handdator

Visa fullständig version : Hannibals träningsjournal!


JoHannibal
2012-01-17, 08:31
Vikt: 59-61kg
Längd: 160cm
Ålder: 26år
Kön: Kvinna
Form: Hyfsad, tar träningen till en ny nivå (från 2ggr vecka till 4-6ggr vecka)
Mål: Få mer definerade muskler, speciellt mage!
Övrigt: Ligger just nu i deff med ett kaloriunderskott på ca 3500-4000kcal per vecka. Är rätt nöjd med muskelmassan, behöver dock förlora kroppsfett!

Träningsschema:

Månd: Ben,säte
Tisd: Mage,rygg(länd),bål
Onsd: Kondition
Tors: Armar,axlar, övre rygg
Fred: Vila
Lörd: Kondition
Sönd: Vila (eller lättare kondition)

Bilder kommer!

Tips och frågor välkomnas!

Nils.R
2012-01-17, 08:32
Fel forumsdel, PM'a en mod så flyttar dom den nog åt dig.
Eller om de ser den innan dess och flyttar den själva :D

Nitrometan
2012-01-17, 08:32
Flyttade den till träningsjournalerna.

Mantus
2012-01-17, 08:34
Vikt: 59-61kg
Längd: 160cm
Ålder: 26år
Kön: Kvinna
Form: Hyfsad, tar träningen till en ny nivå (från 2ggr vecka till 4-6ggr vecka)
Mål: Få mer definerade muskler, speciellt mage!
Övrigt: Ligger just nu i deff med ett kaloriunderskott på ca 3500-4000kcal per vecka. Är rätt nöjd med muskelmassan, behöver dock förlora kroppsfett!

Träningsschema:

Månd: Ben,säte
Tisd: Mage,rygg(länd),bål
Onsd: Kondition
Tors: Armar,axlar, övre rygg
Fred: Vila
Lörd: Kondition
Sönd: Vila (eller lättare kondition)

Bilder kommer!

Tips och frågor välkomnas!

Lycka till med journalstarten!

Tyvärr hamnade den i fel forumdel så be någon moderator flytta den till "träningsjournaler".;)

Rygg dagen efter ben låter tungt. Tränar du mycket basövningar på ben- och ryggdagarna?
I sådana fall kan en vilodag emellan dem vara att rekommendera

JoHannibal
2012-01-17, 08:41
Flyttade den till träningsjournalerna.

Åh tack! Jag är ny här :em:

JoHannibal
2012-01-17, 08:58
Lycka till med journalstarten!

Tyvärr hamnade den i fel forumdel så be någon moderator flytta den till "träningsjournaler".;)

Rygg dagen efter ben låter tungt. Tränar du mycket basövningar på ben- och ryggdagarna?
I sådana fall kan en vilodag emellan dem vara att rekommendera

Jag har delat upp ryggen i 2 olika pass, ländryggen tränar jag mest statiskt och bröstryggen med vikter. Jag har inte upplevt något problem i ryggen ännu men det var ett bra tips! Jag tänkte börja köra marklyft också, är det kanske bättre att köra det på torsdagar då tillsammans med bröstryggen?

Benpasset består av en del sätesövningar, utfall med hantlar och en hel del benböj! Det är ju rätt påfrestande på ländryggen så jag kanske får planera om mina ryggpass! Tack!

JoHannibal
2012-01-17, 11:23
Här kommer lite färska bilder för att få en uppfattning av kroppsfett/fördelning. Låg på ca: 22% för några år sedan, antar att det är runt samma nu.
Jag tycker om allt förutom mage, där måste det trimmas ordentligt!

JoHannibal
2012-01-18, 19:44
Måndag: Ben (68kg smithmaskin)
Tisdag: Mage, ländrygg
Onsdag: Badminton 1h 15min
Torsdag: Armar,axlar, bröstrygg
Fredag: Vila ??
Lördag: Konditionspass
Söndag: Vila

Känner av ländryggen efter badminton idag! Skall nog ta åt mig av tipsen jag fått och flytta rygg till torsdagar! :(
Måste våga kliva ur smithmaskinen och köra fristående böj men är rädd för att tippa! haha :em:

JoHannibal
2012-01-23, 13:35
Ingen större skillnad i början på v.3.
Varit förkyld 4 dagar och inte kunnat träna *cry*
Har ändå hållt ett kaloriunderskott de dagarna.

JoHannibal
2012-01-23, 13:44
V.1 och V.3

stockinger
2012-01-23, 14:52
Finfin form! :thumbup:
Badminton tar ju riktigt bra på vaderna ;)

JoHannibal
2012-01-23, 15:34
Finfin form! :thumbup:
Badminton tar ju riktigt bra på vaderna ;)

Tack, den börjar bli fin iallafall :)
Japp badminton började som en kul grej efter jobbet men är jättebra komplement till styrketräningen tycker jag!

JoHannibal
2012-01-24, 08:00
Målbilden...

yeahgrr
2012-01-26, 13:07
bra utgångsmaterial och bra mål... :thumbup:

bara att köra...

JoHannibal
2012-01-26, 13:22
bra utgångsmaterial och bra mål... :thumbup:

bara att köra...

Tack! :)

Skall lägga ut lite mer bilder i helgen (slutet av deffevecka 3).

Jag hoppas min våg kommer på posten idag så jag kan se viktskillnad!

Träning denna vecka:
Måndag - Rygg (bröstrygg,lats mm) ,axlar, armar
Tisdag - Ben, säte
Onsdag - Badminton 1h 15min
Torsdag - Mage och bål
Fredag - Vila??
Lördag - Zumba 1h 10min
Söndag - Vila??

yeahgrr
2012-01-26, 13:25
Jag hoppas min våg kommer på posten idag så jag kan se viktskillnad!



men lägg inte för stort fokus på vikten...ha den bara som en fingervisning... gå hellre på det du ser i spegeln och/eller på mått om du mäter dig...

JoHannibal
2012-01-26, 18:46
Vikten visar +1kg!! *cry*

.....vägde mig dock efter att ha ätit middag (2 fajitas)...
skall göra ett nytt försök imorgon på morgonen!

yeahgrr
2012-01-26, 18:53
Vikten visar +1kg!! *cry*

.....vägde mig dock efter att ha ätit middag (2 fajitas)...
skall göra ett nytt försök imorgon på morgonen!

muskler väger mer än fett.....

försök att väga dig vid liknande tillfällen, t.ex direkt på morgonen, efter träningen eller nåt...så kan du se mönster iaf ... den enda nyttan med vägning...

JoHannibal
2012-01-26, 19:02
muskler väger mer än fett.....

försök att väga dig vid liknande tillfällen, t.ex direkt på morgonen, efter träningen eller nåt...så kan du se mönster iaf ... den enda nyttan med vägning...

Jag tycker ändå att ett kaloriunderskott 2½ vecka borde visa en liten viktnedgång? Trots styrketräning?

Skall föra viktjournal och väga på morgonen, Dock är säkert 1-2kg vätska borta vilket borde väga en del?

Det känns som att muskler väger mer än fett, är en myt :(

JoHannibal
2012-01-27, 07:22
Vägde mig imorse och vågen visade 61kg :( det har jag vägt de senaste veckorna. Jag mätte fettprocent för skojs skull (vet att inte de vågarna är pålitliga) och det visade sig att jag har fetma! hahaha! :laugh:

32% kroppsfett och 37% muskler enligt denna våg, över 30% var tydligen fetma!

Dock ser jag i min kaloriuträkning att jag kommer att uppnå ett underskott på över 7000kcal först i slutet av denna vecka! Så jag borde alltså inte ha gått ner 1 kg ännu! There is hope! Och jag tar igen armar/axlar-passet jag missade förra veckan idag istället för total vila. :D

JoHannibal
2012-01-27, 13:19
Fnissigt idag på gymet!

