handdator

Visa fullständig version : Kaffe bra eller dåligt??


Kimsan
2004-01-12, 23:29
Hej!!

Jag har blivit på sistonde en kaffe drickare, nu ställer jag frågan är kaffe bra eller dåligt för träningen??

ps. Har rätt mycket socker :D

aliquis
2004-01-13, 09:00
Koffeinet höjer ju förbränningen vilket kan vara både bra och dåligt beroende på dina mål, det sänker insulinkänsligheten vilket är dåligt och försämrar eventuellt effekten av kreatin eftersom det försämrar återskapandet av atp. Det är ju även vätskedrivande vilket borde sänka trycker i cellerna.
Visst kan koffein höja blodtrycket också?

Till fördelarna skulle väl höra att du kan få en lite extra boost för träningen om du intar det före träning och att förbränningen av fett ökar.

Sedan vet jag inte hur dåliga själva kaffebönorna är, garvsyran(?) eller någon annan syra i kaffet skall väl försämra upptaget av en del näringsämnen, och visst sägs det att man skall få i sig något dåligt fett ifrån kaffebönorna? Men det kan väl inte vara några större mängder, eller?

Gammelyxan!
2004-01-13, 12:06
Kaffe är bra och nyttigt , man blir dessutom snyggare får bättre sjävförtroende och en större social kompetens. Vidare så gör kaffe så att din potens ökar och du blir mer uppmärksam och lyhörd inför det kvinnliga könet. Det är faktiskt så att kaffe även ger bättre pump i träningen och även snabbare återhämtning. Tester visar att kaffe har stor effekt vid muskelbyggnad, man talar om den dubbla jämfört med kreatin.
Att du dessutom bränner fett mycket bättre med kaffe i magen är ju ingen nackdel.
Du skall inte glömma att ditt minne och inlärningsförmåga skärps vid ett konstant intag av denna aromrika svarta dryck.
Vad få vet är att Einstien drack stora mängder kaffe , även Sokrates och andra stora tänkare inmundigade detta svarta guld dagligen .
Många tror att kaffe inte inehåller vitaminer men nyligen gjorde tester visar att en stor kop kaffe innehåller halva RDI av samtliga vitaminer och mineraler!
Så stäng av datorn en stund , och koka dig en rejäl panna kaffe och njut!

Socker däremot....är djävulens påfund och hör sannerligen INTE hemme i nåt kaffe eller faktiskt inte någon annanstanns heller!















Ps, Drick du ditt kaffe i lugn och ro, ska faktiskt ta mig en kopp själv nu..Ds

Fartman
2004-01-13, 14:52
Originally posted by Gammelyxan!
Kaffe är bra och nyttigt , man blir dessutom snyggare får bättre sjävförtroende och en större social kompetens. Vidare så gör kaffe så att din potens ökar och du blir mer uppmärksam och lyhörd inför det kvinnliga könet. Det är faktiskt så att kaffe även ger bättre pump i träningen och även snabbare återhämtning. Tester visar att kaffe har stor effekt vid muskelbyggnad, man talar om den dubbla jämfört med kreatin.
Att du dessutom bränner fett mycket bättre med kaffe i magen är ju ingen nackdel.
Du skall inte glömma att ditt minne och inlärningsförmåga skärps vid ett konstant intag av denna aromrika svarta dryck.
Vad få vet är att Einstien drack stora mängder kaffe , även Sokrates och andra stora tänkare inmundigade detta svarta guld dagligen .
Många tror att kaffe inte inehåller vitaminer men nyligen gjorde tester visar att en stor kop kaffe innehåller halva RDI av samtliga vitaminer och mineraler!
Så stäng av datorn en stund , och koka dig en rejäl panna kaffe och njut!

Socker däremot....är djävulens påfund och hör sannerligen INTE hemme i nåt kaffe eller faktiskt inte någon annanstanns heller!

Ps, Drick du ditt kaffe i lugn och ro, ska faktiskt ta mig en kopp själv nu..Ds

:thumbup:
kaffe är nödvändigt så är det bara.

Kimsan
2004-01-13, 18:50
Ja då får man fortsätta dricka kaffe, det låter som fördelarna väger över nackdelarna.

Men det blir jävligt svårt att sluta med sockret men man får väl försöka. ;)

Crystal
2004-01-13, 22:28
Du kan ju alltid byta ut sockret mot något annat! Finns säkert många alternativ, dock kan jag inget ;)

mvh

aliquis
2004-01-13, 23:09
tog mig 3-4 tedrickningar innan jag hade vant mig av med sockret i te, så troligtvis går det rätt fort med kaffe också.

AFanatic
2004-01-13, 23:30
Originally posted by Gammelyxan!
Kaffe är bra och nyttigt , man blir dessutom snyggare får bättre sjävförtroende och en större social kompetens. Vidare så gör kaffe så att din potens ökar och du blir mer uppmärksam och lyhörd inför det kvinnliga könet.


:laugh:


...Och för att inte nämna den underbara huvudvärk många drabbas av vid "glömda" intagstillfällen av det svarta guldet...och för att inte tala om vissa abstinenssymptom som kan uppstå vid försök av "getting clean".


Edit: Du får gärna ange dina källor till ovanstående "fakta". ;)