. Du skulle tappa formen helt kring höfterna.

Kanske inte är att få pojkvänner som hon eftersträvar med sin träning..

Sockret
2012-01-28, 00:42
Tack för alla era svar!
Till er som tror att jag slängt upp den här tråden i hopp om uppmärksamhet har jag en sak att säga: ta på dig cykelhjälmen och knäpp den hårt för ni är fan helt ute och cyklar!
Inser mer och mer att min knopp inte riktigt hänger med i min kropps förändring. Trots att det gått en tid sedan jag uppnådde 'målvikt' (relativt begrepp). Har väldigt låg självkänsla men ett gott självförtroende vilket inte är optimalt i alla lägen. Speciellt inte framför spegeln eller på vågen. I mina ögon är det elefantlår så får väl jobba vidare med nya glasögon på den där skeva självbilden då :)
Och givetvis jobba vidare i gymmet för det är fan muskler jag vill åt och inte den där anorektikerlooken haha!
Muskler är alltid snyggare än ben. Och mysigare att krypa upp bredvid i soffan!

Sockret
2012-01-28, 00:45
Såg att du la upp några bilder på en tjej men du kan väl lägga upp några på dig själv istället...

Que!? Den där tjejen är ju jag. Dessvärre.

charmed
2012-01-28, 02:12
Yes- go for it, more knäböj less heroin chic!

perssonabbe
2012-01-28, 03:37
Jag tycker det där är nog smalt, och min åsikt om du ska göra något, så träna mer ben för att bli grövre, din överkropp typ axelparti ser ut att vara "1000" gånger bredare än höft å ben.

Absolut inge smalare tycker jag, typ ät mer å bygg muskler i så fall annars blir det bara skinn å ben kvar.

mysglenn
2012-01-28, 08:42
vill du smalare eller större lår? jag fattar ingenting :S

Sheogorath
2012-01-28, 08:51
Sådär ja, här kommer 'elefantlåren'. Kanske inte de bästa bilderna men you get the picture.

Marklyft är min absoluta favoritövning och är alltid högst prioriterat på benpassen. Ligger hemma med sjuka magsmärtor just nu så blir ingen träning mer denna veckan :( suger riktigt hårt!

Några fler tips och trix till att få ordning på låren/rumpan?

Du behöver mer muskler på benen, Sugar! ;)

Om du har ticks över celluliter löser det sig också bra med mer muskler som pressar på underifrån och slätar ut huden. Off you go. Låt benpress, utfall, marklyft, raka mark och knäböj bli dina bästa vänner nu. Och +10 cm muskler på vardera lår.

begt
2012-01-28, 08:58
Kanske inte är att få pojkvänner som hon eftersträvar med sin träning..

Tänkte mest att det var ett argument som kunde få henne att reagera.

Sockret
2012-01-28, 11:02
Jag tycker det där är nog smalt, och min åsikt om du ska göra något, så träna mer ben för att bli grövre, din överkropp typ axelparti ser ut att vara "1000" gånger bredare än höft å ben.

Absolut inge smalare tycker jag, typ ät mer å bygg muskler i så fall annars blir det bara skinn å ben kvar.

Just nu lägger jag lika mycket fokus på alla muskelgrupper men borde kanske prioritera benen mer. Köttar de redan 2 ggr i veckan men jag känner att det händer fan inget. Riktigt nöjd med överkroppen och hur den utvecklats de senaste månaderna. Älskar mina axlar och min rygg :) Sen att jag inte har några bröst kvar är ju en helt annan femma haha!
Mina ben släpar verkligen efter helt enkelt. Mer vikter ska lassas på så fort min muskelbristning i magen tillåter det. Promise!

Sockret
2012-01-28, 11:04
Du behöver mer muskler på benen, Sugar! ;)

Om du har ticks över celluliter löser det sig också bra med mer muskler som pressar på underifrån och slätar ut huden. Off you go. Låt benpress, utfall, marklyft, raka mark och knäböj bli dina bästa vänner nu. Och +10 cm muskler på vardera lår.

