handdator

Visa fullständig version : Håkan Julholt avgår


Denniss
2012-01-21, 15:06
Nu är det officiellt! Håkan Juholt avgår omedelbart enl. en presskonferens som han höll nyss. Carin Jämtin tar tillfälligt över den posten.. Diskutera!

tp_88
2012-01-21, 15:10
Good riddance.

Det enda negativa är väl att soussarna näppeligen kan utse någon sämre partiledare, vilket såklart är negativt 2014.

joker560
2012-01-21, 15:14
sverige var inte redo för en så saftig mustasch! Tycker han kunde varit kvar till valet så man fått se resultaten.

specialized 77
2012-01-21, 15:15
carin jämtin.... hon som vill ha muslimska helgdagar... på svenska arbetares bekostnad... sd 2014

Denniss
2012-01-21, 15:24
carin jämtin.... hon som vill ha muslimska helgdagar... på svenska arbetares bekostnad... sd 2014

Mjo om politikerna fortsätter med sin vansinniga politik så kommer Sverigedemokraterna att växa och växa.

stevebc
2012-01-21, 15:27
Läste precis hans senaste Sälen-utspel. Varför dubbelkollar man inte sina uppgifter innan man kommer med sådana utspel. Det är helt otroligt.

-squat-
2012-01-21, 15:35
Efterträdaren blir väl ännu en person, som kokat kaffe i partiet sedan barnsben.

Robbmeister
2012-01-21, 15:38
carin jämtin.... hon som vill ha muslimska helgdagar... på svenska arbetares bekostnad... sd 2014

Haha det verkar som att dom endast låter bottenskrapet bli partiledare.

Leifallan
2012-01-21, 15:39
Var väl oundvikligt. Hoppas Veronica Palm efterträder.

Minimjölk
2012-01-21, 15:41
Det verkar svårt för Soussarna att hitta lämpliga kandidater inom det egna partiet för att klara av en partiledarposition. Att personer som Sahlin, östros och nu senast Juholt sitter så höt upp säger väl det mesta om detta parti som är rejält på dekis.

Jag är extremt glad att Reinfeldt och Borg sköter sin åtaganden såpass mycket mer proffsigt. Jag är sker på att vi sett en rödgrön regering om vi bytt Sahlin/Östros rakt av mot Borg/Reinfeldt allt övrigt oförndrat.

Otur
2012-01-21, 15:46
Jag röstar inte på sossarna vill jag bara säga först. Men kan tycke detta är lite tråkigt. Ja han gjort en hel del fel, men det är han väl knappast ensam om? Visserligen några allvarliga.

Sen har media bedrivit en häxjakt på Håkan sen Oktober(?)

Mycket kan man säga om honom, men en skicklig talare vågar jag påstå att han är.

young_george
2012-01-21, 15:47
Suck, nu kommer väl en ännu större idiot väljas och även Sverige anslutar sig till ESM.

Ignorera den något alarmistiska rubriken men titta på filmen.

myzgAHVBg_s

Imni
2012-01-21, 15:54
Suck, nu kommer väl en ännu större idiot väljas och även Sverige anslutar sig till ESM.

Ignorera den något alarmistiska rubriken men titta på filmen.

myzgAHVBg_s

Såg den filmen för ganska länge sedan, då på engelska. Gillar att den kommer i fler och fler översättningar. Dock är det lönlöst att ha denna typ av filmer för 95 % av befolkningen bryr sig endast om Så Ska Det Låta samt tycker folk är allmänbildade när de löser DN istället för Aftonbladet..

Jens.Andersson
2012-01-21, 15:59
Hoppas på Nalin Pekgul som efterträdare.

specialized 77
2012-01-21, 16:12
Haha det verkar som att dom endast låter bottenskrapet bli partiledare.

tydligen.... tappat förtroendet helt för politiker som säljer ut landet....
fy fn stackars barn som får växa upp i sverige....

En ärans man
2012-01-21, 16:13
Sen har media bedrivit en häxjakt på Håkan sen Oktober(?) Media har mycket riktigt bedrivit en häxjakt av Juholt, ja. Varför kan man fråga sig.

Min gissning är att Juholt inte lättvilligt har sållat sig till de NWO-nyliberala multikulti-HBT-feministerna på samma sätt som resten av dagens partiledare. Han tillhörde mer den gamla skolans socialdemokrati. Därför fick han utstå ett enormt mediadrev som inte alls har stått i proportion till de felaktigheter han har begått.

