handdator

Visa fullständig version : Buffalo Wings Guldfågeln


Micke1990
2012-01-18, 18:16
Hej,

Nu stör jag igen med ännu en fråga om kost & näring...*flex*

Precis när jag slet sönder förpackningen för att fylla på förrådet med kycklingfileer märkte jag att jag hade köpt Buffalo Wings! Hur nyttiga är dessa? Är det samma sak eller onyttigare variant av vanlig kyckling? Bör du undvikas eller inte?

vicarious
2012-01-18, 18:19
Det som skiljer är väl att du får med skinn och lite ben också. Mer fett i skinnet.

Ät o va gla!

Greenlight
2012-01-18, 19:09
dom är supergoda :D
ha för mig dom innehåller runt 25g protein och 12g fett per 100g
jag har själv en 2kgspåse i frysen, äter dom oftast ihop med pasta och goda kryddor

Greenlight
2012-01-18, 19:10
Hej,

Nu stör jag igen med ännu en fråga om kost & näring...*flex*

Precis när jag slet sönder förpackningen för att fylla på förrådet med kycklingfileer märkte jag att jag hade köpt Buffalo Wings! Hur nyttiga är dessa? Är det samma sak eller onyttigare variant av vanlig kyckling? Bör du undvikas eller inte?

står innehåll på påsen

Blanca
2012-01-18, 20:03
dom är supergoda :D
ha för mig dom innehåller runt 25g protein och 12g fett per 100g
jag har själv en 2kgspåse i frysen, äter dom oftast ihop med pasta och goda kryddor

När man pratar om protein per 100g i kyckling klubbor/revben osv så bör det väl vara exklusive ben?

vicarious
2012-01-18, 20:44
När man pratar om protein per 100g i kyckling klubbor/revben osv så bör det väl vara exklusive ben?

Stämmer.

Dexterity
2012-01-18, 21:01
Så hur mycket protein kan man tänka sig att 500 g buffalo wings innehåller totalt (på ett ungefär)?

Nebuchadnezzar
2012-01-18, 21:25
Har en låda wings från Guldfågeln i frysen, ligger på 24g protein per 100g. Så 120 gram på 500g vingar.


Hade glömt bort lådan. Vill minnas att vingarna var kryddigare än jag förväntade mig... blir nog till att testa ikväll igen.

vicarious
2012-01-18, 21:56
Har en låda wings från Guldfågeln i frysen, ligger på 24g protein per 100g. Så 120 gram på 500g vingar.


Hade glömt bort lådan. Vill minnas att vingarna var kryddigare än jag förväntade mig... blir nog till att testa ikväll igen.

Nej, det där stämmer inte. Näringsvärdet är per 100g ätbar del. Jag hoppas du inte äter benen :D

Jag vet inte hur mycket av vikten på buffalo wings som är ben men det blir ju mindre än 120g protein, så mycket vet vi.

Nebuchadnezzar
2012-01-18, 22:22
Nej, det där stämmer inte. Näringsvärdet är per 100g ätbar del. Jag hoppas du inte äter benen :D

Klart jag gör... räknas inte benen som ätbara?


Läste inte så noga ovanför, trodde han frågade efter näringsvärdet som sådant. Klart det inte är så proteintätt att det är 24% protein med benen inräknade :D Däremot tycker jag det är lite drygt med sånt där och att de borde ange näringsvärdet för allting sammantaget dessutom, typ som många livsmedel i konservburk har avrunnen vikt angiven. Så slipper man krångla själv.

Dexterity
2012-01-18, 22:54
Nej, det där stämmer inte. Näringsvärdet är per 100g ätbar del. Jag hoppas du inte äter benen :D

Jag vet inte hur mycket av vikten på buffalo wings som är ben men det blir ju mindre än 120g protein, så mycket vet vi.

Nu är jag medveten om att du inte är skaparen av Buffalo Wings kycklingvingar men skulle du kunna uppskatta/ge en kvalificerad gissning hur mycket protein 500 g innehåller? Själv antar jag, nu när jag vet att det rör sig om exkl. ben, kanske en 70 g protein? Låter det rimligt?

Vad jobbigt att de inte skriver ned hur mycket protein per 100 g benfri kyckling skiten innehåller.

Nebuchadnezzar
2012-01-18, 23:21
Om jag dunkar några vingar lite senare kan jag väga benen efteråt om du vill.

EDIT: Nehe, de hade visst hunnit bli gamla... sorry! :D

vicarious
2012-01-19, 09:37
Vad jobbigt att de inte skriver ned hur mycket protein per 100 g benfri kyckling skiten innehåller.

Det är ju exakt det dom gör. Näringsvärdet gäller per 100g benfri kyckling.

Ta en vinge, väg. Ät så mycket kött det går, väg benet. Kolla skillnaden.