handdator

Visa fullständig version : Vilket kosttillskott är mest prisvärt för mig?


oliveraustin
2012-01-14, 17:06
Tjenare! Jag har sökt runt nu både på forum och nätet i övrigt och det står mellan
Alternativ 1:
100% Whey Gold Std, 2273 g för 529 kr.
Vilken smak är godast?

Alternativ 2: Whey 80

Alternativ 3: Whey 100 rekommenderad av g y m g r o s i s t e n personligen.

Tänkte ta det direkt efter träningen med vatten och sedan med mjölk senare på kvällen i samband med mitt kvällsmål. Hur länge kommer det att räcka? Jag vill inte lägga ut mer än 150 kr/månaden i genomsnitt.

Vikt: 58
Ålder 17 om 15 dagar.
Längd: typ 175 cm

Jag styrketränar 4 dagar i veckan.

zeusden1
2012-01-14, 17:33
Om det ska vara billigt och effektivt öka proteinmängden i din mat så är det vassleprotein, i ditt fall alternativ 2, whey 80.

vicarious
2012-01-14, 17:40
Whey-80.

Doggeh
2012-01-14, 17:59
Alt. 2 alla dagar i veckan.

oliveraustin
2012-01-14, 18:04
Okej, vilken smak är bäst/godast? Varför är den det?

Doggeh
2012-01-14, 18:16
Jag har bara erfarenhet av vanilj, hallon & choklad. Om jag ska betygsätta smakerna på en skala 1-10 så smakar vanilj 1/10, hallon 3/10 och choklad 6/10. Nu har GG lanserat en ny smak på whey-80, cookies & cream och den ska tydligen inte smaka råttgift!

oliveraustin
2012-02-27, 23:06
Jag funderar på att börja med Gainer istället p.g.a jag är underviktig. Vad tror ni om det? Kommer det försämra mina chanser att få en rippad kropp till sommaren?

312
2012-02-27, 23:52
Jag funderar på att börja med Gainer istället p.g.a jag är underviktig. Vad tror ni om det? Kommer det försämra mina chanser att få en rippad kropp till sommaren?

Om du är smal nu så hinner du aldrig bli "rippad" innan sommaren, man blir inte Arnold på ett halvår direkt. Varför skulle det försämra? Viktuppgång/bulk > Mer muskler > Mer "rippad" jämfört med att vara smal.

Sniggel
2012-02-28, 00:15
Om du är smal nu så hinner du aldrig bli "rippad" innan sommaren, man blir inte Arnold på ett halvår direkt. Varför skulle det försämra? Viktuppgång/bulk > Mer muskler > Mer "rippad" jämfört med att vara smal.

+1

Du har för bråttom. Vilket är viktigast? Att komma ifrån att vara underviktig, eller att ha låg fettprocent i sommar?

Gainer kan vara en idé vid första alternativet, men bara om du har gjort ett seriöst försök med att räkna kalorier för att gå upp i vikt, vilket jag satsar en tusing på att du inte har gjort, men det har jag inte med att göra förstås :P
I det andra alternativet kan det nog vara smartare att bara köra på whey 80. Då minskar du "risken" att lägga på dig någon märkvärdig mängd fett.

edit: såg nu vilken budget du har. 150 kr i månaden blir väl ca 1200g proteinpulver (räknade inte så noga, beror på pris förstås). Om du tar proteinet efter träning (30g per gång) och tränar 4 dagar i veckan borde 1200g protein räcka i cirka 40 (tränings)dagar, vilket är 7 veckor. Alltså har du råd att ta proteinpulvret oftare eller spendera mer pengar på något annat som kan hjälpa dig nå dina mål. Då syftar jag på mat som ger både kalorier och protein som är billig, icke-mättande och som du gillar att äta.
30-40 kr i månaden blir över. Det är inte mycket men 600g ost kanske det kan räcka till? Högkvalitativt och mycket protein samt en del kalorier. Så kan du lägga 2 tjocka skivor extra på de mackor du äter.
När föräldrarna sen undrar varför du lägger egna pengar på att köpa ost får de dåligt samvete och börjar sponsra dig med mer (proteinrik) mat. :P

KalleTeodor
2012-02-28, 14:02
Som dem andra säger, ta en sak i taget! ta dig i din vikt och försök gå upp först. sen kan du deffa. Du kommer ändå inte se så speciellt pluffsig ut om du går upp 10kg. har själv gjort det och vi har ungefär samma längd och vikt ratio. Så satsa på att gå upp i vikt.

köp gainer.

Tjulu
2012-02-28, 15:17
Min första tanke var att köra på någon form av gainer i stället.

WHITEFOLKS
2012-02-28, 15:59
Skippa gainer om du måste hålla hårt i slantarna, inte värt det.