handdator

Visa fullständig version : Hur starta uppspelning av ljudbok där jag sist slutade på iPhone 4s?

Barbastark
2012-01-14, 15:57
Hejhej

I iPod appen på iPhone 4s så kan jag inte få ljudböckerna att börja spela upp där jag sist slutade, så som det går att göra i en vanlig iPod. Nån som vet hur man gör? (ljudböckerna är även taggade som ljudböcker)

MVH

Barbastark
2012-01-14, 16:14
Hejhej

I iPod appen på iPhone 4s så kan jag inte få ljudböckerna att börja spela upp där jag sist slutade, så som det går att göra i en vanlig iPod. Nån som vet hur man gör? (ljudböckerna är även taggade som ljudböcker)

MVH

Det var skumt. Nu funkar det av någon anledning?

Tricklew
2012-01-14, 16:15
Om du spelar programmet med din ipod, i din iphone, så funkar det så att om du stänger av ipod helt, så kommer den inte känna igen vart du var någonstans. Om du däremot låter ipod vara påslaget, så kommer den att fortsätta där du var.

Om du startar ipod genom att klicka dig home sedan till vänster och startar därifrån, så kommer den även att fortsätta där du senast var.

Hoppas mitt inlägg blev läsbart, kan inte formulera en tanke för att rädda mitt liv just nu.

Barbastark
2012-01-14, 16:22
Om du spelar programmet med din ipod, i din iphone, så funkar det så att om du stänger av ipod helt, så kommer den inte känna igen vart du var någonstans. Om du däremot låter ipod vara påslaget, så kommer den att fortsätta där du var.

Om du startar ipod genom att klicka dig home sedan till vänster och startar därifrån, så kommer den även att fortsätta där du senast var.

Hoppas mitt inlägg blev läsbart, kan inte formulera en tanke för att rädda mitt liv just nu.

Så om jag stänger av ipod appen eller stänger av mobilen så kommer den inte komma ihåg vart jag var? Det låter ju jäkligt kasst..

Barbastark
2012-01-14, 16:25
Så om jag stänger av ipod appen eller stänger av mobilen så kommer den inte komma ihåg vart jag var? Det låter ju jäkligt kasst..

Om det är så så känns det ju som att apple antingen inte tänker alls, eller medvetet gör dessa små brister i programmen (som för övrigt finns i flera andra) för att kunna släppa uppdateringar som "fixar" dessa brister och på så sätt framstå som att dem hela tiden jobbar stenhårt med att förbättra allt.

Barbastark
2012-06-24, 18:39
Lol, nu har jag samma problem som sist.. Dvs mina ljudböcker börjar inte spela upp där jag slutade. Detta händer om jag tex lyssnar på en bok, pausar den och börjar lyssna på en annan. Då börjar uppspelningen om från början på bok 1.

Sist så löste sig detta automatiskt av någon konstig anledning. Men nu är problemet tillbaka.

Jag har märkt ljudfilen som "ljudbok" och har den i aac-version så det borde ju funka. Samma inställning fungerar tex på min gamla iPod nano.

Nån som vet lösning?

Isola
2012-06-24, 19:19
Gå in i iTunes -> Markera alla ljudböcker -> Visa info -> Alternativ -> Kom ihåg position.

:)

Barbastark
2012-06-24, 21:02
gå in i itunes -> markera alla ljudböcker -> visa info -> alternativ -> kom ihåg position.

:)

tack!