Kaggsmurfen
2012-01-21, 16:13
Jag röstar inte på sossarna vill jag bara säga först. Men kan tycke detta är lite tråkigt. Ja han gjort en hel del fel, men det är han väl knappast ensam om? Visserligen några allvarliga.

Sen har media bedrivit en häxjakt på Håkan sen Oktober(?)

Mycket kan man säga om honom, men en skicklig talare vågar jag påstå att han är.

Förvisso, men det var Hitler också...

En ärans man
2012-01-21, 16:16
Hoppas på Nalin Pekgul som efterträdare. Som antisocialdemokrat så är det valet självklart.

Hade jag varit socialdemokrat så hade jag velat se Jan Eliasson som partiledare, eller eventuellt Göran Greider, om man vill ha en kul kul flumgubbe som ändå har något innanför pannbenet, eller Veronica Palm om man känner att man behöver mätta de enorma skaror bitterfittfeminister som idag huserar på nordmannamark.

tjabon
2012-01-21, 16:19
Veronica Palm är lite het,
medans Pekgul ser ut som något barnen får mardrömmar av ..:D

Deceiver85
2012-01-21, 16:20
Margot Wallström eller Thomas Bodström är enda chansen...

young_george
2012-01-21, 16:25
Veronica Palm är lite het,
medans Pekgul ser ut som något barnen får mardrömmar av ..:D

Alla som hörde henne i ekots lördagsintervju förra året vet att hon inte förstår sina egna ståndpunkter.

Zorgus
2012-01-21, 16:57
Jag tycker Bosse Ringholm ska få chansen nu.

Frantic
2012-01-21, 16:59
fy fn stackars barn som får växa upp i sverige....

Att få växa upp i Sverige är väl snarare som att vinna på lotto. Det finns väldigt många länder där det är sämre att växa upp.

supercharge
2012-01-21, 17:28
Good riddance.

Det enda negativa är väl att soussarna näppeligen kan utse någon sämre partiledare, vilket såklart är negativt 2014.

Som Hunter S Thompson sa: "When the going get's weird, the weird turns pro." Vilket man naturligtvis kan applicera också på sossarnas val till partiledare. Efter att Mona och Håkan blivit norm, skulle jag inte förvånas det minsta över ett totalt praktfiasko över alla dimensioner.

Jag skulle snarare bli uppriktigt förvånad över som sossarna lyckades skrapa fram en vettig person. Och visst man kan naturligtvis välja en säker person: Östros eller Nuder - men det är lite som att strypa sig själv långsamt, istället för ett spektakulärt fall - resultatet blir detsamma, och att då prata om förnyelse eller någonting nytt signalerar ungefär lika mycket genuin förändringsvilja och förtroende som Bagdad Bob.

Leifallan
2012-01-21, 17:31
Jag röstar inte på sossarna vill jag bara säga först. Men kan tycke detta är lite tråkigt. Ja han gjort en hel del fel, men det är han väl knappast ensam om? Visserligen några allvarliga.

Sen har media bedrivit en häxjakt på Håkan sen Oktober(?)

Mycket kan man säga om honom, men en skicklig talare vågar jag påstå att han är.

Håller med dig helt! Tyvärr har han mer vilja än förmåga dock. Han är bevisligen en retoriker men kan tyvärr inte sätta in sig i sakfrågor.

CoRe_85
2012-01-21, 17:33
Det verkar svårt för Soussarna att hitta lämpliga kandidater inom det egna partiet för att klara av en partiledarposition. Att personer som Sahlin, östros och nu senast Juholt sitter så höt upp säger väl det mesta om detta parti som är rejält på dekis.

Jag är extremt glad att Reinfeldt och Borg sköter sin åtaganden såpass mycket mer proffsigt. Jag är sker på att vi sett en rödgrön regering om vi bytt Sahlin/Östros rakt av mot Borg/Reinfeldt allt övrigt oförndrat.

SAP har målat in sig själva i ett hörn. Rebellerna på landet vägrar se en höger-sosse vid makten, vilket skulle behövas för att vinna storstäderna. Istället blir det någon form kompromisspolitik där den som är längst ned på listan blir partiledare. Juholt var en usel kandidat redan från början, men han var den enda de kunde komma överrens om, antagligen för att ingen visste vem han var.

