handdator

Visa fullständig version : Är du engagerad i föreningslivet? Inspiration behövs!


Poxeman
2012-01-16, 16:34
Har fått förfrågan om jag vill ställa upp och kandidera till ordförande i min triathlonförening. Har varit medlem i klubben två år varav det senaste även suttit med i styrelsen.
Förutom att det är en stor ära att bli tillfrågad så känns det som ett stort ansvar och en jäkla massa jobb att vara ordförande.

Hade därför behövt höra lite från er som är engagerade i föreningslivet och kanske sitter på en förtroendepost i er klubb.
Tips, uppmuntran och skräckhistorer uppskattas!

Mental
2012-01-16, 16:44
Har fått förfrågan om jag vill ställa upp och kandidera till ordförande i min triathlonförening. Har varit medlem i klubben två år varav det senaste även suttit med i styrelsen.
Förutom att det är en stor ära att bli tillfrågad så känns det som ett stort ansvar och en jäkla massa jobb att vara ordförande.

Hade därför behövt höra lite från er som är engagerade i föreningslivet och kanske sitter på en förtroendepost i er klubb.
Tips, uppmuntran och skräckhistorer uppskattas!

Har du suttit i styrelsen ett år har du väl lite insyn på vad det innebär, det kan vara allt från lite jobb med några få möten och aktiviteter till ett jättejobb beroende på förening och medlemsantal och aktiviteter. Jag har suttit på olika poster i olika studentföreningar, och enligt mig är nyckel att vara sjukligt organiserad, pärmar till allt, ordning och reda, göra saker i tid, ju tidigare destå bättre. Personligen hade jag gärna gjort ett år som v.ord innan jag gick upp till ordförande, om det inte är en liten och lättskött förening.