handdator

Visa fullständig version : Hur ofta har ni sex?


Clark
2012-01-16, 10:07
Med tanke på trådar om relationer och om man hittat den rätte kom jag på denna fråga; Ni som har ett fast förhållande sedan mer än ett år tillbaka, hur ofta har du och din partnet sex?

MathiasF
2012-01-16, 10:10
Poll?

Clark
2012-01-16, 10:10
Poll!

Barstar
2012-01-16, 10:17
Sällan/aldrig

KlopFer
2012-01-16, 10:21
Ett par gånger i veckan kanske :) ibland mer ibland mindre. Beror lite på hur mycket man har på jobbet och hur trött man är efter man varit och tränat.

Varit ihop ca 2,5år

mattilainen
2012-01-16, 10:28
skulle vara bättre med ett alternativ till varje dag minst i alla fall. "Ett par dagar i veckan" är inte så lätt jämförbart.

Chrillee
2012-01-16, 10:34
Ett par gånger i veckan kanske :) ibland mer ibland mindre. Beror lite på hur mycket man har på jobbet och hur trött man är efter man varit och tränat.

Varit ihop ca 2,5år

Samma här, varit ihop i 4 år dock.

Minns hur det var under första året då man kunde ha sex 2ggr/dag istället för 2ggr/v, iofs hade både lite för mycket fritid då.

Nitrometan
2012-01-16, 10:39
Fler alternativ!


tre gånger om dagen
två gånger om dagen
en gång om dagen
sex gånger i veckan
fem gånger i veckan
fyra gånger i veckan
tre gånger i veckan
två gånger i veckan
en gång i veckan
tre gånger i månaden
två gånger i månaden
en gång i månaden
2-3 gånger om året :(


Så att folk kan välja rätt alternativ. :)

Raschmus
2012-01-16, 10:49
Nu har jag väl inte rätt att skriva i denna tråden då jag inte har förhållande sedan ett år tillbaka.

När jag hade stadit förhållande så i snitt en gång per dag (värt att tillägga är att jag och min partner var tillsammans från åldern 14-17). Nu träffar jag en tjej på annan ort så 0-5 gånger i veckan, ibland mer sällan. Riktigt tröttsamt, känner mig som en gammal farbror.

Mer sexytime när jag inte hade några förbindelser till denna kvinna. :( (O)Tur man är en fin pojk som håller sig till samma kvinna när han är kär.

Grotesk
2012-01-16, 10:52
Sex är inte allt, torka dig och väx upp. Knäböj.

krubkungen
2012-01-16, 11:05
disregard females acquire aesthetics.

Mental
2012-01-16, 11:22
Fler alternativ!


tre gånger om dagen
två gånger om dagen
en gång om dagen
sex gånger i veckan
fem gånger i veckan
fyra gånger i veckan
tre gånger i veckan
två gånger i veckan
en gång i veckan
tre gånger i månaden
två gånger i månaden
en gång i månaden
2-3 gånger om året :(


Så att folk kan välja rätt alternativ. :)

Redigera in det i pollen då?

Inge Enveten
2012-01-16, 11:24
You hustlin backwards if you chasin a bitch, chase the paper, they come with that shit

- (Tree) Fiddy Cent

Nitrometan
2012-01-16, 11:27
redigera in det i pollen då?

nä. :)

Mental
2012-01-16, 11:28
nä. :)

Fair enough!

kaer
2012-01-16, 11:33
You hustlin backwards if you chasin a bitch, chase the paper, they come with that shit

- (Tree) Fiddy Cent

Riktigt skönt att du delar med dig av dina livsvisdomar. Rent praktiskt, hur ser det här ut i din vardag, relaterat till tråden?

Inge Enveten
2012-01-16, 11:35
Riktigt skönt att du delar med dig av dina livsvisdomar. Rent praktiskt, hur ser det här ut i din vardag, relaterat till tråden?

En sann gentleman yppar icke sådana ting

Spartansk
2012-01-16, 12:05
Oj! Jag läste inte inlägget innan jag läste pollen, så jag röstade fastän jag är singel. Räkna bort en "väldigt sällan"-röst.

eternallord
2012-01-16, 12:17
Mer än en fjärdedel röstar väldigt sällan :(

Nitrometan
2012-01-16, 12:20
Mer än en fjärdedel röstar väldigt sällan :(

Sorgligt.

JJOHANSSON
2012-01-16, 12:47
disregard females acquire aesthetics.

