handdator

Visa fullständig version : Hur förhåller du dig till DMAA?


willtjam
2012-01-17, 19:16
Det är många diskussioner, så jag är nyfiken på hur fördelningen ser ut på forumet. Hoppas alternativen räcker!

Rakanichy
2012-01-17, 19:18
Som jag förhåller mig till liknande gråzonspreparat, använder ej.

vicarious
2012-01-17, 19:27
Använder det inte men valde alternativ 1. Vill man använda det så får man väl göra det, men då får man även räkna med eventuella konsekvenser.

stridis
2012-01-17, 19:36
Jag är lätt tveksam till att använda såpass hedonistiska preparat i samband med min träning. Har för närvarande inga intentioner att pseudoknarka det i festliga sammanhang heller.

cyclist_90
2012-01-17, 20:28
Eventuella konsekvenser? Roidrage eller?

willtjam
2012-01-17, 21:12
Såvitt jag vet så vet dom inte av effekter av långtidsbruk ännu.

yooii
2012-01-17, 21:34
Jag har inga större betänkligheter gällande om det är lagligt eller ej och jag brukar det själv ibland(i en färdigblandad PWO).

Däremot så är jag lite skeptisk till att bruka det i kapselform.

dannemannen
2012-01-17, 21:38
Valt att köra PWO utan DMAA, blir så stissig efter träningen vilket jag inte känner med PWO utan det.

stridis
2012-01-17, 21:40
Jag har inga större betänkligheter gällande om det är lagligt eller ej och jag brukar det själv ibland(i en färdigblandad PWO).

Däremot så är jag lite skeptisk till att bruka det i kapselform.

Är pulver bättre? Nä men du får faktiskt förklara dig lite vad du menar.

Onigiri
2012-01-17, 21:55
Jag gillar det. herr jack är en solklar favorit pwo som sticker ur från mängden. Använder inga pwos längre men skulle jag börja igen så är valet självklart.

daloatf
2012-01-17, 22:04
Använder det kanske var 4-5:e pass :)

Fishtank
2012-01-17, 22:07
Kör ingen pwo men tror jag inte vill pröva dmaa faktiskt.
Känns småfuskigt
Koffein duger.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

yooii
2012-01-18, 00:26
Är pulver bättre? Nä men du får faktiskt förklara dig lite vad du menar.
Absolut.
Jag känner att färdiga PWOs där DMAA är endast en komponent bland flera, typ Jack3d eller dylikt än kapslar med endast DMAA.

Hoppas du förstår vad jag menar.

willtjam
2012-01-18, 00:50
Men 1 g DMAA i Jack3d är ju lika mycket som 1 g rent DMAA?

frong
2012-01-18, 01:45
Men 1 g DMAA i Jack3d är ju lika mycket som 1 g rent DMAA?

+1
Förstår inte vad han pratar om :- |

Fishtank
2012-01-18, 07:57
Men 1 g DMAA i Jack3d är ju lika mycket som 1 g rent DMAA?

Antar han pratar om att man kan inta högre koncentrationer lättare på det viset.

yooii
2012-01-18, 09:07
Men 1 g DMAA i Jack3d är ju lika mycket som 1 g rent DMAA?
Ja, det stämmer. Mig veterligen har jag inte hävdat motsatsen?
Sen är väl inte 20 mg DMAA samma mängd som 50 mg DMAA? Upplys mig gärna, du verkar ha bra koll på viktenheter.

vicarious
2012-01-18, 10:26
Kör ingen pwo men tror jag inte vill pröva dmaa faktiskt.
Känns småfuskigt
Koffein duger.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Fuskigt? Hur då? Inte direkt så man blir stark som hulken av DMAA. Det är väl mer en rus/stim-aktig känsla, inte prestationshöjande som man upplever.

Men 1 g DMAA i Jack3d är ju lika mycket som 1 g rent DMAA?

Kan ju vara skillnad på renheten. Kanske är utblandat på något vis.

as0k
2012-01-18, 10:31
Fuskigt? Hur då? Inte direkt så man blir stark som hulken av DMAA. Det är väl mer en rus/stim-aktig känsla, inte prestationshöjande som man upplever.


