handdator

Visa fullständig version : Träna när man är lite förkyld??


Tier
2012-01-14, 09:22
Tjena. Har under torsdag & fredag varit lite små förkyld (lite ont i halsen o snorrig). Vilat i 2 dagar nu, och är bättre idag (inge ont i halsen, men lite snorig) Vill gärna gymma då jag hatar att vila och gymmandet är ju livet ^^
Vad ska jag göra? Föräldrarna säger att jag ska köra imorn istället.

Help !

tips på att få bort en förkylning också? :D

mysglenn
2012-01-14, 09:37
ej träna med halsont (googla, detta är väl ingen jour för alla personers nojja)

vila är medecinen

eJohansson
2012-01-14, 09:44
Träna om du känner att du klarar av det. Vi kan ju inte veta om du orkar träna eller inte.

StarkaUlf
2012-01-14, 11:41
Med ont i halsen skulle jag aldrig träna, då det kan få stora konsekvenser (hjärtmuskelinflammation bland annat), men är jag bara lite snorig så brukar jag ändå träna. Känner mig snorig varenda dag ändå känns det som :D
Det beror ju även på hur man känner sig förövrigt i kroppen. Är du riktigt seg och lite trött i kroppen så kan det nog vara bra att ta en extra dags vila. Hellre en dags vila än att missa flertal veckors träning

madballz
2012-01-14, 12:24
Har varit förskyld sedan augusti, snorig, svullna sköldkörtlar osv, men jag tränar ändå, kan ju inte sluta träna för att jag är förskyld :D

BiffKriminell
2012-01-14, 12:38
Har varit förskyld sedan augusti, snorig, svullna sköldkörtlar osv, men jag tränar ändå, kan ju inte sluta träna för att jag är förskyld :D

Det kanske är därför du har varit förkyld sen i augusti.

King Grub
2012-01-14, 12:52
Har varit förskyld sedan augusti, snorig, svullna sköldkörtlar osv, men jag tränar ändå, kan ju inte sluta träna för att jag är förskyld :D

Har du oavbrutet varit förkyld i mer än fyra månader är det något rejält fel.

Tier
2012-01-14, 13:05
Har du oavbrutet varit förkyld i mer än fyra månader är det något rejält fel.

håller med, gå till en doktor eller nåt :S


Aja, blev hemma en dag till. Blir bättre o bättre så imorn ska jag köra! :)

madballz
2012-01-14, 13:07
Hade liknande förra året, fast då mådde jag dåligt, yr, osv. Då gick jag till doktorn och dem sa bara att det var något virus och dem kunde inget göra :cool:

Rova
2012-01-14, 13:09
Har du oavbrutet varit förkyld i mer än fyra månader är det något rejält fel.
Jag har också haft liknande problem, varit hos läkarna otaliga gånger och de kunde inte hitta nått fel. Sen flyttade jag till Kanada, 2000 m.ö.h och då släppte det. Och nu när jag har kommit tillbaka till Sverige har jag inte haft några problem. Vet inte om det var sammanträffande, miljön eller nått i kosten.

Men är riktigt jobbigt att vara förkyld i månader i sträck :/

madballz
2012-01-14, 13:12
Jag har också haft liknande problem, varit hos läkarna otaliga gånger och de kunde inte hitta nått fel. Sen flyttade jag till Kanada, 2000 m.ö.h och då släppte det. Och nu när jag har kommit tillbaka till Sverige har jag inte haft några problem. Vet inte om det var sammanträffande, miljön eller nått i kosten.

Men är riktigt jobbigt att vara förkyld i månader i sträck :/

Joo men har som vant mig nu, det går bort över sommarn ^^

nattzor
2012-01-14, 13:18
Om du bara är förkyld kan du träna, fast då inte lika hårt som vanligt. Träning kan även hjälpa till att inte få så kraftiga symptomer.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9813869

Fishtank
2012-01-14, 13:30
Har du oavbrutet varit förkyld i mer än fyra månader är det något rejält fel.

Beror på omgivningen
Jag började på mitt nya jobb som involverade barn, Hej förkylning i cirkus 2 månader.

Till TS
Känn själv, Känner du att det inte är några problem och du nog skulle göra ett bra pass så kör vafan, Så har då jag sett på det hela.