+1


There is no other reason

He he hehehehehe

eternallord
2012-01-16, 12:55
Till er som röstar "väldigt sällan", är ni nöjda med er nuvarande sexuella livssituation och om inte, försöker ni göra något åt det?

Barstar
2012-01-16, 13:08
Till er som röstar "väldigt sällan", är ni nöjda med er nuvarande sexuella livssituation och om inte, försöker ni göra något åt det?

Nja, kanske inte. Till att börja med så är sex inte jätteviktigt för mig och har aldrig varit. Sen beror det så klart på något. Förmodligen så mår jag sämre än jag vill erkänna, samtidigt så lider jag inga helveteskval. Jag vet inte och jag gör inget för att ändra på det.

Scratch89
2012-01-16, 13:17
Ett par dagar i veckan. Inget "fast" förhållande, men vi har ett... komplicerat förhållande.

Mats J
2012-01-16, 13:58
Max 1 gång månaden, varit tillsammans i snart 15 år.. Ibland kan det gå ett halvår mellan.

eternallord
2012-01-16, 14:11
Max 1 gång månaden, varit tillsammans i snart 15 år.. Ibland kan det gå ett halvår mellan.

*cry*

Nitrometan
2012-01-16, 14:15
Till er som röstar "väldigt sällan", är ni nöjda med er nuvarande sexuella livssituation och om inte, försöker ni göra något åt det?

Så, herr eternal, vad drar du för slutsats av detta? Ska du undvika förhållanden och satsa på massor av ONS istället?

eternallord
2012-01-16, 14:27
Så, herr eternal, vad drar du för slutsats av detta? Ska du undvika förhållanden och satsa på massor av ONS istället?
Personlig erfarenhet pekar på att mängden sex har varit mycket högre i förhållande än utanför, och kvalitén har varit oändligt mycket högre. Men det verkar som att många fastnar i någon bekväm rutt efter en lång tids förhållande och jag kan inte relatera till hur man kan leva såhär. Jag hade blivit totalt dysfunktionell. Det är därför jag är nyfiken på hur många som bara accepterar att det är såhär, vissa vill kanske inte ens ändra på det?

Clark
2012-01-16, 14:32
Fler alternativ!


tre gånger om dagen
två gånger om dagen
en gång om dagen
sex gånger i veckan
fem gånger i veckan
fyra gånger i veckan
tre gånger i veckan
två gånger i veckan
en gång i veckan
tre gånger i månaden
två gånger i månaden
en gång i månaden
2-3 gånger om året :(


Så att folk kan välja rätt alternativ. :)

De alternativ jag gav borde vara fullt tillräckligt för de flesta för att se ett ungefärligt mönster. Har man sex EXAKT 2 ggr/dag t ex. så får man ange det i sitt inlägg.

beckman88
2012-01-16, 14:33
Nykär sen 2 månader tillbaka, blir oftast ett par gånger om dagen.

Nitrometan
2012-01-16, 15:16
Personlig erfarenhet pekar på att mängden sex har varit mycket högre i förhållande än utanför, och kvalitén har varit oändligt mycket högre.
Precis så har jag också upplevt det.

Men det verkar som att många fastnar i någon bekväm rutt efter en lång tids förhållande och jag kan inte relatera till hur man kan leva såhär. Jag hade blivit totalt dysfunktionell. Det är därför jag är nyfiken på hur många som bara accepterar att det är såhär, vissa vill kanske inte ens ändra på det?
Ja, nåt i förhållandet måste vara fel om man fortsätter leva på det sättet. Alternativt finns det nåt annat i förhållandet som väger upp bristen på sex. Men jag vet inte vad det kan vara. Fri sprit kanske?

Tricklew
2012-01-16, 15:24
Mats J har uttryckt sig rätt så bittert om sitt förhållande förut, så han är säkerligen inte helt nöjd med situationen heller.

Ont: Har inget förhållande.

Wipflash
2012-01-16, 15:35
too fat for a fuck som hurril skulle sagt

Angel
2012-01-16, 16:55
Beror på hur mycket vi träffas men i snitt runt 4-5ggr per vecka. Då träffas vi oftast 2-3 dagar per vecka. Ibland kan vi sexa 3ggr samma kväll och ibland ingenting.

Har varit tillsammans i 10månader, båda är 27 och har inga barn och bor inte ihop om det är relevant.