Celluliterna har jag haft där sen jag var 12-13 år så det är väl på tiden jag bygger bort dem :) Tack för insikten! Kör redan alla de där övningarna så får väl som sagt lassa på ännu mer på stången nu. Synd man inte har nån som passar åt en bara.

Sockret
2012-01-28, 11:05
vill du smalare eller större lår? jag fattar ingenting :S

Jag vill ha mer muskulösa, fastare, snyggare och cellulitfria lår :)

Fru_Flisa
2012-01-28, 11:39
Tror det är just ordet "elefant" lår som väcker reaktioner. Det är lätt att koppla det till "jättestora" lår, fasta muskulösa eller dallriga som gelé vilket du inte syftade på som jag förstår det.
Det ser ju som sagt vem som helst att du absolut inte har men om det är just mer muskler du ville ha så är det är styrketräning och kost, inget märkvärdigt. Du har säkert inget "fel" som skiljer dej från andra när det gäller mindre fett/mer muskler så därför är det bara att köra på! :)

Eddie Vedder
2012-01-28, 16:07
Jag vill ha mer muskulösa, fastare, snyggare och cellulitfria lår :)

Ställ dig frågan om du tror 1) att du någonsin känna att "Nu har jag de där låren jag vill ha och jag känner mig toppennöjd!" samt 2) vad du tror att det kommer ha för effekt i ditt liv. Vad eftersträvar du i livet som dina redan smala lår omöjliggör? Låren som alltså inte är stora även om du själv upplever det så.

stromming
2012-01-28, 23:48
Oj wow efter att ha sett denna tråd börjar jag undra om vi inte skulle införa bildtvång på liknande trådar? Det kanske är oftare än man tror det är i huvet fettet sitter :P

Edit: Till TS: Mycket snyggt jobbat med viktnedgången, gratulerar!

Sniggel
2012-01-29, 16:03
Tack för alla era svar!
Till er som tror att jag slängt upp den här tråden i hopp om uppmärksamhet har jag en sak att säga: ta på dig cykelhjälmen och knäpp den hårt för ni är fan helt ute och cyklar!
Inser mer och mer att min knopp inte riktigt hänger med i min kropps förändring. Trots att det gått en tid sedan jag uppnådde 'målvikt' (relativt begrepp). Har väldigt låg självkänsla men ett gott självförtroende vilket inte är optimalt i alla lägen. Speciellt inte framför spegeln eller på vågen. I mina ögon är det elefantlår så får väl jobba vidare med nya glasögon på den där skeva självbilden då :)
Och givetvis jobba vidare i gymmet för det är fan muskler jag vill åt och inte den där anorektikerlooken haha!
Muskler är alltid snyggare än ben. Och mysigare att krypa upp bredvid i soffan!

Bra att du iaf verkar inse att du har en skev självbild!

Stefan J
2012-01-29, 17:03
Sådär ja, här kommer 'elefantlåren'. Kanske inte de bästa bilderna men you get the picture.

Marklyft är min absoluta favoritövning och är alltid högst prioriterat på benpassen. Ligger hemma med sjuka magsmärtor just nu så blir ingen träning mer denna veckan :( suger riktigt hårt!

Några fler tips och trix till att få ordning på låren/rumpan?

Antingen suktar du efter beröm eller så har det gått överstyr för dig. Dina lår är smala i förhållande till resten av kroppen. Akta så din bantning inte slår över i ätstörningsproblem eller dysmorfofobi.

Popliteus
2012-01-29, 18:47
Stor kroppsliga förändringar på kort tid och ögonen hänger inte med.. Vänta tills Popliteus lägger upp en bild på den nedre extrimiteten så ska du få se på elefantlår och milkshake booty som inte passar till min å så muskulösa överkropp.

Sockret
2012-01-29, 21:54
Stor kroppsliga förändringar på kort tid och ögonen hänger inte med.. Vänta tills Popliteus lägger upp en bild på den nedre extrimiteten så ska du få se på elefantlår och milkshake booty som inte passar till min å så muskulösa överkropp.