Kanske är individuellt, men för mig har det ganska stor prestationshöjande effekt. Då menar jag rent DMAA alltså. Jack3d/Berzerk var inget vidare boost för mig.

willtjam
2012-01-18, 11:39
Ja, det stämmer. Mig veterligen har jag inte hävdat motsatsen?
Sen är väl inte 20 mg DMAA samma mängd som 50 mg DMAA? Upplys mig gärna, du verkar ha bra koll på viktenheter.

Jag menade bara att det är ju samma skit du intar, oavsett om det är utblandat eller ej. Visst kan det säkert ha andra effekter som PWO, men det är ju samma mängd på en ingrediens.

Fishtank
2012-01-18, 11:42
Fuskigt? Hur då? Inte direkt så man blir stark som hulken av DMAA. Det är väl mer en rus/stim-aktig känsla, inte prestationshöjande som man upplever.



Okej inte fuskigt då men känner mig bara ovan vid PWO då jag inte kört det på månader och allt PWO känns egentligen fel just nu.
Sen föredrar jag att inte ta gråzonspreparat även om jag inte ser ner på folk som gör det.

yooii
2012-01-18, 11:45
Jag menade bara att det är ju samma skit du intar, oavsett om det är utblandat eller ej. Visst kan det säkert ha andra effekter som PWO, men det är ju samma mängd på en ingrediens.
Ja, men jag intar ca 20 mg DMAA(en skopa) de gångerna jag brukar det. En kapsel brukar ligga på runt 50-60 mg DMAA så det är inte samma mängd.

Detta är förvisso hårklyverier men det är min på det syn hela. Främst för att Jack3d passar bättre till träning än vad rent DMAA gör enligt mig.

Sniggel
2012-01-18, 11:47
Förhåller mig tveksam.

Prestationshöjande tycker jag inte det är. Tycker mest det är ett sätt att bli glad/trevlig/social samt att det är hungerdämpande. Koffein verkar vara bättre för prestationen och där har man lite mer koll på eventuella bieffekter.

Pernam
2012-01-18, 12:57
Pfft... Pulver, piller och skit... PWO är inget jag är intresserad av, DMAA eller inte.

deadich
2012-01-18, 15:22
Eventuella konsekvenser? Roidrage eller?

Ne men hjärt-och kärlproblem. För att inte tala om depression och liknande. Jag själv är för bruket om man vill det men man får förstå att det är en stimulerande drog som man kan använda rekreationellt i högre doser, inte som proteinpulver eller liknande.

Absolut.
Jag känner att färdiga PWOs där DMAA är endast en komponent bland flera, typ Jack3d eller dylikt än kapslar med endast DMAA.

Hoppas du förstår vad jag menar.

För att det är en fin ettiket och ett töntigt brandname? *screwy*

Kanske är individuellt, men för mig har det ganska stor prestationshöjande effekt. Då menar jag rent DMAA alltså. Jack3d/Berzerk var inget vidare boost för mig.

Antar att det han menar är att det endast han en psykiskt effekt, det gör dig inte starkare eller gör att du bygger muskler fortare. Ingen som helst anabol effekt har det.

yooii
2012-01-18, 15:43
För att det är en fin ettiket och ett töntigt brandname? *screwy*
Nej.

jaaaaag
2012-01-18, 15:45
Gillar det och tycker att det funkar fint.

Stefflo
2012-01-18, 17:31
Använt PWOs med DMAA tidigare men fick rejäla sömnproblem, oavsett tid på dygnet som jag tog PWOn. - Därav tar jag inte det längre.
Sen hur jag förhåller mig till ämnet som sådant: Det är en stimulant, precis som koffein är en stimulant = Så länge man inte överkonsumerar
för att få extrema rus av den så är den inte mer än en enkel stimulant.
Används av den som vill, men ha i beaktning att det går prat om att den ska narkotika klassas, då den används som "partydrog" i
vissa länder, så håll er uppdaterade så ni inte råkar ut för otrevligheter.

Lite dubbelmoral av mig egentligen som är emot droger på alla sätt och vis men ändå kan tycka denna är okej? Svar: Ja, men anser också
bara att den är okej i lagom doser och så länge det inte är illegalt.