JoHannibal
2012-01-29, 15:08
Äntligen visar vågen 1kg mindre (eller tom 1,5kg mindre).
Efter 3v deff med förkylning första veckan så ser det ut att vara 1kg fett mindre :)

Skall fira det med 1h 15min Zumbapass i eftermiddag!!

yeahgrr
2012-01-29, 23:39
Fnissigt idag på gymet!

ser bra ut det där.... bara att köra på... axlarna ser fina ut tycker jag

MtotheM
2012-01-29, 23:50
muskler väger mer än fett.....

försök att väga dig vid liknande tillfällen, t.ex direkt på morgonen, efter träningen eller nåt...så kan du se mönster iaf ... den enda nyttan med vägning...

Skillnaden på vikten mellan muskler och fett är i princip försumbar, har för mig att densiteten är typ 0.9 för fett och 1.1 för muskler (eller något sånt).

JoHannibal
2012-01-30, 17:17
Tack! Fettet verkar försvinna på axlarna först, sedan rygg,ben och sist mage och höfter!

Det är svårt att tro att Amazon väger 52-53 eller 58-63kr offseason (hon är 166cm)
Om "muskler väger mer än fett" tycker jag. Fitnesstjejer väger mindre än soff-tjejer :)

http://doitonmyown.files.wordpress.com/2012/01/amazon.jpg?w=495&h=743

JoHannibal
2012-02-07, 13:22
Vågen visar 60,1, i början på deffvecka 5!! Skall ner under 60 denna vecka, det är målet :)

Igår: Mage 50min
Idag: Ben 50min
Imorgon: Badminton 60min

Böjde 68kg idag 3set x 5reps idag!!

JoHannibal
2012-02-14, 18:22
Vecka 6:

Det går trögt nu.... :( förkyld 2ggr på 6 veckor vilket inträffar på 1 år annars!
Blev dock bara 2 vilodagar förra veckan ändå!
Vågen står stilla på 60.0 - 60.5, vägrar ner till 59.9!!

Men men det är 6 veckor deff kvar....minst.....

NordKD
2012-02-15, 16:30
Fan vilka härliga Axlar/traps du har tjejen :)
Hoppas förkylningen släpper snart!

JoHannibal
2012-02-20, 08:30
Ligger fortfarande på strax över 60kg, men denna vecka är det 59 som gäller!!!

Idag skall jag få en lektion i knäböj av min kära bror som tävlar i tyngdlyftning ;)
Skall bli spännande att besöka atletklubben!
Bilder kommer!!

JoHannibal
2012-02-20, 20:12
1,5h böj och mark idag, coachad av storebror!

Böj 60kg 5 rep
Mark 60kg 3 rep

Första gången :)

NordKD
2012-02-20, 23:03
1,5h böj och mark idag, coachad av storebror!

Böj 60kg 5 rep
Mark 60kg 3 rep

Första gången :)

Bra jobbat tjejen! *flex*

JoHannibal
2012-02-21, 07:15
Tack :)

Johanna - Jag har inte vågat köra så mkt i mark ännu, brukar köra på 25-30kg för att inte få ont i ryggen om jag lyfter fel...

Bror - Ok, då börjar vi 5 reps på 50 sen lastar vi på 60

NordKD
2012-02-21, 09:22
Helt rätt tänkt.
Hur kändes det då ?
Hur mycket tror du att du maxar just nu ?

JoHannibal
2012-02-21, 13:57
Helt rätt tänkt.
Hur kändes det då ?
Hur mycket tror du att du maxar just nu ?

Det kändes bra faktiskt, böj var ju läskigt som jag alltid tyckt :em:
Fick kramp i vänster axel för att jag höll så hårt i stången.
Inget ont alls i knät dock vilket inte har hänt på 1 år så jag antar att jag stog mycket bättre med instruktioner än tidigare.

I böj är det nog ett tag kvar innan jag kan lasta på mer, behöver öva upp balansen och rädslan för att tappa stången. Men i mark kan det nog bli 70-75kg nästa gång och kanske mer gången efter det ;)

NordKD
2012-02-21, 17:12
Det kändes bra faktiskt, böj var ju läskigt som jag alltid tyckt :em:
Fick kramp i vänster axel för att jag höll så hårt i stången.
Inget ont alls i knät dock vilket inte har hänt på 1 år så jag antar att jag stog mycket bättre med instruktioner än tidigare.

I böj är det nog ett tag kvar innan jag kan lasta på mer, behöver öva upp balansen och rädslan för att tappa stången. Men i mark kan det nog bli 70-75kg nästa gång och kanske mer gången efter det ;)

Med tanke på att din bror är tyngdlyftare lär väl han ha en del bra tips.
Annars är det bara att nöta på, lättare vikter och köra knäböj ofta så ska du se att det kommer ;) Det går ju även att köra lite med balansplattor samt göra knäböj på ett ben då balansen verkligen kopplas in.

Låter fint, 100 kg innan sommaren fixar du lätt ;)

JoHannibal
2012-02-21, 19:56
Med tanke på att din bror är tyngdlyftare lär väl han ha en del bra tips.
Annars är det bara att nöta på, lättare vikter och köra knäböj ofta så ska du se att det kommer ;) Det går ju även att köra lite med balansplattor samt göra knäböj på ett ben då balansen verkligen kopplas in.

Låter fint, 100 kg innan sommaren fixar du lätt ;)

Ja det känns tryggt att ha honom som passar bakom om jag får för mig att vingla till. Jag har tränat yoga förut och har bra balans (utan vikter eller med lättare vikter) jag är dock ovan att ha min egen vikt (eller mer) på axlarna :)
Tyngdlyftning/styrkelyft handlar mycket mer om teknik än vad man kan tro, det ser ju ut att vara rätt enkla övningar när man kollar på.

Hehe 100kg till sommaren, får se om jag får till tekniken tills dess :)

NordKD
2012-02-21, 23:38
Ja det känns tryggt att ha honom som passar bakom om jag får för mig att vingla till. Jag har tränat yoga förut och har bra balans (utan vikter eller med lättare vikter) jag är dock ovan att ha min egen vikt (eller mer) på axlarna :)
Tyngdlyftning/styrkelyft handlar mycket mer om teknik än vad man kan tro, det ser ju ut att vara rätt enkla övningar när man kollar på.

Hehe 100kg till sommaren, får se om jag får till tekniken tills dess :)

Visst gör det, det. Jag krånglade ordentligt med både Marklyft, knäböj, samt skivstångsrodd i början minns ja, så absolut.
Men då är det bara nöta på då och gå sakta uppåt så kommer tekniken/balansen allt eftersom:)

Det tror jag nog du hunnit hitta ;)

JoHannibal
2012-02-22, 07:37
Visst gör det, det. Jag krånglade ordentligt med både Marklyft, knäböj, samt skivstångsrodd i början minns ja, så absolut.
Men då är det bara nöta på då och gå sakta uppåt så kommer tekniken/balansen allt eftersom:)

Det tror jag nog du hunnit hitta ;)

Tack för bra pepp! :)
Bror säger att de finns de som tävlar (och har tävlat länge) som krånglar och har problem, men de går in och lyfter ändå.

Allt är ju svårt innan det är lätt!

JoHannibal
2012-02-22, 07:43
Nytt träningsupplägg from deffvecka 7:

Månd: Böj och mark med bror 1,5h
Tisd: Armar,axlar,rygg (ej länd) 50min
Onsd: Badminton 60-90min eller vila
Tors: Mage, ländrygg 50min
Fred: Cirkelträning (kondition) eller vila (om ej vila på ons)
Lörd: Vila eller promenad/lättare jogging eller Zumba
Sönd: Vila eller promenad/lättare jogging eller Zumba (om ej vila på lörd)

Vila 2ggr/veckan, ons + lör eller fre + sön

NordKD
2012-02-22, 22:31
Tack för bra pepp! :)
Bror säger att de finns de som tävlar (och har tävlat länge) som krånglar och har problem, men de går in och lyfter ändå.