Leifallan
2012-01-21, 17:38
Såg den filmen för ganska länge sedan, då på engelska. Gillar att den kommer i fler och fler översättningar. Dock är det lönlöst att ha denna typ av filmer för 95 % av befolkningen bryr sig endast om Så Ska Det Låta samt tycker folk är allmänbildade när de löser DN istället för Aftonbladet..

Tyvärr ser väl den bistra verkligheten ut så haha!

tjabon
2012-01-21, 17:41
Att få växa upp i Sverige är väl snarare som att vinna på lotto. Det finns väldigt många länder där det är sämre att växa upp.

Eller skrapa triss.

A_9z1eQXEfk&feature=related

Arf Pingvin
2012-01-21, 18:00
Jag tycker Bosse Ringholm ska få chansen nu.

Haha ja! Det hade varit kul. Han är så torr att han blir rolig :)

hugok
2012-01-21, 18:21
Efter Göran Persson trodde jag inte att nästa skulle bli sämre. Efter Mona Sahlin var jag helt bombsäker på att nästa inte kunde bli sämre, inte en chans. Båda gångerna hade jag fel. Men jag antar att det är tredje gången gilt nu. Denna gången kan det verkligen inte bli en sämre.

specialized 77
2012-01-21, 18:21
Frågan om Jämtin är bättre att ha ?
För vem vill ha eget dagis, tvättinrättning och butler i anslutning till tunnelbanan.

Jo den som inte varit utanför tullarna som Jämtin.
Vi andra lever i verkligheten så att säga

Loke
2012-01-21, 18:27
Hitta skapliga partiledare är säkert inte svårt. Att hitta någon som vill ta över när företrädarens karriär offrades av de andra medlemmarna inom bara ett år kan bli svårare.

Det hade liksom varit en sak om Håkan hade dragit dessa problem över sig själv, eller om det var moderaterna som hittade ett lik i hans garderob. Men nu är ju detta helt uppenbart ett resultat av interna konflikter, och vem vill vara ledare för ett sådant parti?

spoon
2012-01-21, 18:27
Jag vill ha en butler! Butler till alla!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

specialized 77
2012-01-21, 18:33
Jag vill ha en butler! Butler till alla!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

klart alla ska ha butler

Ganymedes
2012-01-21, 18:36
Hurra! Bort med Ljugholt!

proteinsynthesis
2012-01-21, 18:37
Media har mycket riktigt bedrivit en häxjakt av Juholt, ja. Varför kan man fråga sig.

Min gissning är att Juholt inte lättvilligt har sållat sig till de NWO-nyliberala multikulti-HBT-feministerna på samma sätt som resten av dagens partiledare. Han tillhörde mer den gamla skolans socialdemokrati. Därför fick han utstå ett enormt mediadrev som inte alls har stått i proportion till de felaktigheter han har begått.

Jag måste nästan hålla med, han var för oslipad för att kunna vara partiledare. Hoppas vi får se en partiledare som inte är så PK, kan hålla sig till sakfrågor utan en massa floskler.

specialized 77
2012-01-21, 18:44
Jag måste nästan hålla med, han var för oslipad för att kunna vara partiledare. Hoppas vi får se en partiledare som inte är så PK, kan hålla sig till sakfrågor utan en massa floskler.

trött på flosker.... stå för lite sanning är vad svenska folket behöver!

spoon
2012-01-21, 18:47
Jag skulle gärna se en tråkig partiledare som framför deras politik. Skulle vara trevligt om dom gick ut och sa att det här står vi för. Istället för att försöka komma på vad folket vill ha för att sedan anpassa sin politik efter det. Jag önskar att sossarna stod för sin politik och sen kan folk få välja efter det.

Kwon
2012-01-21, 18:47
Good Riddance!

stevebc
2012-01-21, 19:20
SAP har målat in sig själva i ett hörn. Rebellerna på landet vägrar se en höger-sosse vid makten, vilket skulle behövas för att vinna storstäderna. Istället blir det någon form kompromisspolitik där den som är längst ned på listan blir partiledare. Juholt var en usel kandidat redan från början, men han var den enda de kunde komma överrens om, antagligen för att ingen visste vem han var.Hahaha.