För den som vill läsa dopingjourens svar angående detta preparat, go ahead:
"Vad är geranium?" (http://www.dopingjouren.nu/sv/Faq/9412/4/geranium/)

Sheogorath
2012-01-18, 17:49
Använt PWOs med DMAA tidigare men fick rejäla sömnproblem, oavsett tid på dygnet som jag tog PWOn. - Därav tar jag inte det längre.
Sen hur jag förhåller mig till ämnet som sådant: Det är en stimulant, precis som koffein är en stimulant = Så länge man inte överkonsumerar
för att få extrema rus av den så är den inte mer än en enkel stimulant.
Används av den som vill, men ha i beaktning att det går prat om att den ska narkotika klassas, då den används som "partydrog" i
vissa länder, så håll er uppdaterade så ni inte råkar ut för otrevligheter.

Lite dubbelmoral av mig egentligen som är emot droger på alla sätt och vis men ändå kan tycka denna är okej? Svar: Ja, men anser också
bara att den är okej i lagom doser och så länge det inte är illegalt.

För den som vill läsa dopingjourens svar angående detta preparat, go ahead:
"Vad är geranium?" (http://www.dopingjouren.nu/sv/Faq/9412/4/geranium/)

Ja, det är dubbelmoral för jag antar att du inte tycker att en "lagom dos" amfetamin är okej att träna på?

Jag använder inte DMAA för min egen skull men har å andra sidan inga synpunkter på om andra, utanför tävlingssammanhang, prestationsboostar med droger oavsett deras aktuella legala status. Jag har dragit gränsen vid koffein när det kommer till stimulantia på träning, andra drar sin gräns senare. Men visst, om man tycker att moral ska baseras på juridik är det väl sin sak, men då kan jag ha ett och annat att tycka om hjärnverksamheten som ligger bakom den åsikten.

Stefflo
2012-01-18, 17:54
Ja, det är dubbelmoral för jag antar att du inte tycker att en "lagom dos" amfetamin är okej att träna på?

Jag använder inte DMAA för min egen skull men har å andra sidan inga synpunkter på om andra, utanför tävlingssammanhang, prestationsboostar med droger oavsett deras aktuella legala status. Jag har dragit gränsen vid koffein när det kommer till stimulantia på träning, andra drar sin gräns senare. Men visst, om man tycker att moral ska baseras på juridik är det väl sin sak, men då kan jag ha ett och annat att tycka om hjärnverksamheten som ligger bakom den åsikten.

Sa ju att det var dubbelmoral.. Inte ute efter att göra tråden till en moralpredikan. - So let's leave it at that.

Sheogorath
2012-01-18, 17:58
Sa ju att det var dubbelmoral.. Inte ute efter att göra tråden till en moralpredikan. - So let's leave it at that.

Fair enough! :thumbup:

edasvangen
2012-01-18, 18:16
Köpte någon produkt som hade koffein, dmaa och kanske något annat smått förra året, första gången jag testade det mådde jag skitbra hela eftermiddagen, men utöver kvällen blev humöret sämre än det någonsin hade varit...

Samma sak blev det dom andra gångerna jag använde produkten, ger ett trevligt litet "rus" i ett par timmar sen kommer det hemska humöret, kände mig nästan deprimerad!

DMAA är alltså inget för mig, håller mig långt borta från det nu då bieffekterna kan bli riktigt otrevliga, var allvarligt talat inte långt från självmordstankar dom dagarna och då är jag en glad person som har det bra i livet annars.

Albin Eriksson
2012-01-18, 19:15
Det är lagligt så skiter i vilket, dock använder jag det inte längre då jag är lite tveksam till om det är något vidare för musklerna.

StNicholaus
2012-01-18, 19:15
Köpte någon produkt som hade koffein, dmaa och kanske något annat smått förra året, första gången jag testade det mådde jag skitbra hela eftermiddagen, men utöver kvällen blev humöret sämre än det någonsin hade varit...

Samma sak blev det dom andra gångerna jag använde produkten, ger ett trevligt litet "rus" i ett par timmar sen kommer det hemska humöret, kände mig nästan deprimerad!

DMAA är alltså inget för mig, håller mig långt borta från det nu då bieffekterna kan bli riktigt otrevliga, var allvarligt talat inte långt från självmordstankar dom dagarna och då är jag en glad person som har det bra i livet annars.

Självmordstankar för att du "nästan kände dig deprimerad"? Låter inge vidare.

Vilka doser rörde det sig om?

Fordon
2012-01-18, 19:35
Ja, det är dubbelmoral för jag antar att du inte tycker att en "lagom dos" amfetamin är okej att träna på?