Suktar inte efter beröm eller något i den stilen. Tror tyvärr att jag blivit 'blind' och ser inte det andra ser. För er som inte varit kraftigt överviktiga (i fettvikt och ej muskler) kanske inte förstår problematiken riktigt. Och det gör jag nog inte själv heller helt och hållet. Men jag är verkligen livrädd för att gå upp minsta lilla. Att falla tillbaka till ruta ett och 87 kg igen.

Försöker programmera om kretskortet där uppe men det tar lite tid. För vem som helst inser ju att man måste lägga på sig på vågen för att få de där musklerna man suktar efter. Det är just muskler jag suktar efter. Inte beröm.

hertzman
2012-01-29, 22:13
Du måste se över din självbild annars finns risken, som Stefan redan påpekat, att du får allvarliga problem. Din åsikt om dina elefantlår sitter bevisligen bara i din skalle. Ta till dig det och sluta noja.

Popliteus
2012-01-29, 22:35
Suktar inte efter beröm eller något i den stilen. Tror tyvärr att jag blivit 'blind' och ser inte det andra ser. För er som inte varit kraftigt överviktiga (i fettvikt och ej muskler) kanske inte förstår problematiken riktigt. Och det gör jag nog inte själv heller helt och hållet. Men jag är verkligen livrädd för att gå upp minsta lilla. Att falla tillbaka till ruta ett och 87 kg igen.

Försöker programmera om kretskortet där uppe men det tar lite tid. För vem som helst inser ju att man måste lägga på sig på vågen för att få de där musklerna man suktar efter. Det är just muskler jag suktar efter. Inte beröm.

Ja men med den kunskapen om träning och kost du har fått iom din viktnedgång så verkar det ju vara ganska liten risk att du skulle falla tillbaka till "ruta 1". Det handlar ju om ett byte av livsstil, du lever ju inte som du gjorde då och hur skulle du då kunna hamna där igen? Stirra dig inte blind på vågen utan kolla i spegeln istället nu har du en vältrimmad kropp och lite muskler på det skulle bara se bra ut, då e det ok att vågen visar något kg+ eller?

Sniggel
2012-01-29, 23:20
Suktar inte efter beröm eller något i den stilen. Tror tyvärr att jag blivit 'blind' och ser inte det andra ser. För er som inte varit kraftigt överviktiga (i fettvikt och ej muskler) kanske inte förstår problematiken riktigt. Och det gör jag nog inte själv heller helt och hållet. Men jag är verkligen livrädd för att gå upp minsta lilla. Att falla tillbaka till ruta ett och 87 kg igen.

Försöker programmera om kretskortet där uppe men det tar lite tid. För vem som helst inser ju att man måste lägga på sig på vågen för att få de där musklerna man suktar efter. Det är just muskler jag suktar efter. Inte beröm.

Det finns en del på forumet som har samma eller liknande erfarenheter som dig. Någon kanske tar sig tid och svara om du väntar något/några dygn till :P

Pretorian
2012-01-30, 09:25
Är det benen du prioriterar så fortsätt kötta dem. Är du rädd för viktuppgång så ligg på balans och se till att du ökar i styrka varje träningspass (fler reps eller mer vikter). När du känner att du inte blir starkare (om det blir så) så prova ett svagt kaloriöverskott och se om du börjar öka igen.

Morty
2012-01-30, 10:25
För små, mer mark och böj.

No offence såklart, efter en viktnedgång på 30kg är det där väldigt bra jobbat men nu är det bara vikt på stången som gäller, så att benen får massa.

Sockret
2012-01-30, 21:41
Är det benen du prioriterar så fortsätt kötta dem. Är du rädd för viktuppgång så ligg på balans och se till att du ökar i styrka varje träningspass (fler reps eller mer vikter). När du känner att du inte blir starkare (om det blir så) så prova ett svagt kaloriöverskott och se om du börjar öka igen.

Jag prioriterar givetvis hela kroppen. Symmetri och balans skapar harmoni. Men highlight ligger på ben och rumpa :) Tack för ditt konkreta svar! Det var precis de orden jag tror jag behöver för att komma vidare.

