handdator

Visa fullständig version : Översättning franska/danska -> engelska


PowPow
2012-01-17, 13:31
Någon som har full koll på sin franska och sin engelska och orkar kolla så det inte är några grodor i översättningen i dessa utklipp från en film?

Dels själva översättningen men såklart även det engelska språket i den översatta texten. Det behöver ju inte vara ordagrant, men bara så vi har förstått innebörden och översatt den på ett OK sätt.

Filmen är här:
http://vimeo.com/35161584
Lösenord för att se den är: translate

Bortse från att den är lite osammanhängande. Har bara snabbt klippt ut scener som har översättning i sig..

PowPow
2012-01-17, 18:20
Bump! Hjälp hade uppskattats!

Kwon
2012-01-17, 18:25
Du som filmat Pow? Jättefint gjort.

mdmazing
2012-01-17, 18:30
Inget fel på danska/engelska iaf.

Fugly
2012-01-17, 18:33
Tycker det ser bra ut.

Gustaven
2012-01-17, 18:36
Franskan tycker jag stämmer bra! Som vanligt när det gäller översättningar måste man ju tolka lite och inte bara översätta ordagrant och även om allt inte är precis som jag skulle sagt det har du lyckats pricka rätt på andemeningen med allt som sägs (enl mig som inte på långa vägar är något proffs)

PowPow
2012-01-17, 18:46
Tack för inputen!

Inga fel i den engelska meningsbyggnaden heller? Man tror man är en fena på engelska, tills man sitter där och försöka komma fram till i vilken ordning ordfanskapen ska komma i :D

Japp, Kwon, jag och 2 till som filmat. Tackar!

Gustaven
2012-01-17, 18:59
Jag hade kanske sagt översatt "pas pour toi?" något annorlunda än don't you agree. (1:21)

Engelska meningsuppbyggnaden ser jag inget fel med men där finns det nog lite fler som är riktigt duktiga eller rentav jobbar med att översätta här på kolo.(än vad det kanske finns användare som är duktiga på franska)