Allt är ju svårt innan det är lätt!

Alla behöver vi pepp :)
Kanske handlar lite om smidighet där också ? ;)
Så sant så ;)

JoHannibal
2012-02-23, 07:48
Dagsfärsk bild i profil. Vågen visar 60.0 exakt idag, imorgon får den allt visa 59,9 eller 59,8 tack!

Ser ut som en blek gris på bild 1 :)

JoHannibal
2012-02-23, 07:59
Alla behöver vi pepp :)
Kanske handlar lite om smidighet där också ? ;)
Så sant så ;)

Jag tycker att jag själv är smidig, men är ovan att handskas med tunga vikter :) Det är väl svårt att behärska båda antar jag.

Jag deffar nu, tänkte deffa 12 veckor (inne på v.7) eller tills jag gått ner från 62 till ca 56-57kg. Får satsa på styrkeökning efter det ;)

Pernam
2012-02-23, 08:21
Tja, förutom den där svarta rutan mitt i alltihop på V.7, så ser det allt bra ut! :naughty:
Bra jobbat, stor skillnad mellan V.1 och V.7. :thumbup:

NordKD
2012-02-23, 11:08
Jag tycker att jag själv är smidig, men är ovan att handskas med tunga vikter :) Det är väl svårt att behärska båda antar jag.

Jag deffar nu, tänkte deffa 12 veckor (inne på v.7) eller tills jag gått ner från 62 till ca 56-57kg. Får satsa på styrkeökning efter det ;)

Jag menade inte att du var osmidig ;)
Tänkte mer på de stora tyngdlyftarna som din bror sa hade problem med teknik osv :)

Lycka te med deffen.
Styrketräna under tiden så du inte förlorar din muskelmassa.
Jag ligger också i deff även om det inte går så bra för mig nu, slavar för mycket med maten. Men blir att köpa en våg som mäter i gram med så jag kan börja få ordentlig koll :)

NordKD
2012-02-23, 11:55
Dagsfärsk bild i profil. Vågen visar 60.0 exakt idag, imorgon får den allt visa 59,9 eller 59,8 tack!

Ser ut som en blek gris på bild 1 :)

Visst har det hänt grejer. Ser bra ut!

Silveta
2012-02-23, 11:58
Tja, förutom den där svarta rutan mitt i alltihop på V.7, så ser det allt bra ut! :naughty:
Bra jobbat, stor skillnad mellan V.1 och V.7. :thumbup:

+1

för övrigt är det som natt och dag. 7 väl spenderade veckor ser det ut som.

JoHannibal
2012-02-23, 13:17
Jag menade inte att du var osmidig ;)
Tänkte mer på de stora tyngdlyftarna som din bror sa hade problem med teknik osv :)

Lycka te med deffen.
Styrketräna under tiden så du inte förlorar din muskelmassa.
Jag ligger också i deff även om det inte går så bra för mig nu, slavar för mycket med maten. Men blir att köpa en våg som mäter i gram med så jag kan börja få ordentlig koll :)

Japp, deffade förra året med konditionsträning och det funkade inte alls lika bra, eller resultatet blev inte lika bra. Nu ser man ju muskler man aldrig sett förut :)

Köksvåg är superbra, jag har alltid trott att det är omständigt att räkna kalorier så exakt. Men nu väger jag bara min mat innan det hamnar på tallriken och lastar på dubbela till mannen ;) så kan vi äta samma mat till middag/lunch.

JoHannibal
2012-02-23, 13:19
Tack! :) så skönt att få feedback så man vet att man inte inbillar sig.

Siktar mot synliga magmuskler till beach 2012.
Efter det är det dags att bygga ben och glut.

NordKD
2012-02-23, 19:35
Japp, deffade förra året med konditionsträning och det funkade inte alls lika bra, eller resultatet blev inte lika bra. Nu ser man ju muskler man aldrig sett förut :)

Köksvåg är superbra, jag har alltid trott att det är omständigt att räkna kalorier så exakt. Men nu väger jag bara min mat innan det hamnar på tallriken och lastar på dubbela till mannen ;) så kan vi äta samma mat till middag/lunch.

Ja, jag kommer följa din journal med spänning, tror du kommer lyckas bra! :)

Köpte en köksvåg idag så jag kan börja bli mer ordentlig med maten, är inte så lätt att gissa sig till även om man kanske har ett litet hum om det.

JoHannibal
2012-02-24, 07:09
Inspiration!!
http://img833.imageshack.us/img833/6167/nataliamunteanfitnessbe.jpg
http://absgirls.files.wordpress.com/2011/02/natalia-muntean-15.jpg
http://allmoldova.com/uimg/Specproject/NataliaMuntean100709_3.jpg

JoHannibal
2012-02-25, 13:31
Idag visar vågen 59,7 :D Äntligen under 60!! Har tänkt deffa 12 veckor, får se om det blir längre. Har gått ner 3kg på 6-7 veckor och hoppas gå ner 3kg till, kanske 4kg.

En dagsfärsk benbild!

JoHannibal
2012-02-27, 19:18
Ökning :)

Marklyft: 3x70kg
Kronlyft: 2x100kg
Benböj: 4x60kg
Frontböj: 6x30kg

NordKD
2012-02-28, 10:29
Bra jobbat, bara du nöter på ;)
Bra bilder också.

JoHannibal
2012-02-28, 17:01
Bra jobbat, bara du nöter på ;)
Bra bilder också.

Taack :)

Bra ökning från förra gången (antagligen pga teknikmissar då).
Det blir dock svårt att öka nästa gång med tanke på att jag deffar.
Men snart är deffen över, bara 4 veckor kvar :D

Skall försöka fota helkropp i helgen när v8 är slut!

NordKD
2012-02-29, 01:00
Taack :)

Bra ökning från förra gången (antagligen pga teknikmissar då).
Det blir dock svårt att öka nästa gång med tanke på att jag deffar.
Men snart är deffen över, bara 4 veckor kvar :D

Skall försöka fota helkropp i helgen när v8 är slut!

Ja, och kanske att du vågade ta i mer denna gång?
Hur kändes det med balansen då ?
Du får testa, toror nog du har lite mer att ge, det brukar de flesta ha, kör hårt ;)

JoHannibal
2012-02-29, 07:36
Mark gick bra, där känner jag mig rätt säker nu ;)

Balansen i böj var lite sådär, bra i början sen tog det stopp 1-2ggr när jag skulle upp.
Det är ju en jobbigare övning också och bror sa att jag förlorade trycket upp p.g.a. att jag slappande av i magmusklerna för en sekund och då går det inte.
Skall böja med bälte nästa gång för att bli lite mer stabil i bålen så får vi se om det kanske blir 70 nästa vecka ;)

Becky
2012-02-29, 11:54
Kul med ny tjejjournal! Jag dietar också nu så ska kika in här och se hur det går för dig! :thumbup: *flex*

JoHannibal
2012-02-29, 13:43
Kul med ny tjejjournal! Jag dietar också nu så ska kika in här och se hur det går för dig! :thumbup: *flex*

Och jag ska följa din blogg :) Snygg kropp!

Becky
2012-02-29, 20:09
Och jag ska följa din blogg :) Snygg kropp!

Tack, vad snällt sagt. Du verkar stark. Vad har du för personbästa i marklyft?

JoHannibal
2012-03-01, 07:30
Tack, vad snällt sagt. Du verkar stark. Vad har du för personbästa i marklyft?

Tack hehe, nja ännu är jag inte så stark tycker jag, har bara kört mark "på riktigt" 2ggr och personbästa är nu 70kg men hoppas på en ökning nästa vecka. Dock så deffar jag 4 veckor till så vi får se hur det blir med ökningar.

