handdator

Visa fullständig version : Nytt kosttillskott


mara1
2012-01-18, 16:18
Tjenare

Jag är en kille på 18 år som har gymmat i cirka ett år nu. Jag har kört med whey 80 enda sen jag började. Men nu hade jag tänkt att inhandla ett nytt vassleprotein samt aminosyror (BCAA).

Jag har kollat runt lite efter vassleprotein på gymgrosisten och gymvarohuset. Har fått fram två helt okej protein (verkar det som) och dom är:

Whey gold standard som finns på gymgrosisten

och

Whey FX som finns på gymvarohuset

OBS: Kunde inte länka några länkar, dom blir bara censurerade? någon som vet hur man fixar det?*gah!*

Som ni ser är det en stor prisskillnad på de här två tillskotten och jag har väldigt svårt att välja. Standard gold whey från gymgrosisten har fått väldigt bra kritik för smaken, men jag har inte sett så mycket kritik för effekten. Whey fx från varuhuset har fått hyfsad med kritik på både smaken och effekten och är väldigt billig.

Jag undrar också om ni har några personliga uppfattningar om de här tillskotten? och vilket som ger mest effekt, smaken bryr jag mig faktiskt inte om.

Sen undrar jag också om ni kan ge ett exempel på ett bra BCAA tillskott. Samt om ni har något annat tips på vassleprotein så är det bara att skriva det, skulle verkligen uppskattas!

MVH mara

Proxy
2012-01-18, 16:21
"Effekten" är samma på båda. Att nojja över märke på proteinpulver är som att nojja över märke på t.ex. kycklingfilé. Skillnaden är helt enkelt hur det smakar. Personligen så tycker jag att whey fx smakar väldigt bra, och är väldigt snäll mot plånboken.

Tjulu
2012-01-18, 16:24
"Effekten" är samma på båda. Att nojja över märke på proteinpulver är som att nojja över märke på t.ex. kycklingfilé. Skillnaden är helt enkelt hur det smakar. Personligen så tycker jag att whey fx smakar väldigt bra, och är väldigt snäll mot plånboken.

Fast egentligen är inte det där riktigt sant, om jag inte helt missminner mig så gjorde de en undersökning på gymgrossistens varor(kan ha varit uppdrag granskning) och det visade sig att många av deras varor var fake. Inte de stora kunderna som StarNutrition men de lite mindre märkena.

mysglenn
2012-01-18, 16:24
denna tråd är bra för dig:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=177937

sedan håller jag med, med vassleprotein gäller det att hitta något som passar en i smaken och plånboken. Som med nästan all mat så "smakar det så kostar det". Några undantag finns ju dock som tex ovannämnda FX

vad gäller effekt så finns det inget som motiverar ett kg-pris på ca 300kr hos de dyrare pulvren jämte de billigare för ca 150kr/kg. OM det nu är en skillnad så är den skillnanden knappast värd detta.

Proxy
2012-01-18, 16:27
Fast egentligen är inte det där riktigt sant, om jag inte helt missminner mig så gjorde de en undersökning på gymgrossistens varor(kan ha varit uppdrag granskning) och det visade sig att många av deras varor var fake. Inte de stora kunderna som StarNutrition men de lite mindre märkena.

Det var nog den undersökningen där dom hittade "massa olagliga substanser" eller vad det nu var, och folk lipade.
I övrigt, vadå "fake"? Fruktansvärt luddig beskrivning.

Nej du, i proteinpulver så är det protein, och protein som protein. Du behöver ha ett labb om du ska mäta eventuella "skillnader" mellan märken, skillnader som inte ens kommer att ha någon egentlig relevans.

Ingen idé att nojja över märke och sort så länge man inte är laktosintolerant.

mara1
2012-01-18, 16:28
Okej tack så mycket för alla svar! blir till att köra på whey FX. Har ni något förslag på BCAA som fungerar bra?

mysglenn
2012-01-18, 16:31
Okej tack så mycket för alla svar! blir till att köra på whey FX. Har ni något förslag på BCAA som fungerar bra?

varför måste du ens ha BCAA, fattar inte? sjukt hypad sak, lägg ner är mitt råd. Läs tråden jag länkade till.

farsan baloo
2012-01-18, 19:15
Okej tack så mycket för alla svar! blir till att köra på whey FX. Har ni något förslag på BCAA som fungerar bra?

AminoCore från Allmax smakar helt underbart *cupid*