TREX
2012-01-16, 17:00
Med mig själv; för ofta.

panzerpig
2012-01-16, 17:10
37 år och gift. Vi har varit ihop 7 år, har en dotter på två år men tycker ändå att vi håller igång bra. 2-3 ggr i veckan ungefär.
Ungefär det tempot har vi haft hela förhållanden (förutom kaninperioden första månaderna).

Viktor_Balck
2012-01-16, 17:11
Antecknar flitigt här hur ofta folk har sex, mycket intressant.

Onigiri
2012-01-16, 17:15
Antecknar flitigt här hur ofta folk har sex, mycket intressant.http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/004/406/u_jelly.jpg

Slartibartfast
2012-01-16, 17:21
Antecknar flitigt här hur ofta folk har sex, mycket intressant.

+1

Att som vissa, redogöra för sitt sexliv på ett öppet diskussionsforum, antagligen utan den andre partens kännedom och/eller godkännande, tycker jag är riktigt korkat. Men kör hårt, för all del.

Insulinus
2012-01-16, 17:34
Kaninperiod just nu.... nuff said

Gober
2012-01-16, 17:39
+1

Att som vissa, redogöra för sitt sexliv på ett öppet diskussionsforum, antagligen utan den andre partens kännedom och/eller godkännande, tycker jag är riktigt korkat. Men kör hårt, för all del.

Jag håller faktiskt med. Dels att det känns respektlöst mot sin partner för jag gissar att de flesta inte säger till sin sambo "du idag skrev jag om vårt sexliv på ett av sveriges största träningsforum". Vet sambon om det och tycker det är okej så visst, men jag skulle fortfarande inte diskutera mitt sexliv med okända människor på ett stort forum. Är kanske pryd ;-)

Påminner även lite om en situation, första dagen i gymnasiet då en kille skulle vara lite fräck och fråga alla i klassen om dom haft sex eller var oskulder :smash:

Barstar
2012-01-16, 19:11
Har inga planer på att outa min riktiga identitet.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

C.E.J.
2012-01-16, 19:22
Sexliv, snälla. Hur ofta man har sex säger väl inget om vad man faktiskt har för sorts sex, det som jag skulle kalla sexliv.

awesomooo
2012-01-16, 19:40
Det är en synd att ha sex före äktenskap. Är man brunstig av sig får man nöja sig med Herr Hand.

eternallord
2012-01-16, 19:42
Det är en synd att ha sex före äktenskap. Är man brunstig av sig får man nöja sig med Herr Hand.

Att besöka Herr Hand är väl också en synd?

awesomooo
2012-01-16, 19:50
Att besöka Herr Hand är väl också en synd?

"Utifrån den här berättelsen finns det de som menar att det är synd att ”spilla sin säd” över huvud taget, och följden blir då att onani är en synd. Men jag tror inte att det är så" - Mia Jaederfeldt direkt från Svenska Kyrkans headquarter

Notera att det bara är en synd om man råkar "spilla" sin säd, annars inte.

eternallord
2012-01-16, 19:58
"Utifrån den här berättelsen finns det de som menar att det är synd att ”spilla sin säd” över huvud taget, och följden blir då att onani är en synd. Men jag tror inte att det är så" - Mia Jaederfeldt direkt från Svenska Kyrkans headquarter

Notera att det bara är en synd om man råkar "spilla" sin säd, annars inte.

Oavsett så är nog alla överens om att de tänker snuskiga saker när de onanerar. Det är rimligtvis ganska omöjligt att onanera till tanken om fina blommor och gröna ängar, och att tänka snuskiga saker är det inget tvivel om att det är en synd.

awesomooo
2012-01-16, 20:04
Oavsett så är nog alla överens om att de tänker snuskiga saker när de onanerar. Det är rimligtvis ganska omöjligt att onanera till tanken om fina blommor och gröna ängar, och att tänka snuskiga saker är det inget tvivel om att det är en synd.

Det har du nog rätt i! Vilken tur att man inte är religiös då.

Chrillee
2012-01-16, 20:20
+1

Att som vissa, redogöra för sitt sexliv på ett öppet diskussionsforum, antagligen utan den andre partens kännedom och/eller godkännande, tycker jag är riktigt korkat. Men kör hårt, för all del.

Man är ju i stort sett anonym ändå, så vad har det för roll? På detta forum diskuteras ju verkligen allt mellan himmel och jord och folk delar med sig av allt möjligt intimt.

majak0vskij
2012-01-16, 20:28
Aldrig. Jag har ingen lust och ingen partner.

Fidde_Mannen
2012-01-17, 11:17
2 gånger per vecka typ. Hade önskat 2 gånger per dag.