Jag håller just nu på att lära mig tekniken i mark och böj, riktigt kul faktiskt!
Kör du mycket mark o böj? Personbästa?

Silveta
2012-03-01, 09:12
Det är lite av en utopi när tjejer kör kukmäteri i form av böj och mark istället för hår och smink *cupid*

Riktigt bra jobbat i marken hannibal

Becky
2012-03-01, 12:07
Tack hehe, nja ännu är jag inte så stark tycker jag, har bara kört mark "på riktigt" 2ggr och personbästa är nu 70kg men hoppas på en ökning nästa vecka. Dock så deffar jag 4 veckor till så vi får se hur det blir med ökningar.

Jag håller just nu på att lära mig tekniken i mark och böj, riktigt kul faktiskt!
Kör du mycket mark o böj? Personbästa?

Jag har också ganska nyss lärt mig det. Började förra året men hade en lite dipp i höstas och har precis fått tillbaka glädjen. Som mest har jag provat 80 kg i mark (3 reps) och 60 kg (3 reps) i böj. Har inte provat maxa sen dess, men tror det finns mer i mig, i alla fall i marklyft. Men tar det lite successivt...

Det är lite av en utopi när tjejer kör kukmäteri i form av böj och mark istället för hår och smink *cupid*

Riktigt bra jobbat i marken hannibal

Haha. Här på Kolo är vi normala, frågan är om man ska fråga nästa tjej man snackar med på t.ex nåt mingel "hördu du du, vad tar du i mark och böj då?" :D

Svar: "Vad hette det sa du? Mark? Vad för mark?" :confused:

JoHannibal
2012-03-01, 13:24
Då är du ju också stark :) Gjorde en 2x70 i måndags i mark och 2x100 i kronlyft.
i böj ligger jag också på 60, tycker att böj är läskigare och en mycket svårare övning så det kommer nog dröja innan jag lastar på mer där.

Haha man blir nog rätt ensam om man drar upp tyndglyftning som mingel-ämne, alla som frågar vad jag tränar har alltid samma kommentar: "men vill du verkligen bli sådär jätte-vältränad, det är ju inte snyggt ju".

Becky
2012-03-01, 15:20
Då är du ju också stark :) Gjorde en 2x70 i måndags i mark och 2x100 i kronlyft.
i böj ligger jag också på 60, tycker att böj är läskigare och en mycket svårare övning så det kommer nog dröja innan jag lastar på mer där.

Haha man blir nog rätt ensam om man drar upp tyndglyftning som mingel-ämne, alla som frågar vad jag tränar har alltid samma kommentar: "men vill du verkligen bli sådär jätte-vältränad, det är ju inte snyggt ju".

Jag håller med. Böj är mycket "läskigare" och jag vågar heller inte höja. Nu på dieten är jag för trött för att orka köra tungt också, får bli när den är över.

Mmm. Den eviga klyschan. Jag har mycket snyggare kropp nu än innan jag började gymma mer seriöst och benen ser mycket bättre ut. Men men - vissas åsikter orkar jag inte ens lyssna på, dom betyder inget för mig. Speciellt folk som har typ 45 kg som idealvikt. *whatever*

JoHannibal
2012-03-01, 21:05
Jag håller med. Böj är mycket "läskigare" och jag vågar heller inte höja. Nu på dieten är jag för trött för att orka köra tungt också, får bli när den är över.

Mmm. Den eviga klyschan. Jag har mycket snyggare kropp nu än innan jag började gymma mer seriöst och benen ser mycket bättre ut. Men men - vissas åsikter orkar jag inte ens lyssna på, dom betyder inget för mig. Speciellt folk som har typ 45 kg som idealvikt. *whatever*

Jag också! Jag deffade förra året med konditionsträning istället för styrketräning och gick bara ner 2kg sen var det stopp och inga synliga muskler blev det, istället blev jag trött i kroppen och lessnade efter några veckor och gick upp igen :(

Dom som lägger såna kommentarer har som sagt 45kg som idealvikt och saknar helt muskler, eller så är det dom som tränar 3-4ggr per år och är soffpotatisar ;)

NordKD
2012-03-02, 19:14
Mark gick bra, där känner jag mig rätt säker nu ;)

Balansen i böj var lite sådär, bra i början sen tog det stopp 1-2ggr när jag skulle upp.
Det är ju en jobbigare övning också och bror sa att jag förlorade trycket upp p.g.a. att jag slappande av i magmusklerna för en sekund och då går det inte.
Skall böja med bälte nästa gång för att bli lite mer stabil i bålen så får vi se om det kanske blir 70 nästa vecka ;)

Härligt att höra ;)
Ja, slappnar man av det minsta ärre kört. Ja men det tror vi på ^^
Väntar på helkroppsbilderna nu då så får vi jämföra med vecka 1 :)

JoHannibal
2012-03-04, 11:07
Vikt: 59,4kg
Ser mest resultat på överkroppen,axlar och armar är mindre "släta" nu :) vilket inte syns på helkroppsbilderna.

Målet denna vecka (v.9) är att gå under 59kg. Funderar på att lägga in ett till magpass i veckan för att snygga till magen, men det kanske kommer med 2-3kg till fettförlust. Har haft lite ont i halsen hela helgen och vill inte bli förkyld igen :( har aldrig haft så lätt att bli förkyld som nu!

Veckans träning: om jag inte blir förkyld (*snyft*)

Måndag: 1,5h Böj,mark,ben på atletklubben
Tisdag: 50min Armar,axlar,lats
Onsdag: Vila
Torsdag: 50min mage
Fredag: 45min Cirkelträning
Lördag: Vila
Söndag: Vila eller Zumba/powerwalk

yeahgrr
2012-03-04, 11:54
rejäl skillnad på före och efterbilderna... bra jobbat :thumbup:

NordKD
2012-03-04, 16:08
Du har jobbat på bra!
Jag ser resultat överallt inte bara på överkroppen. Runt midjan o röven syns det en klar skillnad.
Vi får hoppas att du inte blir sjuk då.
Käka vitlök o drick te o dr i dig mkt C vitamin ;)

JoHannibal
2012-03-05, 07:30
Tack :) själv blir man lite blind för skillnaderna och "vänjer sig"! Det ser ut som jag slappar och spänner ut magen på första bilderna, men jag drar faktiskt in den haha!

Halsen är lite bättre idag (har vilat hela helgen och druckit citronvatten) så det blir ett arm/axelpass idag istället och tar det ack så tunga mark o böjpasset imorgon eller på torsdag istället! Är man det minsta vek då så får man ju inte upp stången ;)

JoHannibal
2012-03-06, 12:58
Typiskt... förkyld igen för tredje gången!
Körde armar/axlar/rygg igår ändå på ipren och blev sämre idag :(

Det får bli vila idag och imorgon (onsdag) och jag måste vara bra till torsdag, då är det mark o böj igen!! Är förhoppningsvis vid liv på fredag och kan köra mage då!

NordKD
2012-03-06, 23:40
Tycker du ska vända med mark o böj när du är sjuk, kör lite träning men inte så du blir andfådd eller gå bara promenader. Som du skrev själv blir man bara sjukare tyvärr. Kroppen har inte tid att koncentrera sig på att bygga muskler och dylikt då du har ett virus i kroppen och all fokus ligger på att bli av med detta. Det är iaf min åsikt. :)

NordKD
2012-03-06, 23:41
Tycker du ska vända med mark o böj när du är sjuk, kör lite träning men inte så du blir andfådd eller gå bara promenader. Som du skrev själv blir man bara sjukare tyvärr. Kroppen har inte tid att koncentrera sig på att bygga muskler och dylikt då du har ett virus i kroppen och all fokus ligger på att bli av med detta.
Det är iaf min åsikt. :)

JoHannibal
2012-03-07, 07:39
Tycker du ska vända med mark o böj när du är sjuk, kör lite träning men inte så du blir andfådd eller gå bara promenader. Som du skrev själv blir man bara sjukare tyvärr. Kroppen har inte tid att koncentrera sig på att bygga muskler och dylikt då du har ett virus i kroppen och all fokus ligger på att bli av med detta.
Det är iaf min åsikt. :)

Jag vet att du har rätt :em: men det känns mycket bättre idag faktiskt(efter 10h sömn inatt) och jag funderar på om det ev. kan vara pollenallergi som börjat. Jag brukar få förkylningssymptom i april/maj men våren verkar ju tidig i år.

