handdator

Visa fullständig version : 22årig tjejs väg till en mer vältränad kropp


beach
2012-01-20, 19:12
Hej!

Har bestämt mig för att starta upp en tråd för att dels, hålla motivationen uppe, och dels för att jag är nybörjare och har en del funderingar som dyker upp då & då. Hoppas kunna få lite hjälp här :]

Jag har väl alltid varit normalbyggd, men alltid känt att jag skulle trivas mer med mig själv om jag gick ner några kilo och blev mer slimmad. Fick "nog" i somras när jag såg att jag hade gått upp 5 kg. Kände att det var på väg åt fel håll. Jag har alltid haft svårt för att stå emot sötsaker och när det gäller träning så har jag bara tränat någon gång ibland.

Började räkna kalorier i somras och bytte bl.a ut toasten som jag åt till frukost till gröt, omelett o.s.v. I november i år hade jag nått mitt viktmål och gått ner 5 kg (mest p.g.a ändrade matvanor men också för att jag började konditionsträna lite). Nu när jag börjar känna mig mer nöjd med mig själv och har sett att det faktiskt gett resultat, så har jag blivit jättepeppad till att satsa mer på träning! Jag vill se hur vältränad jag kan bli till sommaren. Har sedan 2 veckor tillbaka börjat styrketräna lite smått. Varvar konditionsträning med styrketräning.

Mitt mål är inte att bli stor, utan jag vill bara ha en kropp som är lagom vältränad. Det är första gången jag styrketränar, så det vore kul att se hur min kropp såg ut med lite muskler :) Prio 1 är magen! Konditionstränar för att jag skulle vilja bli av med lite mer på mage och lår.

Just nu är jag så glad för att jag fått ett nytt intresse så jag testar på lite olika. När jag "prövat klart" så är mitt mål att ha ett schema som jag följer (men att jag såklart fortfarande varierar träningen lite) :)

Om mig då..
Ålder: 22
Längd: 163 cm
Vikt: 52 kg

Nuvarande form (bild tagen idag)

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=583&pictureid=2525