handdator

Visa fullständig version : "The Situation ab workout"


JesperWallén
2012-01-18, 19:18
Tjo! Ska börja med att säga att jag är ganska ny inom styrketräningen.

Fick syn på en magworkout av Mike "The Situation" på tuben, http://www.youtube.com/watch?v=kK1R1rTyqWc , och tänkte höra vad ni tycker? Är den värd att köra några gånger i veckan? Säga vad man vill om karl, men han har ju sinnessjuka abs! Eller bör man köra något annat?

/Jesper

willtjam
2012-01-18, 19:21
Vill du ha fram dina magrutor så får du göra dig av med underhudsfettet.

exnm
2012-01-18, 19:22
Så bra abs har han väl inte?
Tyvärr så slutade jag kolla efter han hade sagt "situation" 200 gånger på 30 sekunder så du får vänta på något mer konstruktivt inlägg angående träningen :P

AdrianP
2012-01-18, 19:26
Amma gonna teach u how to get abs. All you have to do is lose fat.

Rakanichy
2012-01-18, 19:49
Fan vilken discofjolla..

nej, tunga basövningar samt kanske cablecrunches 1 gång i veckan för magMUSKLERNA. För magRUTORNA är det lågt kroppsfett som gäller.

deadich
2012-01-18, 20:03
Tjo! Ska börja med att säga att jag är ganska ny inom styrketräningen.

Fick syn på en magworkout av Mike "The Situation" på tuben, http://www.youtube.com/watch?v=kK1R1rTyqWc , och tänkte höra vad ni tycker? Är den värd att köra några gånger i veckan? Säga vad man vill om karl, men han har ju sinnessjuka abs! Eller bör man köra något annat?

/Jesper

Nej, att bara köra mage är efterblivet.

Vad tycker du om den här grabben http://2.bp.blogspot.com/-Z1Tuyq1LRWU/ToIM-gB74uI/AAAAAAAABTY/2MeT0o3-A7A/s320/Martin+Berkhan+Leangains.JPG

Han kör aldrig magövningar. Basövningar och låg fettprocent står för den kroppen. och som Berkhan säger, spendera inte mer än 5 minuter på magövningar.

8. You spend more than 5 minutes on abs.

If you can't see your abs, you need to unfatten yourself. Simple as that. You can't spot reduce and you'll get plenty of ab work with squats, deadlifts, chin-ups and overhead presses. Let me see someone at 5-6% body fat deadlift 2.5-3 x body weight for reps with with weak abs and underdeveloped abs. It ain't happening.

I'll allow you one set of "abs". Beyond that don't waste your time with crunches, ab machines, hanging leg raises or whatever the hell you're doing. It won't give you shit and it will only suck time and energy from what you should be doing.

http://www.leangains.com/2011/09/fuckarounditis.html

willtjam
2012-01-18, 20:06
Nej, att bara köra mage är efterblivet.

Menar du bara träna mage som enda styrketräning och ingenting annat så håller jag med dig, men om du menar att det är efterblivet att slänga in en magövning på en bendag t.ex. så kan du vara efterbliven.

JesperWallén
2012-01-18, 20:10
Nej, att bara köra mage är efterblivet.

Vad tycker du om den här grabben http://2.bp.blogspot.com/-Z1Tuyq1LRWU/ToIM-gB74uI/AAAAAAAABTY/2MeT0o3-A7A/s320/Martin+Berkhan+Leangains.JPG

Han kör aldrig magövningar. Basövningar och låg fettprocent står för den kroppen.

Hur ska jag träna för att få den kraftfulla fysiken som visas i din avatar?? Samt för att bli lika stark som dig i bänk, mark och böj??

willtjam
2012-01-18, 20:15
Du ska träna bänk, mark och böj.

benacii
2012-01-18, 20:21
han ser inte ens ut att ha abs eller några andra muskler överhuvud taget.

fredrik1
2012-01-18, 20:29
han ser inte ens ut att ha abs eller några andra muskler överhuvud taget.

Han har ju inte magmuskler, men vafan, han verkar ha OK armar.

deadich
2012-01-18, 20:36
Menar du bara träna mage som enda styrketräning och ingenting annat så håller jag med dig, men om du menar att det är efterblivet att slänga in en magövning på en bendag t.ex. så kan du vara efterbliven.