Det får bli en 10h sömn igen så får vi se hur formen är imorgon ;)
Skall även ringa läkaren och få påfyllt med allergimedicin!

Benpasset är ju höjdpunkten på veckan :D

NordKD
2012-03-08, 11:13
Så blev det något benpass idag då '? ;)
Kanske pollen men tror det kanske är lite väl tidigt för det än även om solen har vart framme lite. Måste regna mer o mer sol för att skotten ska komma fram ^^

Här kan du ha lite koll på det http://pollenkoll.se/index.php/index.php?option=com_content&view=article&id=16

Becky
2012-03-08, 12:12
Hoppas du får fint snart så du kan träna. Jag är också pollenallergiker. Påminn mig inte. Sjukt jobbigt! *cry*

JoHannibal
2012-03-08, 13:32
Kollade prognosen häromdagen och såg att det är lite hassel! Hela våren är jobbig, man är typ ensam inne på gymet kl 12 när solen skiner och det är 22 grader ute! :(

Jag har vilat två dar och lagt mig kl 20-21 och det släppte snabbt (var bättre redan igår) så idag blir det mark och böj-pass med bror i 2h! Slänger nog in magpasset sista 30min där också! Skall lägga mig tidigt ikväll också så jag kan kliva ur sängen imorgon ;)
Återkommer med resultat ikväll :)

NordKD
2012-03-08, 16:59
Uch, lider med alla som har pollenallergi. Har själv haft liknande problem i många år fast av andra orsaker, inte kul..

Ja se till att öka några kg nu tjejen ;)

JoHannibal
2012-03-08, 19:55
2h böj och mark avklarad!

3x70 i böj till bänk (fick ont i ljumsken några dagar efter förra gången så jag körde till bänk idag) Det kändes i samma ljumske idag vid 70, gick bra vid 50 och ok vid 60 så det fick räcka idag i böj.

1x80 (PB) i mark :) +10kg ökning, samt "lätta" 3x70
1x110 i kronlyft + 10kg ökning! :) (PB)

körde även mage efteråt och den kändes som en sten efter detta pass kan jag lova ;)

NordKD
2012-03-09, 11:23
Bra jobbat Johannis!
Körde du 3 set i böj alltså och 2 i mark ?
Härligt att du ökar iaf, men det hade jag på känn sen innan ;)

JoHannibal
2012-03-09, 18:27
Bra jobbat Johannis!
Körde du 3 set i böj alltså och 2 i mark ?
Härligt att du ökar iaf, men det hade jag på känn sen innan ;)

Jag körde igår:
3sx5rx60kg "böj" stången på axlarna, helt vsittande ner på bänk och lyfta fötterna sedan upp ganska explosivt (vet ej vad det kallas)
3x4x50kg böj till bänk
3x4x60kg böj till bänk
3x3x70kg böj till bänk
1x3x60kg mark
2x3x70kg mark
1x1x80kg mark
2x3x60kr mark med brett grepp
1x3x70kg kronlyft
1x1x105kg kronlyft
1x1x110kg kronlyft

sedan lite utfall,andra benövningar och mage :)

På måndag ska jag prova 85 eller 90 i mark och skall prova böja på 70 om ljumsken inte gör ont. ;)

NordKD
2012-03-09, 18:48
Okey :)
Nej jag har heller ingen aning om vad det kallas :P
Bra jobbat hur som helst.
Härligt, du tar 100 inom en månad om du fortsätter såhär ;)

JoHannibal
2012-03-09, 21:35
Okey :)
Nej jag har heller ingen aning om vad det kallas :P
Bra jobbat hur som helst.
Härligt, du tar 100 inom en månad om du fortsätter såhär ;)

Bra magträning är det iallafall!

Får se hur långt jag kommer under deffen, men är ju ganska nära 100 nu ;)

Idag blev det veckans andra arm och axelpass!
Känner mig stark idag så det får bli en bild :)

NordKD
2012-03-09, 22:07
Ja inte är du långt borta inte :)

Härlig bild som vanligt ;)

JoHannibal
2012-03-13, 07:40
Inget PB igår bara en sträckning i vänster gluteus och känningar i ljumsken som sist :(

Böj till bänk 3x70kg
Mark 3x72,5kg
Kronlyft 1x100kg

Vågen har stått stilla på 59,5 i 2 veckor nu också :-/ Är inne på v.10 nu så jag borde tappat 1 kg till förra veckan. Får nog förlänga deffen då jag vill ner strax under 57kg.

Det går trögt nu men det är bara att kämpa på, allt är svårt innan det är lätt!

NordKD
2012-03-14, 12:07
Det va inge kul, hoppas det känns bättre snart :)
Ser att du funderar på att lägga dig på ett ännu lägre underskott, kanske värt att testa två veckor eller så om du vill se resultat, du lär inte förlora så mycket muskelmassa ändå :) Lycka till.

JoHannibal
2012-03-14, 17:28
Det va inge kul, hoppas det känns bättre snart :)
Ser att du funderar på att lägga dig på ett ännu lägre underskott, kanske värt att testa två veckor eller så om du vill se resultat, du lär inte förlora så mycket muskelmassa ändå :) Lycka till.

Tack! Som gammal massör så har jag tryckt på lite triggerpunkter så idag har det släppt lite, det känns bättre när man är varm så imorrn blir det nog ett väldigt lätt benpass igen för att mjuka upp inför måndag.

Jag läste att klubbrekordet där jag tränar, för damer 57kg är
Böj: 75kg och Mark: 112,5kg med utrustning.
Så jag behöver gå ner mina 2-3kg och träna lite mer teknik så knäcker jag det....
....utan utrustning... ;)

NordKD
2012-03-14, 19:45
Tack! Som gammal massör så har jag tryckt på lite triggerpunkter så idag har det släppt lite, det känns bättre när man är varm så imorrn blir det nog ett väldigt lätt benpass igen för att mjuka upp inför måndag.

Jag läste att klubbrekordet där jag tränar, för damer 57kg är
Böj: 75kg och Mark: 112,5kg med utrustning.
Så jag behöver gå ner mina 2-3kg och träna lite mer teknik så knäcker jag det....
....utan utrustning... ;)


Härligt, själv har man problem med höger sida av av ländryggen till o från, vette fan vad det kan vara men funderar på att gå till någon massör som kanske kan reda ut problemen.

Aha, men ja tror på dig, blir en enkel match vet du ;) Vad är rekordet för din nuvarande vikt då ?

Becky
2012-03-14, 19:47
Kör på - du kan nog fixa klubbrekordet om du ger dig fan på det! *flex*

JoHannibal
2012-03-15, 07:14
Härligt, själv har man problem med höger sida av av ländryggen till o från, vette fan vad det kan vara men funderar på att gå till någon massör som kanske kan reda ut problemen.

Aha, men ja tror på dig, blir en enkel match vet du ;) Vad är rekordet för din nuvarande vikt då ?

