handdator

Visa fullständig version : beroende av pwo


KalleTeodor
2012-01-14, 15:58
vad gör man för att bli av med suget? några tips? jag känner att jag bara måste ha i mig det men jag behöver cykla av det i några veckor.

dela med er :)

Sheogorath
2012-01-14, 16:17
vad gör man för att bli av med suget? några tips? jag känner att jag bara måste ha i mig det men jag behöver cykla av det i några veckor.

dela med er :)

Vilken/vilka PWO:er gäller det?

daloatf
2012-01-14, 16:22
Ta koffein ett par gånger. Sluta sen med det. Funkade för mig :-)

KalleTeodor
2012-01-14, 16:34
Vilken/vilka PWO:er gäller det?

jack3d

edit: kom på en grej nu! ska ta halva dosen av vad jag gjorde senaste gången jag tog pwo:t och sen nästa gång så tar jag inget alls.

Krampus
2012-01-14, 16:43
PWO-rehab?

JJOHANSSON
2012-01-14, 21:02
Jag tar mig knappt iväg till gymmet utan pwo längre.

No xplode, creatine complete, crack, celsius, mpr pump, koffeinpiller <3

OnMyWay
2012-01-14, 21:14
Asså va? Hur fan?

Gober
2012-01-14, 21:19
Asså va? Hur fan?

Inte ovanligt, vet väldigt många som inte kan träna utan PWO. Dom blir svaga och har ingen energi eller gnista utan. Sitter ju helt i skallen och ganska patetiskt egentligen att folk inte kan träna utan.

Sen är det väl ingen nyhet att koffein kan ge beroende? Detta är ju en av anledningarna till att ta paus då och då, får man ju bättre effekt när man börjar igen dessutom.

Sniggel
2012-01-14, 21:35
Inte ovanligt, vet väldigt många som inte kan träna utan PWO. Dom blir svaga och har ingen energi eller gnista utan. Sitter ju helt i skallen och ganska patetiskt egentligen att folk inte kan träna utan.

Sen är det väl ingen nyhet att koffein kan ge beroende? Detta är ju en av anledningarna till att ta paus då och då, får man ju bättre effekt när man börjar igen dessutom.

Är ju bara att kolla på den vuxna svenska populationen och hur många som är beroende av kaffe där. Fråga en random kaffe-drickare om denne skulle kunna vara utan kaffe en månad så kanske denne svarar:
"En hel månad varför skulle jag göra det"
eller
"Haha nej jag behöver mina 5 koppar om dan"
eller
"Ja, det hade varit kul att försöka men det blir bara den månaden då"

Jag är själv i viss mån lite beroende av kaffe. Det är ju så trevligt och det är ofta jag dricker en kopp just för att jag känner en craving efter det, även om jag logiskt kan se en anledning att inte göra det (t ex att det är sent och att jag ville lägga mig tidigt).

Så att man kan bli beroende av PWO ser jag inte direkt som något konstigt.

Mjölkprotein
2012-01-14, 21:39
Är ju bara att kolla på den vuxna svenska populationen och hur många som är beroende av kaffe där. Fråga en random kaffe-drickare om denne skulle kunna vara utan kaffe en månad så kanske denne svarar:
"En hel månad varför skulle jag göra det"
eller
"Haha nej jag behöver mina 5 koppar om dan"
eller
"Ja, det hade varit kul att försöka men det blir bara den månaden då"


1+ Mina päron(+ syster på 23år) får för tusan förjävligt ont i huvudet om dom inte dricker kaffe, snacka om beroende av koffein...

TS, vill man så kan man. Gör som du tänkt, dra ner på pulvret gradvis.

Lillleif
2012-01-14, 22:40
1+ Mina päron(+ syster på 23år) får för tusan förjävligt ont i huvudet om dom inte dricker kaffe, snacka om beroende av koffein...

TS, vill man så kan man. Gör som du tänkt, dra ner på pulvret gradvis.

Fast om det gällde liv och död så skulle nog de flesta kunna lägga ner kaffet direkt. Men det brukar inte finnas några direkta anledningar att plötsligt sluta dricka kaffe eftersom det inte har några jättestora negativa hälsoaspekter.

dannemannen
2012-01-15, 10:16
Innan jag började med pwo så var man en typiskt periodare med träningen. Kunde träna ett par månader och hade motivation så. Sen tog den slut och jag hade varken ork eller motivation, så då höll man upp ett par månader tills man gav sig själva fan på att börja igen. Sen gick då så om och om igen under ett par år.

Sen frågade jag en kompis hur han orkade, då gav han mig tips om pwo och nu sen dess har jag kört i över 1 år utan uppehåll. Har inte tagit pwo jämt men när motivationen säger ifrån så lovar jag att den kommer tillbaka efter en pwo har blivit inskaffad.

Eddie Vedder
2012-01-15, 10:58
Fast om det gällde liv och död så skulle nog de flesta kunna lägga ner kaffet direkt. Men det brukar inte finnas några direkta anledningar att plötsligt sluta dricka kaffe eftersom det inte har några jättestora negativa hälsoaspekter.

Jag bestämde mig för att sluta dricka regelbundet när bryggaren slutade funka ordentligt. Och vi pratar om ett ohälsosamt högt kaffeintag som avbröts på en dag. Jag dricker fortfarande men det är mest när jag är borta eller ute och fikar.

mysglenn
2012-01-15, 11:04
1+ Mina päron(+ syster på 23år) får för tusan förjävligt ont i huvudet om dom inte dricker kaffe, snacka om beroende av koffein...

TS, vill man så kan man. Gör som du tänkt, dra ner på pulvret gradvis.

huvudvärken går över på en till två dagar om man inte tar koffein.

Sheogorath
2012-01-15, 11:34
Att jag frågade om vilken produkt det gällde var för att utröna om det var en produkt som innehöll DMAA, vilket det alltså var. Med tanke på hur stark den substanser är kan jag absolut tänka mig att den kan orsaka beroende hos vissa individer. Koffein är ju också välkänt för att kunna ge abstinens.

TS får väl helt enkelt trappa ner som man gör vid andra beroenden. Ta lite mindre skopor varje pass, eller lite mindre skopor varje vecka.

OnMyWay
2012-01-15, 11:37
Varför är det så hemskt att vara "beroende" av kaffe då? Ökad energiförbrukning :) ?

Sheogorath
2012-01-15, 11:39
Varför är det så hemskt att vara "beroende" av kaffe då? Ökad energiförbrukning :) ?

Har någon här sagt att det är hemskt?

KalleTeodor
2012-01-16, 13:30
återfall idag -.-