Och ja, jag undrar vart alla svar från dem som gått ner 30 pannor, svettats bort över 100 cm och mer än halverat sin fettprocent är!? Någon som är eller har varit i samma sits borde där ju definitivt finnas. Fast klandrar er inte - känner väl att ni inte orkar/har lust att lägga tid och energi på någon som är koko i bollen kanske :)

Mental
2012-01-30, 23:02
Och ja, jag undrar vart alla svar från dem som gått ner 30 pannor, svettats bort över 100 cm och mer än halverat sin fettprocent är!? Någon som är eller har varit i samma sits borde där ju definitivt finnas. Fast klandrar er inte - känner väl att ni inte orkar/har lust att lägga tid och energi på någon som är koko i bollen kanske :)

Vad tänkte du att de skulle ge för annat svar då? Vad har du inte fått besvarat som bara ett annat exfetto kan se/svara på?

Jag har själv minskat sisådär 35kg för en halv evighet sedan, men jag kan inte se hur det gör mig lämpligare att besvara hur du ska tackla dina "elefantlår"

charmed
2012-01-30, 23:17
Nu vet man ju aldrig vad Berkhan förespråkar till sina enskilda klienter. Men man kan nog ganska säkert anta att det rör sig om tunga basövningar och få reps.


"Here's a girl who does not shy away from heavy lifting, squats, and Grey Goose. Real training. Not the useless foo-foo bullshit many women call "training".

http://2.bp.blogspot.com/-9XJJlEU7GSs/TwdLQAC-b4I/AAAAAAAABy8/ezBR8Q2BaOM/s1600/Carrie+Before+%2526+After+Leangains+back.jpg

Now you do it!

Finns mycket information här på forumet på hur du ska äta och träna för leangains. Passar dig om du är rädd för att gå upp i vikt.

Pretorian
2012-01-31, 08:38
Jag prioriterar givetvis hela kroppen. Symmetri och balans skapar harmoni. Men highlight ligger på ben och rumpa :)

Okey... men jag tolkar det som att du prioriterar (eller highlightar?) ben.. och rumpa så fokusera på det. Då menar jag inte att du ska strunta i övriga delar. Jag själv prioriterar underkropp eftersom den alltid släpat. Det kan innebära så konstiga saker som att träna vaderna varje dag. Ska testa i några månader och se hur det går.

Snobbe
2012-01-31, 08:54
Jag prioriterar givetvis hela kroppen. Symmetri och balans skapar harmoni. Men highlight ligger på ben och rumpa :) Tack för ditt konkreta svar! Det var precis de orden jag tror jag behöver för att komma vidare.

Och ja, jag undrar vart alla svar från dem som gått ner 30 pannor, svettats bort över 100 cm och mer än halverat sin fettprocent är!? Någon som är eller har varit i samma sits borde där ju definitivt finnas. Fast klandrar er inte - känner väl att ni inte orkar/har lust att lägga tid och energi på någon som är koko i bollen kanske :)

Jag vet inte vad mitt svar skulle ge dig?:) Jag har gått ner 45kg på runt 9 månader. Men jag har långt från någon perfekt kropp. Så jag kan inte direkt hjälpa dig med att få perfekta ben.

Sen vet jag inte varför du tycker att du är koko i bollen. Det är många här på forumet som har haft problem att se att man faktiskt ser helt ok ut själv (jag inkluderad). Så du är inte direkt ensam på det heller.

krokodille
2012-02-01, 18:38
Ja några elefantlår var det ju inte iaf!

ser bra ut!

Doctor Snuggles
2012-02-01, 18:58
Ja, det är elefantlår. Om en 5-åring hade haft dem.
Om du någonsin varit "tjock" så syns det inte det minsta. Alls. Någonstans.

Sockret
2012-02-02, 08:57
Sen vet jag inte varför du tycker att du är koko i bollen. Det är många här på forumet som har haft problem att se att man faktiskt ser helt ok ut själv (jag inkluderad). Så du är inte direkt ensam på det heller.


Det känns så skönt (misstolka mig rätt nu här) att jag inte är ensam om att vara 'blind'! På något sätt har jag väl låst både ögonen, tankarna och känslorna. Hoppas verkligen det släpper snart :) Strongt jobbat av dig Snobbe att gå ner så sjukt mycket i vikt. Kan ju knappt vara nånting kvar av dig då ju!