Arne Persson
2012-01-21, 19:27
Jag hoppas cirkusen fortsätter och Juholt omg. återinstalleras. Nu kommer svensk politik att bli gråtrist igen.

Landström
2012-01-21, 19:30
Fascinerande att "svenska folket" har svalt all dynga om Juholt. Mediadrevet har stått för ett helt otroligt övertramp av sjumilamått. Vanliga "Svenssons" som visar ett helt obegripligt hat mot den där mannen. Dock säger det mer om "Svensson" än om Juholt.

Å andra sidan har ju Svenne Svensson även röstat fram SD i maktposition så... *slap*

stridis
2012-01-21, 19:33
Jag hoppas cirkusen fortsätter och Juholt omg. återinstalleras. Nu kommer svensk politik att bli gråtrist igen.

Tja, men efter valet 2014 kommer det högst troligt bli hela havet stormar. Åtmonstone ett parti som halkar ur Riksdagen, möjligtvis en ny Sousse som förljuvar(:MrT:) tillvaron och SD kommer bli en stor spelare i ingemansland.

Känns som vi behöver införa direktdemokrati innan dess, annars så kommer vi sitta i knäet på en väldigt knepig regering...

göransson
2012-01-21, 19:42
Själv tycker jag att det är synd att han avgick... Han hjälpte ju trots allt det borgliga blocket med mindre förtroende åt sossarna vilket jag tycker är bra då det är skit politik...

stridis
2012-01-21, 19:43
Fascinerande att "svenska folket" har svalt all dynga om Juholt. Mediadrevet har stått för ett helt otroligt övertramp av sjumilamått. Vanliga "Svenssons" som visar ett helt obegripligt hat mot den där mannen. Dock säger det mer om "Svensson" än om Juholt.

Å andra sidan har ju Svenne Svensson även röstat fram SD i maktposition så... *slap*

1) Nej, ett begripligt hat. Beror inte så mycket på vad han gjort som hur han hanterat situationen efteråt. Alla politiker ljuger men den mannen var för mycket,han sa ungefär vad som föll honom in. Politiker har avgått för småtjafs, han däremot överlevde tillfälligt en mellanstor grej, men han tappade folkets förtroende iom att han slingrade sig. Så han blev såklart punktbevakad och han fortsatte skjuta från höften. Inte ok.

2) Direktdemokrati hämmar tillväxten av missnöjespartier är min fromma uppfattning. Man kan inte få till beslut från ovan och förvänta sig något vidare resultat om det inte är folkligt förankrat. Situationen med stor inströmning och dålig integrering av ekonomiska immigranter är något att lyfta politiskt, lägger man locket på så kommer folket protestera till slut.
Skulle bara bli glad ifall vi inte behövde SD i Riksdagen.:)

thunder
2012-01-22, 01:06
Baylan eller Robinson-Jan-Emanuel röstar jag för som efterträdare.

En ärans man
2012-01-22, 04:46
Mediadrevet har stått för ett helt otroligt övertramp av sjumilamått.

Det kan man säga: http://www.youtube.com/watch?v=wRBkgzNkPqs med citat som exempelvis: "Med ögonbryn från ett dåligt spex man kan nästan tro att hans mor haft sex med en tvättbjörn"

Kommentaren "Oavsett politisk färg var detta bland det mest förnedrande och smaklösa jag sett. En skam för de inblandade och en skam för Svt. Ren och skär personförföljelse under täckmanteln underhållning." säger en hel del.

Ignatius72
2012-01-22, 09:37
Det kan man säga: http://www.youtube.com/watch?v=wRBkgzNkPqs med citat som exempelvis: "Med ögonbryn från ett dåligt spex man kan nästan tro att hans mor haft sex med en tvättbjörn"

Kommentaren "Oavsett politisk färg var detta bland det mest förnedrande och smaklösa jag sett. En skam för de inblandade och en skam för Svt. Ren och skär personförföljelse under täckmanteln underhållning." säger en hel del.

Att härleda mediadrev från ett humorprogram...ok.