Ont i ländryggen kommer oftast från att sätesmusklerna är otränade eller överansträngda. Det brukar hjälpa lite att stretcha sätet om det "drar" i ländryggen! Svankar man mycket så är det bra att träna framsidan, höfter och mage. Men det bästa är om du besöker en massör som kan titta på just din rygg :)

I 63kg så var det betydligt mer, 156kg i mark och runt 90 i böj har jag för mig, dock också med utrustning. Jag vill ju gå ner också till ca 56kg så jag ska satsa på 57kg klassen istället ;)

Becky: Tack, skall försöka, hoppas på styrkeökning när deffen är slut ;)

NordKD
2012-03-15, 14:35
Ont i ländryggen kommer oftast från att sätesmusklerna är otränade eller överansträngda. Det brukar hjälpa lite att stretcha sätet om det "drar" i ländryggen! Svankar man mycket så är det bra att träna framsidan, höfter och mage. Men det bästa är om du besöker en massör som kan titta på just din rygg :)

I 63kg så var det betydligt mer, 156kg i mark och runt 90 i böj har jag för mig, dock också med utrustning. Jag vill ju gå ner också till ca 56kg så jag ska satsa på 57kg klassen istället ;)



Sätesmusklerna är enligt mig själv bra tränade, däremot mage tränar jag aldrig, tycker det är så tråkigt och det känns som att det kommer på köpet i så många övningar. Ja, jag ska nog ta o ringa en någon dag :)

Okey, men det grejar du fin fint vettu ;)

JoHannibal
2012-03-15, 17:01
Sätesmusklerna är enligt mig själv bra tränade, däremot mage tränar jag aldrig, tycker det är så tråkigt och det känns som att det kommer på köpet i så många övningar. Ja, jag ska nog ta o ringa en någon dag :)

Okey, men det grejar du fin fint vettu ;)

Be massören kolla muskelstyrkan i både säte, mage och höftböjare så kan han/hon se var det sitter. Mage o bål tränas ju rejält i basövningarna men det är inte fel att träna enbart mage också :)
Mitt svank-ont försvann helt när jag började köra mage med tunga vikter!

Bror ringde idag och sa att jag tydligen ska böja 80kg på måndag *rolleyes*, tydligen var det nytt rekord på 85kg på gång i 63kg klassen *flex*

Körde ett lite lättare böjpass idag och gluteusen känns bättre efter det!
Måste ju vara i toppform på måndag då!!

JoHannibal
2012-03-19, 11:19
Nu är det 2 veckor kvar av deffen och jag har fortfarande 2-3kg kvar att gå ner. Det har inte gått så snabbt som jag önskat men det går iallafall neråt :)

Vecka Medelvikt

1. 62.5
2. 62.4
3. 61.2
4. 60.6
5. 60.7
6. 61.3
7. 60.2
8. 59.9
9. 59.8
10. 59.8

Vägde 59.1 imorse så denna vecka skall jag ner till 58-nånting!
Nu syns det äntligen på magen men också på rumpan *snyft*.
Benen,armarna och axlar har behållt "storleken" men ser mer svarvade ut.
Det kan alltså bara betyda en sak.... röven bestod bara utav fett!!! Haha!

Jag längtar till kaloribalans och extra hårda böjpass, om 2 veckor är det dags att bygga gluteus!!

JoHannibal
2012-03-19, 11:29
Jag flexar trapzen i saknad av magrutor :)

NordKD
2012-03-19, 12:08
Jag flexar trapzen i saknad av magrutor :)

Tror jag är kär i dina traps :P
Lycka till med böjen idag tjejen ;)

JoHannibal
2012-03-19, 20:30
Tror jag är kär i dina traps :P
Lycka till med böjen idag tjejen ;)

Haha tack, har kört axlar länge för att slippa kontorsnacke och det har gett resultat :)

Det blev inget rekord idag, min PT (bror) hade bestämt att jag skulle ta det lite lugnare idag eftersom jag sträckte mig förra veckan.
Det blev några djupa (godkända) 3or på 50kg, 3x80kg böj till bänk (ökning 10kg) och sen 3or på 72,5kg i mark. Efter det var energin slut :)

Det är 2 veckor deff kvar, nästa vecka ska jag testa böja 60kg djupt,sedan 70kg när deffen är slut. Klubbrekordet ligger ju på 75kg ;)

Det blir nytt träningsupplägg efter deffen också, blir nog inte mark och böj på samma dag då!

NordKD
2012-03-20, 14:27
Haha tack, har kört axlar länge för att slippa kontorsnacke och det har gett resultat :)

Det blir nytt träningsupplägg efter deffen också, blir nog inte mark och böj på samma dag då!

Verkligen, ser riktigt bra ur också ;)
Låter som en bra idé att splitta på de övningarna, båda är tunga basövningar och tar som sagt mycket energi, jag tränar allt de stora muskelgrupperna ihop med den mindre så att man skall orka mer. I början körde jag rygg tillsammans med ben och orkade aldrig maxa således.

Hoppas du uppnår ditt mål med deffen då, men det ska väl inte va några problem med en kämpe som du ;) Jag hade lagt mig på ett ännu större kcl underskott de två sista veckorna om du tycker det går segt :)

JoHannibal
2012-03-22, 13:19
Verkligen, ser riktigt bra ur också ;)
Låter som en bra idé att splitta på de övningarna, båda är tunga basövningar och tar som sagt mycket energi, jag tränar allt de stora muskelgrupperna ihop med den mindre så att man skall orka mer. I början körde jag rygg tillsammans med ben och orkade aldrig maxa således.

Hoppas du uppnår ditt mål med deffen då, men det ska väl inte va några problem med en kämpe som du ;) Jag hade lagt mig på ett ännu större kcl underskott de två sista veckorna om du tycker det går segt :)

Det blir nog böj + lite andra lättare benövningar på måndagar och sedan mark och lite lättare magövningar på torsdagar!

Nu är jag splittrad över hur jag skall fortsätta!
1.Att fortsätta ligga på deff (ca 400-500kcal) per dag fram till Juni och försöka få så synliga muskler som möjligt till beach 2012.

2.Att försöka ta klubbrekordet i böj (75kg) och mark (110kg) ??

Jag antar att ha båda som målsättning kommer göra att båda misslyckas!! :-/

NordKD
2012-03-22, 13:27
Det blir nog böj + lite andra lättare benövningar på måndagar och sedan mark och lite lättare magövningar på torsdagar!

Nu är jag splittrad över hur jag skall fortsätta!
1.Att fortsätta ligga på deff (ca 400-500kcal) per dag fram till Juni och försöka få så synliga muskler som möjligt till beach 2012.

2.Att försöka ta klubbrekordet i böj (75kg) och mark (110kg) ??

Jag antar att ha båda som målsättning kommer göra att båda misslyckas!! :-/

Det är det ju bara du som vet hur du vill göra :) Men en sak kanske vore att deffa någon månad till och sedan ligga på ett överskott på 200-300 kcl om dagen och träna hårt så skall du se att du inte förlorar formen under sommaren :) Men att fixa båda är verkligen ingen omöjlighet :)

LillaGubben
2012-03-22, 13:37
Oj rediga trapps vem behöver magrutor om man har traps själv lider jag av total avsaknad av dessa macho muskler tyvärr. Bra pass å lycka till med deffen.

JoHannibal
2012-03-22, 13:39
Det är det ju bara du som vet hur du vill göra :) Men en sak kanske vore att deffa någon månad till och sedan ligga på ett överskott på 200-300 kcl om dagen och träna hårt så skall du se att du inte förlorar formen under sommaren :) Men att fixa båda är verkligen ingen omöjlighet :)

Jag vill ju båda :) Men jag vet att jag inte kommer kunna träna lika mycket i sommar, inte lika många pass i veckan i allafall, så då kommer jag nog behöva ligga på underskott för att inte tappa formen! Jag tror det kan bli mer konditionsträning i sommar dock.

Just nu känner jag att jag står stilla i både viktnedgång och styrkeökning :( men det kanske släpper snart!!

JoHannibal
2012-03-28, 07:12
Sista deffveckan!