Ne, jag brukar själv slänga in mage på mina benpass, dock så är jag skeptisk till folk som kör ett helt pass på 1,5 timmar med bara massa magövningar varje vecka.

Hur ska jag träna för att få den kraftfulla fysiken som visas i din avatar?? Samt för att bli lika stark som dig i bänk, mark och böj??

Som william säger, bänk mark och böj främst. chins/pull ups är också en rätt basic sak. Det är detta både jag och han baserar vår träning runt. Sen slänger man in några övningar efter eget tycke, fast jag är tveksam på att han kör så mycket annat faktiskt. men det viktigaste av allt är att du kör seriöst, du kör tungt och du lägger upp träningen för att öka. Men i början ska du köra lätta vikter för att få in tekniken och inte skada dig. Man orkar inte så mycket i början ändå innan man vant sig med att få in rätt balans osv.

Du kan följa min journal om du vill, du får du veta hur jag tränar. Har dock bara ett träningspass atm men nästa kommer in imorgon. För övrigt är min fysik rätt värdelös i min avatar, absen är mest där pga min låga fettprocent (hade dock bulkat 3 dagar när bilden togs, hade varit mer deffad innan, dessutom hade jag massa mat i magen när bilden togs). Dessutom upplevs fysiken som bättre i bilden än vad den är pga att bilden är gjord mörkare för att passa bättre som avatar och bilden ihoptryckt.

Här är originalet i större storlek och det är knappast lika imponerande
http://i304.photobucket.com/albums/nn190/deadich/kroppsbilder/januari%202012%203-4%20manader%20efter%20start/IMG_0223.jpg


såg bättre ut förr


Yeah, när man visade magen i videon tänkte jag att det måste vara sämsta tillfället att göra den videon, inte ens i närheten av lika deffad som förut.

Jailbaitwarrior
2012-01-18, 20:36
såg bättre ut förr
http://www.howmuchdotheyweigh.com/wp-content/uploads/2011/04/Mike-The-Situation-Sorrentino.jpg

krubkungen
2012-01-18, 20:38
Han har ju inte magmuskler, men vafan, han verkar ha OK armar.

Synthol, most def most def :D

willtjam
2012-01-18, 20:45
Ne, jag brukar själv slänga in mage på mina benpass, dock så är jag skeptisk till folk som kör ett helt pass på 1,5 timmar med bara massa magövningar varje vecka.

:thumbup:

benacii
2012-01-18, 20:50
Han har ju inte magmuskler, men vafan, han verkar ha OK armar.

men tråden handlade om att han hade så "sjuka abs"

bustz0rz
2012-01-18, 21:13
massa text

:laugh:

deadich
2012-01-18, 21:53
:laugh:

Vad är det för något som du finner så underhållande? Om du har några synpunkter så kan du ju skriva dem för att bidra till diskussionen istället för att stå på sidokanten och garva.

Gabriel174
2012-01-18, 21:55
Vad är det för något som du finner så underhållande? Om du har några synpunkter så kan du ju skriva dem för att bidra till diskussionen istället för att stå på sidokanten och garva.

Du är inte så bra på att förstå sarkasm antar jag? :)

willtjam
2012-01-18, 22:02
Vad i den där smileyn tyder på sarkasm?

Sheogorath
2012-01-18, 22:11
Vad i den där smileyn tyder på sarkasm?

Man förstod att JesperWallén var sarkastisk när han skrev "kraftfulla fysiken på [deadich]:s avatar". Det var kanske inte en supermogen respons men vad som hände därefter var ganska roligt. ;)

willtjam
2012-01-18, 22:15
Man förstod att JesperWallén var sarkastisk när han skrev "kraftfulla fysiken på [deadich]:s avatar". Det var kanske inte en supermogen respons men vad som hände därefter var ganska roligt. ;)

Med tanke på att han är en nybörjare så antog jag att han var seriös, men jag hade väl fel. :D

Silencer
2012-01-18, 22:33
Mike är ingen idiot han säljer bara ett koncept.

Finns ingen anledning att träna som de gör i videon.

För övrigt har mike, även om han har rejält med muskler, något oestetiskt över hela sin torso. Armarna är väl fina men magen ser sär ut.