Kanske borde satsa på att köra lite ben/rumpa vid varje pass då. Har i princip konstant träningsvärk just i de områdena. Vetifan vad som hänt (hade ju 4 ofrivilliga vilodagar på raken förra helgen) och igår när jag gick loss på biceps/rygg så var allting så lätt. För lätt. Och på stairmastern körde jag maxlevel 20 i 30 min utan att dö!

Precis sånna där spiror och baksida vill ja ha! När 2012 är slut så ska jag vara precis sådär snygg! You have my word!

Fredrik_S
2012-02-02, 09:47
Det känns så skönt (misstolka mig rätt nu här) att jag inte är ensam om att vara 'blind'! På något sätt har jag väl låst både ögonen, tankarna och känslorna. Hoppas verkligen det släpper snart :) Strongt jobbat av dig Snobbe att gå ner så sjukt mycket i vikt. Kan ju knappt vara nånting kvar av dig då ju!

Kanske borde satsa på att köra lite ben/rumpa vid varje pass då. Har i princip konstant träningsvärk just i de områdena. Vetifan vad som hänt (hade ju 4 ofrivilliga vilodagar på raken förra helgen) och igår när jag gick loss på biceps/rygg så var allting så lätt. För lätt. Och på stairmastern körde jag maxlevel 20 i 30 min utan att dö!

Precis sånna där spiror och baksida vill ja ha! När 2012 är slut så ska jag vara precis sådär snygg! You have my word!

Utan att göra någon avlastning med armarna? 9 av 10 tjejer jag ser på stairmastern tränar statisk tricepsträning istället bör ben och rumpa genom att låsa armbågarna och stödja sig på händerna och därmed bara pendla på med benen utan att utföra arbete. Det är EXTREMT viktigt att man bara snuddar handtagen med händerna och då bara för att undvika att trilla, samt att man kan köra utan att hålla i sig överhuvudtaget, klarar man inte det har man för hög hastighet.

Maverick
2012-02-02, 10:29
Ser bra ut, och imponerande resa du har gjort. Tycker inte du ska gå ned mer i vikt, smalare ska du inte vara!

Sockret
2012-02-02, 10:57
Jag håller inte i nånstans när jag kör på stairmastern. Ser nog ut som jag joggar på den nu när jag tänker efter. Men som du säger, det är många som kör tricepsutövning i den :) hehe!

Pretorian
2012-02-02, 12:15
Har du kommit vidare och har du köttat benen något?

Sockret
2012-02-02, 12:26
Har du kommit vidare och har du köttat benen något?

Åkte ju på en muskelbristning i magen så vart lite invalidiserad torsdag-söndag förra veckan. Men nu känns det bra igen :) Träningsvärken är brutal men jag älskar det. Känns att man lever då! Rent mentalt har jag väl inte riktigt kommit över fartguppet än men rent fysiskt har jag bättre pump och kontakt än någonsin. Vilan verkar har gjort underverk!
Hur går det för dig då? Beachsäsongen 2012 hade väl kunnat börja imorgon för din del? ;)

PowPow
2012-02-02, 13:20
I mina ögon är det elefantlår så får väl jobba vidare med nya glasögon på den där skeva självbilden då :)
!

Kan kanske vara glasögonen som är skleva?

Pretorian
2012-02-02, 13:25
Vad bra! Kör bara hårdare än någonsin. När det börjar svartna i knäböjen så behöver du endast göra fem till :whipped:

Här är lite skön inspiration till nästa benpass:
MaOcYzHKw68

Jag tror inte Larissa är orolig över hennes "elefantlår".

Njaaa... jag jobbar för fullt med att gå upp i vikt vilket inte är så lätt. Har gått upp 13kg sen den bilden förra året. Min nya deff börjar kanske i mars.

kwame
2012-02-02, 19:25
ujuj vilka snygga ben!