Måndag: Armar,axlar,lite mage
Tisdag: Mark och böj
Onsdag: 1h Badminton
Torsdag: Vila?
Fredag: Cirkelträning eller mage
Helg: Vila/promenader

Gårdagens pass gick bra:
4x3x50kg djupa böj, provade aldrig på 60kg.
3x3x72.5kg böj till bänk
3x3x72.5kg mark som mest

Nästa vecka kan man lasta på lite mer :)

JoHannibal
2012-03-28, 19:58
Dagsform v.12! 59,3kg

NordKD
2012-04-01, 01:31
Hel läckert Johanna!
Kör på bara :)

JoHannibal
2012-04-03, 07:55
Hel läckert Johanna!
Kör på bara :)

tack :D

Nytt träningsupplägg:

Måndag: Ben, böj
Tisdag: Armar,axlar,bröstrygg,mage
Onsdag:Vila eller badminton
Torsdag:Marklyft
Fredag:Kondition/cirkelträning
Lördag:Vila
Söndag:Vila/powerwalk

Jag var nere på 58,8 i helgen!! :)

yeahgrr
2012-04-03, 11:00
formen ser bra ut :thumbup:

och som nån sa i bildtråden... gå på hur du ser ut och snöa inte in på vikten...

JoHannibal
2012-04-06, 10:06
formen ser bra ut :thumbup:

och som nån sa i bildtråden... gå på hur du ser ut och snöa inte in på vikten...

Nej det är sånt man lär sig med tiden :)

Idag blir det gymbesök med plågsam magträning och lite lätta böj och sedan köpa 500g hängmörad biff *mums*

Morgonvikt: 59,1

NordKD
2012-04-09, 14:51
Nytt rekord i böjen för Johanna idag då ;)

JoHannibal
2012-04-10, 08:25
Nytt rekord i böjen för Johanna idag då ;)

I wish ;)

Skall böja på fluggymet idag eftersom bror är förkyld och då har jag ingen som passar!
Det blir nog som mest 60kg i djupa böj idag. Jag gjorde dock 2x85kg böj till bänk förra veckan :D

Det kan blir PB i mark på torsdag dock ;)

JoHannibal
2012-04-10, 16:40
Idag blev det 2or på 55kg och 1or på 60kg i djupa böj och 2or på 85kg till bänk.
Siktar på att ta 115kg kronlyft och/eller 85kg mark på torsdag!!

Vänster ljumske och säte kändes mycket bättre idag än det gjort tidigare!
Kanske är det inget myt att man kan träna bort smärta ;)

PB hittills
Böj 60
Böj t bänk 85
Mark 80
Kronlyft 110

JoHannibal
2012-04-11, 18:41
Idag blev det 2or på 55kg och 1or på 60kg i djupa böj och 2or på 85kg till bänk.
Siktar på att ta 115kg kronlyft och/eller 85kg mark på torsdag!!

Vänster ljumske och säte kändes mycket bättre idag än det gjort tidigare!
Kanske är det inget myt att man kan träna bort smärta ;)

PB hittills
Böj 60
Böj t bänk 85
Mark 80
Kronlyft 110

Mark PB ska ju vara 90kg såklart, skrev fel igår :)
Nytt test på PB imorgon, 95kg!! Får se hur det går!!

Idag 1h Badminton för att mjuka upp benen lite!

JoHannibal
2012-04-12, 12:22
Blev inget PB idag :(
Tvärstopp på både 95 och 90kg..försökte 3ggr sen var orken och självförtroendet i botten. Det kan ha varit pga att jag tränade på lunchen och bara ätit bulgur och en proteinshake innan!
Jag som var så taggad :(

Men det blev straff 3or på 72,5kg efter failen och ett bra 50min pass ändå.

Det blir ett nytt försök nästa vecka med mer mat i magen!!

JoHannibal
2012-04-17, 07:13
Har fått skäll av bror :) för att jag satsar för mycket på PB, så nytt upplägg är att köra 5x3x90% av PB i några veckor framöver i mark och böj för att få grundstyrka.

Mark:
5 set 3 reps 72,5 kg
5 set 3 reps 95 kg *kronlyft
Böj:
5 set 3 reps 55 kg
5 set 3 reps 72,5kr *till bänk

+ lite frontböj och utfall m.m.

Vikt: Står stilla på 59,1 - 59,4
Form: OK, vill bli av med mera fett på magen och bygga större ben/rumpa
Övrigt: Har haft värre värk i ryggen och ljumsken efter förra veckan och ska nog kolla upp det i veckan hos massör, jag är ju själv massör och försöker behandla så gott det går men det är svårt på sin egen rygg :)

Idag är det armar o axlar som gäller!

NordKD
2012-04-20, 17:10
Visste väl att du hade mer att ge ;)
Ja lägg PB åt sidan ett tag, låter förnuftigt ^^

Hur går det med din värk då ?
Blir de nö bättre?

JoHannibal
2012-04-23, 14:19
Visste väl att du hade mer att ge ;)
Ja lägg PB åt sidan ett tag, låter förnuftigt ^^

Hur går det med din värk då ?
Blir de nö bättre?

Nja den håller i sig tyvärr :( har bokat tid hos naprapat imorgon så kanske jag får lite hjälp. Stretching gör det inte bättre, det gör bara ont.

Jag trodde det skulle hjälpa att springa 6km i helgen och "mjuka upp" ljumskarna lite men det blev bara sämre. Troligtvis är det överansträngning eftersom det blir lite bättre när man är varm och gör ont efter och inte under lyften. Det värsta som kan hända är att få domen "vila"!

Vi får se vad fabror Naprapat säger imorgon!

JoHannibal
2012-04-25, 09:17
1,5h behandling och det kändes redan bättre i ryggen och ljumsken men inte 100% bra än. Får inte träna ben på 2veckor :( får pressa överkropp och mage tills dess då... inga längre promenader heller!

Besök 2 är på fredag och besök 3 nästa onsdag, förhoppningsvis är det 100% bra sen!

NordKD
2012-04-27, 20:17
Vi får hoppas det blir bättre snart då. Ja pressa trapsen o axlarna redigt nu :D

JoHannibal
2012-05-04, 07:24
Vi får hoppas det blir bättre snart då. Ja pressa trapsen o axlarna redigt nu :D

Tack :)

Har vilat ben 2v nu och idag blir det ett ben-rehab-pass med lätta vikter + mage.

Vikt idag: 58,6kg!

NordKD
2012-05-07, 14:00
Hur går det För Johanna nu då ?
Är det samma upplägg som gäller och vad siktar du på härnäst ?

JoHannibal
2012-05-07, 14:07
Idag skall jag köra mycket lätt böjpass, körde lite rehab övningar i fredags och fick inget ont, bara träningsvärk :)

Jag har ju vilat ben i 2v och gått ner 1kg, mest på magen så jag tror kroppen behövde vila lite även om jag tränat överkropp!

Målet just nu är att bli helt bra i höften, ländryggen och ljumsken på vänster sida så jag kan börja träna tungt igen, alltså att komma igång med benträningen igen.
Sedan är det Mexico-resa om 4v så jag ska försöka pressa ner mig 1-2kg till innan dess ;)

Jag ska försöka träna lite under semestern men förmodligen får kroppen vila lite extra så man kan börja ta igen PB efter det!

JoHannibal
2012-05-08, 18:00
-4 kg sedan januari!
Aktuell vikt: 58,5kg
Tyvärr syns inte mina triceps på bilden, bara i spegeln :)

NordKD
2012-05-10, 06:00
-4 kg sedan januari!
Aktuell vikt: 58,5kg
Tyvärr syns inte mina triceps på bilden, bara i spegeln :)

Ser bra ut Johanna! Syns att det hänt mycket vid armar/axlar :)

JoHannibal
2012-05-10, 07:22
Tack! Ja det syns ordentligt i spegeln, armarna tror jag minskat i omkrets men är tightare. :)

Niwah
2012-05-10, 08:36
Bra form Jo! Riktigt bra arm på bilden till höger :thumbup:

JoHannibal
2012-05-11, 06:34
Tack! Tänk vad man kan uppnå på 4 mån :)

Snart redo för beach 2012 :D
Jag hoppas dock gå ner 1-1,5kg till inom 4 veckor främst för att skala av lite på magen!