Nebuchadnezzar
2012-01-18, 22:51
För övrigt har mike, även om han har rejält med muskler, något oestetiskt över hela sin torso. Armarna är väl fina men magen ser sär ut.

Ja, han har förjävla konstiga abs, oavsett hur deffade de är. Aldrig sett nån med samma skumma mage.

deadich
2012-01-18, 22:57
Du är inte så bra på att förstå sarkasm antar jag? :)

Hur vet du att ts var sarkastisk? Med tanke på att han verkar vara nybörjare och länkade den videon som han gjorde så antog jag att han var seriös. Hela länkandet av videon var iaf för mig mer skrattretande än att min fysik på bilden skulle vara imponerande. och jag tycker personligen att mina stats är relativt bra med tanke på min vikt och att jag nyss börjat, har sett flera på 20-30kg mer än mig som har samma stats förutom att de bänkar mer. Det är för mig jävligt humoristiskt när någon som gymmat 5 år och väger 70kg knäböjer lika mycket som mig och tänker börja med bola för att han tror att han nåt sitt genetiska max (https://www.flashback.org/t1763891)


Anywhore, no offense taken. Jag är väldigt öppen och förstående över att jag är liten fortfarande som ni kan se i min journal. Samt i inlägget i tråden så skrev jag faktiskt att den inte alls var imponerande och att jag bara är smal. Men om 3-5 år, då jävlar.

Med tanke på att han är en nybörjare så antog jag att han var seriös, men jag hade väl fel. :D
Yeah, hade någon biffräv sagt det han sagt hade jag såklart förstått sarkasmen, men någon som inte gymmar och undrar om det är värt att köra en dokusåpakändis magpass några gånger i veckan skulle på allvar tycka att min fysik var imponerande var inte konstigt eftersom att jag antog att en sådan person är 14 år gammal och aldrig varit i ett gym.

mommy
2012-01-19, 09:30
Så bra abs har han väl inte?
Tyvärr så slutade jag kolla efter han hade sagt "situation" 200 gånger på 30 sekunder så du får vänta på något mer konstruktivt inlägg angående träningen :P

+1 men jag stängde av ljudet så gick det att titta vidare. :D Tycker det ser ut som vilket corepass som helst - crunches, plankan med olika tillägg.

Finns ingen anledning att träna magen mer än någon annan muskel, sjukt tråkigt att träna ett helt pass mage.

Mackan58
2012-01-19, 11:45
Tjo! Ska börja med att säga att jag är ganska ny inom styrketräningen.

Fick syn på en magworkout av Mike "The Situation" på tuben, http://www.youtube.com/watch?v=kK1R1rTyqWc , och tänkte höra vad ni tycker? Är den värd att köra några gånger i veckan? Säga vad man vill om karl, men han har ju sinnessjuka abs! Eller bör man köra något annat?

/Jesper

Som många redan nämnt: Skit i att träna mage, magmusklerna stimuleras tillräckligt när du kör basövningar. Om du vill ha rutor måste du tappa fett.

z_bumbi
2012-01-19, 12:02
Alla jag känner som är starka i basövningarna kör mage separat i någon form vilket jag har lite svårt att få att gå ihop med att basövningarna i sig skulle räcka. Iofs får jag det inte att gå ihop i övrigt heller för att om man vill ha en större muskel oftast tjänar på att fokusera på den som en del av träningen.

Mackan58
2012-01-19, 12:19
Alla jag känner som är starka i basövningarna kör mage separat i någon form vilket jag har lite svårt att få att gå ihop med att basövningarna i sig skulle räcka. Iofs får jag det inte att gå ihop i övrigt heller för att om man vill ha en större muskel oftast tjänar på att fokusera på den som en del av träningen.

Sant, men om vi sluter oss till att TS är relativt ny inom träningen tror jag att det är gynnsammare att fokusera mer på basövningar än isolationsövningar, oavsett om det är mage eller biceps.

Linjedomarn
2012-01-19, 14:41
Han hade ju inte mycket till ''abs'' att skryta om från första början så varför kollar jag på den här douchen när han gör magövningar till löjlig musik?

