handdator

Visa fullständig version : Upplevelse för två.


IntenZe
2012-01-15, 11:35
Jag har tänkt förlova mig med min sambo. Hon har önskat sig att vi ska göra något tillsammans utan barnen i födelsedagspresent så jag tänkt ge presenten och fria samtidigt.
Har ni några tips på någon "upplevelse" vi kan göra tillsammans i samma veva? Höll på kolla på luftballong och tänkte boka något hotell där vi kan övernatta men då stod det att ballongflygningen utförs i grupp, är inte så sugen att betala 3700 kronor för att tränga mig i en korg med en massa folk.
Funderade även på något i stil med "herrgårsweekend" men det kändes lite trist, lika bra då att boka något kul att göra under dagen och en vanligt hotell att övernatta i.

Några tips på grejer vi kan göra? Kan väl sätta en maxbudget på 4-5 tusen exklusive övnattning.

Kallsone
2012-01-15, 11:38
Man vill nog inte fria i en luftballong..

Jockefoten
2012-01-15, 11:38
Är ni lite äventyrliga så kan ni ju bestiga Kebnekaise och så kan du fria på toppen! Det finns ett fjällhotell precis innan bestigningen börjar ifall ni vill ha det lite fint på kvällen!

IntenZe
2012-01-15, 11:43
Jag hade väl inte tänkt fria under upplevelsen direkt utan ge den i present i samband med frieriet. Har tänkt göra upplevelsen i sommar. Har inte tålamod att vänta så länge med frieriet.

Patriarch K
2012-01-15, 11:43
Är ni lite äventyrliga så kan ni ju bestiga Kebnekaise och så kan du fria på toppen! Det finns ett fjällhotell precis innan bestigningen börjar ifall ni vill ha det lite fint på kvällen!

Lite klyschigt, men +1....

Ignatius72
2012-01-15, 11:44
Brukar ni göra något tillsammans annars? Nåt som man kanske kan göra mer och lyxigare av? Vad gillar din blivande fru att göra? Ogillar hon att vara utomhus så kanske en tur på Kebne inte är så fiffigt....

IntenZe
2012-01-15, 11:48
Brukar ni göra något tillsammans annars? Nåt som man kanske kan göra mer och lyxigare av? Vad gillar din blivande fru att göra? Ogillar hon att vara utomhus så kanske en tur på Kebne inte är så fiffigt....

Hon ogillar väl inte att vara ute direkt men det finns risk att hon blir trött och grinig av en bergsbestigning, eller att jag blir det. :D

Patriarch K
2012-01-15, 11:48
Om du vill göra något lite mer extraordinärt så kan du ju trä ringen runt din "manslem" och sedan be henne utföra diverse olika årtgärder på dig varpå hon sedan kommer märka den och då kan du bara nicka på huvudet.

mini
2012-01-15, 11:58
Om det är i sommar faller mitt förslag om ishotellet i Jukkasjärvi då.
Åka en weekend till någon europeisk stad?
Annars http://www.romantiskweekend.se/ ?

MathiasF
2012-01-15, 12:03
Om du vill göra något lite mer extraordinärt så kan du ju trä ringen runt din "manslem" och sedan be henne utföra diverse olika årtgärder på dig varpå hon sedan kommer märka den och då kan du bara nicka på huvudet.

Tror du hans sambo har fingrar som shrek eller?

hahavaffan
2012-01-15, 12:09
Om du vill göra något lite mer extraordinärt så kan du ju trä ringen runt din "manslem" och sedan be henne utföra diverse olika årtgärder på dig varpå hon sedan kommer märka den och då kan du bara nicka på huvudet.Haha, världens smalaste "manslem" eller?

Patriarch K
2012-01-15, 12:21
Tror du hans sambo har fingrar som shrek eller?

Hur vet Du att TS manslem är av samma storlek som ett av Shreks fingrar?! *rolleyes*

eng
2012-01-15, 12:26
Några tips på grejer vi kan göra? Kan väl sätta en maxbudget på 4-5 tusen exklusive övnattning.

Osäker på om man får länka till webshoppar som ej är träningsrelaterade. Men med lite sökning kan man hitta några som har upplevelser som specialité. Dvs färdiga paket på allt från äventyrsrelaterade saker till spaweekends osv, är säkert relativt dyrt i förhållande till om man fixar det själv, skulle jag gissa. Man kan väl i sämsta fall få lite inspiration därifrån

TREX
2012-01-15, 12:57
Kom hem skitfull och kasta ringen i ansiktet på henne, sen däckar du i soffan.

Cliffhanger!

MasterChief
2012-01-15, 13:38
Jag körde en privatvisning på Kolmårdens delfinarium (de flesta tjejer gillar ju delfiner). Sedan tog vi bilen upp till Trosa stadshotell. Blev väldigt lyckat.

z_bumbi
2012-01-15, 14:39
En resa för att träffa någon/några som ni/hon inte sett på ett tag, de flesta har någon som de inte träffar så ofta som de vill göra.