handdator

Visa fullständig version : Vikt minskning!


mikael99
2012-01-18, 12:35
tjenare alla goda glada runda & smala starka å svaga!
jag tänkte berätta lite om min " egna berättelse " så att säga. ja låt oss börja

jag var 14 år . vägde 115-116 . skolan gick inge bra, å allt runt om var kaos det å. sen träffade jag min underbara flickvän. och livet styrdes upp. nu har jag sen 4 månader tillbaka gått på gym och tränat. ( vart tillsammans med henne i 15 månader ) och jag tänkte söka lite tips här om viktminskning å vad ni tycker. jag är i dagens läge 16 år gammal. 183 cm (ca vet inte exakt).. väger väll mellan 95-100 det varierar lite. senast jag kollade mitt midje mått var för 1 månad sen. då låg det på ca 113 cm. nu när jag kollade helt spontant i morse i brist på annat så såg jag att det visade 106-107 ? är det möjligt? på en månad? jag vart iallafall riktigt lycklig å kännde att detta ska jag tamefan hålla i ! jag vill ner till en vikt på ca 80-85 kilo? vill kunna ta min egna vikt i bänkpress så att säga. min träning just nu ser ut att ca 4-5 dagar i veckan på gym endast styrka. men jag har vänt det lite. å funderar på om det inte är bättre att jag kör endast kondition å mång-reps på lätt vikt? för att gå ner i vikt å få kvar musklerna? eller kan jag köra både och? tänkte gå någon promenad i veckan och köra 2-3 pass med crosstrainer 15 minuter å rodd 15 minuter varje pass å avsluta med lite styrka ! spelar dessuotom lite innebandy på skoj då och då å ishockey :) . ANG detta med bantnings piller. så har jag 2 burkar " RIPPED FUEL 5x " som gett mig bra svar (tror jag? ätit det den sista månaden å tappat mkt på midjemåttet? jag har även CLARINOl (inte ens provat det.) min fråga är. kan man äta både clarinol och ripped fuel? s
har ni några tips på hur jag ska göra? ska jag äta mindre. äta mer? vad borde jag äta? en vanlig dag för mig ser ut såhär " frukost 2 skogaholms limpor en halv liter mjölk + ripp fuel . lunch det som finns i skolan å ett glas mjölk. äter ganska mkt. middag makaroner å köttbullar . typ så ! och är whey 80 bra i samband med vikt nedgång? tacksam för svar ! mvh en glad pojke på väg mot lättare vikt!

willtjam
2012-01-18, 12:52
En guide - http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Bantningspiller (fettförbrännare) är bortkastade pengar. Dom ger otroligt lite effekt, om ens någon.

speedy83
2012-01-18, 13:28
ett tips för att minska kalorier är ju att dricka vatten istället för mjölk. Känns tråkigt i början men man vänjer sig väldigt snabbt! sen funderar jag på frukosten, äter du två limpor eller två mackor??

Ska man göra det ganska lätt för sig kan man byta ut potatis, pasta mot grönskaker så minskar också kalorierna ganska snabbt :) sen som sagt byt ut all dricka mot vatten.

mikael99
2012-01-18, 13:47
jo jag har faktiskt börjat druckit vatten nu istället en hel del ! :) jag äter 2 mackor :) . funderar på om havregryns gröt är bättre? smakar skit men det gör mig inget. okej. så typ köttbullar bara eller med tex wok? är bättre en pasta? :)

LordJN
2012-01-18, 15:33
Soim sagt. Vatten istället för mjölk är ju en bra början om man har svårt med vikten o dricker en massa mjölk.

1L mjölk = ~500kcal går man då ner till ett glas om dagen (2dl) o dricker resten vatten så minskar man sitt kcal intag med 400kcal o så kostar det ju kroppen lite energi att transportera vattnet genom kroppen (tror det är 70kcal/liter, inte säker) vilket blir ca 450kcal totalt på ett enkelt sätt o man sparar pengar, drick mjölken i skolan så slipper mamma o pappas bärarmar o plånbok bli så påfrestade ;)

Sen angående bantningspiller: Oftast liten om ens märkbar effekt, Finns ju de som är bättre än andra osv. Skippa dom o köp Koffeintabletter istället om något. Kostar ca 1kr/tablett o det finns forskning/studier på att det verkligen fungerar (inte bara flashiga ettiketer som säger det). Två burkar Ripped Fuel räcker i 40 dagar o kostar ca 300kr. En burk med koffeintabletter å 200mg kostar kring 100kr o räcker till 100 (etthundra) träningspass. Kör 4 pass i veckan o det blir 200kr om året istället för över 2500 som fettförbrännarna kostar :S

Vassleprotein, whey 80 som i ditt o alla nyas fall (finns andra bra/billiga märken/internetbutiker, suck) är bra men inget mirakelpulver. Det hjälper dig att få i det det protein du behöver per dag om du inte redan får det genom kosten. För en vanlig person räcker det med en skopa efter träningen.

deadich
2012-01-18, 16:47
Minska kaloriintaget bara, det är vad som krävs för att gå ned i vikt. Vill du behålla musklerna så se till att få i dig minst 2 gram protein per kg kroppsvikt. jag tycker personligen att löpning och intensiva gympass för att gå ned i vikt är rätt överskattat. Sure det hjälper(MEN du får absolut inte bli hungrig av passet så att du äter mer än vanligt) men att dra ned på kalorierna är ett så sjukt mycket lättare sätt att gå ned i vikt utan att behöva slita järnet. Dessutom som jag sa så förstörs hela grejen om man ändå blir hungrig av passet.

frong
2012-01-18, 16:52
Minska kaloriintaget samtidigt som du får i dig bra med protein, allt som behövs.

KexK
2012-01-18, 16:55
Kör INTE många reps på låg vikt om du vill behålla musklerna! Gymma på som vanligt, lägg in något konditionspass så långt från gympassen som vanligt, käka mindre kolhydrater, ät mycket protein. Kom ihåg vilodagar!

Tobias5511
2012-01-18, 17:38
Får be om ursäkt, men jag kan inte läsa vad du har skrivit.

mikael99
2012-03-21, 01:42
idag är mitt midjemått 94cm! keep on rockin buddys!

Pengu
2012-03-21, 07:32
Tack för din update. Jag satt precis och funderade på hur ditt midjemått var. Keep on rockin!

Jontehejh
2012-03-21, 08:34
idag är mitt midjemått 94cm! keep on rockin buddys!

Grymt bra jobbat! Fortsätt så :)

Rova
2012-03-21, 10:30
Härligt! Kul att det går bra för dig!
Hur går det med allt de andra? Hur har du kört med kost, träning och cardio?

stromming
2012-03-21, 12:02
Kör INTE många reps på låg vikt om du vill behålla musklerna! Gymma på som vanligt, lägg in något konditionspass så långt från gympassen som vanligt, käka mindre kolhydrater, ät mycket protein. Kom ihåg vilodagar!

... Varför inte? Detta är bästa sättet att bygga muskler på bulk, varför skulle det inte vara bästa sättet att bevara dem på deff?

mikael99
2012-03-22, 00:31
pengu : tack själv ! :D

jontehejh: tack för peppningen :D

rova : tack tack :D träningen går bara bra! kosten har jag kört väldigt vanlig. ett tag åt jag väldig mycket havregrynsgröt bara. vilket funkade bra. träning kör jag 2-4 gånger i veckan gym då. och försöker ut å springa med min ur usla kondition då och då. men endast blivit av två gånger än så länge. dock har jag vart ute å powerwalkat en hel del :)