Sheogorath
2012-01-19, 14:44
Sant, men om vi sluter oss till att TS är relativt ny inom träningen tror jag att det är gynnsammare att fokusera mer på basövningar än isolationsövningar, oavsett om det är mage eller biceps.

Problemet är att rectus abdominis inte tränas dynamiskt i någon basövning (utom möjligtvis liggande pullovers om man vill skohorna begreppet "basövning" rejält). Dynamisk träning är vad som bygger muskler bäst. Det vore märkligt att särskilja just rectus abdominis som en muskel som inte ska tränas specifikt. Den är ytlig och stor, precis som bröst eller lats eller vad du vill.

willtjam
2012-01-19, 15:05
Problemet är att rectus abdominis inte tränas dynamiskt i någon basövning (utom möjligtvis liggande pullovers om man vill skohorna begreppet "basövning" rejält). Dynamisk träning är vad som bygger muskler bäst. Det vore märkligt att särskilja just rectus abdominis som en muskel som inte ska tränas specifikt. Den är ytlig och stor, precis som bröst eller lats eller vad du vill.

Du som vet allt, hur mycket har det forskats om hur bra statisk träning bygger? Kan man nå någon massa alls via statisk träning?

deadich
2012-01-19, 15:21
Du som vet allt, hur mycket har det forskats om hur bra statisk träning bygger? Kan man nå någon massa alls via statisk träning?

Berkhan har ju faktiskt bara fått sina abs från basövningar via "statisk träning". Enligt honom iaf.

Spartansk
2012-01-19, 15:24
Du som vet allt, hur mycket har det forskats om hur bra statisk träning bygger? Kan man nå någon massa alls via statisk träning?

Nu svarar jag iofs inte på din fråga, men marklyft tränar väl bara korsryggen statiskt, och den bygger ju rätt bra korsrygg.

willtjam
2012-01-19, 15:25
Berkhan har ju faktiskt bara fått sina abs från basövningar via "statisk träning". Enligt honom iaf.

Jo jag vet, men jag tänkte på andra muskeltyper. Mage och vader består väl av muskelfibrer typ-I som svarar bäst på högreps, om jag minns rätt? Och högreps borde väl lika statisk träning? Eller är jag helt ute och cyklar? I'm an idiot.

Nu svarar jag iofs inte på din fråga, men marklyft tränar väl bara korsryggen statiskt, och den bygger ju rätt bra korsrygg.

Vettefan om jag har sett någon med en fet korsrygg. :D

Spartansk
2012-01-19, 15:27
Vettefan om jag har sett någon med en fet korsrygg. :D

Men nån med "limpor" bredvid ryggraden tack vare marklyft har du väl sett? :)

willtjam
2012-01-19, 15:29
Men nån med "limpor" bredvid ryggraden tack vare marklyft har du väl sett? :)

Men det är väl raka ryggmuskeln och inte korsryggen?

Spartansk
2012-01-19, 15:29
Men det är väl raka ryggmuskeln och inte korsryggen?

Nu blev jag lite begreppsförvirrad kände jag... Jag menar i alla fall "nedre rygg".

willtjam
2012-01-19, 15:32
Nu blev jag lite begreppsförvirrad kände jag... Jag menar i alla fall "nedre rygg".

Ja, och nedre rygg och korsrygg är väl fascia thoracolumbalis? Som räcker upp till mitten av ryggen, medan raka ryggmuskeln (erector spinae) går hela vägen längs ryggraden, och det är den som sticker ut när nån har en biffig rygg. Så har jag förstått det hela, men då är jag hemmalärd och troligtvis väldigt felaktig också. :P

fredrik1
2012-01-19, 15:33
Problemet är att rectus abdominis inte tränas dynamiskt i någon basövning (utom möjligtvis liggande pullovers om man vill skohorna begreppet "basövning" rejält). Dynamisk träning är vad som bygger muskler bäst. Det vore märkligt att särskilja just rectus abdominis som en muskel som inte ska tränas specifikt. Den är ytlig och stor, precis som bröst eller lats eller vad du vill.

Det du säger är kanske sant, men jag tror personligen att statiska övningar bygger magmuskler bäst. Pröva köra viktade plankan * 30 sek om du inte tror mig, grymt mycket bättre kontakt än något annat jag prövat.