Det är förvisso sant att om vi inte haft media alternativt haft S-märkt statsmedia alá nordkorea så hade Juholt suttit kvar. Inget av alternativen är realistiska. Juholt har tvärtom behandlats milt. Trots otaliga klavertramp så har i stort sett varje kommentar slutat med att han trots allt är en god talare. Man har försökt hitta positiva omdömen om en pajas. Sanningen är att han även är en usel talare. Det var talet i Sälen som slutligen fällde honom, att babbla om vad som helst, lova allt till alla och komma med direkta felaktigheter fungerar såklart inte med oberoende medier.

specialized 77
2012-01-22, 09:49
Att få växa upp i Sverige är väl snarare som att vinna på lotto. Det finns väldigt många länder där det är sämre att växa upp.

har du små barn själv? bor du i storstan? dags och vakna nu grabben

2012 landet är en kaos! undrar själv hur skolorna ser ut om 10år...
det är jobbigt för eleverna redan....

:smash:gissa hur det ser ut om 10 år? knappast bättre

Ignatius72
2012-01-22, 09:56
har du små barn själv? bor du i storstan? dags och vakna nu grabben

2012 landet är en kaos! undrar själv hur skolorna ser ut om 10år...
det är jobbigt för eleverna redan....

:smash:gissa hur det ser ut om 10 år? knappast bättre

Menar du alltså att det är sämre i de flesta andra länder? Dags att åka utanför 50 skyltarna?

specialized 77
2012-01-22, 10:07
Menar du alltså att det är sämre i de flesta andra länder? Dags att åka utanför 50 skyltarna?


nu snackar jag om skolorna i sverige... sherlock
sverige blir sämre på allt... skolorna går med vinst... analfabeterna drar ner skol betygen... svenska barn får inte den undervisningen dom skall ha... i göteborg

vakna ur koman!

specialized 77
2012-01-22, 10:15
Menar du alltså att det är sämre i de flesta andra länder? Dags att åka utanför 50 skyltarna?

kanske dags åka förbi angered i göteborg.... lämna lilla hörby i skåne.. köra utanför dina 30 skyltar i hörby på 7-8000 invånare

Robbmeister
2012-01-22, 10:21
nu snackar jag om skolorna i sverige... sherlock
sverige blir sämre på allt... skolorna går med vinst... analfabeterna drar ner skol betygen... svenska barn får inte den undervisningen dom skall ha... i göteborg

vakna ur koman!

Jag går i skolan och jag ser inga som helst problem med undervisningen. Dom flesta som får dåliga betyg har rätt dålig attityd till pluggandet och resultaten blir därefter. Så låga medelbetyg och dålig kunskap beror oftast på eleverna själva.

Sen verkar inte du ha dom allra bästa betygen i svenska... ;)

Krille 87
2012-01-22, 10:24
Jag måste nästan hålla med, han var för oslipad för att kunna vara partiledare. Hoppas vi får se en partiledare som inte är så PK, kan hålla sig till sakfrågor utan en massa floskler.


Bra sagt!

Barstar
2012-01-22, 10:26
nu snackar jag om skolorna i sverige... sherlock
sverige blir sämre på allt... skolorna går med vinst... analfabeterna drar ner skol betygen... svenska barn får inte den undervisningen dom skall ha... i göteborg

vakna ur koman!

Grammatiken och upplägget i det inlägget bevisar att de svenska skolorna varit på dekis länge. Det beror i och för sig på hur länge sedan du gick i skolan. Oavsett vilket så har du väldigt dålig koll på läget i världen om du ser det som en förslust för någon att födas i Sverige.

OnT så tycker jag som många andra att media varit lite väl hårda mot Juholt, han kommer att bli för sossarna vad George Lazenby är för Bond-serien. Jag ser ingen självklar efterträdare och det verkar inte sossarna heller göra, det är ett problem. För att slå Reinfeldt så behöver sossarna enn urkraft som de inte har, en Hareide, Clegg eller Obama för den delen. Det behöver absolut inte vara en man, men de har inga lämpliga kvinnor heller.

martinan
2012-01-22, 10:32
Han tabbade sig, ja. Men han verkar åtminstone inte vara psykopat som Reinfeldt.
Juholt hade varit en trevlig omväxling ifrån Reinfeldt.

thenut
2012-01-22, 10:33
Ska bli intressant att se vad de får fram, kan inte se någon lämplig just nu över huvud taget faktiskt... Även om jag sympatiserar mer åt höger-sidan så tror jag det är viktigt, en stark opposition är bra för Sverige i stort...

spoonchest
2012-01-22, 10:38
Jag går i skolan och jag ser inga som helst problem med undervisningen. Dom flesta som får dåliga betyg har rätt dålig attityd till pluggandet och resultaten blir därefter. Så låga medelbetyg och dålig kunskap beror oftast på eleverna själva.