Sockret
2012-02-04, 07:40
Vad bra! Kör bara hårdare än någonsin. När det börjar svartna i knäböjen så behöver du endast göra fem till :whipped:

Här är lite skön inspiration till nästa benpass:
MaOcYzHKw68

Jag tror inte Larissa är orolig över hennes "elefantlår".

Njaaa... jag jobbar för fullt med att gå upp i vikt vilket inte är så lätt. Har gått upp 13kg sen den bilden förra året. Min nya deff börjar kanske i mars.

Haha! Pressar alltid slut mig själv så jag nästan inte kan gå upprätt ifrån gymmet :) Men lovar att jag ska köra lite extra.

Ja nu har jag ännu ett par ben och en snygg rumpa att sträva efter. Förbannat snyggt! Märkt tydliga förändringar nu de senaste två veckorna - börjar verkligen hända lite grejer ;) allt är fastare, starkare och mindre gropigt och sladdrigt.

Hoppas bulkandet går bra till mars då - håller tummarna för bästa resultat!

Eddie Vedder
2012-02-04, 09:44
Haha! Pressar alltid slut mig själv så jag nästan inte kan gå upprätt ifrån gymmet :) Men lovar att jag ska köra lite extra.

Om du kör så att du knappt kan gå låter det som att du kanske skulle ta det lite lugnare snarare än att öka. Eftersom du har så pass små lår finns det ju ingen anledning att köra på som om du hade Branch Warrens lår.

Sockret
2012-02-04, 11:08
Om du kör så att du knappt kan gå låter det som att du kanske skulle ta det lite lugnare snarare än att öka. Eftersom du har så pass små lår finns det ju ingen anledning att köra på som om du hade Branch Warrens lår.

För att klargöra: jag kör hårt och tungt i relation till min storlek. Branch Warren lår kommer jag definitivt aldrig rå på! Haha! Fjutta rundor är inte min grej. Svart eller vitt - allt eller inget! Kör tills jag inte pallar mer.

Chopsuey
2012-02-04, 15:22
Baserat på bilderna så behöver du en psykolog.
Endast terapi kan få dig att bli av med dina vanföreställningar.
Hoppas du fungerar bra i samhället i övrigt.

Sockret
2012-02-04, 16:20
Baserat på bilderna så behöver du en psykolog.
Endast terapi kan få dig att bli av med dina vanföreställningar.
Hoppas du fungerar bra i samhället i övrigt.

Är testad och utvärderad av psykologer med tanke på min yrkeskategori. Så visst fungerar jag i samhället. Sparka gärna på en som resan ligger!

yeahgrr
2012-02-06, 18:15
som alla redan sagt här så är det inget fel på dina lår som dom är nu.... överträna dom inte bara för att du nojjar utan låt det ta lite tid så kommer dina ben att bli skitbra... :thumbup:

Sockret
2012-02-12, 08:22
Tänkte uppdatera lite om elefantlårs läget hehe!
Det går riktigt jävla bra faktiskt! Käkar mer, lägger fokus på ben/rumpa och har lyckats få väck det mesta fläsket på låren nu! Betydligt starkare och fastare. Och det syns! Riktigt jävla nöjd! Fast trodde vågen skulle visa uppåt nu men gått ner 2 kg till :( hoppas det är rent bf som försvunnit.
Siktar på att formtoppa här nu till om 16 dagar inför min gymdejt ;) haha!

StrangeKraem
2012-02-12, 08:44
Härligt att du börjar bli nöjd, det är väl huvudsaken :thumbup:

perssonabbe
2012-02-13, 14:23
Så länge du inte känner att du blir svagare i din träning så behöver du nog inte oroa dig så mycket för att det är största delen muskelmassa om du har energin och kraften kvar på intaget.
Bilderna känns ju lite som någon vikt nedgångs reklam, typ bilder före utan kläder och sen pösiga kläder på efter bilderna, hur ska man kunna se om någonting hänt då :)
OBS! inte för att dina kläder är pösiga men känns lite onödigt med klädbilder i detta scenario.

