handdator

Visa fullständig version : Rehband ryggskydd/ryggvärmare


mysglenn
2012-01-17, 10:39
Tjo!

Någon som har erfarenheter angående Rehband Sport ryggskydd/värmare att dela? (behöver inte vara av märket Rehband)

Det finns en del modeller, jag har ju knäskydd/värmare av typen "Sport" från Rehband. Vilken borde jag satsa på? Pengar is not an issue.

Det är väl "sport" eller "stabil" som verkar mest intressant, frågan är ju om kombinationen stabil + styrkelyftsbälte blir kaka på kaka... (se nedan)

Vilka problem/smärtor löser/lindrar dem?

Jag får kopiöst med "pump" i nedre delen av korsryggen vid intensivt markande, böjande och joggande - kan detta ryggskydd vara något för mig?

Kör knappt med styrkelyftsbälte nowadays, bara på de allra tyngsta seten (vill bygga upp en naturlig bålstyrka) - men tanken är att jag skall börja kombinera styrkelyftsbälte och denna ryggvärmare.

Mys och Kramar
/ Glenn

mysglenn
2012-01-17, 12:45
bumpar

måste väl finnas folk som kan svara på detta med, eller är Kolo bara ett forum för "hjälp mig med mitt schema"?

Upp till bevis!

Fredriiik
2012-01-17, 13:18
Jag har använt rehbands vanliga ryggskydd.
Det värmer gott och efter en sex timmars användning är man nästan svettig av det. Jag använde det bara när jag haft lite småskavanker i ryggen efter böjen. Typ stel och ont i vissa positioner och jag upplevde att det hjälpte mig iaf :)
Men ur styrkelyftararperspektiv så har jag tyvärr inte mycket att komma med,

ge dem en dag eller två att svara, alla hänger inte här non-stop ;)

mysglenn
2012-01-17, 13:24
Jag har använt rehbands vanliga ryggskydd.
Det värmer gott och efter en sex timmars användning är man nästan svettig av det. Jag använde det bara när jag haft lite småskavanker i ryggen efter böjen. Typ stel och ont i vissa positioner och jag upplevde att det hjälpte mig iaf :)
Men ur styrkelyftararperspektiv så har jag tyvärr inte mycket att komma med,

ge dem en dag eller två att svara, alla hänger inte här non-stop ;)

okej tack för ditt svar jag välkomnar allt :)

med "vanlig" menar du "sport" då eller?

vet men eftersom det skapas 100 "hjälp mig med mitt schema" trådar varje dag så måste man nästan bumpa :)

Fredriiik
2012-01-17, 13:41
aa det måste vara sport, den som säljs i vanliga sportbutiker och inte har något mer stöd än neopren-materialet. Blå utsida å orange insida typ.

IronBug
2012-01-17, 15:56
Körde ryggskyddet i något år. Slutade då jag upplevde att jag fick mer jobbig pump i ryggen av den än när jag körde utan.

krubkungen
2012-01-17, 16:01
Körde ryggskyddet i något år. Slutade då jag upplevde att jag fick mer jobbig pump i ryggen av den än när jag körde utan.

Mer pump?

Ska införskaffas :D

IronBug
2012-01-17, 18:29
Mer pump?

Ska införskaffas :D

Mer jobbig pump.

mysglenn
2012-01-18, 12:16
Körde ryggskyddet i något år. Slutade då jag upplevde att jag fick mer jobbig pump i ryggen av den än när jag körde utan.

okej, fy fan :/