handdator

Visa fullständig version : Resultat utav endast benpressar?


kalaskonrad
2012-01-13, 18:49
Tjena!

Har sen kanske... 3-4 månader tillbaka uteslutande tränat Benpressar för mina främre lår (bortsett från några sporadiska set benspark för uppvärmningen) och kom att tänka på idag utifall det kanske kommer att ge någon form utav obalans i benmuskulaturen? Jag skulle nog vilja påstå att mina ben är de som kommit längst i "utvecklingen" hittills, men jag inte veta säkert ännu om jag missar någon muskel i och med att jag har hull som täcker dem.

Är det någon muskel som inte får någon träning som jag bör ta tag i eller går det bra att endast köra benpress för främre lår? Kör endast liggande lårcurl för bakre lår om det nu skulle spela någon roll.

Mvh

vicarious
2012-01-13, 18:54
Det är väl rumpan som kanske förlorar lite träning om du inte kör någon böj. Men jag vet inte hur djupa benpressar du gör heller.

eJohansson
2012-01-13, 19:25
Kör du djupt nog så ska det inte vara några problem.

Spartansk
2012-01-13, 19:29
Det går finfint. Det du förlorar är bålträningen som böjen ger, men den hoppas jag att du tränar i andra övningar. :thumbup:

Albin Eriksson
2012-01-13, 20:09
Bara du inte går för djupt heller, vanligaste gymskadan kiropraktorer har inne är just pga FÖR djupa benpressar.

z_bumbi
2012-01-13, 20:17
Bara du inte går för djupt heller, vanligaste gymskadan kiropraktorer har inne är just pga FÖR djupa benpressar.

Har du några siffror på det där? Jag tycker nämligen det verkar ganska osannolikt att benpressen skulle få sådant utslag.

buten
2012-01-13, 20:21
Bara du inte går för djupt heller, vanligaste gymskadan kiropraktorer har inne är just pga FÖR djupa benpressar.

Har också blivit tillsagt det, men fick ej något bra svar på varför. :) Men det är väl om du kurar ihop dig som en räka.