Sen verkar inte du ha dom allra bästa betygen i svenska... ;)
+1. När jag gick i skolan var det samma snack som det är nu. När det egentligen var helt OK.

Barstar
2012-01-22, 10:44
Han tabbade sig, ja. Men han verkar åtminstone inte vara psykopat som Reinfeldt.
Juholt hade varit en trevlig omväxling ifrån Reinfeldt.

Vilka belägg har du för att Reinfeldt är psykopat?

bollio
2012-01-22, 10:50
Vilka belägg har du för att Reinfeldt är psykopat?

Tycker det är rätt uppenbart också. Väldigt manipulativ man. Vänder kappa efter vinden. Verkar enbart intresserad av makt och sin egen karriär.

Det är inte dåligt att vara en psykopat om man är ledare dock. Bara i vissa lägen.

Barstar
2012-01-22, 10:54
Tycker det är rätt uppenbart också. Väldigt manipulativ man. Vänder kappa efter vinden. Verkar enbart intresserad av makt och sin egen karriär.

Det är inte dåligt att vara en psykopat om man är ledare dock. Bara i vissa lägen.

Den beskrivningen passar verkligen inte in på någon politiker någonstans, någonsin.

Ignatius72
2012-01-22, 11:04
nu snackar jag om skolorna i sverige... sherlock
sverige blir sämre på allt... skolorna går med vinst... analfabeterna drar ner skol betygen... svenska barn får inte den undervisningen dom skall ha... i göteborg

vakna ur koman!

kanske dags åka förbi angered i göteborg.... lämna lilla hörby i skåne.. köra utanför dina 30 skyltar i hörby på 7-8000 invånare

Jag jobbar i Göteborg ungefär en vecka i månaden. Men har den svenska skolan blivit sämre-ja. Kan den bli bättre? Självklart. Blir skolan sämre om den går med vinst? nej. Är skolan bland de sämsta i världen? Nej.

specialized 77
2012-01-22, 11:52
Jag jobbar i Göteborg ungefär en vecka i månaden. Men har den svenska skolan blivit sämre-ja. Kan den bli bättre? Självklart. Blir skolan sämre om den går med vinst? nej. Är skolan bland de sämsta i världen? Nej.

ta en koll hur skolorna fungerar i förorterna... i städerna. det är det jag pratar om inte skolorna ute i skogarna... alla går spikrakt ner i ranking listorna..

svenska elever vägrar gå till skolorna idag... Jag förstår dom..
vägen är lång för svenska elever som ska ta sig till chalmers eller KTH eller var dom vill studera.

allt var lättare förr... lär inte bli lättare för våra barn!

men du verkar vara en trångsynt jävel...denna tråden var om juholt... men om du vill tragga på denna tråden skriv till mig... ska jag svara mvh Richard

Exdiaq
2012-01-22, 11:54
Synd, bättre reklampelare för Alliansen får man leta efter.

Juholt bra talare? Nej, verkligen inte. Seg och rabblar floskler.

specialized 77
2012-01-22, 11:59
alliansen får fn inte heller min röst.......... trött på flosker

KaptenKnäsvag
2012-01-22, 12:03
har du små barn själv? bor du i storstan? dags och vakna nu grabben

2012 landet är en kaos! undrar själv hur skolorna ser ut om 10år...
det är jobbigt för eleverna redan....

:smash:gissa hur det ser ut om 10 år? knappast bättre

Du har helt tappat förankring till verkligheten.

Ignatius72
2012-01-22, 12:05
ta en koll hur skolorna fungerar i förorterna... i städerna. det är det jag pratar om inte skolorna ute i skogarna... alla går spikrakt ner i ranking listorna..

svenska elever vägrar gå till skolorna idag... Jag förstår dom..
vägen är lång för svenska elever som ska ta sig till chalmers eller KTH eller var dom vill studera.

allt var lättare förr... lär inte bli lättare för våra barn!

men du verkar vara en trångsynt jävel...denna tråden var om juholt... men om du vill tragga på denna tråden skriv till mig... ska jag svara mvh Richard

Du verkar ha svårt med svenska språket. Jag håller med dig om allt utom att den svenska skolan skulle vara sämre än det mesta i världen. Det är den inte.

