handdator

Visa fullständig version : Fettdepåer


Roggan76
2012-01-21, 12:05
Nu är det säkert jäkligt olika för alla.
Men generellt för män, var på kroppen lossnar fettet först och sist?

Personligen upplever jag att underarmar, ben/dropmuskeln och över/insida av pattarna tappar fett först på mig.
Små ådror o grejor som poppar fram efter ett tag.

RobinSilver
2012-01-21, 13:52
Själv har jag problem med att fettet kring brösten släpper sent :(

Inge Enveten
2012-01-21, 14:48
Generellt för män är det absolut sista rumpan och baksida lår. Först vore väl armarna tror jag.

Hetz
2012-01-21, 14:53
På mig är det helt tvärtom (måste ha fått väldigt mycket gener från mor ;)). Har knappt något fett på rumpa och baksida lår. Mer på framsida lår och buk

kramfle
2012-01-21, 14:55
På mig så släpper fettet från depåerna på brösten och runt midjan sist. Dem dere genetics. :(

creperiet
2012-01-21, 14:56
Absolut segast för mig är det på utsida överarm vid brachialis/triceps yttre. Någon skadeglad jävel måste haft skitkul när a2-receptorerna fördelades. I kontrast inlagrar sig skiten betydligt mindre gärna vid rectus abdominisområdet.

Griller
2012-01-22, 12:59
På mig, efter ca 8 kg minskning (95 till 88 kg) så har det släppt till större delen på ryggen, jag vet av erfarenhet att det sista som kommer ge med sig är magen och tuttarna :(
menmen 8 down, 12 to go (typ)!

Kent Herbert
2012-01-23, 01:08
först ansiktet sen armarna och rygg, sen rumpan och lår för att nu i slutet naffsa på buken samt mage

willtjam
2012-01-23, 01:32
först ansiktet sen armarna och rygg, sen rumpan och lår för att nu i slutet naffsa på buken samt mage

Samma här.

DGARD
2012-01-23, 08:49
Jag har typ gått ner två kg nu och satan vad jag droppat volym över bröstet.

Sen är det väl armar, ben och faktiskt också en hel del på magen. Tyvärr stoppar minskningen från magen ner drastiskt efter typ 4kg.

Langster
2012-01-23, 09:17
Generellt för män är det absolut sista rumpan och baksida lår. Först vore väl armarna tror jag.

Nej, det är det vanliga för kvinnor. För män är det buk.

För mig är dock det sista ben och rumpa.


Det är därför det är sexpack "alla" killar eftersträvar och smala ben och rumpa "alla" kvinnor eftersträvar. Det är generellt sett det svåraste för respektive kön.

Inge Enveten
2012-01-23, 13:25
Nej, det är det vanliga för kvinnor. För män är det buk.

För mig är dock det sista ben och rumpa.


Det är därför det är sexpack "alla" killar eftersträvar och smala ben och rumpa "alla" kvinnor eftersträvar. Det är generellt sett det svåraste för respektive kön.

Sett utifrån kroppsbyggare, visserligen proffs men ändå, verkar det bland männen som om det alltid är just baksida lår och röven är det sista som blir hårt.

Var märkte du störst skillnad de sista 2-3 kilona du gick ner inför tävlingen?

Bara för att förtydliga - när jag säger "det sista" menar jag från 6-8 % bf till 3-4 %.

Scoffan
2012-01-23, 16:11
Det borde väl ha med manliga respektive kvinnliga hormoner som finns i kroppen, kvinnor lagrar ju generellt sett vid bröst, rumpa, höft medans män ofta får det runt magen.

Inge Enveten
2012-01-23, 17:15
Det borde väl ha med manliga respektive kvinnliga hormoner som finns i kroppen, kvinnor lagrar ju generellt sett vid bröst, rumpa, höft medans män ofta får det runt magen.

Varför skulle det ha med det att göra?

Xtronal
2012-01-23, 18:01
Själv har jag problem med att fettet kring brösten släpper sent :(

samma här *gah!*

KaiJay
2012-01-23, 19:40
Ben, rumpa och slutet av magen precis under naveln för mig iaf.

midwinterholes
2012-01-23, 21:19
Röv, handtag och brösten släpper sist. Vill tro att det beror på höga östronivåer. Jag fick lätt gyno i tidiga tonåren. Jag har inga tecken på låg testosteronnivå, snarare tvärtom. Så kan det vara så att jag fått högt östro pga hög aromatisering av högt testo?

Är jag ute och cyklar?

Thoopias
2012-01-23, 21:40
Först ben,armar,axlar och sist magen och nedre rygg.

Kan se ordentligt lean ut på ben och armar/axlar/bröst ådror å skit men håller mkt runt magområde:Virro

Ansiktet kommer väl därnågonstans imellan inte tänkt på det.

Roggan76
2012-01-23, 22:05
kan det vara så att jag fått högt östro pga hög aromatisering av högt testo?

Är jag ute och cyklar?

beror väl på om du uttalar det som cycklar eller cyyklar.
det senare kan du nog få så av :P

stajv
2012-01-24, 00:41
runt midjan är sista för mig... Under hakan är också lite segt