Jag använder inte DMAA för min egen skull men har å andra sidan inga synpunkter på om andra, utanför tävlingssammanhang, prestationsboostar med droger oavsett deras aktuella legala status. Jag har dragit gränsen vid koffein när det kommer till stimulantia på träning, andra drar sin gräns senare. Men visst, om man tycker att moral ska baseras på juridik är det väl sin sak, men då kan jag ha ett och annat att tycka om hjärnverksamheten som ligger bakom den åsikten.

Det är väl för fan inte dubbelmoral då det ena är lagligt, vilket det andra inte är. Då kan vi dra liknelsen att koffein var dopingklassat innan.. 2005(?) och att du sitter i samma båt som alla andra torskar. Det var ju förbjudet.

Kischen
2012-01-18, 19:59
Jag använder en pwo med dmaa i och jag är ledsen att BS nya version av jackedxx är starkare.. upplever att det är mer dmaa i och jag gillade den gamla formulan mer. För stimmad är negativt och kan ju inte göra dosen hur liten som helst för att övriga komponenter inte ska bli försumbara .

Kischen
2012-01-18, 20:01
För övrigt är jag inte en sådan som är så dum att jag hela tiden ökar dosen bara för att jag inte flyger fram varje pass. 6 gram av den nya räcker.

Sheogorath
2012-01-18, 21:09
Det är väl för fan inte dubbelmoral då det ena är lagligt, vilket det andra inte är. Då kan vi dra liknelsen att koffein var dopingklassat innan.. 2005(?) och att du sitter i samma båt som alla andra torskar. Det var ju förbjudet.

Det tycker jag visst att det är, eftersom juridik ska baseras på moral och inte tvärt om. Jag ser ingen moralisk skillnad mellan att droga sig med centralstimulantia A eller centralstimulantia B, däremot kan där finns en juridisk skillnad som kan vara mer eller mindre välgrundad.

Fordon
2012-01-18, 21:33
Det tycker jag visst att det är, eftersom juridik ska baseras på moral och inte tvärt om. Jag ser ingen moralisk skillnad mellan att droga sig med centralstimulantia A eller centralstimulantia B, däremot kan där finns en juridisk skillnad som kan vara mer eller mindre välgrundad.

Aja, vi ser det från olika sätt och låter det vara så :thumbup: Kola/Koffein, same same /run

edasvangen
2012-01-18, 23:23
Självmordstankar för att du "nästan kände dig deprimerad"? Låter inge vidare.

Vilka doser rörde det sig om?

Okej, riktigt så illa var det kanske inte men har aldrig varit så deppig som jag var dom gångerna, jag var allmänt nedstämd under den perioden och det blev sämre så jag kollade upp det och det visade sig att jag hade någon segdragen inflammation/infektion som påverkade tillverkningen av T3/T4 i sköldkörteln, eller något sånt.. trött och deppig gjorde det mig i alla fall.

Det bidrog garanterat till det överdrivet deppiga humöret, allt är bra nu och allt har varit bra sen jag fick mediciner som fick bort skiten för nästan ett år sen nu.

Om jag testade produkten nu skulle jag säkert inte bli deppig men varför ta chansen? *jorgen*

Värdelös grammatik och extremt trött men du förstår förhoppningsvis vad jag menade.. gonatt!:sleep:

young_george
2012-01-18, 23:56
Köpte någon produkt som hade koffein, dmaa och kanske något annat smått förra året, första gången jag testade det mådde jag skitbra hela eftermiddagen, men utöver kvällen blev humöret sämre än det någonsin hade varit...

Samma sak blev det dom andra gångerna jag använde produkten, ger ett trevligt litet "rus" i ett par timmar sen kommer det hemska humöret, kände mig nästan deprimerad!

DMAA är alltså inget för mig, håller mig långt borta från det nu då bieffekterna kan bli riktigt otrevliga, var allvarligt talat inte långt från självmordstankar dom dagarna och då är jag en glad person som har det bra i livet annars.


Om jag testade produkten nu skulle jag säkert inte bli deppig men varför ta chansen? *jorgen*


Nog kan det mycket väl bli så att du blir deppig även om du skulle använda det nu. Man får inget gratis av kroppen, så om du artifciellt skaffar dig mer lycka/energi i nuet så kommer du få betala igen det i framtiden.

Detta är allmängiltigt och kommer ske oavsett vilken stimulant du brukar. Från koffein till exctasy.