Sockret
2012-02-13, 17:45
Så länge du inte känner att du blir svagare i din träning så behöver du nog inte oroa dig så mycket för att det är största delen muskelmassa om du har energin och kraften kvar på intaget.
Bilderna känns ju lite som någon vikt nedgångs reklam, typ bilder före utan kläder och sen pösiga kläder på efter bilderna, hur ska man kunna se om någonting hänt då :)
OBS! inte för att dina kläder är pösiga men känns lite onödigt med klädbilder i detta scenario.


Känner mig starkare för varje vecka som går och kan verkligen se förändringarna :)
Jasså!? Brukar det inte vara lite tvärtom då. På förebilderna så har de pösiga kläder, osminkade och inte en tillstymmelse till leende men på efterbilderna står de i bikini, översminkade och med det bredaste leendet!? hehe!

Här kommer väl några till då. Vetifan om de är bättre egentligen.

312
2012-02-13, 18:44
Dvs en mage med tarmar som putar en gnutta i nederdelen då den inte aktivt hålls inne.

Förlåt för OT, men hur löser man det? :D

Misstänker att jag har något liknande. Min mage sticker ut väldigt mycket, men bara någon centimeter in så blir det "hårt", dvs, inte fett. Så, vad är det? Magsäcken som är svullen 24/7? Tarmar?

Sniggel
2012-02-13, 22:28
Förlåt för OT, men hur löser man det? :D

Misstänker att jag har något liknande. Min mage sticker ut väldigt mycket, men bara någon centimeter in så blir det "hårt", dvs, inte fett. Så, vad är det? Magsäcken som är svullen 24/7? Tarmar?

Du menar så här?

Detta är när jag är deffad (obviously) och håller in magen. Både "putet" och resten av magen dras in lika mycket så jag kan inte få bort putet. Jag ser ut så helt enkelt och det är väl organ som tar plats antar jag. Har sett ut så så länge jag varit deffad nog för att lägga märke till det. Dvs så länge jag kan minnas.

Eddie Vedder
2012-02-14, 09:28
Förlåt för OT, men hur löser man det? :D

Misstänker att jag har något liknande. Min mage sticker ut väldigt mycket, men bara någon centimeter in så blir det "hårt", dvs, inte fett. Så, vad är det? Magsäcken som är svullen 24/7? Tarmar?

Du behöver inte lösa något som inte är ett problem. Du missar ju hela poängen.

speedy83
2012-02-14, 10:44
Känner mig starkare för varje vecka som går och kan verkligen se förändringarna :)
Jasså!? Brukar det inte vara lite tvärtom då. På förebilderna så har de pösiga kläder, osminkade och inte en tillstymmelse till leende men på efterbilderna står de i bikini, översminkade och med det bredaste leendet!? hehe!

Här kommer väl några till då. Vetifan om de är bättre egentligen.

Ser riktigt bra ut! Omöjlig att tro att du vägde 30! kilo mer för ett halvår sedan..

mysglenn
2012-02-14, 11:05
Du är SJUKT fin *cupid*

sluta gå ner i vikt nu, bygg istället så blir du en fitnessprinsessa :em:

DOCROE
2012-02-14, 11:14
Tycker inte du ska gå ner några flera kilon, då försvinner ju hela du.

Reaper123
2012-02-14, 11:32
Vet inte riktigt vad dina mål är, men anorexialooken är inte långt borta imho! *screwy*

Tycker alltså du gått åt fel håll, åtminstone sista tiden... kötta på för glatta livet och ät mat! *flex*

Sockret
2012-02-14, 16:48
Du är SJUKT fin *cupid*

sluta gå ner i vikt nu, bygg istället så blir du en fitnessprinsessa :em:

Inte varje dag man får så fina ord ;) tackar!
Jag kränger som aldrig förr och jag köttar som aldrig förr på gymmet. Idag satte jag PB i benpressen på 160 kg 3*10 (lite för er men mycket för mig)! Jag satsar verkligen på att bygga :) till 2013 så ska det här projektet vara i tävlingsform. Kanske.

Knaz
2012-02-14, 17:11
Du är SJUKT fin *cupid*

sluta gå ner i vikt nu, bygg istället så blir du en fitnessprinsessa :em:

+1

Du ska verkligen inte gå ner något mer. Nu har du grymma förutsättningar för att bygga !