handdator

Visa fullständig version : Malins anteckningar


Malleballe
2012-01-19, 13:53
Kön:Tjej
Ålder:25
Längd:164
Vikt:58
Mål:Se ut som en fitnessmodell.
Måldatum:1 juli 2012

Hej!

Jag har tränat till och från i hela mitt liv, det var solflickorna och ridning som sedan blev lite gym och en del cykling då jag under gymnasiet gick upp rätt rejält i vikt, för att sedan gå ner 18 överflödiga kilon.

Sedan 2008 har träningen legat på is. Jag har lyckats ta mig till gymmet någon gång då och då, men brist på kunskap och motivation har gjort att jag inte fått in det på rutin även om jag saknat att känna mig stark och sund.

Ett armbrott 2010, med bristande sjukgymnastik har gjort min överkropp sned, svag och stel vilket har gjort det ännu svårare att komma igång.
Jag bor för tillfället på Malta och då det är väldigt billigt med personlig tränare i det här landet bestämde jag mig för några månader att gå den vägen, och målet då var att få in det som en naturlig del i vardagen, bli av med överflödigt fett och återfå styrka och rörlighet i överkroppen.

8 veckor har gått sedan dess och förutom att jag sedan strax innan jul varit slarvig och lat, har jag nått mitt mål och från mitt basic helkroppsprogram har jag nu av min PT fått ett 3 split program som jag är galet taggad att köra på för att nå min nya målsättning; Att få en kropp som en fitnessmodell.

För att klara detta vet jag att jag måste ändra hela min livsstil.
Äta annorlunda, men först och främst lära mig hur jag jag ska äta och vad.
Träna dagligen, jag har tänkt mig 3-4 styrkepass i veckan och övriga dagar promenad eller simning eller liknande.
Inte dricka så nedrans mycket öl ( :( )

Och såhär såg jag ut för 3 veckor sedan:
http://desmond.imageshack.us/Himg24/scaled.php?server=24&filename=collageve.png&res=medium (http://desmond.imageshack.us/Himg24/scaled.php?server=24&filename=collageve.png&res=medium)

Hoppas att jag kan lära mig allt jag vill och behöver för att nå dit jag vill på det här forumet, verkar finnas många duktiga och kunniga folk :)