specialized 77
2012-01-22, 12:15
Du verkar ha svårt med svenska språket. Jag håller med dig om allt utom att den svenska skolan skulle vara sämre än det mesta i världen. Det är den inte.

pratar bättre än jag skriver... kanske beror på min skol tid i ghetto skolan i angered blattarna gapa så jävla mkt så vi lärde oss inte svenska ordentligt... och skriva :)

för blattarna var as jobbiga redan då

specialized 77
2012-01-22, 12:16
Du har helt tappat förankring till verkligheten.

jag vet precis hur det är... bozo jag lever tyvärr mitt i helvetet :smash:

Player
2012-01-22, 12:31
pratar bättre än jag skriver... kanske beror på min skol tid i ghetto skolan i angered blattarna gapa så jävla mkt så vi lärde oss inte svenska ordentligt... och skriva :)

för blattarna var as jobbiga redan då

Jag kan inte bli annat än mörkrädd när jag läser sådana inlägg skriven av en vuxen person. Om du nu har barn i skolålder, pracka för fan inte på dem de åsikter du verkar ha kring världen i stort. Det tillför inget annat än ledsamhet till livet.

Lillgrabben
2012-01-22, 12:36
pratar bättre än jag skriver... kanske beror på min skol tid i ghetto skolan i angered blattarna gapa så jävla mkt så vi lärde oss inte svenska ordentligt... och skriva :)

för blattarna var as jobbiga redan då

Det är kanske enklare att skylla sina egna tillkortakommanden på andra än att faktiskt inse sina egna begränsningar & arbeta för att radera dessa?

Jante deluxe?

Ignatius72
2012-01-22, 13:07
Det är kanske enklare att skylla sina egna tillkortakommanden på andra än att faktiskt inse sina egna begränsningar & arbeta för att radera dessa?

Jante deluxe?

Det är skönt att det är andras fel. Kopplingen till Juholt finns också för att anknyta till tråden. Det är medias fel, borgerliga ledarsidors fel, klassförakt mot Julholt. Juholt själv har inga problem.

hurril
2012-01-22, 13:09
Även jag tycker att det är spännande att man angivit Juholts färdighet i talgivande som en fördel. Hur svårt är det att lova allt till alla och grunda propåer på osanningar?

martinan
2012-01-22, 13:11
Vilka belägg har du för att Reinfeldt är psykopat?

Jag utgår ifrån dom beskrivningar jag har läst om hans ledarstil bakom stängda dörrar. Han växlar mellan att vara trevlig till att vara hotfull / aggressiv, beroende på vad som gynnar honom.
Han blir tydligen också aggressiv ifall någon säger emot honom, även för småsaker.

Sen är det ju också att han för en politik som mest gynnar honom själv och hans vänner, men det gör väl alla politiker egentligen.

specialized 77
2012-01-22, 13:18
inget är juholts fel.... i våran konversation... bara trångsynthet!

begt
2012-01-22, 13:19
Typiskt också att han är mycket besviken att behöva avgå (enligt AB vad det nu är värt). Han har inget vidare omdöme helt enkelt.

pragmatist
2012-01-22, 14:00
+1. När jag gick i skolan var det samma snack som det är nu. När det egentligen var helt OK.

Jag gick i skolan på 70- och 80-talet och den var inte bättre då, konstant brist på resurser och 2/3 av lärarna sög. Det fanns massor av förortsskolor där ingen lärde sig något och folk knarkade hej vilt. Möjligen var skolan bättre på 50-talet, men då var ju skolan också en utsållningsmekanism på ett annat sätt, bara 15% tog studenten över huvud taget.

Om det inte vore för att ungarna hellre spelar WoW och hänger på Facebook än pluggar skulle dagens skola med all säkerhet producera samma eller bättre studieresultat än den jag själv gick i.

eternallord
2012-01-22, 15:45
Väldigt synd att han avgår, han och Mona Sahlin har varit utomordentliga partiledare.

begt
2012-01-22, 15:59
Väldigt synd att han avgår, han och Mona Sahlin har varit utomordentliga partiledare.

För Alliansen möjligen.

jokem
2012-01-22, 16:08
På tiden att han avgår, jag tyckte att han var riktigt dålig. Ljugholt kom inte som taget ur luften precis.

eternallord
2012-01-22, 16:26
För Alliansen möjligen.

Ja? Precis.