Benbild!

NordKD
2012-05-11, 12:30
Tack! Ja det syns ordentligt i spegeln, armarna tror jag minskat i omkrets men är tightare. :)

Ja kanske, men det är inte mycket isf, syns ju att du blivit av med fett iaf. :hbang:

NordKD
2012-05-11, 12:32
Tack! Tänk vad man kan uppnå på 4 mån :)

Snart redo för beach 2012 :D
Jag hoppas dock gå ner 1-1,5kg till inom 4 veckor främst för att skala av lite på magen!

Benbild!

Sådär ska de se ut!
Mycket bra ben och röv, va stolt :)

Becky
2012-05-12, 16:38
Najs form hörru du, här verkar det ha hänt grejer?! :thumbup:

JoHannibal
2012-05-14, 06:58
Tack :D

Ja 4kg har jag gått ner sedan januari, det är verkligen i snigeltakt men det är inte så lätt när man är liten tycker jag så jag känner mig nöjd. Så länge man har roligt under tiden och inte plågar sig allt för mycket ;)

Mitt mål efter 12 veckor var att bygga lite lår och rumpa och det har också gett resultat fastän jag ligger i lite snällare deff (2-300 kcal underskott per dag).

Men man är ju aldrig heelt nöjd så jag fortsätter deffa långsamt och vill väga 56kg och kommer fortsätta att fokusera mycket på ben,rumpa och mage!

Becky
2012-05-15, 10:53
Aldrig nöjd - nej tänk om man vore det! Haha. Dock är det en bra drivkraft att känna att det alltid finns något som kan förbättras. Så länge man har bra balans och inte dömer sig själv för hårt bara. *kissass*

Tycker dock dina mål låter bra! Strong is the new skinny - är det inte så det skrivs på alla bloggar nuförtiden? *flex* ;)

JoHannibal
2012-05-16, 07:37
Jo jag har sett det, jag har dock alltid tyckt att en vältränad kropp är snyggast både lång som kort eller smal som tjock så är det alltid snyggast att ha lite muskler :)

Igår på benpasset fick jag tillbaka en kärlbristning i den onda ljumsken som jag fick tidigare i vår, så jag måste nog lugna ner benträningen på riktigt nu :( jag som älskar att träna ben *snyft*. Jag ska kolla ut bra rehabövningar, att vila helt gör mig bara deprimerad!

Denna vecka blir det iallafall vila tors-sönd så hoppas jag ljumsken är bättre på måndag!

JoHannibal
2012-05-16, 14:08
Äntligen en rättvis bild på lite armar :)

yeahgrr
2012-05-16, 17:22
jävligt snygg arm där... bra jobbat :thumbup:

JoHannibal
2012-05-21, 12:53
Tack tack för snälla kommentarer :)

Jag har vilat nu 5 dagar i streck helt från träningen (första gången på 5mån) p.g.a. ont i ljumsken + en inflammerad visdomstand aj aj aj..
Går just nu på penicillin och 9 värktabletter om dagen *cry*.
Jag äter flytande och känner mig allmänt orkeslös.. men men om 2v är det Beach 2012 och därför blir det träning imorrn igen! :)

Tisdag: Lätt benpass
Onsdag: Armar,axlar,lats
Torsdag: Mage
Fredag Lätt markpass

JoHannibal
2012-05-24, 07:00
Mår nu prima igen och körde ett bra arm o axelpass igår, och även ben i tisdags! :D
Jag känner mig rätt nöjd med axlar och armar men saknar resultat på mage och ben fastän jag kört lika hårt där :( därför tänkte jag göra några veckor med nytt upplägg efter Mexico-resan, kanske redan med tjuvstart nästa vecka! Golfsäsongen har ju börjat och efter midsommar blir det även golf ca: 4 dagar i veckan.

Måndag: Ben (baksida,böj)
Tisdag: Mage och rygg/lats
Onsdag: Vila
Torsdag: Ben (framsida, utfall, lätt böj)
Fredag: Mage och rygg/bål


Jag tänkte alltså köra ben och mage/rygg 2ggr per vecka men med lite olika övningar på de olika passen, ska kolla lite övningar och försöka sätta ihop ett bra program.
Jag har fortfarande ont i ljumsken och får köra övningar där det inte känns lite mycket, marklyft är värst och djupa böj tyvärr :(

Idag blir det 45min mage!!

JoHannibal
2012-05-28, 06:18
1v kvar till beach 2012!

Måndag: Benpass 1
Tisdag: Mage och rygg
Onsdag: Vila
Torsdag: Benpass 2
Fredag: Mage och bål

Skall försöka ligga på 6-700kcal underkskott varje dag denna vecka!!

wcanka
2012-05-28, 07:14
1v kvar till beach 2012!

Måndag: Benpass 1
Tisdag: Mage och rygg
Onsdag: Vila
Torsdag: Benpass 2
Fredag: Mage och bål

Skall försöka ligga på 6-700kcal underkskott varje dag denna vecka!!

Här skyndas det på för fullt, formbild? :)

Pretorian
2012-05-28, 07:17
Hårt underskott!

JoHannibal
2012-05-28, 14:15
Hårt underskott!

Här skyndas det på för fullt, formbild? :)

Helkroppsbild finns på föregående sida som togs för ca: 1,5v sedan.
Skall dock försöka deffa "in i det sista" innan resa om 1 vecka! :)

wcanka
2012-05-28, 14:28
missade det, väldigt fräsch kropp, bra jobbat där, blir jättesnyggt med lite rutor, bara rumpan får vara kvar*cupid*

JoHannibal
2012-05-29, 06:27
missade det, väldigt fräsch kropp, bra jobbat där, blir jättesnyggt med lite rutor, bara rumpan får vara kvar*cupid*

Hehe tack! Ja det är ju det som är det svåra, skala på ett ställe och bygga på ett annat. :) Jag tycker att jag blivit väldigt axelbred (vilket inte syns på bilden) och vill ha mer resultat på ben,rumpa och mage.

Har faktiskt träningsvärk efter gårdagens "nya" benpass:

3x8 Utfall upp på bänk (mkt skönare för knä och höft)
3x8 Benspark
3x8 Benpress (78kg sista repsen!)
5x8 Böj till bänk
3x8 Vadpress

Böjde djupt med tom stång men det kändes i ljumsken :(
En darrande och pirrande känsla "på väg till kramp".
Djupa böj får tyvärr vänta ett tag!

JoHannibal
2012-05-30, 06:18
Jag har fortfarande grym träningsvärk! Insida lår och vader mest!!
Imorgon är det benpass 2 så det är bara att stretcha ikväll :)

Igår blev det ett magpass + lats. Idag är det vila!

Jag lyckades ligga på -500kcal i måndags men bara -400kcal igår. Är för hungrig mellan 8-12 (tränar 12) och vill inte träna hungrig. 1300kcal är nog minimum för att jag ska orka träna!

Jag är överlycklig att Kesella Citrus har kommit så i helgen blir det kesellafest haha! :D

JoHannibal
2012-06-04, 07:45
Idag blir det kombinerat ben och magpass eftersom jag inte vet när nästa träning blir (drar till Mexico på onsdag ;) )

Jag älskar mina nya benpass och tycker redan att jag ser resultat, antingen är det psykiskt eller så är benen mer pumpade bara!
Efter att ha frossat i kesella i helgen och kört ett rätt hårt markpass så väger jag 59,7igen men det känns som det sitter i benen och inte på magen nu!

Skall försöka fixa bra benbilder!