handdator

Visa fullständig version : Dags att skoja till schemat!


topic
2012-01-19, 14:27
Har under ett pars år tid kört detta schema:

Måndag: Bröst / Triceps
Tisdag: Ben
Onsdag: Rygg / Biceps
Torsdag: Bröst / Axlar
Fredag: Mage / Vader / Underarmar
Helg: Vila

Detta har väl funkar helt ok för mig. Har haft hyffsat utveckling och har inte kännt mig särskilt trött trots bristen på vila under arbetsveckan. Anledningen till att jag har kört två bröst/vecka är att de helt enkelt legat efter i utvecklingen.

Nu känner jag dock att det börjar bli dags för en omorganisering för att chocka kroppen lite. Några tips på ett bra upplägg? Jag hade tänkt fortsätta på fem pass/vecka, men det måste inte nödvändigtvis vara just dessa fem dagar.

Go crazy!

Mvh Kalle

Spartansk
2012-01-19, 14:29
Zyzz zchema! :hbang:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=163963&highlight=zyzz+schema

topic
2012-01-19, 17:17
Jag vet inte, den där killen verkar lite tveksam :p

deadich
2012-01-19, 17:25
Vill du bli stark? uthållig? stor? ge oss mer info

topic
2012-01-19, 18:31
Just nu hade jag velat bli större.

Spartansk
2012-01-19, 18:39
Jag vet inte, den där killen verkar lite tveksam :p

Verkar hans schema tveksamt också?

topic
2012-01-19, 23:13
Verkar hans schema tveksamt också?
Svårt att säga för min del, men hade ju inte fått jättebra respons bland kommentarerna här iallafall.

Hade varit bra med något som fortfarande innehöll dubbla bröstpass också. Eller det kanske inte är att rekommendera?

Mvh Kalle

Mjölkprotein
2012-01-19, 23:26
Svårt att säga för min del, men hade ju inte fått jättebra respons bland kommentarerna här iallafall.

Hade varit bra med något som fortfarande innehöll dubbla bröstpass också. Eller det kanske inte är att rekommendera?

Mvh Kalle

Det är att rekommendera att köra alla muskelgrupper minst 2ggr i veckan.
Musklerna återhämtar sig ju på runt 48h så varför vänta en vecka tills man tränar muskeln igen?

Vill du ändå hålla på med ditt så kör på zyzz schema.
Kör du bröst 2ggr i veckan och allt annat 1gång så blir det ju så att resten av kroppen hamnar efter tillslut istället för att det ska jämna ut sig om du fortsätter sådär...

Spartansk
2012-01-19, 23:36
Du kan ju köra typ:

Måndag - Bröst, triceps
Tisdag: Rygg
Onsdag: Vila
Torsdag: Ben
Fredag: Bröst, axlar
Lördag och söndag: Vila

topic
2012-01-30, 16:13
Det är att rekommendera att köra alla muskelgrupper minst 2ggr i veckan.
Musklerna återhämtar sig ju på runt 48h så varför vänta en vecka tills man tränar muskeln igen?

Vill du ändå hålla på med ditt så kör på zyzz schema.
Kör du bröst 2ggr i veckan och allt annat 1gång så blir det ju så att resten av kroppen hamnar efter tillslut istället för att det ska jämna ut sig om du fortsätter sådär...Har du något bra schema som är upplagt på 2 gånger per vecka?

topic
2012-01-30, 16:13
Du kan ju köra typ:

Måndag - Bröst, triceps
Tisdag: Rygg
Onsdag: Vila
Torsdag: Ben
Fredag: Bröst, axlar
Lördag och söndag: VilaMage och underarmar? då? :b

Pahwn
2012-01-30, 16:33
Det är ju bara slänga in närsom, mage går ju att köra på väldigt mycket då den återhämtar sig snabbt. Sen är det väl bara lägga på fem minuter på fredagspasset med nån övning för underarmar.