L-Sami
2012-01-19, 00:53
Jag har aldrig provat, visste inte ens att det var laglig med DMAA med tanke på alla som har åkt dit på det. Det är ju visst olagligt bara på tävling.

Kischen
2012-01-19, 08:09
Det är ju visst olagligt bara på tävling.

Nej det är inte olagligt alls. Dopingklassat vid tävling.

Jorgen
2012-01-19, 08:22
Nej, använder inte och har aldrig använt något med DMAA.
Gillar inte det.

exevision
2012-01-19, 10:22
Förhåller mig tveksam.

Prestationshöjande tycker jag inte det är. Tycker mest det är ett sätt att bli glad/trevlig/social samt att det är hungerdämpande. Koffein verkar vara bättre för prestationen och där har man lite mer koll på eventuella bieffekter.

då jag är lite tveksam till om det är något vidare för musklerna.

Instämmer i båda.

Mart|n
2012-01-19, 13:20
Nej, använder inte och har aldrig använt något med DMAA.
Gillar inte det.

Samma här. Jag förutsätter att kanelgifflar inte räknas som dat dere PWO.

StNicholaus
2012-01-19, 15:56
Det tycker jag visst att det är, eftersom juridik ska baseras på moral och inte tvärt om. Jag ser ingen moralisk skillnad mellan att droga sig med centralstimulantia A eller centralstimulantia B, däremot kan där finns en juridisk skillnad som kan vara mer eller mindre välgrundad.

För det första, juridik och moral är två vitt skilda saker. Juridiken är skild från moralen. En möjlig koppling dem emellan kan diskuteras i all evinnerlighet.

För det andra, om är av den uppfattningen att centralstimulantia A - moraliskt sett - är detsamma som centralstimulantia B så borde väl även centralstimulantia C (nikotin eller koffein, t.ex.) falla in under samma beteckning. Med en sådan logik är alltså jag i egenskap av flitig kaffedrickare och - dessvärre även - rökare fullt lika omoralisk i mitt handlande som den som väljer att snorta kokain?

Okej, riktigt så illa var det kanske inte men har aldrig varit så deppig som jag var dom gångerna, jag var allmänt nedstämd under den perioden och det blev sämre så jag kollade upp det och det visade sig att jag hade någon segdragen inflammation/infektion som påverkade tillverkningen av T3/T4 i sköldkörteln, eller något sånt.. trött och deppig gjorde det mig i alla fall.

Det bidrog garanterat till det överdrivet deppiga humöret, allt är bra nu och allt har varit bra sen jag fick mediciner som fick bort skiten för nästan ett år sen nu.

Om jag testade produkten nu skulle jag säkert inte bli deppig men varför ta chansen? *jorgen*

Värdelös grammatik och extremt trött men du förstår förhoppningsvis vad jag menade.. gonatt!:sleep:

Jag förstår vad du menar :)

Silveta
2012-01-19, 15:58
Varför finns inte albatross och hårdrock med för?? Inget alternativ stämmer särskilt bra in på mig.

Sheogorath
2012-01-19, 18:54
För det andra, om är av den uppfattningen att centralstimulantia A - moraliskt sett - är detsamma som centralstimulantia B så borde väl även centralstimulantia C (nikotin eller koffein, t.ex.) falla in under samma beteckning. Med en sådan logik är alltså jag i egenskap av flitig kaffedrickare och - dessvärre även - rökare fullt lika omoralisk i mitt handlande som den som väljer att snorta kokain?


Mitt "A" och "B" var redan tänkt som exempelvis koffein mot kokain så det finns inget mer att säga. Jag har inga moraliska synpunkter på bruk av rusmedel. Som sagt: jag drar min gräns för stimulantia vid träning vid koffein, andra drar gränsen senare, vid tyngre stimulantia. För mig är det pragmatiska orsaker till detta, inte moraliska betänkligheter.

StNicholaus
2012-01-19, 19:45
Mitt "A" och "B" var redan tänkt som exempelvis koffein mot kokain så det finns inget mer att säga. Jag har inga moraliska synpunkter på bruk av rusmedel. Som sagt: jag drar min gräns för stimulantia vid träning vid koffein, andra drar gränsen senare, vid tyngre stimulantia. För mig är det pragmatiska orsaker till detta, inte moraliska betänkligheter.

Då tror jag att vi förstår varandra.